Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCL

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 26, 2010, 23:27:23
Heb het al in orde middels een FTP client.

Nu even nog wat scherper maken, homedir, etc. etc.

Misschien een idee om hier een los sticky topic over te maken? denk dat er nog wel meer mensen zijn die érg blij zijn met deze software!

CoSo

Citaat van: JCL op augustus 27, 2010, 12:16:38
Misschien een idee om hier een los sticky topic over te maken? denk dat er nog wel meer mensen zijn die érg blij zijn met deze software!
Er is al een Pronto topic, misschien samen voegen?

blue-eyes

Ik heb maar een nieuwe aangemaakt. Dit is een afvloeisel van mijn eigen topic, dus relaxed. Ga ik niet samenvoegen met een van oorsprong puur zakelijk topic.

Graag doorgaan op de oude manier ;)


Openingspost aangepast.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Valkyrie

Nadat ik voor mijn vakantie alle knopjes geprogrammeerd heb ben ik vandaag begonnen met een "slidermenu". Dit is erg praktisch voor de TSU9400, aangezien er niet veel schermruimte is voor knopjes. Als ik de configuratie verder afgerond heb zal ik ook mijn xcf posten.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

blue-eyes

Heb je voorbeelden van zo'n slidermenu?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Valkyrie

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 27, 2010, 15:01:50
Heb je voorbeelden van zo'n slidermenu?

Ik heb een xcf gedownload van remotecentral. Deze ga ik implementeren in mijn eigen systeem.
Hier staan er een paar: http://www.remotecentral.com/cgi-bin/files/rcfiles.cgi?area=professional&db=other&br=prontoscripts&dv=functions
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jaco

je kunt vaak veel leren van die voorbeelden  :clapping:
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Ik ga niet met tabbladen werken, voegen toch niets toe, behalve fancy uiterlijk.

Ik heb 5 apparaten om te bedienen, en 5 buttons aan de onderzijde.
Dat lijkt me een mooie oplossing.

Ik wilde eerste de PLAY STOP, REV, FWRD, etc. daaraan koppelen, maar dit is handiger.
De play button zet ik wel op de eerste pagina van de Oppo, met 1 klik via de button ben ik er ook.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 27, 2010, 15:27:04
Ik ga niet met tabbladen werken, voegen toch niets toe, behalve fancy uiterlijk.

Ik heb 5 apparaten om te bedienen, en 5 buttons aan de onderzijde.
Dat lijkt me een mooie oplossing.

Ik wilde eerste de PLAY STOP, REV, FWRD, etc. daaraan koppelen, maar dit is handiger.
De play button zet ik wel op de eerste pagina van de Oppo, met 1 klik via de button ben ik er ook.
Ik heb op mijn home pagina 5 activiteiten staan op onderste buttons eenmaal bij de activiteit staan de PLAY STOP, REV, FWRD, etc. knoppen daar.

blue-eyes

Ik wil waar ik ook ben, naar het apparaat kunnen zonder tig keer te moeten klikken. Dus die buttons vind vooralsnog wel handig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 27, 2010, 19:25:52
Ik wil waar ik ook ben, naar het apparaat kunnen zonder tig keer te moeten klikken. Dus die buttons vind vooralsnog wel handig.
Doe jij dan geen activiteiten, anders heb je je apparaten en activiteiten.

blue-eyes

Citaat van: CoSo op augustus 27, 2010, 19:31:05
Doe jij dan geen activiteiten, anders heb je je apparaten en activiteiten.

Beide ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

In de ProntoEdit prof. kan je gebruik van eigen DB's of die van Philips. Een derde mogelijkheid is thirdparty DB's. Een daarvan is een O1R database, door Pronto zelf ook aangeraden.
Deze gedownload (staat nu ook op http://pronto.blue-eyes.nu) en nu mijn Sony TV gevonden.
De gehele avond al zoekende.

Ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben, DB is 35mb groot, staat ERG veel in.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Is dat (databases) allemaal voor pep v2 ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 28, 2010, 00:26:11
In de ProntoEdit prof. kan je gebruik van eigen DB's of die van Philips. Een derde mogelijkheid is thirdparty DB's. Een daarvan is een O1R database, door Pronto zelf ook aangeraden.
Deze gedownload (staat nu ook op http://pronto.blue-eyes.nu) en nu mijn Sony TV gevonden.
De gehele avond al zoekende.

Ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben, DB is 35mb groot, staat ERG veel in.

Mooi, maar volgens mij ligt je server er uit.

Citaat van: jaco op augustus 28, 2010, 10:20:46
Is dat (databases) allemaal voor pep v2 ?

Dat is wat BE gebruikt, dus lijkt me wel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Citaat van: jaco op augustus 27, 2010, 15:15:38
je kunt vaak veel leren van die voorbeelden  :clapping:
Heb jij niet wat voorbeelden  ;)

blue-eyes

Server ligt er niet uit, UPC is al 48 uur aan het kloten. Maar sinds 2 minuten weer connectie. Geen idee voor hoe lang.....


En idd, voor PEP2.

Handige DB. Bijv. zijn de discrete codes van Sony TV's erg zeldzaam, en ook nog van een verkeerd type. In O1R DB staan ze wel ;). Etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Op de site staan nu ook honderden TV- en radiozender logo's. Met dank aan CoSo!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Nieuwe zenders zijn makkelijk te maken dmv de blanco button.

riwi

Ik heb een klein beginnetje gemaakt.
Ik heb mijn TSU9400 naar de laatste firmware gebracht. Nu werkt ie niet meer met PEP1.1 dus ik MOET naar PEP2. Dat is inmiddels gedaan.
Ik heb de extender aangesloten op het DMZ netwerk en de pronto krijgt een IP in de DMZ van de server. Ik heb de extender met de com1 poort op de seriele poort van de SSP800 aangesloten.

Als ik nu de extender koppel aan de SSP800 in PEP dan kan ik vervolgens niet meer met gewoon IR naar de SSP om die te bedienen.. Is dat normaal?
Ik heb geen IR oogjes/zenders aangesloten op de extender, dat hoeft toch niet?
Mijn eerste doel is om de SSP800 gewoon met IR te bedienen vanuit de Pronto. En ik wil via rs232 bepaalde status uitlezen van de SSP door er periodiek enkele commando's naartoe te sturen.

{pronto} ---- ir--------------> {SSP}
   |---wifi--{extender}----rs232---|

CoSo

Citaat van: riwi op augustus 28, 2010, 13:59:02
Ik heb een klein beginnetje gemaakt.
Ik heb mijn TSU9400 naar de laatste firmware gebracht. Nu werkt ie niet meer met PEP1.1 dus ik MOET naar PEP2. Dat is inmiddels gedaan.
Ik heb de extender aangesloten op het DMZ netwerk en de pronto krijgt een IP in de DMZ van de server. Ik heb de extender met de com1 poort op de seriele poort van de SSP800 aangesloten.

Als ik nu de extender koppel aan de SSP800 in PEP dan kan ik vervolgens niet meer met gewoon IR naar de SSP om die te bedienen.. Is dat normaal?
Ik heb geen IR oogjes/zenders aangesloten op de extender, dat hoeft toch niet?
Mijn eerste doel is om de SSP800 gewoon met IR te bedienen vanuit de Pronto. En ik wil via rs232 bepaalde status uitlezen van de SSP door er periodiek enkele commando's naartoe te sturen.

{pronto} ---- ir--------------> {SSP}
   |---wifi--{extender}----rs232---|

Als in Pep heb aangegeven dat ie via IR of RS aangestuurd wordt kan het niet meer via normale IR.
Oplossing is nog een SSP800 aan te maken in de DB, 1 voor RS en 1 voor IR

riwi

Citaat van: CoSo op augustus 28, 2010, 14:02:13
Als in Pep heb aangegeven dat ie via IR of RS aangestuurd wordt kan het niet meer via normale IR.
Oplossing is nog een SSP800 aan te maken in de DB, 1 voor RS en 1 voor IR
Dat dacht ik al. Ik heb nu eerst een activity aangemaakt SSP-serial, kijken of dat wel werkt. Anders een extra apparaat in de DB aanmaken dus.

blue-eyes

Ik zei toch al dat je binnen een paar dagen aan de gang zou gaan. Jij met met je maanden :P :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

CoSo

Citaat van: riwi op augustus 28, 2010, 14:09:59
Dat dacht ik al. Ik heb nu eerst een activity aangemaakt SSP-serial, kijken of dat wel werkt. Anders een extra apparaat in de DB aanmaken dus.
Met serial heb ik nog geen ervaring.

is dat btw gewoon een com kabel met female-female.