Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CoSo

Citaat van: bmateijsen op september  4, 2010, 13:54:10
Nee, kende ik nog niet, maar zie tevens ook het verschil met Empure, gratis vs 50 dollar. ;D.
Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met beiden.

Groet,

Bjorn

Teejoo heeft prontotunes.

blue-eyes

En het werkt weer, maar wat een monnikken werk....

- Pronto naar fabrieksinstellingen, hard reset, firmware opnieuw (geforceerd)
- PEP 2 opnieuw geïnstalleerd (wel backup gemaakt van data)
- Nieuwe XCF aangemaakt
- Alle bestaande activiteiten ingelezen
- Voor alle bestaande activiteit een clean template gebruikt
- Inhoud van alle bestaande activiteiten gekopieerd
- Oude activiteit weggegooid
- Alle commando's opnieuw invoeren (bestaande commando's gaven error na verwijdering uit DB)

De winst? Het werkt weer en nog eens 100KB kleiner kunnen krijgen. De XCF zal nu loepzuiver zijn, geen vervuiling, compleet identiek aan elkaar.

Snap het nog steeds niet, maar er zal iets verkeerds hebben gestaan, etc.
Het laden gaat nu ook veel en veel sneller. Geheugen is vele malen groter, ik dacht zo'n 60 mb uit mijn hoofd. Zal er niet ver naast zitten.


Iemand een idee hoe simpel te zien is hoe groot de BIN file op de pronto is?
p.s. Tijdens het kopieren krijg je een popup van windows te zien, E-drive daar kan ik het op zien, maar er moet toch een andere manier zijn?
p.s. Huidige config is nu 2.761kb. De BIN file is nu 6.641Kb (voorheen over de 35Mb.....)
p.s. Aan de huidige achtergrond (mooie foto) ligt het niet. Deze is kleiner dan de standaard carbon achtergrond (256kleuren gemaakt)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

riwi

Mijn config is maar 1.4MB groot en de pronto zegt 97% geheugen vrij te hebben

blue-eyes

2858kb groot, 87% vrij.

Hoe groot de BIN file is weet ik niet. 13% van het totaal, maar wat is het totaal :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vik

#254
Goedemorgen heren  :)

Ik ben erg gecharmeerd van de TSU 9600. De aanschaf hangt een beetje af of ik hem kan gebruiken met de volgende set up:

Pioneer krp 500A
Humax IRHD 5000c hd decoder
Denon AVC A1HDA ht versterker
Oppo bdp 83 (die heb ik al voorbij zien komen in dit topic)
krell kav 500i (zit een afstandbediening bij) versterker

Begrijp ik het dan goed dat alles op standby moet blijven staan? Ik ben daar nooit zo een voorstander van, vooral bij een tv.

Ik kan een z.g.a.n. gebruikte kopen met extenders(type weet ik niet) ik zit nog in het mailverkeer met de verkoper.

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij aanschaf?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

De Pioneer zal geen probleem zijn, Humax zie ik ook genoeg varianten in de standaard db. De Denon moet ook geen probleem zijn, en de Oppo is dat zeker niet. Voor de Krell KAV 300i zie ik in ieder geval op RemoteCentral al een vermelding, waarschijnlijk werken die codes ook wel met de KAV 500i.

Je hoeft natuurlijk niks op standby te laten staan, zie het wat dat betreft gewoon als vervanging van je huidige afstandbediening. Als je nu gewend bent om eerst de tv fysiek aan te zetten en pas dan dingen met de afstandbediening te doen dan verplicht je niks om dat met de pronto anders te doen.

Mocht je de extenders niet zelf gaan gebruiken, dan heb ik misschien wel interesse. Mijn Tag staat enigzins uit het zicht, met als gevolg dat als ik een macro draai om alles goed te zetten de Tag vaak aan het eind nog vrolijk in Standby staat.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jaco

#256
Als iets niet standby staat krijg je hem ook met de originele ab niet aan lijkt me, dus dat kan geen reden zijn om niet naar een pronto te gaan..

De meeste apparaten die via IR bediend worden kun je met een Pronto ook via IR bedienen.
Er zijn 2 types extenders voor de 9600. Een RFX9600 en een RFX9400.
de 9400 is een access point met 4 IR poorten. De RFX9600 is een wat uitgebreidere unit (geen access point) met seriele interfaces, relais uitgangen, sensor ingangen en ook 4 IR uitgangen.

Dingen waar je op moet letten:

Bij een TSU9600 en een RFX9600 heb je ook nog een access point nodig. Kan elke goedkope wireless router zijn.

Bij een RFX9400 heb je GEEN access point nodig.

Als je een RFX9400 en RFX9600 hebt heb je ook geen access point nodig.

Als je een extender 2e hands koopt, vraag dan duidelijk of er nog IR emiters bij zitten. Dat zijn draadjes met een IR zendertje aan het eind die je op je apparaten kunt plakken.
Die horen er standaard bij te zitten, maar als je ze vast geplakt hebt en weer loshaalt plakken ze meestal niet meer. Wellicht zelf op te lossen.. Maar losse erbij moeten kopen kost weer geld.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op september  9, 2010, 09:19:45
Mocht je de extenders niet zelf gaan gebruiken, dan heb ik misschien wel interesse. Mijn Tag staat enigzins uit het zicht, met als gevolg dat als ik een macro draai om alles goed te zetten de Tag vaak aan het eind nog vrolijk in Standby staat.

Oooh ooh :D

I told you :P



p.s. Kans gemist
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op september  4, 2010, 16:45:23
Het laden gaat nu ook veel en veel sneller. Geheugen is vele malen groter, ik dacht zo'n 60 mb uit mijn hoofd. Zal er niet ver naast zitten.

64Mb inderdaad voor de TSU9600
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Citaat van: vik op september  9, 2010, 08:39:18
Goedemorgen heren  :)

Ik ben erg gecharmeerd van de TSU 9600. De aanschaf hangt een beetje af of ik hem kan gebruiken met de volgende set up:

Verwacht een aanzienlijke hoeveelheid hobbywerk om alles te krijgen zoals je het wil hebben (en dat het handig werkt zodat je de pronto ook daadwerkelijk gaat gebruiken). Als je dat wel leuk lijkt moet je het doen.
Als je er niet flink wat tijd in wil steken kan je beter geen pronto kopen. De extenders zijn zeker niet voor beginners. Als je geen programmeerervaring hebt zou ik er niet aan beginnen (aan een extender).

Rob_Dingen

Hoi

Gewoon aan beginnen ik heb ook een extender en niks geprogrameerd dus geen 2 weg communicatie.
Maar alles werkt zoals het moet werken en je kunt vrij simpel meerdere opdrachten samenvoegen onder een knop waarvoor je het pronto script helemaal niet hoeft te gebruiken.

Rob

Peter O

Heeft iemand suggesties voor een Javascript Debugger? (liefst gratis te downloaden natuurlijk) Gaat eigenlijk vooral om te checken of alle {} op de juiste plek staan enzo.

riwi

Citaat van: Peter O op september  9, 2010, 12:32:31
Heeft iemand suggesties voor een Javascript Debugger? (liefst gratis te downloaden natuurlijk) Gaat eigenlijk vooral om te checken of alle {} op de juiste plek staan enzo.

Geen debugger, maar ik gebruik als editor notepad++ Je kan de script/programmeertaal instellen en dan kleurt ie tekst een beetje en laat je dingen inklappen. Checkt ook de haakjes e.d.

Peter O

Citaat van: riwi op september  9, 2010, 12:54:46
Geen debugger, maar ik gebruik als editor notepad++ Je kan de script/programmeertaal instellen en dan kleurt ie tekst een beetje en laat je dingen inklappen. Checkt ook de haakjes e.d.

Aha! Gedownload, en dat ziet er uit als hetgeen dat ik zocht. Thanks.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

xynyx

lekker geklooid.

transparante knoppen. Gooi er maar een background onder en de knoppen veranderen automatisch mee.











jaco

Citaat van: xynyx op september 10, 2010, 13:44:27
transparante knoppen. Gooi er maar een background onder en de knoppen veranderen automatisch mee.
Volgens mij blijven de knoppen gelijk: transperant  :devil:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

xynyx

#267
slimpieper  :D

blue-eyes

Als nu iemand een mooie handleiding maakt hoe knoppen transparant te maken zijn er meerdere mensen blij :D Met GIMP bijv.
O ja, helemaal aardig zou zijn, ja ik ben erg lui ingesteld, is een handleiding hoe knoppen voor de TV zenders te maken. Die verschillende stadia hebben: ingedrukt, niet ingedrukt. Het lukt me niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 19:44:51
Als nu iemand een mooie handleiding maakt hoe knoppen transparant te maken zijn er meerdere mensen blij :D Met GIMP bijv.
O ja, helemaal aardig zou zijn, ja ik ben erg lui ingesteld, is een handleiding hoe knoppen voor de TV zenders te maken. Die verschillende stadia hebben: ingedrukt, niet ingedrukt. Het lukt me niet.

Ik ben al aan radioknoppen begonnen, is dat nog niet genoeg?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

xynyx

#270
Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 19:44:51
Als nu iemand een mooie handleiding maakt hoe knoppen transparant te maken zijn er meerdere mensen blij :D Met GIMP bijv.
O ja, helemaal aardig zou zijn, ja ik ben erg lui ingesteld, is een handleiding hoe knoppen voor de TV zenders te maken. Die verschillende stadia hebben: ingedrukt, niet ingedrukt. Het lukt me niet.

Button maken:
Gewoon 2 jpg of png plaatjes in de gallery/button plaatsen.
Naam file Pressed : naam_P
Naam file Released: wat denk je zelf........... :Dnaam_R

Naam is natuurlijk vrij te kiezen en moet voor beide plaatjes hetzelfde zijn! (voor de echte ignorami, toch maar even vermeld...)

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op september 10, 2010, 19:44:51
Als nu iemand een mooie handleiding maakt hoe knoppen transparant te maken zijn er meerdere mensen blij :D Met GIMP bijv.
O ja, helemaal aardig zou zijn, ja ik ben erg lui ingesteld, is een handleiding hoe knoppen voor de TV zenders te maken. Die verschillende stadia hebben: ingedrukt, niet ingedrukt. Het lukt me niet.
Ik gebruik de blanco channel button voor ingedrukt.

fugazi_2009

Citaat van: xynyx op september 10, 2010, 20:07:41
Button maken:
Gewoon 2 jpg of png plaatjes in de gallery/button plaatsen.
Naam file Pressed : naam_P
Naam file Released: wat denk je zelf........... :Dnaam_R

Naam is natuurlijk vrij te kiezen en moet voor beide plaatjes hetzelfde zijn! (voor de echte ignorami, toch maar even vermeld...)

Hoe voeg ik iets aan de gallery toe (het zal vast ergens te vinden zijn, maar ik ben lui)?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

riwi

Over de transparante knoppen :
Ik had mijn panel's transparant (dus dan zie je alleen het label dat door het script wordt ingevuld). Maar toen ik er buttons van had gemaakt kon ik de knoppen niet bedienen. Dwz als je knop plaatje volledig transparant is kan je er niet meer op drukken :) Lastig. Ik heb er dus toch maar een non-transparant plaatje van gemaakt. Of heeft iemand daar iets op gevonden?

fugazi_2009

Citaat van: riwi op september 10, 2010, 22:04:49
Over de transparante knoppen :
Ik had mijn panel's transparant (dus dan zie je alleen het label dat door het script wordt ingevuld). Maar toen ik er buttons van had gemaakt kon ik de knoppen niet bedienen. Dwz als je knop plaatje volledig transparant is kan je er niet meer op drukken :) Lastig. Ik heb er dus toch maar een non-transparant plaatje van gemaakt. Of heeft iemand daar iets op gevonden?

Ik denk dat je het op zijn minst een niet transparante border moet geven, althans ik heb een pagina van iemand gekopieerd met bediening voor de PS3 en daar zitten ook transparante knoppen in met enkel een dunne border en die werken gewoon.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one