Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Dura op juli 19, 2022, 11:07:18
Wow, woeste beslissing. En nu zit je er inderdaad een jaar aan vast, beetje in de marge rommelen met het spul ervoor maar daar zitten de grote klankveranderingen niet in.
Ik hoop voor je dat dit hem is, succes en houd ons op de hoogte natuurlijk.

Mwah de speakers waar ik mee ben geëindigd (BM15a en Navis) zijn serieus goed en klinken behoorlijk verschillend. Maar toen ik alweer aan het kijken was naar een subwoofer voor bij de Navis was ik mezelf ineens ontzettend zat.

Best wel slim die KH420's. Ze zijn tamelijk groot en erg industrieel ogend maar eindelijk een echte stap voorwaarts. Relatief betaalbaar, mooi geconstrueerd, ASR approved, erg veel analoge instellingen en een stap verder dan de mij bekende KH310. Niet alleen dat jaar geeft rust maar ook de wetenschap dat als het beter moet ik dat toch niet kan/wil betalen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op juli 19, 2022, 11:18:37
:D
Tja, zijn muziek doet mij ook niets maar als ik zie hoe "de massa's" reageren tijdens zijn optreden, doet hij toch iets erg goed.

Ennieweej, ik wens je veel succes met de nieuwe speakers.

Groeten...

Ja joh, hij doet het hartstikke goed ik zit maar wat te zeuren. Ik kan gewoon niet zo tegen mensen die van hun haar een herkenbare eigenschap maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 11:25:15
Ja joh, hij doet het hartstikke goed ik zit maar wat te zeuren. Ik kan gewoon niet zo tegen mensen die van hun haar een herkenbare eigenschap maken.

Dan ben je vast ook geen fan van Hans Klok en Geert Wilders?
Groeten,
Edwin

HuubF

#13128
Citaat van: Cyrus· op juli 19, 2022, 11:41:30
Dan ben je vast ook geen fan van Hans Klok en Geert Wilders?

Hans Klok vind ik nog wel een leuke vent. GW, Trump en B. Johnson niet.

Edit: en Johan Derksen.  :nopompom:

Edit2: die populistische aartsleugenaars hebben een markant uiterlijk nodig om de massa's (oei, daar heb je ze weer) aan zich te binden.

Edit3: hoewel ik volgens mijn geliefde ook niet geheel vrij ben van lage driften erger ik me vreselijk aan tekenen die er op duiden dat we maar kuddedieren zijn. En al helemaal aan mensen die van die wetenschap gebruik maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JoWa

Zo lelijk vind ik ze niet met het luidsprekerdoek er voor.
Wat voor stands komen er onder?

Ik snap je goed dat je met de Navis het gevoel had in circels bezig te zijn met het uitkijken naar een subwoofer.
Ik hoop echt voor je dat je nu de stap zet naar je audio-walhalla qua luidsprekers.
Hoef je alleen nog maar bezig te zijn met het uitzoeken van een steeds betere vv/streamer ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

HuubF

Citaat van: JoWa op juli 19, 2022, 11:52:00
Zo lelijk vind ik ze niet met het luidsprekerdoek er voor.
Wat voor stands komen er onder?

Ik snap je goed dat je met de Navis het gevoel had in circels bezig te zijn met het uitkijken naar een subwoofer.
Ik hoop echt voor je dat je nu de stap zet naar je audio-walhalla qua luidsprekers.
Hoef je alleen nog maar bezig te zijn met het uitzoeken van een steeds betere vv/streamer ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Haha ja nu wordt het kantje-boord voor de Atoll ST300 Signature. Ik vermoed dat die het wel gaat redden want met de BM15a en de Navis deed hij het prima.

Maar de KH420 laat natuurlijk wel alles horen... Misschien komt dat juist wel goed uit want ik vind de Atoll tot nu toe erg mooi klinken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: JoWa op juli 19, 2022, 11:52:00
Zo lelijk vind ik ze niet met het luidsprekerdoek er voor.
Wat voor stands komen er onder?
...

Een luidsprekerdoek is er niet. Wel een apart verkrijgbare grill van 250 euro per stuk. Daar zal ik wel een keer aan moeten vrees ik met al die kleinkinderen.

Als stand neem ik voorlopig een tuinelement zoals op de foto. Ze moeten niet te hoog komen te staan anders schrikt mijn vriendin zich de zenuwen. Op een plaatje zie je niet hoe massief ze eigenlijk zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Geweldig Huub, wat een kasten... 93 liter bruto volume, en de technische prestaties liegen er niet om!

:headbanging: :headbanging: :headbanging:

addesmo

Hoop dat ze geweldig klinken, want het doet wel pijn aan de ogen  8)

Xander32

Verrassend, stoer, uitgesproken, jouw keuze.

De verschijningsvorm is zoals je jou studiomonitoren voorstelt; functioneel, zakelijk, strak.
Indien ze presteren zoals ze eruit zien (?); ben je dan niet bang dat je mogelijk een stuk beleving gaat missen 🙄

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 12:04:33
Een luidsprekerdoek is er niet. Wel een apart verkrijgbare grill van 250 euro per stuk. Daar zal ik wel een keer aan moeten vrees ik met al die kleinkinderen.

Als stand neem ik voorlopig een tuinelement zoals op de foto. Ze moeten niet te hoog komen te staan anders schrikt mijn vriendin zich de zenuwen. Op een plaatje zie je niet hoe massief ze eigenlijk zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JoWa

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 12:04:33
Een luidsprekerdoek is er niet. Wel een apart verkrijgbare grill van 250 euro per stuk. Daar zal ik wel een keer aan moeten vrees ik met al die kleinkinderen.

Als stand neem ik voorlopig een tuinelement zoals op de foto. Ze moeten niet te hoog komen te staan anders schrikt mijn vriendin zich de zenuwen. Op een plaatje zie je niet hoe massief ze eigenlijk zijn.

Ik zou toch zeker gelijk de gril erbij nemen.
Ik heb de maten bekeken op baxshop, aardige groot voor een niet vloerstaander.
Als je die tuinelementen naar binnen krijgt:   :worship: :clapping:
Ik zou dan gelijk De Blik krijgen en weet dan al wel hoe laat het is  :D
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2022, 13:05:09
Verrassend, stoer, uitgesproken, jouw keuze.

De verschijningsvorm is zoals je jou studiomonitoren voorstelt; functioneel, zakelijk, strak.
Indien ze presteren zoals ze eruit zien (?); ben je dan niet bang dat je mogelijk een stuk beleving gaat missen 🙄

Zoals ik het zie: er gaat niets boven de werkelijkheid, maar als gear niet excellent genoeg is komt een beetje beleving wel goed uit.

Deze joekels geloof ik wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sschot

Indrukwekkend vooruitzicht en heel benieuwd naar je Walhalla ervaring als ze er zijn. De rest als huur gebruikt, of ga je die weer actief verkopen?

Optisch zijn ze wel huge, maybe Isoacoustic stand eronder?

Heel veel muzikaal plezier van deze jongens
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

kappa9

Ik vermoed dat deze wel het laag zullen hebben waar je naar op zoek bent :headbanging:
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 12:04:33
Een luidsprekerdoek is er niet. Wel een apart verkrijgbare grill van 250 euro per stuk. Daar zal ik wel een keer aan moeten vrees ik met al die kleinkinderen.

Als stand neem ik voorlopig een tuinelement zoals op de foto. Ze moeten niet te hoog komen te staan anders schrikt mijn vriendin zich de zenuwen. Op een plaatje zie je niet hoe massief ze eigenlijk zijn.
Wat is dat nou Huub, staat de karavaan een jaar stil? Dat kan toch bijna niet de bedoeling zijn  :nowink.

Zie ik daar nou wasmachinedempers onder de tuinelementen? Ik zie nog wel de nodige tweaks qua stands, streamers en interlinks :devil:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

#13140
Citaat van: Tabcam op juli 19, 2022, 15:54:21
Wat is dat nou Huub, staat de karavaan een jaar stil? Dat kan toch bijna niet de bedoeling zijn  :nowink.

Zie ik daar nou wasmachinedempers onder de tuinelementen? Ik zie nog wel de nodige tweaks qua stands, streamers en interlinks :devil:!

Deze speakers zijn zo zwaar dat ik vermoed dat het weinig uitmaakt waar ze op staan, als ze die 35 kilo maar kunnen dragen.

Interlinks zijn al erg goed. De streamer is het topmodel van Atoll en heeft net zijn 500 uur inspeeltijd achter de rug.

Nee wordt een rustig jaartje hoor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JoWa

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 16:10:52
Nee wordt een rustig jaartje hoor.

:nopompom: dat kan je ons niet aan doen! :baaa:

We verwachten minsten elke twee/drie weken een verandering in je set, alleen al vanwege de discussie die dit weer oproept  :popcorn:

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

HuubF

Citaat van: JoWa op juli 19, 2022, 17:14:21
:nopompom: dat kan je ons niet aan doen! :baaa:

We verwachten minsten elke twee/drie weken een verandering in je set, alleen al vanwege de discussie die dit weer oproept  :popcorn:

Voorlopig wordt het interessant of de beoogde sprong in kwaliteit wordt waargemaakt. En ze moeten nog eerst inspelen... we zijn zo een paar maanden verder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Erg benieuwd, zien er ieg indrukwekkend uit!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Contour

Zijn het nieuwe exemplaren via een winkel gehuurd dan?

Carrol

Pffff....mooi man...kun je je lekker op verheugen deze week....
Vind ik ze mooi 🤔 nou niet echt.....
Maar t gaat om de klank en dat "jij"ze mooi vind
Ben dan best wel weer benieuwd wat dit weer gaat brengen voor je.
Een jaar lang ff helemaal niks is eigenlijk ook niks voor je...
Was het alvast maandag....kan niet wachten 🤭👌
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Eens zien hoeveel van de 12 maanden ze blijven staan 😅
En gaan we dat bijhouden in maanden of wellicht toch maar weken 🫣

Wellicht zit hier een toffe poll in 🙄

Citaat van: HuubF op juli 19, 2022, 16:10:52
Deze speakers zijn zo zwaar dat ik vermoed dat het weinig uitmaakt waar ze op staan, als ze die 35 kilo maar kunnen dragen.

Interlinks zijn al erg goed. De streamer is het topmodel van Atoll en heeft net zijn 500 uur inspeeltijd achter de rug.

Nee wordt een rustig jaartje hoor.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2022, 18:23:27
Eens zien hoeveel van de 12 maanden ze blijven staan 😅
En gaan we dat bijhouden in maanden of wellicht toch maar weken 🫣

Wellicht zit hier een toffe poll in 🙄

Zeker 12 maanden want het is een jaarcontract.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Wist niet dat dat kon, speakers huren.

Grappig, waar doe je zoiets?