vanavond the Big Lebowski, wat te verwachten?

Gestart door THX-UltraII, juli 31, 2006, 12:25:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THX-UltraII

Vanavond komen 2 collega's film bij me kijken. Ze nemen The Big Lebowski mee. Ben nogal wat huiverig voor deze film dat ik m totaal niet boeiend zal gaan vinden. Ben niet echt iemand die van het standaard type film houdt, maar titels als Dogma, The Eternal Sunshine of the Spottless mind, Beeing John Malcovich en meer van dit soort films die eigenlijk vrij apart zijn. (ik zeg niet op voorhand dat deze film hierop zal lijken maar het is voor het idee wat me wel/niet aanspreekt).

Paar voorbeelden van films die me wél kunnen boeien: Saw, the Ring, Oceans 11, American Beauty, Narnia, Leaving Las Vegas, Requiem for a Dream, Fight Club, Sin City, Moulin Rouge, Monster, Mr.& Mrs. Smith, Kill Bill V1, the Incredibles.

Wat kan ik verwachten van The Big Lebowski.

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

spotmatic

Het helpt met een onbevangen blik naar The Big Lebowski te kijken. Niet op voorhand er al vanuit gaan dat je de film niets zal vinden. Als je dat doet, zal je er zeker niets aan vinden (self-fulfilling prophecy). Ik vond de film zelf te gek omdat-ie absurd is (zo kan het leven soms zijn) en de hoofdrolspelers heel goed gecast zijn.

Maar ArnoP zal je er vast meer over kunnen vertellen :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Robbo

Neem eens een risico ;)

Ik heb hem toevallig vorige week gezien en vond hem erg goed.   En ik ben ook geen fan van Eternal Sunshine en Being John Malcovich.


Nahpets

Citaat van: THX-ultraII op juli 31, 2006, 12:25:17
Wat kan ik verwachten van The Big Lebowski.

Niet zo'n fijne avond, denk ik. Gezien de rest van je film keuze (de films die ik ken dan :P) lijk je me niet zo'n liefhebber van komedie's, en dat is toch de hoek waar TBL in zit.

Zelf vind ik TBL een wereldfilm (denk even terug aan een scene met een toiletpot ). Is voor mij één van de betere Amerikaanse komedies, mede door de casting (IMDB)

Veel plezier vanavond, maak er het beste van.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kale

Hier heb je een sneak previeuw van 2:14 minuten ,...oftwel the short F*cking version,..... ;D

spotmatic

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Wowly

Een van de beste films ooit in zijn soort. Idd de casting is zeer goed. Verhaallijn is noppes, maar de karakters dragen met gemak de gehele film, had voor mij rustig een paar uur langer mogen duren........

Overall is het idd een humorfilm, maar van de beste soort zoals ze dat in USA kunnen maken, bijna franse humor zo nu en dan.

Film is NIET diepgravend, maar juist op een gioede manier oppervlakkig. Heerlijk.

Ben beniewd wat je ervan hebt gevonden overigens.....

Wowly

Douma

Een fantastische en absurde film. Ik vond 'm geniaal. Hele vermakelijke dialogen. Ik moet er wel bij vertellen dat ik fan ben van de Coen brothers.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Kjelt

Geweldige film die je wellicht inderdaad eens neutraal moet bekijken zonder vooroordelen. Beetje melig zijn vantevoren kan geen kwaad (paar biertjes/wijntje erbij). De personages zijn absurd maar geniaal en na afloop ben je blij dat ze niet je buren zijn.

Loric


FrankB

Een briljante film! Echt om je te bescheuren ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

J.A.F._Doorhof

Ik vond hem tegenvallen.
Het enige wat ik echt leuk vond was de scene met de bowling bal.
Verder allemaal heel leuk maar net niet goed genoeg, het kan zo vallen he :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  1, 2006, 09:00:04
Ik vond hem tegenvallen.
Het enige wat ik echt leuk vond was de scene met de bowling bal.
Verder allemaal heel leuk maar net niet goed genoeg, het kan zo vallen he :D

Je moet er wel voor in 'de mood' zijn natuurlijk. Ben je melig en heb je net een drankje (teveel) op dan lig je zo plat van het lachen. Maar in een depressieve bui is het lastig om de lollige kant ervan in te zien. Ook aan humorloze mensen (waar ik jou uiteraard niet onder schaar :D ) is deze film niet besteed.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Martin_M

Ik heb 'm nu 2 keer gezien en vond 'm de tweede keer al iets beter.

Je moet ook wel van dat soort humor houden. De eerste keer vond ik het allemaal maar wat gezwets in de ruimte en de humor daarvan ontging me een beetje. Natuurlijk waren er wel aardige situaties maar voor mij wat te weinig. Van duizend keer 'fucking' ben ik ook al niet onder de indruk :-\.

Maar ik ken velen die 'm schitterend vinden. Duidelijk een love it or hate it film..

Nee, naar mijn mening hebben de Coen brothers wel leukere films gemaakt.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

SiR-ROUND

Je pist over je kleedje van het lachen hoor... Goede film, Bridges is verrassend goed.

Douma

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Rody

#17
Ik vond hem zeker wel grappig.
'Clerks' is ook prachtig, vooral die dialogen gaan soms nergens over ;D

mikeske

Ik heb de Big Lebowski ook liggen maar nog niet gezien, zal er vanavond eens naar kijken denk ik ( als de vriendin akkoord gaat  :) )
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

reza

Ik heb hem gisteravond zitten kijken in HD, maar zelfs dat kon mij niet verhinderen om de film vooruit te spoelen :-X Hij begon wel leuk (vond ik) Maar na een half uur kwam er niet echt schot in de zaak.

En heb dus een 30 min door gespoelt. Hij kon mij dus niet echt boeien!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

B.J.

Citaat van: reza op augustus  1, 2006, 16:42:23
Ik heb hem gisteravond zitten kijken in HD, maar zelfs dat kon mij niet verhinderen om de film vooruit te spoelen :-X Hij begon wel leuk (vond ik) Maar na een half uur kwam er niet echt schot in de zaak.

En heb dus een 30 min door gespoelt. Hij kon mij dus niet echt boeien!

Te weinig blote borsten voor je?  ;D

Ik vind het wel een leuke film!

reza

Citaat van: Bas Janssen op augustus  1, 2006, 16:56:03
Te weinig blote borsten voor je?  ;D

;D In het begin van de ;D film kan ik wel even mn ei kwjt.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

FrankB

Citaat van: reza op augustus  1, 2006, 16:42:23
Ik heb hem gisteravond zitten kijken in HD, maar zelfs dat kon mij niet verhinderen om de film vooruit te spoelen :-X Hij begon wel leuk (vond ik) Maar na een half uur kwam er niet echt schot in de zaak.

En heb dus een 30 min door gespoelt. Hij kon mij dus niet echt boeien!

Niveautje te hoog dus >:D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"