ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78

Klopt, met wat rubber oid dr tussen.

Kwabbernoot

Citaat van: ArjanR1 op september 18, 2010, 08:20:01
Zit nu alweer een uurtje te luisteren  :music:
Beetje wakker worden en dan straks ff naar de IKEA.

Voor de rest zal het vandaag weer lekker luisteren worden denk ik :)

Waarschijnlijk dat ik na de IKEA ff langs Frank rij, kijken hoe zijn melkpakjes klinken
vergeleken hier  :hehe:
:laugh:

Nee, die van jouw zijn groot.  ::)

Hoelang moeten ze trouwens inspelen volgens de kenners?

Groeten...

Former member 78

Ze zijn ingespeeld, de speakers waren demo's ;)

Net ff de ''vingers'' van de pianolak gepoetst.
Mooie dingen die Eton.



Totaal van opzij:


Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op september 18, 2010, 15:08:19
Ze zijn ingespeeld, de speakers waren demo's ;)

Net ff de ''vingers'' van de pianolak gepoetst.
Mooie dingen die Eton.



Totaal van opzij:



Ik zou ze een stuk meer naar voren zetten.
Volgens mij is de bas oorverdovend zo inde hoeken...
Maar das natuurlijk een aanname ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

S@m

Nu nog op zoek naar een mooi meubel en stoppen met roken...


Dirk

ik vind ze qua vormgeving echte beauties, enkel zonde van die subtiele naamplaatjes voorop ;)
veel luisterplezier !
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op september 18, 2010, 15:13:35
Ik zou ze een stuk meer naar voren zetten.
Volgens mij is de bas oorverdovend zo inde hoeken...
Maar das natuurlijk een aanname ;).

Het gekke is, is dat het juist niet bonkt oid.
Ben ook een stuk meer naar voren begonnen ;)

frank2

Citaat van: Snowmaster op september 18, 2010, 13:52:36
Als je de Frank-Absorb-Plank v1.0 hebt meegenomen dan kan ik wel thuisblijven dit weekend.
Ik had hem nog even blij willen maken met een volgend proef stapje, maar nu is de weergave anders.
Je hebt waarschijnlijk 3 "plankjes" als ik het goed begrijp?


Ik gebruik deze onderzetters al 6 weken niet meer. Dus bij thuis is niets veranderd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: ArjanR1 op september 18, 2010, 15:37:14
Het gekke is, is dat het juist niet bonkt oid.
Ben ook een stuk meer naar voren begonnen ;)


hoor je nu verschil nu dat vloerkleed er ligt?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

#410
Citaat van: S@m op september 18, 2010, 15:17:49
Nu nog op zoek naar een mooi meubel en stoppen met roken...



Een ander meubel wil ik ook graag, stoppen met roken staat ook in de planning
op het moment als ik daar helemaal achter sta ;)


Citaat van: Dynky op september 18, 2010, 15:18:44
ik vind ze qua vormgeving echte beauties, enkel zonde van die subtiele naamplaatjes voorop ;)
veel luisterplezier !

Ik vind het wel mooi :)
Dat laatste ben ik druk mee bezig.

Citaat van: Snowmaster op september 18, 2010, 15:35:51
Mooi kleed  ;).

Thnx!

Citaat van: frank2 op september 18, 2010, 15:43:37
hoor je nu verschil nu dat vloerkleed er ligt?

Ja, 't is een tikkie rustiger in het hoog.
Maar ben nu ook niet echt aan het luisteren, het staat
gewoon zacht te spelen nu.

Xander32

Gaaf man, gefeli met deze aanwinsten  :worship:.


Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Citaat van: ArjanR1 op september 18, 2010, 15:43:58
stoppen met roken staat ook in de planning
op het moment als ik daar helemaal achter sta ;)

Ach, stiekem roken is ook geen probleem. Ga je gewoon achter één van de 20's staan... :smile:

S@m

#413
Als je trouw wilt blijven aan Usher:



En dan mooi aan de zijkant neerzetten... ;)

Alex Groningen

Zijn trouwens erg mooi racken, Dick. Heb je ook een linkje waar ze te verkrijgen zijn? Vind de linker namelijk erg leuk, alleen dan een andere kleur en extra  plateau .

S@m

Alex, ik heb 'm van het net geplukt > http://www.katli.com/gallery.htm misschien kan Karel (W&W) je op weg helpen.

MusicTools maakt ook zoiets de Alicia (hifisupply verkoopt MusicTools)

En volgens mij is het met een viertal mooie hoekprofielen ook zelf te maken...

Alex Groningen

#416
Om het zelf eens te gaan proberen om zelf wat in elkaar te zetten lijkt me ook nog niet eens zo'n raar idee. Dus wie weet.

En bedankt voor je linkje. Wist niet eens dat Usher ook audio meubels in het assortiment heeft.

frank2

#417
http://www.audiobenelux.nl/index.php/usher-audio

(andere site, importeursite nederland)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: S@m op september 18, 2010, 16:53:06
Alex, ik heb 'm van het net geplukt > http://www.katli.com/gallery.htm misschien kan Karel (W&W) je op weg helpen.

MusicTools maakt ook zoiets de Alicia (hifisupply verkoopt MusicTools)

En volgens mij is het met een viertal mooie hoekprofielen ook zelf te maken...

Ik heb twee van zo'n racken met zo'n hoekprofielen ook zelf gecreëerd . Één voor mijn stereo setup en één voor mijn HT set.De laatstgenoemde is wel een stuk breder.
Het voorbeeld heb ik genomen van het Burmester meubel. De profielen zijn ook breder dan bij Music Tools.

Zelf ontworpen qua afstanden en dikte van de platen maar door iemand anders laten maken. Het stereo meubel heeft ook nog gevulde platen. Zo'n hoekprofielen zijn van aluminium en op maat laten maken bij een fabriek en daarna ergens anders laten stralen.

Ontopic:
Mooie aanwinst ArjanR1.
Staan de luidsprekers zo dicht op elkaar of is dit gezichtsbedrog?
Want hoe ik het nu op de foto zie en op de vorige foto waar je de tv naar de zijkant hebt verhuist krijg ik het idee dat de Ushers te dicht op elkaar staan en de ruimte het niet helemaal toe laat om zo'n grote luidsprekers te plaatsen.


Persoonlijk is het niet mijn smaak qua bouw van de luidsprekers.Maar over smaak valt niet te twisten ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Alex Groningen

Bedankt Frank. Nu eerst naar voetbal en zal dan vanavond de site eens rustig door gaan lezen.

Former member 78


Maximus_Aurelius

Citaat van: ArjanR1 op september 18, 2010, 18:13:38
@ Maximus,

Hart tot hart is 2m20.


Dan is het bedrog  ;).Het lijkt op de foto korter.;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Former member 78

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 18, 2010, 18:54:25
Dan is het bedrog  ;).Het lijkt op de foto korter.;)

Het lijken ook Ushers, eigenlijk is het een Bose 123 set ;D

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

johan79

Gefeliciteerd Arjan, ze staan fantastisch in je ruimte.  :thumbs-up:

Je zou natuurlijk nog eens kunnen proberen om ze in de oude opstelling te beluisteren, maar dan til je je wel een bult.  :wacko:
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII