Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

J o e p

Citaat van: Xander32 op april 26, 2021, 22:19:19
Je hebt wel erg veel woorden nodig om de plank alsnog mis te slaan. Het ging/gaat mij om smaak.
Allergisch ben ik voor een fel hoog, Triangle en Blumenhofer behoren voor mij in de categorie ls met een fel hoog.

Ik vraag 't mij eveneens af of het de smaak van de ts betreft.

Mijn kennis verving zijn Wilsons door dikke Blumenhofers. nou dat was geen succes. Inderdaad schreeuwlelijk  schel in het hoog en de rest viel ook flink tegen. En ze zagen eruit alsof het hobby timmerklas kasten waren.
Maar hij dacht importeur te mogen worden. Duur waren ze wel.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Hannibal_

Ik ben erg benieuwd wat voor luidsprekers er terug gaan komen.
Toch mooie experimenten?
Als het kan en je wilt het.... why not?

Soms vind ik mezelf een beetje suf als ik hier lees.
Speel al meer dan 10 jaar met dezelfde luidsprekers....
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Citaat van: Tjeb op april 27, 2021, 10:22:17
Klopt, net zoals het hebben van rust... :)

Wacht maar tot je met pensioen bent in corona-tijd.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Hannibal_ op april 27, 2021, 10:24:51
Ik ben erg benieuwd wat voor luidsprekers er terug gaan komen.
Toch mooie experimenten?
Als het kan en je wilt het.... why not?

Soms vind ik mezelf een beetje suf als ik hier lees.
Speel al meer dan 10 jaar met dezelfde luidsprekers....

Nou ik ben alleen maar jaloers op je hoor.

Het probleem voor mij is dat ik al zoveel verschillende geluidjes heb gehoord dat ik op zoek moest naar een soort optimaal compromis. Want het moet ook nog (relatief) goedkoop.

Sommigen vinden dat dom. Dat vind ik dan weer dom. Ik vind het leuk. Maar anderen vinden dat om de één of andere reden helemaal niet leuk. En dat vind ik dan ook wel weer leuk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zymotic

Topic opgeschoond. Op de man spelen wordt niet getolereerd. Toon een beetje respect voor elkaar en als dat niet lukt, blijf dan weg uit dit topic.

roeleken

ok duidelijk.

Huub, voor 5,5 plankje heb je een mooie REL T5i staan bij Stassen.   Eigenlijk geen geld voor die extra punch.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

ajbeefde

Citaat van: roeleken op april 27, 2021, 10:54:04
ok duidelijk.

Huub, voor 5,5 plankje heb je een mooie REL T5i staan bij Stassen.   Eigenlijk geen geld voor die extra punch.

Zou Stassen plankjes i.p.v. euro's accepteren ?   ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HuubF

Citaat van: roeleken op april 27, 2021, 10:54:04
ok duidelijk.

Huub, voor 5,5 plankje heb je een mooie REL T5i staan bij Stassen.   Eigenlijk geen geld voor die extra punch.

Ik wacht even wat die 2 extra plankjes doen.  ;)

Die T5i heb ik al eens in huis gehad, vanuit de gedachte dat het altijd beter moet zou het dan de T7i worden. Een Rel is wel een van de weinige opties omdat de Roksan Blak geen extra uitgangen heeft, dus het moet high-level als je niet met snoertjes wil klooien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

roeleken

Citaat van: ajbeefde op april 27, 2021, 10:55:08
Zou Stassen plankjes i.p.v. euro's accepteren ?   ;)

Denk dat ze wel naar boven afronden  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: ajbeefde op april 27, 2021, 10:55:08
Zou Stassen plankjes i.p.v. euro's accepteren ?   ;)

Als je al met 6 plankjes bij de hemelpoort kunt aankloppen wel, lijkt me.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

roeleken

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 10:58:14
Ik wacht even wat die 2 extra plankjes doen.  ;)

Die T5i heb ik al eens in huis gehad, vanuit de gedachte dat het altijd beter moet zou het dan de T7i worden. Een Rel is wel een van de weinige opties omdat de Roksan Blak geen extra uitgangen heeft, dus het moet high-level als je niet met snoertjes wil klooien.
Heb zelf de T9i, wel tevreden mee. Is echt een kwestie van nipt instellen, dat je 'm pas mist als je 'm uit zet.   
En inderdaad ideaal die high level uit via de speaker uitgangen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Xander32

Geen nood; high level is nou ook net de enige serieuze aansluiting wil je een sub naadloos in een stereoset gaan integreren.

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 10:58:14
Ik wacht even wat die 2 extra plankjes doen.  ;)

Die T5i heb ik al eens in huis gehad, vanuit de gedachte dat het altijd beter moet zou het dan de T7i worden. Een Rel is wel een van de weinige opties omdat de Roksan Blak geen extra uitgangen heeft, dus het moet high-level als je niet met snoertjes wil klooien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 10:59:16
Als je al met 6 plankjes bij de hemelpoort kunt aankloppen wel, lijkt me.
Met zes van die CA-plates kom je eerder bij de fysio dan bij de hemelpoort. Zijn die byebee's handzamer en goedkoper.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

roeleken

Je moet wel eerst de oven in, wil je tussen die 6 plankjes passen  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Arme Raphie, het is in het echie zo'n leuke vent. En als hij er bij is kun je zelf ook eens iets lelijks zeggen zonder dat het al te veel opvalt.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 11:08:06
Arme Raphie, het is in het echie zo'n leuke vent. En als hij er bij is kun je zelf ook eens iets lelijks zeggen zonder dat het al te veel opvalt.  :worship:
Deed Raphie een Berghuisje?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

fugazi_2009

Ben wel benieuwd naar de plankjes. Huub, heb je ook wel eens de Shakti Stone geprobeerd?

https://www.shakti-innovations.com/product/shakti-stone/

Ik heb zo'n ding 15 jaar geleden wel eens gehad, toen weer verkocht. Heb er laatst voor relatief weinig weer 2 op de kop getikt. Wil daar weer eens wat mee experimenteren. Je moet toch wat als je al meer dan een jaar thuis aan het werk bent.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HuubF

Citaat van: Lion of Judah op april 27, 2021, 11:29:51
Deed Raphie een Berghuisje?

Nou als je naar de recidive kijkt doet Berghuis heel af en toe een Raphietje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Citaat van: fugazi_2009 op april 27, 2021, 11:45:08
Ben wel benieuwd naar de plankjes. Huub, heb je ook wel eens de Shakti Stone geprobeerd?

https://www.shakti-innovations.com/product/shakti-stone/

Ik heb zo'n ding 15 jaar geleden wel eens gehad, toen weer verkocht. Heb er laatst voor relatief weinig weer 2 op de kop getikt. Wil daar weer eens wat mee experimenteren. Je moet toch wat als je al meer dan een jaar thuis aan het werk bent.

Haha wat zou er gebeuren als je een Shakti, Bybee en een Audiotegel op elkaar zou leggen? Een alles verzwelgend zwart gat?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: B-art op april 27, 2021, 11:51:01
Ooit ook een biostabil van santenara geprobeerd?

Nee dat niet. Misschien vergelijkbaar met een Ifi AC stabilizer met Groundhog.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Got me :bigsmile:

Hou overigens wel van audio voodoo hoor, ben er niet vies van
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HJ

Huub,  op de Mare zit (zat?) een audio winkeltje, verkoopt leuk spul. Die hadden steentjes in de vorm van een pijl op de cd speler liggen. Als ze de pijl van richting veranderde, ging het geluidsbeeld ook die richting op.
Ben je daar weleens binnen geweest?

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 27, 2021, 11:08:06
Arme Raphie, het is in het echie zo'n leuke vent. En als hij er bij is kun je zelf ook eens iets lelijks zeggen zonder dat het al te veel opvalt.  :worship:
Beetje jammer dit Huub.