Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Egbert1965

Hi,

Net een TSU9800 gekocht.
Wil hier ook graag X10 mee bedienen.
Heb al de Tranciever module (tm13) en diverse dimmers en schakelaars.

Heb ergens gelezen dat je met de speciale X10 IR commandos en een Marmitek PowermidXL het boeltje kan bedienen.
Heeft iemand hier ervaring mee en zijn die goed of slecht?

Alvast bedankt,
Egbert
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

xynyx

Je hebt hierover al een eigen topic geopend, waar ook al mensen hebben geantwoord. Om nu ook hier erover te beginnen.......... >:(

Egbert1965

Helaas nog geen antwoord op mijn vraag gekregen, wie weet in dit topic?
Marantz SR7010 - Sony UBP-X800 - PS4 - HiMedia media player - Epson TW9400W

Erik van Voorst (in memoriam)

Goede ervaringen....... ;)

Ik gebruik erg veel x10 modules...dimmers, aan/uit, telecontroller, ik heb bijna alles ervan en de  Pronto voert alles perfect uit single en macro.

Je moet maar even googlen in dit forum er is veel over te lezen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Voor de liefhebbers: FilmIndex aangepast voor yaDIS 2.1.7

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Weet iemand hoe ik in een prontoscrip kom.....ik kom er zelf niet uit  :-[
Ik heb van xynyx een prachtig scripje gekregen maar die was voor de volume regeling van mijn Denon...inmiddels ben ik trotse eigenaar van een Lexicon... 8)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Lees de Philips prontoscript manual. Daar staan simple voorbeelden in.
Dan is er het boek van Flanagan als je wat meer van Javascript wilt weten (prontoscript is javascript + uitbreidingen)

Wat ook helpt is voorbeelden op remotecentral bekijken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

Erik,

Zoals jij naar prontoscript kijkt, kijk ik naar jouw meesterwerken. Daar snap ik nou niks van ;D Dat je zoiets kan maken en het nog snapt ook........ :blink:

Laat maar weten wat er aan de hand is. Liefst een beetje uitgebreider en via PM. Zal ik proberen eea te veranderen.
Staat de editor wel in Advanced mode (Tools-Option-General Settings)?

blue-eyes

Citaat van: xynyx op december 20, 2011, 18:58:38
Erik,

Zoals jij naar prontoscript kijkt, kijk ik naar jouw meesterwerken. Daar snap ik nou niks van ;D Dat je zoiets kan maken en het nog snapt ook........ :blink:

Laat maar weten wat er aan de hand is. Liefst een beetje uitgebreider en via PM. Zal ik proberen eea te veranderen.
Staat de editor wel in Advanced mode (Tools-Option-General Settings)?

Dus simpel.

Erik bouwt je een mooi meubeltje, jij een mooie complete fancy pronto bediening :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx


Erik van Voorst (in memoriam)

#760
 ;)

Ik kom wel binnenkort erop terug...eerst de Lexicon snappen (die ik omgebouwd heb  ;D)
Het script van jou werkt perfect totdat ik van pre/ pro wisselde dat is voor mij begrijpelijk.
Misschien leuk als ik een keer mijn xcfje stuur daar zit veel werk in grafisch gezien  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

xynyx

Vraagje:

Ik ben momenteel bezig om een app-je te schrijven om iTunes via de Pronto te laten lopen. Ik weet dat Prontotunes bestaat maar die kant wil en kan ik niet op.
De bedoeling is om in eerste instantie iTunes gerelateerde muziekbestanden af te spelen via mijn Dune.
In iTunes kan je je bibliotheek exporteren naar een xml file. Dat xml file kan ik al binnen halen in de Pronto. Echter Apple zou Apple niet zijn als zij weer eens een onmogelijk xml verzinnen. Er is zeker uit te komen, maarhu..... Om eea beter te kunnen begrijpen zou ik graag van iemand die iTunes echt gebruikt (in de zin van aanmaken playlist etc) een bibliotheek xml file krijgen. Zelf gebruik ik iTunes zeer basaal en heb geen zin me daar in te verdiepen, daar ik geen Apple fan ben. Dus als iemand mij kan helpen dan graag.

Waar dit projectje gaat stranden weet ik, maar voorlopig puzzelen we weer heel wat af.

riwi

Oppo heeft met de nieuwste firmware release het rs232 protocol wat uitgebreid.
En tevens is er een nieuw docje met de uitleg en beschrijving van het RS232 taaltje :
http://www.oppodigital.com/Download/BDP83/BDP83_RS232_Protocol_v2.1.pdf

Geldt voor de 83, 93 en 95 voorzover deze een rs232 poort hadden/hebben (was optioneel in de 83).

Als ik nu eens tijd had...
Ik heb de Oppo nog niet eens aan de extender hangen. Misschien dat ik komende week eens wat tijd erin kan steken.
Verder is het niet spectaculair allemaal. De Oppo kan nu doorlopend via rs232 status updates geven over de playback, videoformaat, audioformaat, subtitle status, tijds indicatie etc.

xynyx

#763
Kleine update iTunes Library.xml
Ruwe xcf is nu klaar. Vanuit de iTunes Library worden Pronto indexfiles aangemaakt. Deze worden opgeslagen zodat hierna de Pronto snel werkt



Keuze op Artist


Album keuze


Track keuze



Met scroll-wheel kan worden gezocht.
Op af te spelen track drukken, Dune speelt bestand af.

Deze opzet is meer bedoeld om te komen tot een xcf-je dat gebruikt kan worden bij andere mediaspelers dan Apple en Logitech (waarvoor al mooie xcf-jes te koop zijn).
Functionaliteit Front-end (het laden van de iTunes bibliotheek) en back-end (het afspelen op een mediaspeler) dienen nog verder te worden uitgebreid.

(De Apple iTunes library xml is en blijft een klote bestand :-X Typisch Apple...... >:(  )


jaco

Dat is wel mooi wat die Oppo nu uit kan sturen. Kun je een mooie actieve interface mee maken.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HTip

Mooi gedaan xynyx!

Langzaam maar zeker begin ik het prontoscript ook te doorgronden. Mijn eerste echte script moet ik nog maken, maar dat is dus een kwestie van tijd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Iemand al de KPN iTV - Motorola 1963 HD decoder voor de Pronto ingeregeld?

Dit is de decoder die bij KPN glasvezel wordt geleverd. Iemand deze in bezit?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

xynyx

#767
Applicatie zit nu in mijn xcf file.
Het laden duurde veel te lang. Grondslag hieraan was het werken met een nieuw opgebouwd XML file in de Pronto. Bekend is dat de Pronto dit niet echt fijn vindt (het werken daarmee is echter wel prettiger en makkelijker). Toen ik dan ook een grotere iTunes library importeerde kwam de "out of memory" mededeling.
Dus afgestapt van de het opbouwen van een nieuw XML in de Pronto. Nu wordt het geladen XML direct veranderd in een array, na het strippen van wat XML tags.
Hier houdt de Pronto wel van; 14000-15000 iTunes Library lines per minuut worden nu geconverteerd :pompom:

Handicap blijft de Dune speler. Deze kan alleen maar per nummer TCP aangestuurd worden. We zitten dus al met een scheef oog naar een dedicated audio speler te kijken. Welke?
Zowiezo één die beter klinkt dan een Dune en meerdere aansturingsmogelijkheden heeft. Iemand toevallig een suggestie.....
Volgende opleuk projectjes: Album-art tonen, nagivatie iets vergemakkelijken en proberen playlists uit iTunes aan de praat te krijgen.




Peter O

Citaat van: xynyx op januari  3, 2012, 22:50:25
Applicatie zit nu in mijn xcf file.
Het laden duurde veel te lang. Grondslag hieraan was het werken met een nieuw opgebouwd XML file in de Pronto. Bekend is dat de Pronto dit niet echt fijn vindt (het werken daarmee is echter wel prettiger en makkelijker). Toen ik dan ook een grotere iTunes library importeerde kwam de "out of memory" mededeling.
Dus afgestapt van de het opbouwen van een nieuw XML in de Pronto. Nu wordt het geladen XML direct veranderd in een array, na het strippen van wat XML tags.
Hier houdt de Pronto wel van; 14000-15000 iTunes Library lines per minuut worden nu geconverteerd :pompom:

Handicap blijft de Dune speler. Deze kan alleen maar per nummer TCP aangestuurd worden. We zitten dus al met een scheef oog naar een dedicated audio speler te kijken. Welke?
Zowiezo één die beter klinkt dan een Dune en meerdere aansturingsmogelijkheden heeft. Iemand toevallig een suggestie.....
Volgende opleuk projectjes: Album-art tonen, nagivatie iets vergemakkelijken en proberen playlists uit iTunes aan de praat te krijgen.

Indrukwekkend zeg!

papaleo

Citaat van: Peter O op januari  6, 2012, 12:05:33
Indrukwekkend zeg!

Ja,ècht hè...
Hij praat er zo gemakkelijk over,als of die een eitje aan het bakken is  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

xynyx

 ;D ;D

Nou het was niet echt een eitje om te doen...
Ben er uiteindelijk achter gekomen dat de Dune geen afspeellijsten (m3u) wil afspelen met een TCPIP commando. Had het helemaal klaar in de Pronto en........ er gebeurde niets.... :-[. Alleen de melding dat het formaat niet goed was.
Ga nog een versie maken voor Twonky Media en dan is het ff mooi geweest.

Tussen door zit ik te kijken naar Logitech Media server en Davaar van Linn. Ik wil toch eens over naar een dedicated audio streamer. Even een domme vraag; Als ik een Squeeze box aansluit via coax op mijn Krelll, dan wordt de geluid toch uiteindelijk bepaald door de Krell. Deze doet immers de daadwerkelijke omzetting naar analoog? De Sqeezebox geeft toch alleen maar door?

HTip

Geen domme vraag hoor. Als je iets digitaal uitstuurt worden de DACs van de Squeezebox niet gebruikt. Dat wordt door je Krell gedaan. Anders is het al je de Squeezebox analoog aansluit.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

xynyx

De Krell doet idd de conversie. Dat scheelt weer een hoop geld (Linn vs SqeezeBox). Ik ga me maar eens verdiepen in de Logitech Media Server........

bmateijsen

Citaat van: xynyx op januari  7, 2012, 09:46:31
Als ik een Squeeze box aansluit via coax op mijn Krelll, dan wordt de geluid toch uiteindelijk bepaald door de Krell. Deze doet immers de daadwerkelijke omzetting naar analoog? De Sqeezebox geeft toch alleen maar door?

Maar er is verschil tussen de diverse digitale aansluitingen en kabels.... Dus 10100010, is niet de enige factor...  ;)

xynyx