Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Huub gaat geen ATC's kopen van 10k, hoogstens een setje Dyn van €2.500 2e hands
JBL PRX Power!

Mitch--

Citaat van: Raphie op mei 11, 2021, 07:53:56
Huub gaat geen ATC's kopen van 10k, hoogstens een setje Dyn van €2.500 2e hands

En dat word een teleurstelling en dan gaan weer de boel op de schop..... ik kan deze keuze toch maar moeilijk begrijpen, zal voor Huub wel zin maken hoor maar ik zie een volledig uit de hand gelopen circelredenering... klein beetje kapitaalvernietiging...  :-\

Huub, een echt goedbedoelt advies als je toch weer aan de gang wil, er staat een mooi setje Manger P1 op MP , om er nog maar eens een wildcard in te gooien, ok de kleur (rood, maar kan je altijd laten wrappen) moet je aanstaan maar dat is echt een ongekend goede speaker die denk ik beter is dan al je alternatieven en doet wat jij zou willen, nu voor een 'schijtprijs' tov van de nieuwprijs :butbut: kunnen dicht bij de muur, perfect voor jouw set up, Dyn's moeten weer 2.5km van de muur om een beetje te zingen en dat gaat er bij jouw ballotage commisie niet doorheen komen :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op mei 11, 2021, 07:50:18
Het wordt inderdaad wel weer een heel ander systeem, geloof ik ja....
Het zijn flinke jonges, die ATC's zeg.
Maar ik begrijp de aantrekkingskracht wel, geloof ik.
Ze komen erg goed uit tests.

Natuurlijk klinkend, detailrijk....

cool!

(zes ingebouwde AB eindversterkers? yeah....)

En ik heb de SCM40 al eens in huis gehad. Klonk erg goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op mei 11, 2021, 07:53:56
Huub gaat geen ATC's kopen van 10k, hoogstens een setje Dyn van €2.500 2e hands

De bedoeling is nou juist om een tijdje geld op te potten voor een echte upgrade. Ik geef toe dat een actieve ATC dan een beetje contraproductief zou zijn.

Het 'setje Dyn' zal geen 2500 kosten ben ik bang.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jahtari

Huub, waarom geen set D&D 8c?

Dat is pas echt een simpelere setup. Alleen een streamer, inmeten en gáán. Gaan genieten en al het gezoek achter je laten.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

HuubF

Citaat van: jahtari op mei 11, 2021, 08:40:20
Huub, waarom geen set D&D 8c?

Dat is pas echt een simpelere setup. Alleen een streamer, inmeten en gáán. Gaan genieten en al het gezoek achter je laten.

Dat komt heus wel eens in me op. Ik kan alleen in mijn hoofd niet rond krijgen dat ik eerst alles heb gedaan om de mooiste dac in huis te halen en me vervolgens met die D&D's overlever aan de ingebouwde dacs. Als je vindt dat al die dacs hetzelfde klinken kan het prima. Maar dat vind ik dus niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: twani op mei 10, 2021, 21:22:14
Een Dyn C of een M30.1 met een klein subje. 

Al het andere gaat gegarandeerd fout.  Huub is op zoek naar resolutie en snelheid maar  beseft niet dat hij dat juist niet zou moeten doen...

67....................

Resolutie kills music.....
Hij moet die Cayin van jouw overnemen met een paar goed matchende speakers  :inlove:
Dan heb je pas een 'muzikaal' systeem. En idd al dat andere is leuk voor tingel/tangel maar kan je nog geen fatsoenlijke prog.rock of blues op draaien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jahtari

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 08:51:27
Dat komt heus wel eens in me op. Ik kan alleen in mijn hoofd niet rond krijgen dat ik eerst alles heb gedaan om de mooiste dac in huis te halen en me vervolgens met die D&D's overlever aan de ingebouwde dacs. Als je vindt dat al die dacs hetzelfde klinken kan het prima. Maar dat vind ik dus niet.
Het mooie is misschien dan, dat je het eenvoudigweg doet met hoe de 8c's klinken, met hun eigen dac.

Dn heb je een ingemeten systeem, echt full range, met versterkers en dacs afgestemd op hun specifieke gebruik. Versterkers die geen filter meer tegenkomen en dus optimaal presteren.

En een mooi ontwerp.  :coffee:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: jahtari op mei 11, 2021, 09:18:50
Het mooie is misschien dan, dat je het eenvoudigweg doet met hoe de 8c's klinken, met hun eigen dac.

Dn heb je een ingemeten systeem, echt full range, met versterkers en dacs afgestemd op hun specifieke gebruik. Versterkers die geen filter meer tegenkomen en dus optimaal presteren.

En een mooi ontwerp.  :coffee:

Oh ik ben het helemaal met je eens dat het een mooi ontwerp is en dat er enorm veel synergie zal zijn tussen de componenten, waarbij het een enorm voordeel is dat je geen interlinks meer nodig hebt.

Ik ben alleen zo bang dat je door dat optimale systeem ook perfect kan horen waarom die dacs niet het beste van het beste zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Citaat van: Richi op mei 11, 2021, 09:22:16
Die JBLs lijken me ook wel leuke speakers!

https://hifi.nl/artikel/28968/Review-JBL-Synthesis-HDI-1600.html

Deze toch Huub?

Dat zijn hele leuke speakers en ik kan het weten, want ik heb Huub's 'oude' set van deze JBL's hier in huis staan  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

J o e p

Citaat van: Mitch-- op mei 11, 2021, 08:15:50
En dat word een teleurstelling en dan gaan weer de boel op de schop..... ik kan deze keuze toch maar moeilijk begrijpen, zal voor Huub wel zin maken hoor maar ik zie een volledig uit de hand gelopen circelredenering... klein beetje kapitaalvernietiging...  :-\

Huub, een echt goedbedoelt advies als je toch weer aan de gang wil, er staat een mooi setje Manger P1 op MP , om er nog maar eens een wildcard in te gooien, ok de kleur (rood, maar kan je altijd laten wrappen) moet je aanstaan maar dat is echt een ongekend goede speaker die denk ik beter is dan al je alternatieven en doet wat jij zou willen, nu voor een 'schijtprijs' tov van de nieuwprijs :butbut: kunnen dicht bij de muur, perfect voor jouw set up, Dyn's moeten weer 2.5km van de muur om een beetje te zingen en dat gaat er bij jouw ballotage commisie niet doorheen komen :thumbs-up:

Met alle respect, als je vooruit wil moet je stoppen met het maken van zijstapjes.
Smijt er wat geld tegenaan wat maakt het uit straks zijn we toch allemaal dood.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Kwabbernoot

Ik volg jouw strapatsen nu al een behoorlijke tijd maar kan mij niet herinneren dat de doorlooptijd ooit zo hoog was. Of heb ik dat mis?

Groeten...

katwax

Huub zolang jij in je hoofd niet kan aanvaarden dat een actieve set correct is samengesteld is dit niets voor jou :)
Je weet ik ben een voorstander van active luidsprekers met waarbij ik Kii Three en Dutch&Dutch 8c als referentie neem (Kii BXT system absolute top), maar dan moet je echt vertrouwen hebben in het gehele systeem en de onrust achter je laten. Natuurlijk kan je altijd het volledige systeem wisselen   ;D

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 09:23:27
Oh ik ben het helemaal met je eens dat het een mooi ontwerp is en dat er enorm veel synergie zal zijn tussen de componenten, waarbij het een enorm voordeel is dat je geen interlinks meer nodig hebt.

Ik ben alleen zo bang dat je door dat optimale systeem ook perfect kan horen waarom die dacs niet het beste van het beste zijn.
Misschien maakt dat beetje dat de dac misschien net niet genoeg is, niet uit. En zijn het eerder de ruimte correctie en de overige pluspunten die ik noemde veel belangrijker.

Regel een demo ter plekke, weer een mooi leermoment op jouw reis!
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Mitch--

Citaat van: J o e p op mei 11, 2021, 10:07:28
Met alle respect, als je vooruit wil moet je stoppen met het maken van zijstapjes.
Smijt er wat geld tegenaan wat maakt het uit straks zijn we toch allemaal dood.

Eens, de stapjes zoals nu genomen is van de 'regen in de drup', vandaar mijn suggestie om eens richting de reeds aangeboden Manger P1 te kijken...

Huub geeft er weinig sjoegen aan, zal wel niks zijn voor hem... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

katwax

Er is natuurlijk nog altijd die speakers met Purifi woofers waarop Huub mogelijk aan het wachten is  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

NAF

Uiteindelijk is dit topic iedere keer opnieuw een herhaling van zetten.

Er is Huub al veel vaker voorgesteld om voor een actief systeem te gaan en Huub komt consequent met dezelfde, voor hem onderbouwde, tegenwerpingen om het niet te doen.

Tevens is Huub al vaker voorgesteld om in plaats van zijn ideale sound bij elkaar te tweaken, er eerst eens voor te zorgen dat zijn basis klopt en hij niet iedere keer opnieuw met schakels in zijn systeem zit waarvan hij bij aankoop al rekening ermee heeft gehouden dat het weer beter kan en er een upgrade pad is. Met andere woorden het is het iedere keer opnieuw net niet.
Ook niet na veel geld in "tweaks" te hebben gestoken en dan begint de dans weer opnieuw.

Op deze manier blijft er straks nog maar weinig tijd over om echt van muziek te genieten Huub en heb jij alleen maar naar het geluid van jouw set(s) geluisterd en dat zou heel jammer zijn.
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

HuubF

Citaat van: NAF op mei 11, 2021, 11:33:28
Uiteindelijk is dit topic iedere keer opnieuw een herhaling van zetten.

Er is Huub al veel vaker voorgesteld om voor een actief systeem te gaan en Huub komt consequent met dezelfde, voor hem onderbouwde, tegenwerpingen om het niet te doen.

Tevens is Huub al vaker voorgesteld om in plaats van zijn ideale sound bij elkaar te tweaken, er eerst eens voor te zorgen dat zijn basis klopt en hij niet iedere keer opnieuw met schakels in zijn systeem zit waarvan hij bij aankoop al rekening ermee heeft gehouden dat het weer beter kan en er een upgrade pad is. Met andere woorden het is het iedere keer opnieuw net niet.
Ook niet na veel geld in "tweaks" te hebben gestoken en dan begint de dans weer opnieuw.

Op deze manier blijft er straks nog maar weinig tijd over om echt van muziek te genieten Huub en heb jij alleen maar naar het geluid van jouw set(s) geluisterd en dat zou heel jammer zijn.

Knap, daar klopt helemaal niets van.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op mei 11, 2021, 10:33:15
Ik volg jouw strapatsen nu al een behoorlijke tijd maar kan mij niet herinneren dat de doorlooptijd ooit zo hoog was. Of heb ik dat mis?

Groeten...

De tijd van doorloop lijkt mij juist kort.  ;D

Tsja het is dat laatste beetje twijfel. Je moest eens weten hoe dicht ik bij mijn ideale geluid zit. En zo lang ik het van mijn karige zakgeld kan betalen ga ik nog even door.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

 :laugh: :laugh:
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd verwoord.  :-[ Ik bedoelde de doorloopsnelheid.  ::)

Groeten...

Dura

Waarom ineens die actieve ATCs in beeld?
Je was tevreden met je elektronica, je hebt je versterker onlangs van je vriendin gekregen, dure kabels erbij...zou het dan niet verstandiger zijn de experimenten te beperken tot passieve luidsprekers? Dat is al erg genoeg qua keuze.
Bovendien kun je aan actieve luidsprekers veel minder peuteren tweaken.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op mei 11, 2021, 12:03:00
Waarom ineens die actieve ATCs in beeld?
Je was tevreden met je elektronica, je hebt je versterker onlangs van je vriendin gekregen, dure kabels erbij...zou het dan niet verstandiger zijn de experimenten te beperken tot passieve luidsprekers? Dat is al erg genoeg qua keuze.
Bovendien kun je aan actieve luidsprekers veel minder peuteren tweaken.

Ik heb ze er voor de volledigheid bijgezet. Ze staan nooit 2e hands te koop en nieuw vind ik ze vrij duur. Maar áls ik ze tegenkom weet ik niet zeker of ik me kan inhouden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op mei 11, 2021, 07:09:28
De 'tijdelijke' speakers zijn trouwens weer JBL HDI1600's. Die stonden al maanden te koop voor een bodemprijs en niemand wilde ze hebben. Raarrr.
Ik haal ze vandaag op. Nou ben ik ontzettend benieuwd hoe het echt zit met de balans tussen verfijning en live-beleving.

Wat is er op tegen om wellicht deze JBL HDI1600's als eindstation te houden.  Dit is 1 v/d weinige speakers waarop ik bij jou meer affiniteit
en blijdschap bespeurde dan alleen maar kortstondige enthousiasme.  Is ie te goedkoop, geen high-end genoeg ?  :butbut:

Ik zou zeggen houden !, want deze speakers brachten jou "live-feeling" en meer heeft een mens toch niet nodig.
(naast een mooie vrouw en af en toe een pot bier)

Of op zijn minst, houdt deze speaker er dan gewoon altijd bij, als mogelijke repeterende overbruggingsoplossing voor de 178x mogelijke
aanstaande luidsprekerwisselingen, die ongetwijfeld nog zullen volgen.  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD