HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: HuubF op november  1, 2011, 00:15:28
Dat kan niet want daar hangt al een grote spiegel.  :turn:

Op dit moment is de akoestiek niet optimaal omdat het huis in de verkoop is en er een paar keer per week kijkers komen. Zelfs de hifi was om 5 uur vanavond netjes aangeharkt. Die akoestiek hoor je vooral als je hard draait. Maar dat doe ik bijna nooit.

Als het geluid duidelijk hoorbaar dichtloopt als je de volumeknop wat verder opendraait, dan is dat een teken dat er iets niet goed zit in je akoestiek. Dan kun je wel elke paar maanden een andere speaker kopen, maar het onderliggende probleem blijft aanwezig ;) . Heb je al goeie afspraken gemaakt over hoe en waar de set wordt opgesteld in je nieuwe huis? Ik zou ook zeker overwegen om wat subtiele akoestische maatregelen te nemen. Wat dacht je van in de muur verzonken dempingspanelen voor de eerste reflecties?
Dutch & Dutch

S@m

Citaat van: keyser op november  1, 2011, 11:29:56
Als het geluid duidelijk hoorbaar dichtloopt als je de volumeknop wat verder opendraait, dan is dat een teken dat er iets niet goed zit in je akoestiek. Dan kun je wel elke paar maanden een andere speaker kopen, maar het onderliggende probleem blijft aanwezig ;) . Heb je al goeie afspraken gemaakt over hoe en waar de set wordt opgesteld in je nieuwe huis? Ik zou ook zeker overwegen om wat subtiele akoestische maatregelen te nemen. Wat dacht je van in de muur verzonken dempingspanelen voor de eerste reflecties?

Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben bekijk de foto maar eens. Een vloerkleed op de grond, maar een grote glaswand en zo te zien zonder een stofje.

Waarschijnlijk weet Huub dit ook wel en gaat dat in z'n nieuwe liefdesnestje helemaal goed komen...

Martijn M

Citaat van: S@m op november  1, 2011, 11:45:40
Waarschijnlijk weet Huub dit ook wel en gaat dat in z'n nieuwe liefdesnestje helemaal goed komen...

Zeer waarschijnlijk ja, dat móet haast wel  ;D .

Ik ben een jaartje of zeven geleden eens bij Huub geweest. Van toen kan ik me inderdaad nog herinneren dat de akoestiek betrekkelijk levendig was.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op november  1, 2011, 11:29:56
Als het geluid duidelijk hoorbaar dichtloopt als je de volumeknop wat verder opendraait, dan is dat een teken dat er iets niet goed zit in je akoestiek. Dan kun je wel elke paar maanden een andere speaker kopen, maar het onderliggende probleem blijft aanwezig ;) . Heb je al goeie afspraken gemaakt over hoe en waar de set wordt opgesteld in je nieuwe huis? Ik zou ook zeker overwegen om wat subtiele akoestische maatregelen te nemen. Wat dacht je van in de muur verzonken dempingspanelen voor de eerste reflecties?

Mijn huiskamer was tot voor kort bijzonder goed gevuld met dempende materialen maar de laatste 4 weken niet. De akoustiek in mijn kamer ken ik onderdehand wel: bult in het midlaag (hoor je in elke setting) en een gezellig rommeltje als het wat harder gaat.

In het nieuwe huis zijn de zaken beter geregeld. De muren lopen niet parallel en er komt hout op de grond. Misschien wordt de achterwand van de hifi-muur gedempt met panelen. Dan kan de tv daarin worden verzonken (heb ik ergens gezien en vond ik mooi).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Gisteren bij Huub langs geweest. Mooie speakers om te zien, al had ik ze iets groter verwacht. Huub heeft me weer genomen door zijn muziek en er komt dan van alles voorbij.

Je hoort dat dit in potentie een prima speaker is die in deze ruimte niet goed tot zijn recht komt. Ik Huub dan ook laten beloven dat hij deze speakers niet moet voorkopen voordat hij in zijn nieuwe huis woont. Dat zou betekenen dat de karavaan het komende jaar stil staat. Over zijn DAC is hij erg tevreden, de speakers mogen niet verkocht worden..dus hooguit wat spelen met de VV en kabels.  :D

Ik heb ook wat kabels meegenomen..het is weer eens tijd om te gaan luisteren of mijn mening bijgesteld moet gaan worden.

Gr Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Was weer gezellig Hans! ;)

Vanwege de regelmatig langskomende kijkers (voor het huis) is de meeste demping weg dus als er te hard wordt gedraaid klinkt het wat rommelig.

Voor de afstemming van het geluid kan, door de heftige reactie van de Avalons, worden gekozen tussen netje (en tamelijk audiofiel) en lekker/meeslepend (maar iets minder audiofiel). Op dit moment staat hij in standje 2. Vanuit dat punt ga ik proberen het geluid iets netter te krijgen waardoor ook het audiofiele element weer iets meer in beeld komt.

Mijn beleving van gisteren: eigenlijk komen alle soorten muziek er goed uit. Hardrock mist een beetje de zware gitaren (de Avalons hebben geen poort) maar daar luister ik toch niet meer naar. Natuurlijkheid van stemmen en instrumenten is erg goed. De plaatsing wordt een beetje scheefgetrokken door al het glas maar is veelbelovend.

Ten opzichte van eerdere sets vind ik het erg aantrekkelijk dat ik de klank zo kan beinvloeden. Dat heb ik op zich wel eerder meegemaakt maar dan moest die speelruimte worden gebruikt om problemen op te lossen. Nu ervaar ik, behalve natuurlijk de huidige akoestiek, geen problemen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een paar luisterbezoekjes te hebben afgelegd en wat mensen te hebben ontvangen moet ik zeggen dat ik redelijk op orde ben.

Gewijzigd t.o.v. de vorige post: de 47Labs OTA ls-kabeltjes heb ik vervangen door Cardas Crosslink. Ik had vernomen dat Avalon het goed doet met Cardas, alleen zou ik daar dan Hexlink voor moeten hebben maar dat is nauwelijks nog te vinden. De Crosslink doet het echter ook erg goed. De muzikaliteit van de 47Labs is grotendeels gebleven maar het totaalgeluid heeft wat meer body en klinkt wat zuiverder en opener. Kennelijk gaat de muzikaliteit van de 47Labs in dit geval ten koste van pure kwaliteit.

Ook heb ik een dure stroomkabel van Furutech tweedehands (toch nog 175 euro...) via het forum gekocht. Ik heb op zich goede stroomkabels van Belden maar ik was benieuwd of een echt goede kabel iets zou kunnen doen op de Astin Trew versterker. En verdomd, er gebeurt inderdaad iets. Wat precies? Tsja, klankkleuren, diepte, dynamiek. Het geluid is net iets teveel opgeknapt om het te negeren.

Na een bezoekje van Rut(ger) gisteravond ben ik nog maar eens aan het schuiven geslagen om het laag iets strakker te krijgen. De Avalons staan nu iets dichter tegen de muur (75 cm) en dat lijkt een verbetering. Ook iets verder van elkaar voor het stereobeeld. Dat schuiven zal ik nog vaak doen; elke centimeter telt. En als alles eindelijk klopt komt de verhuizing eraan.  :hmmm:

Vandaag is het rustig op m'n werk dus heb ik m'n iPad, koptelefoonversterker en AKG K701 koptelefoon meegenomen. Opmerkelijk, de kwaliteit valt nu eigenlijk een beetje tegen. Dat is erg bemoedigend want met de vorige speakers was dat precies andersom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op november 30, 2011, 09:53:22
Ik had vernomen dat Avalon het goed doet met Cardas, alleen zou ik daar dan Hexlink voor moeten hebben maar dat is nauwelijks nog te vinden.
Niks moet en niks is absoluut, ik heb alleen bedoeld te zeggen dat Cardas Hexlink bij mij een prima match is met de Avalons. Blijkbaar vond je dat ook na je bezoekje aan mij?

Cardas Crosslink heb ik er ook op gehad, de Hexlink vind ik mooier maar de Crosslink deed het ook lekker. Intern in de Avatar wordt ook cardas bekabeling gebruikt.

Groetjes,

Ronald

HuubF

Citaat van: Audioloog op november 30, 2011, 10:02:32
Niks moet en niks is absoluut, ik heb alleen bedoeld te zeggen dat Cardas Hexlink bij mij een prima match is met de Avalons. Blijkbaar vond je dat ook na je bezoekje aan mij?

Cardas Crosslink heb ik er ook op gehad, de Hexlink vind ik mooier maar de Crosslink deed het ook lekker. Intern in de Avatar wordt ook cardas bekabeling gebruikt.

Groetjes,

Ronald

Oh ja dat Cardas-verhaal heb ik van jou. ;D

Maar je had gelijk, dus. Als ik nog eens een stukkie Hexlink te pakken kan krijgen (een meter of 4 is genoeg) ga ik dat ook nog proberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op november 30, 2011, 11:18:29
Oh ja dat Cardas-verhaal heb ik van jou. ;D

Maar je had gelijk, dus. Als ik nog eens een stukkie Hexlink te pakken kan krijgen (een meter of 4 is genoeg) ga ik dat ook nog proberen.
Je kan natuurlijk ook de wat betere cardas kabels uit de huidige lijn proberen maar die zijn ook niet echt goedkoop  ;)

HuubF

De afgelopen week ben ik behoorlijk buiten de deur wezen luisteren: zondag de hele middag bij Keyser en gisteravond een onverwacht bezoekje (vanwege een versterker-ruil) aan Kermy. Beiden spelen met eigen speaker-bouwsels, beiden ook hoorns.

Het bezoekje aan Keyser heb ik al beschreven in zijn eigen topic: indrukwekkend geluid uit de Olympussen zélf, maar een gebrek aan finesse i.m.o. door de matige cd-speler en versterker.

Het bezoekje aan Kermy was anders en toch weer niet. In een tamelijk kleine (maar goed gedempte) huiskamer staan 2 enorme bas-units met daarop hoorns, gemaakt door een Nederlandse bouwer. De hoorns werken vanaf 300 herz, de baskasten doen de rest. Tussen de speakers een audio-rack met allerlei spullen, duidelijk het eindstation van een lange zoektocht. Bron is een laptop met NAS en pro-audio dac/voorversterker.

Ik heb 4 nummers gehoord, waarvan er 3 prachtig klonken. Wat opviel was de extreem goede plaatsing en de prachtige integratie van de baskasten met de hoorns. Eigenlijk heb ik nooit beter laag gehoord: dwingend, muzikaal, haarzuiver en toch niet te veel. Precies goed. Een popnummer (van Limp Bizkit geloof ik) stond echter te hard en klonk te scherp. Misschien was dat de opname, misschien de akoestiek.

Als ik de systemen van Keyser en Kermy voor me zie moet ik wel even kwijt dat ze er beiden erg veel concessies voor hebben gedaan. Keyser heeft een eigen luisterzaal met in elke hoek een enorme subwoofer en de speakers van Kermy zijn ook nogal dominant in de huiskamer. Kermy's vrouw is net zo enthousiast dus de WAF gaat daar goed.

Welke heeft de beste papieren? Kermy heeft heel veel aandacht besteed aan de apparatuur en dat hoor je er wel van af. Het geluid is completer, het laag om te smullen. Keyser is nog niet klaar; als hij dezelfde aandacht voor de apparatuur zou geven als Kermy kan dat nog wel wat worden. Wat ik me afvraag is of het systeem van Kermy ongestraft net zo hard kan als dat van Keyser. Bij Keyser was er nooit stress, hoe hard het ook ging.

Vertaald naar mezelf (het is tenslotte mijn topic): mijn vriendin heeft met veel liefde de Avalon Avatars geaccepteerd als de speakers voor ons nieuwe gezamenlijke huis. Meer dan wat doosjes (mac mini, dac, voorversterker, 2 eindversterkers) komt er niet in. Ik kan dus alleen maar verder en moet de indrukken bij Keyser en Kermy meenemen voor mijn eigen situatie.

De belangrijkste verbeterpunten voor mij zijn dan: preciezere plaatsing en moeitelozer laag. Beide zijn erg akoestiek-afhankelijk maar kunnen best zo goed mogelijk zijn. De eerste poging om dat voor elkaar te krijgen is (weer) een andere voorversterker. Mijn Astin Trew AT2000 heb ik geruild met Kermy's Etalon voorversterker. De eerste indruk: plaatsing en laag inderdaad verbeterd maar ik lever iets aan muzikaliteit in. XLR klinkt een beetje bloedeloos, cinch is beter. De Etalon heeft een jaar stilgestaan, maar even een weekje doordraaien dus.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Leuk om te lezen Huub. Overigens vind ik het wel grappig dat je mening over mijn systeem de afgelopen vijf dagen subtiel is verschoven. Je bent er nog steeds heel enthousiast over, maar je ervaring van een gebrek aan finesse of resolutie komt nu iets meer naar voren. Was je niet van mening dat het nagenoeg alleen aan de cd-speler lag? Toen je hier was en je switchte weer naar je Ipad met koptelefoonversterker kwam je volgens mij tot die conclusie en vond je het ineens weer meer dan uitstekend klinken. Desalniettemin denk ik dat wat chiquere apparatuur in mijn set inderdaad niet zou misstaan ;) .

Kermy, staat jouw systeem ook ergens beschreven? Ik vond alleen een topic over je baskasten.
Dutch & Dutch

hifiman

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je er dan bij mij van vond (tov bij je thuis en de genoemde ervaringen bij anderen)? Ik heb immers dezelfde speakers als jou staan. Of was het zo slecht dat je die ervaring weer snel uit je geheugen gewist heb?  :D

HuubF

Citaat van: keyser op december  2, 2011, 11:45:52
Leuk om te lezen Huub. Overigens vind ik het wel grappig dat je mening over mijn systeem de afgelopen vijf dagen subtiel is verschoven. Je bent er nog steeds heel enthousiast over, maar je ervaring van een gebrek aan finesse of resolutie komt nu iets meer naar voren. Was je niet van mening dat het nagenoeg alleen aan de cd-speler lag? Toen je hier was en je switchte weer naar je Ipad met koptelefoonversterker kwam je volgens mij tot die conclusie en vond je het ineens weer meer dan uitstekend klinken. Desalniettemin denk ik dat wat chiquere apparatuur in mijn set inderdaad niet zou misstaan ;) .

Kermy, staat jouw systeem ook ergens beschreven? Ik vond alleen een topic over je baskasten.

Verschuiven van mening gaat onwillekeurig naarmate je weer nieuwe indrukken opdoet.  ;)

Echter, in jouw geval is mijn mening na zondagavond niet gewijzigd. Ik vond na het beluisteren van je Sony cd-speler mijn iPad gelijk al beter klinken (afgezien van het laag). Met mij verdween de iPad dus mijn oordeel is gebaseerd op wat je daar nu hebt staan.

Het gebrek aan finesse is iets wat 's avonds duidelijker werd bij het horen van mijn eigen systeem. Met finesse bedoel ik dan voornamelijk de klankrijkdom van afzonderlijke instrumenten, ambiance, geluidjes. Als je dat voor elkaar hebt denk ik dat je één van de beste systemen hebt.

En als je dan klaar bent ga je gezellig samenwonen.  :devil:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Hahaha!  ;D

Gelukkig is in mijn geval de SAF betrekkelijk groot. Bovendien heb ik wel een aantal ideetjes om e.e.a. niet al te dominant vorm te geven en in te richten. De speakers staan nu ver de kamer in, maar dat is eigenlijk hoofdzakelijk omdat de kamerindeling dat praktischer maakt. Het technische ontwerp laat het echter zonder problemen toe ze betrekkelijk dicht tegen de achterwand te plaatsen. De dempingspanelen op de eerste reflectiepunten zou ik graag willen aanhouden, dus daar moet wat mooiers voor bedacht worden. Mijn meissie is dol op lezen en boeken verzamelen en ik heb haar beloofd dat de kamer flink vol gezet mag worden met boekenkasten - mits symmetrisch opgesteld! Daar zie ik nog wel mogelijkheden. Al met al denk ik dus dat 't allemaal wel goed komt  ;) .
Dutch & Dutch

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 11:17:35
<knip>
Welke heeft de beste papieren? Kermy heeft heel veel aandacht besteed aan de apparatuur en dat hoor je er wel van af. Het geluid is completer, het laag om te smullen. Keyser is nog niet klaar; als hij dezelfde aandacht voor de apparatuur zou geven als Kermy kan dat nog wel wat worden.
<knip>

Weet je zeker dat het komt door de aansturing? De Olympus toeters gaan tot 1000Hz en die van Kermy tot 300Hz blijkbaar. Ik kan mij voorstellen dat dat wel een redelijk verschil kan opleveren klank-wise. Volgens mij klim je wederom (te?) snel op je stokpaardje.

Groeten...

kermy

Beste Huub,

Best gezellig om eens een gepassioneerde muziek enthousiast van het HT forum te ontmoeten. ;D

Wat je over mijn installatie zegt kan ik beamen, de combinatie van het Linkin park nummer op zeer hoog volume met of een Lowther of in mijn geval een Aer unit in de Oris hoorns gaat dan wat schreeuwen. :crazy:

Mede vanwege voorgaande ga ik volgend jaar proberen om de Oris te vervangen door een CD hoorn van P audio met daarop een 2" Selenium compressie driver met voor het hoog een Beyma slot.

De DXP zal de scheiding doen voor laag en midhoog, de scheiding voor de slot zal passief via een 6dB filtertje gaan geschieden.

En daarmee hopen we weer een stapje verder te komen. :headbanging:


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: Audioloog op december  2, 2011, 11:52:55
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je er dan bij mij van vond (tov bij je thuis en de genoemde ervaringen bij anderen)? Ik heb immers dezelfde speakers als jou staan. Of was het zo slecht dat je die ervaring weer snel uit je geheugen gewist heb?  :D

Hoi, nee sorry er gebeurde zóveel die weken dat ik geen tijd had (en later niet meer dacht) aan een recensie.

Ik denk dat ik een prima audiogeheugen heb dus we doen het gelijk maar even. Op het moment dat ik bij je ging luisteren had ik net mijn Avalons dus het bezoekje was van enorm veel waarde. Bij mij was (en is) het geluid nog een rommeltje.

Bij Audioloog staan de Avalons op ruime afstand van elkaar met een door hemzelf tot het uiterste getweakte set. Zo is de PS Audio powerplant voorzien van enorme condensatoren, is het apparaat waarmee wordt gestreamd aangepast en is er van alles gedaan aan de versterker. Het gaat zó ver dat het al of niet monteren van de kap van de versterker qua geluid al uitmaakt. :D

We hadden een paar uur de tijd dus er is best veel muziek gedraaid. Wat me opviel was de ruimtelijkheid en de natuurlijke bas. Eigenlijk precies wat je verwacht van een goede, goed geplaatste speaker. In het begin dacht ik zelfs dat de subwoofer aan stond maar dat was niet zo. De weergave was ook moeite- en stressloos hoewel we niet echt hard hebben gedraaid. Dat kwam pas bij een demo van de mooie HT installatie. Bij een donderende actiescene kwam de buurman even informeren of het trein-ongeluk iets zachter kon. :D

Mijn conclusie: erg goede speakers, die Avalon Avatar. De manier waarop Audioloog het geluid heeft geboetseerd is indrukwekkend. Weer thuis hoorde ik dat mijn systeem, hoewel lang niet zover als dat van Audioloog, toch ook zo z'n kwaliteiten heeft. Ik zoek in eerste instantie een muzikaal geluid dat vervolgens enigszins gefatsoeneerd moet worden naar de aloude hifi-waarden.

Met het geluid bij Audioloog in de achterzak ben ik met hernieuwde energie verdergegaan met mijn hifi-offensief.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Kwabbernoot, in principe hoeft een dynamische unit niet ontzettend anders te klinken dan een hoorn. Het is belangrijk om het afstraalgedrag tussen midwoofer en hoorn goed te matchen en dan hoor je bij een goed ontwerp niet eens waar de overgang zit. Bij mijn speaker heb ik bovendien een trucje toegepast om het gedrag van de hoorn naar lagere frequenties door te zetten, in het gebied waar de midwoofer opereert. Een diepe hoorn met kleine coverage angle zoals die van jouw speakers heeft over de gehele bandbreedte een grotere mate van richtwerking dan mijn luidspreker (ong. 60 graden vs. 90 graden) en zal daardoor iets anders klinken. Ik ben echter wel heel benieuwd naar het afstraalgedrag van de breedbandhoorn van Kermy!

Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op december  2, 2011, 13:02:55
Weet je zeker dat het komt door de aansturing? De Olympus toeters gaan tot 1000Hz en die van Kermy tot 300Hz blijkbaar. Ik kan mij voorstellen dat dat wel een redelijk verschil kan opleveren klank-wise. Volgens mij klim je wederom (te?) snel op je stokpaardje.

Groeten...

Mijn stokpaardje bestaat m.i. meer bij de gratie van het ontbreken hiervan bij veel anderen. Ik ben één van de weinigen die probeert zaken met elkaar te verbinden. Gewoon voor eigen gewin natuurlijk, ik wil het liefst het beste geluid in mijn eigen toko. Mijn mening is uiteraard gewoon subjectief.

Wat voor klank of aansturing je ook hebt, ik vind het mooi als instrumenten lekker complex en compleet klinken. Dat je het hout hoort van een viool, dat je van een piano-aanslag alle 43254 verschillende momenten netjes achter elkaar hoort, dat je de huig van de zanger kunt aanraken. Hoe dat wordt gedaan maakt mij niet uit; gehakt mag, een buisje mag ook maar een super-systeem met een realistische weergave is ook prima. Ik ken alleen niemand met zo'n super-systeem dus we moeten roeien met de riemen die we hebben.  

Om te controleren of het inderdaad zo is dat de hifi gear van Keyser het geluid te kort doet hoeven we alleen maar zijn spullen te vervangen voor iets wat subjectief beter zou moeten zijn. Dat gaat ook gebeuren. Ik ben al aan het sparen voor de rit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:57:32
....Ik ben al aan het sparen voor de rit.

Ik wil wel mee. Kunnen we de benzinekosten delen. En eens wat bijl*llen.

gegroet, Eelco

HuubF

Citaat van: Eelco Tijnagel op december  2, 2011, 15:42:06
Ik wil wel mee. Kunnen we de benzinekosten delen. En eens wat bijl*llen.

gegroet, Eelco

Yo Eelco! Leuk, ik wil wel binnen een paar weken gaan. Keyser, bent U daar?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:33:24
Hoi, nee sorry er gebeurde zóveel die weken dat ik geen tijd had (en later niet meer dacht) aan een recensie.
Dank voor je verslagje met terugwerkende kracht  ;)

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:33:24
Bij Audioloog staan de Avalons op ruime afstand van elkaar met een door hemzelf tot het uiterste getweakte set. Zo is de PS Audio powerplant voorzien van enorme condensatoren, is het apparaat waarmee wordt gestreamd aangepast en is er van alles gedaan aan de versterker. Het gaat zó ver dat het al of niet monteren van de kap van de versterker qua geluid al uitmaakt. :D
Dat laatste overigens tot grote ergernis van mijzelf, maar het zij zo  ;)

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:33:24
We hadden een paar uur de tijd dus er is best veel muziek gedraaid. Wat me opviel was de ruimtelijkheid en de natuurlijke bas. Eigenlijk precies wat je verwacht van een goede, goed geplaatste speaker. In het begin dacht ik zelfs dat de subwoofer aan stond maar dat was niet zo.
Een goede plaatsing is de sleutel tot een goed geluid, is bij mij inderdaad erg veel aandacht aan besteed met dank aan de heer Scrutinizer  ;D
Dit geldt uiteraard overigens voor elke speaker/set.

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:33:24
De weergave was ook moeite- en stressloos hoewel we niet echt hard hebben gedraaid. Dat kwam pas bij een demo van de mooie HT installatie. Bij een donderende actiescene kwam de buurman even informeren of het trein-ongeluk iets zachter kon. :D
Correctie: de buurman van TWEE deuren verder  :D

Citaat van: HuubF op december  2, 2011, 13:33:24
Mijn conclusie: erg goede speakers, die Avalon Avatar. De manier waarop Audioloog het geluid heeft geboetseerd is indrukwekkend. Weer thuis hoorde ik dat mijn systeem, hoewel lang niet zover als dat van Audioloog, toch ook zo z'n kwaliteiten heeft. Ik zoek in eerste instantie een muzikaal geluid dat vervolgens enigszins gefatsoeneerd moet worden naar de aloude hifi-waarden.

Met het geluid bij Audioloog in de achterzak ben ik met hernieuwde energie verdergegaan met mijn hifi-offensief.
Succes met je verdere zoektocht, als ik het goed begrijp ben je al aardig tevreden op dit moment  :thumbs-up:

Groetjes,

Ronald

vanzomereng

Laat HuubF maar schuiven met die sleurhut karavaan van ,m

Veel plezier met die Avalon,s Huub  ::)

Ik had vorig jaar de kans (i.v.m. een sterfgeval) om zeer goedkoop Avalon,s van iemand over te nemen.
Klonken zeer fraai maar voor mij kamer qua plaatsing niet ideaal, dus aan me voorbij laten gaan.

Lees ik het goed, dat je nog op zoek ben naar een goede VV, ik meende de je al een goede VV van ML had gehad ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

kermy

Citaat van: keyser op december  2, 2011, 13:34:22
Kwabbernoot, in principe hoeft een dynamische unit niet ontzettend anders te klinken dan een hoorn. Het is belangrijk om het afstraalgedrag tussen midwoofer en hoorn goed te matchen en dan hoor je bij een goed ontwerp niet eens waar de overgang zit. Bij mijn speaker heb ik bovendien een trucje toegepast om het gedrag van de hoorn naar lagere frequenties door te zetten, in het gebied waar de midwoofer opereert. Een diepe hoorn met kleine coverage angle zoals die van jouw speakers heeft over de gehele bandbreedte een grotere mate van richtwerking dan mijn luidspreker (ong. 60 graden vs. 90 graden) en zal daardoor iets anders klinken. Ik ben echter wel heel benieuwd naar het afstraalgedrag van de breedbandhoorn van Kermy!



Beste Keyser,

Als je zin hebt kom je maar eens langs.

Met vriendelijke groet,

Kermy