Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jaco

Hmm, het begint te kriebelen, ik moet ook zelf maar weer eens beginnen.
Mijn layout is niet echt geschikt voor mijn huisgenoten vrees ik.. (41 en 5 jaar)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Valkyrie

Citaat van: Ro op september  1, 2010, 12:29:29
Op deze manier kun je ook de kleur van de tekst in de button aanpassen. Voor de powertoggle kleurt de tekst rood als het apparaat uit staat en groen als hij aan staat.

Ik zal vanavond wel een screenshot posten van wat ik nu heb. Ook mijn setup is gebaseerd op de logica (en code) van Jaco. :) Ik heb er paar maanden niet aan gewerkt, maar wordt nu weer enthousiast om er verder mee te gaan naar aanleiding van dit topic.

Ik zie dat je ook een Humax iHDR-5050C hebt. Heb jij de codes voor het aan- en uitzetten van de Humax. Deze ben ik nog niet tegengekomen namelijk (ik gebruik de power toggle).
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Ro

Citaat van: Valkyrie op september  1, 2010, 13:20:51
Ik zie dat je ook een Humax iHDR-5050C hebt. Heb jij de codes voor het aan- en uitzetten van de Humax. Deze ben ik nog niet tegengekomen namelijk (ik gebruik de power toggle).
Helaas heb ik die niet. Ik ken alleen het toggle comando en gebruik de powersense optie op de rfx-9600 om te zien of de Humax aan staat of niet.

De 5v voeding van de usb achterop de Humax gaat naar een powersense port op de extender. In PEP kun je dan aangeven dat als je de Humax wilt aanzetten en de powersense ziet geen spanning (Humax = uit), stuur het power toggle signaal. Zie de powersense wel spanning (Humax = aan), doe dan niets. Uitzetten gaat op de zelfde manier. Dit werkt erg goed en gaat eigenlijk nooit mis.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

CoSo

Citaat van: Valkyrie op september  1, 2010, 13:20:51
Ik zie dat je ook een Humax iHDR-5050C hebt. Heb jij de codes voor het aan- en uitzetten van de Humax. Deze ben ik nog niet tegengekomen namelijk (ik gebruik de power toggle).
Ik zie in de database die op de site van Blue-eyes staat wel een Power On en Power Toggle staan

Valkyrie

Citaat van: Ro op september  1, 2010, 13:41:57
Helaas heb ik die niet. Ik ken alleen het toggle comando en gebruik de powersense optie op de rfx-9600 om te zien of de Humax aan staat of niet.

De 5v voeding van de usb achterop de Humax gaat naar een powersense port op de extender. In PEP kun je dan aangeven dat als je de Humax wilt aanzetten en de powersense ziet geen spanning (Humax = uit), stuur het power toggle signaal. Zie de powersense wel spanning (Humax = aan), doe dan niets. Uitzetten gaat op de zelfde manier. Dit werkt erg goed en gaat eigenlijk nooit mis.

Jammer genoeg heb ik nog geen extender. :-[

Citaat van: CoSo op september  1, 2010, 13:48:52
Ik zie in de database die op de site van Blue-eyes staat wel een Power On en Power Toggle staan

Die database heb ik nog niet onderzocht, dank je wel voor de tip. Dit ga ik vanavond even doorzoeken. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbo

Citaat van: Ro op september  1, 2010, 13:41:57
De 5v voeding van de usb achterop de Humax gaat naar een powersense port op de extender. In PEP kun je dan aangeven dat als je de Humax wilt aanzetten en de powersense ziet geen spanning (Humax = uit), stuur het power toggle signaal. Zie de powersense wel spanning (Humax = aan), doe dan niets. Uitzetten gaat op de zelfde manier. Dit werkt erg goed en gaat eigenlijk nooit mis.

Ondanks dat ik ook een RFX9600 heb, heb ik deze optie nog niet geimplementeerd.   Toch maar eens tijd om aan te beginnen.

Kwestie van een USB kabel doorknippen en pin 1 en 4 op de RFX9600 ?



@Valkyrie:   ik gebruik nu '0' om de 5050c aan te zetten,  en Power Toggle voor uit.


Ro

Citaat van: Robbo op september  1, 2010, 15:36:22
Kwestie van een USB kabel doorknippen en pin 1 en 4 op de RFX9600 ?

Klopt. Het is de rode (5V) en zwarte kabel (aarde).
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

riwi

#207
Voor mijn humax 5050 heb ik ervoor gekozen het display af te plakken en hem gewoon 24/7 aan te laten staan. Geen power knop meer nodig. Duurt veel te lang voor het ding gestart is.

Maar ik vind die powersense optie wel leuk. Kan ik ook eens mee gaan spelen nu ik een RFX9600 heb.

Ro

#208
Hierbij voor zover mijn interface.

De vertikale rij geeft de power status weer (groen is aan, rood is uit) en werken tevens als power toggle. Het weer icoontje geeft de actuele temp, min en max temperatuur. Het RTL7 icoontje is geeft de actuele tv zender aan, klikken op het icoontje brengt de naar een voorkeuze scherm. Als de zender verandert, verandert ook het icoontje. Volume, source en preset worden uit de receiver uitgelezen. Alle andere comando's zijn IR.

En zijn nog een aantal dingen te doen:
1. Krijg soms niet alle feedback van de receiver;
2. Nog niet alle status meldingen werken;
3. Ik heb alleen nog maar een tv pagina  ;)

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

blue-eyes

Respect!

Eerlijk is eerlijk, je haalt met scripting er VEEL meer uit. Gaaf dit!



p.s. Ik was allang overtuigd van het nut, maar IK zie dit niet gebeuren door mijn persoontje, dus RIWI is nu happy met de RFX9600 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Scripts schrijven is niet zo moeilijk als je een programmeer achtergrond hebt. Door de slechte (haast niet bestaande) debug mogelijkheden kun je soms vastlopen op een probleem en je er blind op staren.

Het is wel mooit dat wat meer mensen er mee bezig gaan.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Peter O

Ik ben nog niet veel verder dan het knippen en plakken vanuit de kant- en klaar aangeleverde Marantz scripts en deze her en daar een beetje aanpassen naar mijn wensen. Van alle feedback die ik op het scherm wil hebben is het volume momenteel de enige die continu geupdate wordt, ook als ik aan de knop op de versterker draai. De rest van de info wordt helaas alleen geupdate als ik de pagina op de pronto opnieuw open. Er gaat dus ergens iets niet helemaal goed.
"Javascript: The Definitive Guide" is besteld en onderweg, hopelijk biedt dat meer inzicht in de materie!

Ro

Citaat van: Peter O op september  1, 2010, 21:18:26
Ik ben nog niet veel verder dan het knippen en plakken vanuit de kant- en klaar aangeleverde Marantz scripts en deze her en daar een beetje aanpassen naar mijn wensen. Van alle feedback die ik op het scherm wil hebben is het volume momenteel de enige die continu geupdate wordt, ook als ik aan de knop op de versterker draai. De rest van de info wordt helaas alleen geupdate als ik de pagina op de pronto opnieuw open. Er gaat dus ergens iets niet helemaal goed.
"Javascript: The Definitive Guide" is besteld en onderweg, hopelijk biedt dat meer inzicht in de materie!

Het lijkt erop dat je beeld niet opnieuw wordt opgebouwd nadat informatie is binnengekomen. Het ligt aan de opbouw van je programma hoe je dit doet, maar je zal iets moeten hebben dat de widgets opnieuw aanroept op het moment dat een variabele is verandert. In mijn programma opzet (dus eigenlijk die van Jaco) zijn er verschillende modi. Op het moment dat een veranderde status binnenkomt of een commando is gegegeven wordt de "refresh" mode aangeroepen die alle widgets opnieuw laad. Daarna gaat het programma weer in de "Idle" mode waarin er niets op het scherm wordt verandert. Ik ben daar momenteel zelf ook mee aan het stoeien om de juiste power status aan te geven en deze direct aan te laten passen na aan of uit schakelen van een apparaat.

Nogmaals, veel hangt af van de opzet van je programma hoe je dit doet. Het is een beetje moeilijk (voor mij) om aan te geven hoe je dat in jouw geval op kan lossen.



Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Ro

Citaat van: Blue-Eyes op september  1, 2010, 19:35:23
Respect!

Eerlijk is eerlijk, je haalt met scripting er VEEL meer uit. Gaaf dit!



p.s. Ik was allang overtuigd van het nut, maar IK zie dit niet gebeuren door mijn persoontje, dus RIWI is nu happy met de RFX9600 ;)

Het is vooral een kwestie van veel bloed, zweet, tranen en doorzettingsvermogen. Goede voorbeelden helpen ook. Ik heb vooral verschillende dingen samen gevoegd, maar ook dat maakt het niet altijd eenvoudig :).
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

Valkyrie

Citaat van: CoSo op september  1, 2010, 13:48:52
Ik zie in de database die op de site van Blue-eyes staat wel een Power On en Power Toggle staan

Jammer genoeg staat de 5050c niet in de database die Blue-Eyes op zijn website heeft staan. :( Er staat wel een Humax Foxsat in.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jaco

Citaat van: Ro op september  1, 2010, 23:31:50
Het is vooral een kwestie van veel bloed, zweet, tranen en doorzettingsvermogen. Goede voorbeelden helpen ook. Ik heb vooral verschillende dingen samen gevoegd, maar ook dat maakt het niet altijd eenvoudig :).
Ro,

Als jij de 2-weg opzet goed snapt, wil jij dan een beschrijving hier maken ?
Tenminste als je bereid bent om er veel vragen over te beantwoorden  ;D

Ik heb er geen tijd voor en geen zin in om iemand die begint aan het handje te nemen met alles.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Citaat van: jaco op september  2, 2010, 07:23:10
Ro,

Als jij de 2-weg opzet goed snapt, wil jij dan een beschrijving hier maken ?
Tenminste als je bereid bent om er veel vragen over te beantwoorden  ;D

Ik heb er geen tijd voor en geen zin in om iemand die begint aan het handje te nemen met alles.

Doen jullie het samen GOED initiatief!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ro

#217
Citaat van: jaco op september  2, 2010, 07:23:10
Ro,

Als jij de 2-weg opzet goed snapt, wil jij dan een beschrijving hier maken ?
Tenminste als je bereid bent om er veel vragen over te beantwoorden  ;D

Ik heb er geen tijd voor en geen zin in om iemand die begint aan het handje te nemen met alles.
Dat wil ik tzt best doen. Maar eerst wil ik de "tv pagina" goed hebben draaien en netjes hebben opgezet. Als deze goed loopt kan ik een beschrijving maken, hoe deze is opgezet icm met de activity script. Alle andere paginas worden opzelfde manier opgezet. Dit is volgens jouw structuur gedaan, maar die gebruiken meer mensen hier. Als jij er verder geen problemen mee hebt om dit verder te delen (je hebt er tenslotte ook heel wat tijd inzitten) wil ik best mensen helpen, maar ik ben zeker (nog) ;) geen expert.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

jaco

Ik wil het wel plaatsen op de site van BE, maar dan zie ik de bui al hangen:

vraag "ik ben een beginner, waarom doet een knop het niet"
antwoord: RTFM (ofwel hang een naam aan de panel om hem in prontoscript te kunnen gebruiken)

En het werkt alleen maar als alles onder 1 activity hangt. Veel mensen hebben het niet zo opgezet, en hoe het over meerdere activiteiten aan de praat te krijgen wil ik niet eens weten omdat dat lang niet optimaal is.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ro

Zoals gezegd wil ik best een handleiding over de opzet maken. Dit zal alleen nog wel een paar weken duren voor dat dit lukt. Ik wil eerst mijn opzet goed hebben. De handleiding kan alleen nooit alle zaken bevatten, dus er zal zelf toch heel wat tijd in gestoken moeten worden om het werkend te krijgen. Zoals ik heb gemerkt, gaat het niet vanzelf, maar ik ben er van overtuigd dat als je het echt wil, en de tijd eraan wilt besteden dat het voor iedereen te doen is.

Ik schat dat er in mijn opzet nu al wel een 100 uur heb zitten, en ik ben nog lang niet klaar. Maar ja, hobbies mogen tijd kosten.......
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

CoSo

Misschien kunnen jullie aangeven hoe het opgezet dient te worden.

Denk zelf dat je niet veel meer vragen krijgt dan die hier al worden gesteld.

riwi

#221
Citaat van: CoSo op september  2, 2010, 10:13:18
Misschien kunnen jullie aangeven hoe "het" opgezet dient te worden.

Het probleem is juist dat. Wat is "het"? Wat wil je bereiken? Afhankelijk van je doel moet je een oplossing kiezen. Er is niet een generiek script voor alle wensen.
Het framework van Jaco komt voor een deel uit de aanbevelingen uit de developers guide.
Dus stap 1 is : download de developers guide en lees deze. Probeer de voorbeelden te begrijpen. In veel situaties kan je de voorbeelden direct deels gebruiken.
Stap 2 is : bepaal wat je wil bereiken en bedenk hoe het er uit moet gaan zien.
Stap 3 is : zet knoppen/panels op je scherm en geef deze een prontoscript naam (bv. "knopnaam" ).
Stap 4 is : schrijf een script dat de gewenste acties uitvoert en plaats deze op de page of indien nodig in de activity properties. Als het script klaar is kan je met
CF.widget("knopnaam").label = variabelenaam;
De variabele als label op je nieuwe knop weergeven.

fugazi_2009

Waar kan je de developers-guide downloaden?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

IK heb Prontosqueeze maar hoe kan je bijvoorbeeld de script bekijken.