HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 16, 2017, 22:52:42
Eens met je Dynaudio omschrijving. ATC ken ik niet.

Pas Dynaudio XD200's gehoord. Geen goedkope speakers maar inderdaad erg netjes.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zelf heb ik Jean Marie Reynaud en Audio Note in mijn hoofd. AN wel eens gehoord, was wel mooi. Maar met een powerversterker weer een beetje vreemd. Moet eigenlijk buis vóór.

Ik wacht zowiezo even af. Het spaargeld is op. Bovendien moet ik even afwachten hoe alle apparaten en esoterica landen. Op dit moment ben ik eigenlijk enthousiast over het geluid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: Xander32 op april 16, 2017, 21:55:52
Dynaudio ervaar ik immer als vlak
Ze hebben inderdaad een zeer vlakke frequentie response. Daarom heb ik ze ook. :hehe:



HuubF

Citaat van: cccp op april 16, 2017, 23:02:57
Ze hebben inderdaad een zeer vlakke frequentie response. Daarom heb ik ze ook. :hehe:



Wow dát is vlak.  :)

Welke heb je dan? Dynaudio C1. Mooie speaker.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Een voor mij dynamisch, vloeiend en kleurrijk geluid. Dat zal wellicht komen door het dc principe, een conus van papier betreffende de bass/mid driver en een metaldome tweeter in een ruime kast.

Het zijn zeker niet de meest neutrale ls (lees: ongekleurde), maar ze maken daarentegen wel muziek.

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 22:49:51
Thanks die taal ken ik.  :)

Tannoy heb ik nog nooit beluisterd. Hoe zou je de klank omschrijven?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cccp

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 23:05:16
Wow dát is vlak.  :)

Welke heb je dan?
Kwam ik toevallig later ook pas achter hoor.

Confidence C1. Je had het al gevonden.  ;D

Zeker mooi alleen ik denk te saai, levenloos voor jouw smaak.

HuubF

Citaat van: Xander32 op april 16, 2017, 23:19:58
Een voor mij dynamisch, vloeiend en kleurrijk geluid. Dat zal wellicht komen door het dc principe, een conus van papier betreffende de bass/mid driver en een metaldome tweeter in een ruime kast.

Het zijn zeker niet de meest neutrale ls (lees: ongekleurde), maar ze maken daarentegen wel muziek.

Oef die zijn wel groot...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

De C2 heb ik uitvoerig mogen beluisteren; zeer zeker goede weergevers in de zin van dat ze letterlijk goed weergeven hetgeen er aan content aangeboden wordt. Dat op een hoog niveau, maar zonder beleving.

Beetje het Toyota dan wel het Lexus binnen audioland.

Citaat van: cccp op april 16, 2017, 23:21:55
Kwam ik toevallig later ook pas achter hoor.

Confidence C1. Je had het al gevonden.  ;D

Zeker mooi alleen ik denk te saai, levenloos voor jouw smaak.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Citaat van: cccp op april 16, 2017, 23:21:55
Kwam ik toevallig later ook pas achter hoor.

Confidence C1. Je had het al gevonden.  ;D

Zeker mooi alleen ik denk te saai, levenloos voor jouw smaak.

Mwah, wel érg goede monitors denk ik. Ik heb ooit een vriendin gehad (in de heerlijke 2 jaar tussen scheiding en huidige geliefde) met een hifi-set groter en beter dan die van mij. Ze had Dynaudio Special Twenty-Five's. Ik vond ze eigenlijk wel mooi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Xander32 op april 16, 2017, 23:29:35
De C2 heb ik uitvoerig mogen beluisteren; zeer zeker goede weergevers in de zin van dat ze letterlijk goed weergeven hetgeen er aan content aangeboden wordt. Dat op een hoog niveau, maar zonder beleving.

Beetje het Toyota dan wel het Lexus binnen audioland.

Dat is een beetje de blues van ons, werkvolk. Als zo'n speaker een paar maten groter is klinken ze juist erg realistisch. Alles eronder is niet realistisch en als het dan ook nog eens niet meeslepend is...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 22:58:46
Zelf heb ik Jean Marie Reynaud en Audio Note in mijn hoofd. AN wel eens gehoord, was wel mooi. Maar met een powerversterker weer een beetje vreemd. Moet eigenlijk buis vóór.

Ik wacht zowiezo even af. Het spaargeld is op. Bovendien moet ik even afwachten hoe alle apparaten en esoterica landen. Op dit moment ben ik eigenlijk enthousiast over het geluid.

Op HIFI.nl stond nog niet zo lang geleden de JM Offrande IV. Wat een plaatje, als het een vrouw was dan was ik op slag verliefd. Zat toen in een irritante periode dat ik wat spul kwijt moest, de sport voor mij is om zo weinig als mogelijk aan extra geld bij te leggen...dan loop je alleen wel eens wat mis :D

Mocht ik zijn mail nog hebben dan kan ik hem evt een berichtje namens jou sturen. Laat maar evt middels pm weten. Of ze weg zijn weet ik niet, neem het aan van wel maar weet dat ze toen al even tot zijn verbazing te koop stonden.

Citaat van: Markus2 op april 16, 2017, 22:12:41
Je hebt zeker een aantal punten hier.

Bij mij;

Kende de wisselfrequentie een redelijke steile curve ( :D) naar beneden toe, maar niet omdat ik het zat was, want;
Ik wissel zo af en toe nog flink echter, in een totaal ander prijssegment.
Ja, ik ben apparaatzwoel (of soortgelijke aandoening).
Mijn muziekbeleving is groter, beter dan ooit vanwege een mate van (ge)rust(stelling)/wegnemen van twijfel/onrust (ten dele .i.ig.  vermoed ik zo)

Groet, Mark

Het is een onderbelicht iets maar wel belangrijk. Jij zal apparatuur nu zelfs anders kunnen beschrijven dan iemand met exact dezelfde set en muzieksmaak maar met een mindere/andere beleving.

Heb je nu ook misschien meer rust doordat je in een prijssegment zit waar je je beter in voelt door een betere prijs-kwaliteit of wat voor reden dan ook?

cccp

Citaat van: HuubF op april 16, 2017, 23:29:51
Mwah, wel érg goede monitors denk ik. Ik heb ooit een vriendin gehad (in de heerlijke 2 jaar tussen scheiding en huidige geliefde) met een hifi-set groter en beter dan die van mij. Ze had Dynaudio Special Twenty-Five's. Ik vond ze eigenlijk wel mooi.
Die heb ik nog nooit gehoord maar volgens recensies zijn die net wat minder neutraal. Volgens metingen ook:



http://www.ebay.nl/itm/292085995862?clk_rvr_id=1201641377372

Hou je nog 50 euro over voor een mooi stukje kabel.  :P

scrutinizer

Citaat van: Markus2 op april 16, 2017, 21:51:11
Waarom ik het vroeg, heb je gestalte gegeven met dit antwoord;
Bij deze. ;)

CitaatVanwege de diversiteit akoestische omgevingen en de eigenschappen van de vulling -of juist niet, ervan? Is dat waar je op doelt?

Nee.  Omdat men in de beginne uitgaat van een zo vlak mogelijke curve binnen een gegeven akoestiek.....

CitaatAbsolute objectiviteit kan men enkel bereiken als er geen mensen in een proces betrokken worden.

....om deze later, na besef dat deze rechte frequentie karakteristiek hun niet betrekt bij het fenomeen muziek, aan te passen tot een curve gebaseerd op smaak. 

CitaatJe doelt hier op de hobbymatige kant of toch breder (en dat de metingen daarmee niet uitwisselbaar zijn)?

De metingen zijn vaak verreweg uitwisselbaar omdat kennis, gebruikte hard en software in de meeste gevallen beperkt.

CitaatHad ik wel al een beetje gedaan.Geen zorgen (of juist wel). :D

Ik krijg bij jou het idee dat je de antwoorden kent maar graag anderen confronteert ongeacht hun bijdrage.

Wat is jou bijdrage?....Of anders gevraagd : Waar of waardoor ben jij op je neus gegaan voor wat betreft je downgrading?...Laat me raden "ABX" ........?

Groet, Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 01:09:32...Laat me raden "ABX" ....

Het bestaan van de abx alleen al weerhoudt sommigen ervan te experimenteren. Als ze verschillen horen vertrouwen ze hun eigen oren niet meer. Dat kan bizarre vormen aannemen: vroeger ging ik nog wel eens langs met apparaten bij forummers. Maar zelfs als we beiden vonden dat mijn apparaat (een goede dac of versterker) beter klonk schreven ze dat na de sessie toe aan suggestie.

Maar wat ook voorkomt: na jaren experimenteren ben je het zat. En begin je het een beetje dom te vinden dat anderen experimenteren nog wel leuk vinden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Huub wanneer je interesse hebt voor monitoren, vandaag bj BAX 10% paaskorting.
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 01:09:32

Ik krijg bij jou het idee dat je de antwoorden kent maar graag anderen confronteert ongeacht hun bijdrage.

Groet, Anton.

Ik heb het idee dat dit is wat jezelf ook zeeeeer regelmatig doet. De db waar bm het over had ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 08:57:23
Het bestaan van de abx alleen al weerhoudt sommigen ervan te experimenteren. Als ze verschillen horen vertrouwen ze hun eigen oren niet meer. Dat kan bizarre vormen aannemen: vroeger ging ik nog wel eens langs met apparaten bij forummers. Maar zelfs als we beiden vonden dat mijn apparaat (een goede dac of versterker) beter klonk schreven ze dat na de sessie toe aan suggestie.

Maar wat ook voorkomt: na jaren experimenteren ben je het zat. En begin je het een beetje dom te vinden dat anderen experimenteren nog wel leuk vinden.

Ja maar Huubke.....het vele experimenteren zorgt ervoor dat de mens zichzelf kwaliteiten toedicht (dingen horen die niet gemeten worden) die lastig te passen zijn in de huidige natuurkunde. Daarnaast worden mensen overmoedig en vinden dat wat zij horen de waarheid is.

Dus voor beide is wel iets positiefs te zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 09:18:14
Ja maar Huubke.....het vele experimenteren zorgt ervoor dat de mens zichzelf kwaliteiten toedicht (dingen horen die niet gemeten worden) die lastig te passen zijn in de huidige natuurkunde. Daarnaast worden mensen overmoedig en vinden dat wat zij horen de waarheid is.

Dus voor beide is wel iets positiefs te zeggen.

Gr. Hans

Ik vind dat je door veel experimenteren,  en dus luisteren,  juist de handigheid ontwikkelt om kaf van koren te scheiden. Op gehoor dus. Daarnaast ontwikkel je je eigen smaak. En die kan wel eens heel anders zijn dan die van anderen ja.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op april 17, 2017, 09:05:21
Huub wanneer je interesse hebt voor monitoren, vandaag bj BAX 10% paaskorting.

Aaaarch. 600 Euro korting op de monitoren die ik zou willen hebben.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 09:08:43
Ik heb het idee dat dit is wat jezelf ook zeeeeer regelmatig doet. De db waar bm het over had ?

Gr. Hans

Nee dat zie jij fout Hans.

Ik heb zat info gegeven maar wens niet continu in herhaling te vallen....
Daarin gaat jou aanname en vergelijk mank, gozer. :)

Is dit niet wat jij zeeeer regelmatig doet..... ::)

ps. De db?...als in decibel?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 09:24:14
Ik vind dat je door veel experimenteren,  en dus luisteren,  juist de handigheid ontwikkelt om kaf van koren te scheiden. Op gehoor dus. Daarnaast ontwikkel je je eigen smaak. En die kan wel eens heel anders zijn dan die van anderen ja.

Ja. Niets mis mee....
Daar moet je het uiteindelijk mee doen.  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

 
Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 09:35:24
Nee dat zie jij fout Hans.

Ik heb zat info gegeven maar wens niet continu in herhaling te vallen....
Daarin gaat jou aanname en vergelijk mank, gozer. :)

Is dit niet wat jij zeeeer regelmatig doet..... ::)

ps. De db?...als in decibel?

:D

Gozert, luisert, hoort eens hier,

Ja...je bent te weinig gezien in de moeite die je allemaal hebt genomen. Daarnaast frustrerend dat mensen er schijnbaar niets mee doen. Roept ws herinneringen op aan het rode fietsje wat je nooit hebt gekregen.

Wat doe ik regelmatig?



 
Citaat van: HuubF op april 17, 2017, 09:24:14
Ik vind dat je door veel experimenteren,  en dus luisteren,  juist de handigheid ontwikkelt om kaf van koren te scheiden. Op gehoor dus. Daarnaast ontwikkel je je eigen smaak. En die kan wel eens heel anders zijn dan die van anderen ja.

Ik heb altijd een reserve als ik wat meen te horen. Soort van twijfel of het wel klopt en kan. Is niet altijd helpend, maar vaak wel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 09:18:14
Ja maar Huubke.....het vele experimenteren zorgt ervoor dat de mens zichzelf kwaliteiten toedicht (dingen meten die niet gehoord worden) die lastig te passen zijn in de huidige natuurkunde. Daarnaast worden mensen overmoedig en vinden dat wat zij meten de waarheid is.

Dus voor beide is wel iets positiefs te zeggen.

Gr. Hans
;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: chansig op april 17, 2017, 09:46:46
:D

Gozert, luisert, hoort eens hier,

Ja...je bent te weinig gezien in de moeite die je allemaal hebt genomen. Daarnaast frustrerend dat mensen er schijnbaar niets mee doen. Roept ws herinneringen op aan het rode fietsje wat je nooit hebt gekregen.

Wat doe ik regelmatig?


Gr. Hans

Oh....Je doelt op fora?

Die laatste met datrode fietsje moet je ff uitleggen, Hans? Zou ik op prijs stellen.

Antwoord geven, met als doel deze met tekst te ontwrichten, zonder bijdrage....
Maar daar waren we toch al eens aanbeland, gozert?.... :smile:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.