Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: xynyx op februari 13, 2011, 23:16:18
Bedankt Riwi,
Ach, het is gewoon een leuke oefening. Onvoorstelbaar waar je allemaal tegenaan loopt. Vandaag de snel geoptimaliseerd. Je heb nu de synopsis en het plaatje onder de 4 sec vanaf het begin van de routine. Er worden nu SystemGlobal bestanden van de diverse genres opgebouwd middels het dumpen van Array's. Daar is goed mee te leven.
Jij hebt toch een 9400? Anders zou ik je mijn xcf-je wel willen mailen. Op een 9600 is het nog te doen. 9800 is wel de beste optie...... Zie je tenminste wat. :P

Ik heb wel interesse. Ik wil zodra de Dune wat meer met IP te benaderen is er wel mee aan de slag. Je kan nu al wel de status 'tijdens het afspelen' op vragen met een http request : http://192.168.1.9/cgi-bin/do?cmd=status, maar nog niet veel meer. Daar kan je wel de duur van de file en de playbackpositie uitlezen, maar nog niet de naam van de file of het pad naar de file toe.

Claudio

#476
In afwachting van mijn nieuwe Oppo, ben ik alvast maar wat creatiefs gaan doen. Uiteraard nog een work in progress, maar dat is natuurlijk altijd het geval. De knoppen van de Oppo zijn nog nog niet goed
Hier iig de screens.


Ook zijn we begonnen naar de migratie van PEP 3.0. Echter heeft dat nogal wat voeten in de aarde. In Pep 1.1 had je bijv. links. Zo kon je in elk device, een hidden codepagina maken met alle ir codes van één apparaat. Voordeel is dat je dan niet onder elke knop bij wijzigingen van opzet of apparatuur hoeft te wijzigen, alleen de sys-codes, De verwijzingen blijven gewoon goed. Dit is vooral handig als je bepaalde functie verspreid of gecombineerd hebt op meerdere pagina's.  Nu moet ik alles wijzigen met de nieuwe codes. Ook alle prontoscripts van PEP 1.1 worden niet geïmporteerd in PEP 2.0 of 3.0

Ik heb uiteraard heel even met PEP 3.0 gestoeid en ik moet zeggen dat het een stuk beter is dan PEP 2. Uiteraard de mogelijkheid om meerdere screens te openen, weliswaar niet zo handig als bij PEP 1.1, maar wel al een stuk acceptabeler. Wat betreft de links is daar denk ik de reusable macro functie voor terug gekomen, maar wederom heb ik daar maar kort mee gestoeid.

Echter wil ik nu overgaan naar PEP 3.0 om gebruik te kunnen maken van de nieuwste firmwares, dan vergt dat een totale herinrichting. Grafisch blijft alles staan, alleen alle codes die als link of niet database (learned) zijn, verdwijnen. Datzelfde geldt voor alle Prontoscript. Ik ben wel van plan dit een keer te gaan doen. (anders heeft niemand die pep 2 of hoger gebruikt) wat aan mijn files. Maar het werkt iig geval al een stuk logischer dan PEP 2. Wat ik persoonlijk wat omslachtiger vind dan PEP 1.1.

Tevens heb ik 2 nieuwe batterypacks besteld. 27,- euro per stuk. Mijn batterij is nu iets meer dan een jaar oud, en heeft steeds meer moeite met opladen. Hij laad dan even op en zegt dat hij vol is. (bekend probleem) Sowieso is de batterij bij al mijn pronto's een issue geweest. Nu kan ik even voort. Als iemand wil weten waar ik deze besteld heb, laat maar weten.. Ik zal wel even mijn bevindingen met deze nieuwe batterij posten, Ik kan iig geval weer even voort!
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

xynyx

@Claudio:
Ziet er gelikt uit!

@ Riwi:
Dune geeft retour wat je al afspeelt. Mijn gepruts gebruik je voordat je gaat afspelen..... ;)

screw

#478
Ziet er goed uit Claudio, ik ben ook al weer aan versie 2 bezig  :blush:, ben net klaar met het fotoshop werk van de buttons (wat een werk zeg  :crazy:)

Zal vanavond proberen wat screens te plaatsen.

*update*


LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

PKfotografie

waarom maken jullie alles zo druk en steeds een andere lay-out?

de bedoeling van automatisering is minder knoppen en voor elke leek bedienbaar. (mijn opinie )
het lijken nu kleine kunstwerkjes om te tonen wat je allemaal met de lay-out kan doen. alleen zie ik er het praktische nut niet van in.

als ik mijn ab of Touchscreen (werk met een ander systeem) aan een willekeurig persoon geef. kijken ze alleen van.... mag ik ik?
als ik aangeef probeer maar, kunnen ze tot nu toe allemaal alles bedienen zonder mijn hulp.

als ik al hulp moet geven is het omdat mijn interface in het Engels is en ze dus bepaalde termen niet begrijpen.

hebben jullie daar geen last van?"of vinden jullie het juist fijn dat niet ieder het set kan bedienen?

Claudio

#480
Tja, waarom vind jij rood mooi, en hou ik meer van groen... ;D Waarom wil de één die standaard ouwe Nokia, en de ander een geheel naar eigen smaak te personaliseren smartphone. ???

Voor ieder wat wils zou ik zeggen. Er zijn genoeg universele A.B. die vrij standaard zijn en heel ergonomisch. Echter dit is een (prijzige) A.B. Die je gehele grafische en functionele vrijheid biedt, Je kan dan geheel naar eigen vrijheid je eigen remote indelen. De één kiest voor eenvoud, de ander voor grafische pracht. De mogelijkheden zijn onbeperkt. En voor de minder technische kan je een dummyproof versie naast je advanced full eyecandy versie maken. Op deze manier heb je niet de beperkingen die gebruiksvriendelijke afstandsbedieningen met zich meebrengen. Ik heb mijn A.B. zo ingericht dat hij voor mij persoonlijk (na jaren finetunen) het maximaal haalbare gebruiksgemak biedt, maar met één knop ook weer door een Noob te bedienen is. De enige beperking is je creative geest, zeg maar. En omdat ik het dan weer als een hobby zie, wil er wel weer eens wat veranderen.

Het is dus maar wat je zelf wilt. Voor mij hoeft lang niet alles alléén maar praktisch te zijn of überhaubt nut te hebben. Zou mij allemaal een beetje te saai worden ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

screw

Citaat van: PKfotografie op februari 15, 2011, 00:16:50
waarom maken jullie alles zo druk en steeds een andere lay-out?

de bedoeling van automatisering is minder knoppen en voor elke leek bedienbaar. (mijn opinie )
het lijken nu kleine kunstwerkjes om te tonen wat je allemaal met de lay-out kan doen. alleen zie ik er het praktische nut niet van in.

Mijn pronto is juist zo opgezet dat heel het gezin ermee overweg kan, je drukt op de aktie die je wilt doen en de rest gaan van zelf, dan krijg je het transportscherm, en vanaf daar zitten weer snel toetsen die je weer een andere aktie kunnen laten kiezen.

Dus lekker simpel.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Miesepies

Nu mijn set zo goed als compleet is, ben ik nu bezig met het programmeren van mijn Marantz RC9001 (bijna gelijk aan de TSU9600).

Een van de eerste dingen waar je tegenaan loopt is de toch wel ietwat gebrekkige IR database wanneer je niet standaard spullen hebt staan, maar ook de regels voor het leren van IR. Dat laatste heeft me wel wat frustratie bezorgd. Het is echt ongelovelijk dat door de originele afstandbediening een paar centimeter te verplaatsen, je hele andere (en foutieve) IR codes krijgt.

Maar, moet zeggen dat de basis dingen (dus zonder javascript) wel erg makkelijk te doen zijn. Gebruik PEP2, wat ik toch wel een prettig pakket vind, redelijk snel te leren.

Gelijk een vraagje, hoe doen jullie het met de power on/off van apparaten als je wisselt van activiteit ? D.w.z. als ik een cd aan zet gaat mijn cd speler en mijn versterker aan...maar als ik nu overschakel naar tv, hoe kan je dan ervoor zorgen dat dan automatisch de cd en de versterker uitgaan ? Of nog beter, als ik dan film ga kijken, dan moet de cd speler uit, maar de versterker niet. Is dit via een automagisch iets te regelen, of moet er dan toch gebruik gemaakt worden van javascript ? En in het geval van javascript, kan je dit soort settings vast opslaan, dus bewaren tussen verschillende acties ?

xynyx

Miesepies,

Je zal gebruik moeten maken van Javascript. Je definieert een variabele die je laat veranderen op het moment dat je een knop in drukt. Deze variabele sla je op met System.setGloabal en lees je op het moment dat je hem gaat veranderen weer in middels een System.getGlobal. Lees de Developpers Guide van Philips! Zoek op Remotecentral. En als laatste, ik wil je het scriptje wel geven, echter het is leuker en beter dit zelf te proberen.

screw

Citaat van: Miesepies op februari 15, 2011, 09:18:21
Nu mijn set zo goed als compleet is, ben ik nu bezig met het programmeren van mijn Marantz RC9001 (bijna gelijk aan de TSU9600).

Een van de eerste dingen waar je tegenaan loopt is de toch wel ietwat gebrekkige IR database wanneer je niet standaard spullen hebt staan, maar ook de regels voor het leren van IR. Dat laatste heeft me wel wat frustratie bezorgd. Het is echt ongelovelijk dat door de originele afstandbediening een paar centimeter te verplaatsen, je hele andere (en foutieve) IR codes krijgt.

Maar, moet zeggen dat de basis dingen (dus zonder javascript) wel erg makkelijk te doen zijn. Gebruik PEP2, wat ik toch wel een prettig pakket vind, redelijk snel te leren.

Gelijk een vraagje, hoe doen jullie het met de power on/off van apparaten als je wisselt van activiteit ? D.w.z. als ik een cd aan zet gaat mijn cd speler en mijn versterker aan...maar als ik nu overschakel naar tv, hoe kan je dan ervoor zorgen dat dan automatisch de cd en de versterker uitgaan ? Of nog beter, als ik dan film ga kijken, dan moet de cd speler uit, maar de versterker niet. Is dit via een automagisch iets te regelen, of moet er dan toch gebruik gemaakt worden van javascript ? En in het geval van javascript, kan je dit soort settings vast opslaan, dus bewaren tussen verschillende acties ?

Je kan ze ook RAW aanleren de codes, nog mooier is als je ze gewoon hebt (ik heb de mijne gewoon gevonden op de support site van CA)

En als de power aan/uit wilt zetten moet je gewoon een actie toevoegen als je een jump maakt (download anders een file van remote central en dan kan je zien hoe je dat moet doen)

En idd lees de developpers guide staat een berg in.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Miesepies

Ik hoopte dat er een standaard slimmigheidje in de Pronto zou zitten voor power on/off bij het wisselen van een activiteit (in feite, zoals de Harmony dat doet)...maar het komt er dus op neer dat ik het zelf moet bouwen ?

De dev guide heb al eens gedownload, zal me daar eens wat meer in gaan verdiepen.

jaco

En wat als nu stiekem iemand op een knopje op een apparaat zelf drukt ?
Heel je macro in de war.

Daarom zo veel mogelijk 2-way devices en programmering gebruiken  :headbanging:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Claudio

Citaat van: Miesepies op februari 15, 2011, 10:50:35
Ik hoopte dat er een standaard slimmigheidje in de Pronto zou zitten voor power on/off bij het wisselen van een activiteit (in feite, zoals de Harmony dat doet)...maar het komt er dus op neer dat ik het zelf moet bouwen ?

De dev guide heb al eens gedownload, zal me daar eens wat meer in gaan verdiepen.

Je móet iig geval zorgen dat je zoveel mogelijk discrete codes hebt. Vele staan ook op remotecentral.com.
Even voor de duidelijkheid. Een discrete code doet bijv maar één specifiek ding, zoals alleen uit, of vice versa. Ongeacht de staat van het apparaat. Indien deze niet voorhanden zijn, kan je idd stoelen met de device tracking state, of nog beter 2-way.

Maar met discrete codes heb je dus ook geen last van manual overrides.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

CoSo

Citaat van: xynyx op februari 15, 2011, 09:44:21
Miesepies,

Je zal gebruik moeten maken van Javascript. Je definieert een variabele die je laat veranderen op het moment dat je een knop in drukt. Deze variabele sla je op met System.setGloabal en lees je op het moment dat je hem gaat veranderen weer in middels een System.getGlobal. Lees de Developpers Guide van Philips! Zoek op Remotecentral. En als laatste, ik wil je het scriptje wel geven, echter het is leuker en beter dit zelf te proberen.
Dat is wel handig en wist ik ook niet.

Werk nu al een poos met de Pronto maar van Javascript heb ik nog niet veel kaas gegeten.
Ik laat nu gewoon dmv een macro alle apparaten uitzetten die ik niet nodig heb bij het wisselen van een activiteit.

Claudio

#489
Citaat van: CoSo op februari 15, 2011, 11:43:49
Dat is wel handig en wist ik ook niet.

Werk nu al een poos met de Pronto maar van Javascript heb ik nog niet veel kaas gegeten.
Ik laat nu gewoon dmv een macro alle apparaten uitzetten die ik niet nodig heb bij het wisselen van een activiteit.

Hier een link naar device track state op remotecentral
CitaatThis is an example of using ProntoScript to track the state of a device and then take action conditionally based upon the device state. It is good when discrete commands are not available. There is a write up that will walk the beginner through implementation.

En hier nog wat andere utillities scripts. (Houdt de dief, iemand heeft één van mijn mijn spiderman png's gejat.. ;D)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

xynyx

Citaat van: jaco op februari 15, 2011, 11:08:14
En wat als nu stiekem iemand op een knopje op een apparaat zelf drukt ?
Heel je macro in de war.


Standrechtelijk executeren!  :P

xynyx

Voor de programmeurs onder ons. Even een weetje.
Mocht je met array's gaan werken waarin elementen verwijzen naar een gelijknamige button(namen) dan dien je de buttonnamen pas te geven NADAT de Array() in de software is gedefinieerd. Doe je het andersom dan loopt de boel in de soep. Alles lijkt goed te staan echter werken, ho maar!   Bug in PEP2?!

xynyx

#492
verwijderd.

Teejoo

Heeft iemand een link om PEP3.0 te downloaden? Bedankt!

Claudio

Citaat van: Teejoo op februari 21, 2011, 12:27:35
Heeft iemand een link om PEP3.0 te downloaden? Bedankt!

Ben momenteel ff in het buitenland, als ik terug ben zal ik ze ff pm-en
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

riwi

Citaat van: Claudio op februari 21, 2011, 13:02:48
Ben momenteel ff in het buitenland, als ik terug ben zal ik ze ff pm-en

Ik ook  8)

CoSo


riwi

Citaat van: CoSo op februari 21, 2011, 17:11:13
in het buitenland of wil je PEP3 ;D
Ik was in het buitenland (skieen) maar heb reeds PEP3 :)

@teejoo : ben je al voorzien inmiddels?

Miesepies

Is PEP3 nou echt een vooruitgang t.o.v. PEP2 ?  Moet je dan ook een nieuwe firmware op de remote zetten voor PEP3 (zou in mijn geval wat lastig worden, daar ik een Marantz RC9001 heb, geen TSU9600) ?

Jean Sibelius

Afgelopen week 's avonds wat lopen prutsen met de Pronto. Ondertussen heb ik al mijn apparatuur in een project zitten en kan ik zelfs e.e.a. bedienen (oftewel: het werkt lekker intuitief) :)

Komende tijd maar eens gaan nadenken over macro's, e.d. en proberen die te programmeren (in ieder geval prettig dat je een simulatiemode in de software hebt)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)