HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: i2Paq op februari  7, 2017, 20:33:48
Mijn vrouw vindt alles best zolang het een remote heeft  :laugh:

Hier liggen er wel meer. Ze haalt nog steeds de volumeregelaars van de computer, dac, versterker,  tv-tuner en tv door elkaar.  :-X
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wie niet sterk of slim is moet ehhhh... Ik heb mijn hifi-kast ruim gedimensioneerd dus ik kan wel een beetje spelen met die ruimte. Als wanhoopsdaad heb ik de speakers wat dieper in het meubel gezet om de bas wat op te pompen. Het resultaat is opvallend: de bas is inderdaad vergelijkbaar met de muur-opstelling maar nog opvallender: de plaatsing is nu messcherp.

De WAF ligt reeds op bed maar ze zal tevreden zijn morgenochtend. Ik probeer wanhopig de problemen te vinden die er toch zouden moeten komen. Op de luisterplek is het net of je naar een reusachtige koptelefoon luistert. Er zijn weer kansen.

De truc met de voorversterker werkt trouwens. Ik heb hem vóór de Roksan gezet zodat mijn voorversterker de bron selecteert. Het effect van de ingebouwde Bybees is zoals altijd hoorbaar door een wat schoner geluid.

Hier de huidige opstelling. Je ziet de Guru's iets dieper liggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

Mooie opstelling,...maar doe ff wat aan die monitor-snoertjes... ;)


Dan is het af!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op februari  7, 2017, 23:00:48
Mooie opstelling,...maar doe ff wat aan die monitor-snoertjes... ;)

Dan is het af!

Daar heb ik inderdaad al een witte plastic hoes voor liggen. De versterker is de hoogste prio. Als de plaatsing van de speakers tenminste bevalt... Het lijkt nog aan alle kanten te kloppen: ruimtelijkheid, laag, natuurlijkheid. Maar morgen ga ik met iets meer volume testen. Ik stond al op het punt wat anders te zoeken maar dit is eigenlijk best hoopvol.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

 :pompom: :clapping: :worship:

De draad bestaat 10 jaar. Dankjewel Roel.

Wat we hebben geleerd? Tsja, dat versterkers en dacs er echt wel toe doen? Dat je je aandacht beter op de hoofdcomponenten kunt richten dan op kabels? Dat akoestiek zo belangrijk is dat het soms goedkoper is om te verhuizen? Dat tweaks niet alleen leuk zijn maar soms ook verrassend effectief?

Ach, het is maar een hobby. Hobby-vissers gooien de vangst ook weer terug in de sloot en komen dan wel eens een bekende tegen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


Bas Akkerman

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 12:27:30
Nu het gehoormatig goed gaat ga ik vanmiddag eens kijken hoe ik de huis-tweaks zo goed mogelijk kan inzetten. Daarvoor moet ik mijn voorversterker even aanpassen.
Ik dacht dat jij thuis werkte... :tounge2:

Potver, wat ben ik blij met mijn vrouw als ik dit zo lees!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op februari  8, 2017, 08:41:46
Luister je nu liggend op de grond dan?

Groeten...

Het effect valt mee. TV-geluiden lijken gewoon  nog uit de TV te komen. Met de nieuwe plek van de speakers is de plaatsing erg goed, misschien soms wat aan de lage kant. Maar bij concerten zit je meestal ook wat hoger.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: HuubF op februari  8, 2017, 06:49:34
:pompom: :clapping: :worship:

De draad bestaat 10 jaar. Dankjewel Roel.

Wat we hebben geleerd? Tsja, dat versterkers en dacs er echt wel toe doen? Dat je je aandacht beter op de hoofdcomponenten kunt richten dan op kabels? Dat akoestiek zo belangrijk is dat het soms goedkoper is om te verhuizen? Dat tweaks niet alleen leuk zijn maar soms ook verrassend effectief?

Ach, het is maar een hobby. Hobby-vissers gooien de vangst ook weer terug in de sloot en komen dan wel eens een bekende tegen.

Doe mij maar een appelflap met een kop koffie  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

vanzomereng

Citaat van: HuubF op februari  7, 2017, 22:40:57
Wie niet sterk of slim is moet ehhhh... Ik heb mijn hifi-kast ruim gedimensioneerd dus ik kan wel een beetje spelen met die ruimte. Als wanhoopsdaad heb ik de speakers wat dieper in het meubel gezet om de bas wat op te pompen.

Wat ben jij een ontiegelijke slimme gozer.....
Van je luidsprekers heb je in een split second, zo maar een soort van hoornluidsprekers gemaakt. 

Nu nog je toverstokje op moeders richten en van een WAF, een WTF maken (Women's Tolerance Factor)  :laugh:

Is het wellicht een idee, om de ruimtes in de kast, waarin je speakers staan een massieve wand (dikke stevige witte plank)
te maken en die als achterwand voor je speakers te laten fungeren en deze zodanig te plaatsen, dat de speakers meer naar
voren kunnen geplaatst.




Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Zo, na nog een ochtendje (vroeg) luisteren heb ik besloten dat de Guru's goed genoeg zijn om naar de volgende stap te gaan: een streaming device. Dat betekent ook dat ik op dit moment definitief niet kies voor actieve speakers. Het voordeel van zo af en toe iets verwisselen vind ik te groot en eigenlijk vind ik het geluid op dit moment te goed om weer alles overhoop te gaan gooien.

Dus een streaming device. Naim komt in mei met een nieuwe serie maar die is niet echt goedkoop. En de afgelopen weken ben ik zóveel koopjes tegengekomen (zoals mooie speakers plus idem versterker voor 1000 euro) dat ik nog even wacht met het uitgeven van groot geld.

Mijn oog is gevallen op de Elac Discovery DS-S101-G. Je krijgt daar een Roon licensie bij en is geïntegreerd met Tidal. Daarmee kun je al vanaf de bank met telefoon of tablet lekker streamen. Een volgende stap zou dan een mooie dac zijn, geen USB maar gewoon toslink waardoor de keuze reuze is. Of een Supernait van Naim.

Tweedehands streaming-oplossingen lijken mij zinloos omdat dat altijd achterloopt. En over Roon heb ik nu zó veel gelezen dat ik dat absoluut wil.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op februari  8, 2017, 10:25:35
Wat ben jij een ontiegelijke slimme gozer.....
Van je luidsprekers heb je in een split second, zo maar een soort van hoornluidsprekers gemaakt. 

Nu nog je toverstokje op moeders richten en van een WAF, een WTF maken (Women's Tolerance Factor)  :laugh:

Is het wellicht een idee, om de ruimtes in de kast, waarin je speakers staan een massieve wand (dikke stevige witte plank)
te maken en die als achterwand voor je speakers te laten fungeren en deze zodanig te plaatsen, dat de speakers meer naar
voren kunnen geplaatst.

Klopt allemaal! Dat van die plank heb ik geprobeerd (maar dan van steen). Het laag werd wel wat beter maar het geluid werd er ook wat diffuus van. Nu hij wat dieper staat is er opeens ook een precieze plaatsing. Uiteraard heb ik geen idee waarom dat zo goed werkt met deze speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Van Roon kan je toch een demo proberen? Iets aanschaffen omdat je er over gelezen hebt kan verkeerd aflopen ;)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op februari  8, 2017, 10:57:20
Van Roon kan je toch een demo proberen? Iets aanschaffen omdat je er over gelezen hebt kan verkeerd aflopen ;)

Ik heb er een keer bij een demo aan mogen ruiken. That's what I want!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Spijkie

Die Guru luidsprekers zijn echt gaaf. Als ik monitors zou kopen zaten deze zeker in mijn top 3.
Succes met de zoektocht naar een streamer!
Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

HuubF

Na een avondje luisteren en veel discussie heb ik toch besloten dat de Guru's het hier niet gaan redden. De plek diep in de kast werkt wonderwel maar gaat ten koste van de brille. In het hoog zijn het al geen uitgesproken speakers maar in de kast gaat het net niet. En op de kast krijg ik een veto aan mijn broek.

Hopelijk is er een baasje met een mooie muur en weinig ruimte.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Zonde. Er is geen enkele speaker die beter op het meubel zal staan en er is toch ook niets te vinden dat goed zal presteren in de kast? Wellicht een actieve/passieve Kef LS50. Lol, is al het 3e topic dat ik met deze aan kom zetten. Is dat ding blijkbaar multifunctioneel. Zonder gekheid: juist door de gebruikte units kunnen ze liggend denk ik prima presteren en ook in het hoog.


HuubF

Kan inderdaad. Ik denk er nu over dat meubel in de fik te steken. Het werkte perfect met de speakers die ik op dat moment had.  :dontgetit:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het wordt ook even tijd voor een moment van bezinning. Hifi is erg leuk, vooral in de periode dat je het gevoel hebt dat het geluid beter wordt. En dat is altijd alleen in het begin als het systeem zich even moet zetten, zowel technisch als in je hoofd.

Van de week heb ik eens willekeurig gebladerd in dit 10-jarige topic. Er lijkt is sprake te zijn van een zich herhalend patroon: grote aanschaf, middelgrote aanpassingen, kleine aanpassingen, tweaks, nieuwe grote aanschaf enzovoort. Sinds ik alleen nog maar 2e-hands spullen koop kost me dat geen niet al te veel geld maar het is tegelijk leuk maar ook een beetje treurig.

Even afgezien van dat meubel dat me nu in de weg zit omdat mijn vriendin het zo mooi vindt: als ik in één keer 10 mille plat sla kan ik een geïntegreerde streaming-oplossing aanschaffen plus actieve speakers. Maar dat is het dan. Ik loop dan nog steeds het risico dat er na een paar weken iets vreselijks met het geluid aan de hand blijkt te zijn. Die kans is zelfs bijna 100%.

Ik ben erg lang tevreden geweest met kleine Adam speakers omdat ik zat te wachten op de heilige graal. Toen die graal binnen bereik was bleek deze helemaal niet heilig te zijn; het geluid dat ik nu heb is veel mooier. Minder precies maar wel veel boeiender.

Dus blijven klooien met apparaatjes, met voor- en tegenspoed? Of veel geld uitgeven met grote risico's? Een duur streaming-apparaat is gegarandeerd over 3 jaar verouderd. De goedkoopste Naim streamer van de nieuwe generatie gaat 2500 euro kosten. Daar dan op wachten en speakers erbij zoeken? Maar dat &%$#@-möbel dan?

Ik ben gisteravond uren bezig geweest met het inpakken en versturen van verkochte versterkers en speakers. Alle overbodige meuk is weer even weg.

Zucht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

En die D&D kunnen wel de WAF pleasen?

Ik vindt dat de WAF zich erg "lastig" opstelt, maar dat is een persoonlijk iets  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Citaat van: i2Paq op februari  9, 2017, 08:28:05
En die D&D kunnen wel de WAF pleasen?

Ik vindt dat de WAF zich erg "lastig" opstelt, maar dat is een persoonlijk iets  ;)

Dat klopt. Maar ik heb nog wat meer onhebbelijkheden dan alleen hifi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op februari  8, 2017, 22:51:57
Na een avondje luisteren en veel discussie heb ik toch besloten dat de Guru's het hier niet gaan redden. De plek diep in de kast werkt wonderwel maar gaat ten koste van de brille. In het hoog zijn het al geen uitgesproken speakers maar in de kast gaat het net niet. En op de kast krijg ik een veto aan mijn broek.

Hopelijk is er een baasje met een mooie muur en weinig ruimte.

Is het geen oplossing om die luidsprekers op de kop te zetten zodat de tweeter aan de onderkant van het front komt. Met dan de plank van de kast eronder wordt er dan vrij veel direct jouw kant op gestuurd ipv naar de grond.

Groeten...

Maikel_audionerd

Citaat van: HuubF op februari  9, 2017, 06:48:34
Het wordt ook even tijd voor een moment van bezinning. Hifi is erg leuk, vooral in de periode dat je het gevoel hebt dat het geluid beter wordt. En dat is altijd alleen in het begin als het systeem zich even moet zetten, zowel technisch als in je hoofd.

Van de week heb ik eens willekeurig gebladerd in dit 10-jarige topic. Er lijkt is sprake te zijn van een zich herhalend patroon: grote aanschaf, middelgrote aanpassingen, kleine aanpassingen, tweaks, nieuwe grote aanschaf enzovoort. Sinds ik alleen nog maar 2e-hands spullen koop kost me dat geen niet al te veel geld maar het is tegelijk leuk maar ook een beetje treurig.

Even afgezien van dat meubel dat me nu in de weg zit omdat mijn vriendin het zo mooi vindt: als ik in één keer 10 mille plat sla kan ik een geïntegreerde streaming-oplossing aanschaffen plus actieve speakers. Maar dat is het dan. Ik loop dan nog steeds het risico dat er na een paar weken iets vreselijks met het geluid aan de hand blijkt te zijn. Die kans is zelfs bijna 100%.

Ik ben erg lang tevreden geweest met kleine Adam speakers omdat ik zat te wachten op de heilige graal. Toen die graal binnen bereik was bleek deze helemaal niet heilig te zijn; het geluid dat ik nu heb is veel mooier. Minder precies maar wel veel boeiender.

Dus blijven klooien met apparaatjes, met voor- en tegenspoed? Of veel geld uitgeven met grote risico's? Een duur streaming-apparaat is gegarandeerd over 3 jaar verouderd. De goedkoopste Naim streamer van de nieuwe generatie gaat 2500 euro kosten. Daar dan op wachten en speakers erbij zoeken? Maar dat &%$#@-möbel dan?

Ik ben gisteravond uren bezig geweest met het inpakken en versturen van verkochte versterkers en speakers. Alle overbodige meuk is weer even weg.

Zucht.
Ik bewonder je zelfreflecterende vermogen, kunnen veel mensen wat van leren.
En ik eindig met de waar jij mee begint;
Citaat van: HuubF op februari  9, 2017, 06:48:34
Het wordt ook even tijd voor een moment van bezinning
Komt goed
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0