Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 26, 2021, 10:03:35
Weet je, hoe langer ik er over nadenk, Gehakt en aanverwanten (Suzie Wong e.d.) zijn eigenlijk allemaal een soort commerciële "punk"
Lekker aanschoppen tegen het "establishment" en de boel lekker opschuren / provoceren. Het maakt brave huisvaders net een tikje recalcitrant en  geeft je "audiofiele identiteit" (moet je eens kijken hoe ver hij gaat..)

Huubf is eigenlijk stiekem gewoon een beetje punk, lekker rellen met gekkigheid om reactie te ontlokken.  :D
Dat een aantal individuen daar handig op inspringen en Huubf het niet erg vind om daar wat geld aan uit te geven (want gek doen hoort bij Punk)
Is eigenlijk alleen maar humor.

Nou niet alleen humor hoor... je moest eens weten hoeveel mensen nog steeds heel tevreden zijn met hun in de geest van Henry aangepaste setjes. Ik ben er jaren geleden flink ingedoken omdat ik het zelf niet geloofde en heb toen 5 mensen bezocht met behandelde sets. Het geluid was vrij bizar.

Er is gewoon meer tussen hemel en aarde Raphie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op maart 26, 2021, 09:52:00
Als je genoeg centen en voldoende ruimte hebt is werkelijkheidsweergave een optie. Dat betekent dat de meeste mensen hier hun eigen universumpje moeten creëren.

Dat begrijpen ze zelf heus wel. Vind jij dat dom?
Ik spreek niet over werkelijksheidsweergave, maar weergeven wat de artiest heeft gemaakt.
Als je naar kunst gaat kijken dan wijzig je toch ook niets aan het werk, je zou bv ook kunnen gaan kijken met een zonnebril op je neus.
Ieder is hier vrij in, maar de eigenheid van de kunstenaar (muziek, schilder, ....) is wat ik wil waarnemen. Wil niet zeggen dat het mijn smaak is dan, maar ik ga het niet aanpassen om het mijn smaak te maken :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jahtari

Citaat van: HuubF op maart 26, 2021, 10:14:17
in de geest van Henry aangepaste setjes. Ik ben er jaren geleden flinke ingedoken omdat ik het zelf niet geloofde en heb toen 5 mensen bezocht met behandelde sets. Het geluid was vrij bizar.

Er is gewoon meer tussen hemel en aarde Raphie.
Wie is Henry en wat doet hij met die sets?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Raphie

Citaat van: HuubF op maart 26, 2021, 10:14:17
Nou niet alleen humor hoor... je moest eens weten hoeveel mensen nog steeds heel tevreden zijn met hun in de geest van Henry aangepaste setjes. Ik ben er jaren geleden flinke ingedoken omdat ik het zelf niet geloofde en heb toen 5 mensen bezocht met behandelde sets. Het geluid was vrij bizar.

Er is gewoon meer tussen hemel en aarde Raphie.
Ja, smog en CO2 :D
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: katwax op maart 26, 2021, 10:16:18
Ik spreek niet over werkelijksheidsweergave, maar weergeven wat de artiest heeft gemaakt.
Als je naar kunst gaat kijken dan wijzig je toch ook niets aan het werk, je zou bv ook kunnen gaan kijken met een zonnebril op je neus.
Ieder is hier vrij in, maar de eigenheid van de kunstenaar (muziek, schilder, ....) is wat ik wil waarnemen. Wil niet zeggen dat het mijn smaak is dan, maar ik ga het niet aanpassen om het mijn smaak te maken :)

Die discussie hebben we al heel vaak gehad. Er is geen mogelijkheid om het geluid in jouw huiskamer te kunnen toetsen aan de werkelijkheid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: jahtari op maart 26, 2021, 10:18:37
Wie is Henry en wat doet hij met die sets?
don't open pandora's box, Henry is de duivel, hij heeft voor de meeste bans gezorgd op audioforums en is postuum verantwoordelijk voor de complete  teloorgang van audiofreaks :D hij ejaculeert zijn smurfensnot over de ingewanden van je audioset en dan speelt ie hemels  :D
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: jahtari op maart 26, 2021, 10:18:37
Wie is Henry en wat doet hij met die sets?

Ha leuk een klant.  :worship:

Zoek even naar 'Henri van der Heide: Geluid dat niet mag?'.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: katwax op maart 26, 2021, 10:16:18
Ik spreek niet over werkelijksheidsweergave, maar weergeven wat de artiest heeft gemaakt.
Als je naar kunst gaat kijken dan wijzig je toch ook niets aan het werk, je zou bv ook kunnen gaan kijken met een zonnebril op je neus.
Ieder is hier vrij in, maar de eigenheid van de kunstenaar (muziek, schilder, ....) is wat ik wil waarnemen. Wil niet zeggen dat het mijn smaak is dan, maar ik ga het niet aanpassen om het mijn smaak te maken :)
Vooral in deze tijd nu de musea gesloten zijn kijk ik graag schilderijen op mij ipad.
Dan weet ik dat het niet het origineel is, maar evengoed kan ik genieten van bijvoorbeeld de impressionistische wijze waarop zonlicht geschilderd is.
Zo zie ik mijn stereo ook; not the real thing, maar vaak kan het de essentie goed overbrengen en het geeft je wel weer de praktische voordelen van waar en wanneer luisteren die je met een symfonieorkest weer niet heb.
Het heeft allemaal zijn plek, en consumenten snappen echt wel dat hifi beperkingen heeft.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Raphie

Een set is idd als een lens, softer, scherper, meer of minder bokeh, fisheye, filters, allemaal tools waarmee je de realiteit na smaak kan vastleggen/reproduceren
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op maart 26, 2021, 10:57:30
Een set is idd als een lens, softer, scherper, meer of minder bokeh, fisheye, filters, allemaal tools waarmee je de realiteit na smaak kan vastleggen/reproduceren

Ja mee eens.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: Dura op maart 26, 2021, 10:49:33
Vooral in deze tijd nu de musea gesloten zijn kijk ik graag schilderijen op mij ipad.
Dan weet ik dat het niet het origineel is, maar evengoed kan ik genieten van bijvoorbeeld de impressionistische wijze waarop zonlicht geschilderd is.
Zo zie ik mijn stereo ook; not the real thing, maar vaak kan het de essentie goed overbrengen en het geeft je wel weer de praktische voordelen van waar en wanneer luisteren die je met een symfonieorkest weer niet heb.
Het heeft allemaal zijn plek, en consumenten snappen echt wel dat hifi beperkingen heeft.
Yep, maar een kleurfilter erover waardoor alles blauw wordt is teveel van het goede lijkt mij, ik doel eerder op dat soort extreme dingen bv overdreven veel warmte.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

roeleken

laat maar....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Voor de lezertjes die benieuwd zijn hoe het met mijn setje gaat...

Het gaat goed. Het spul is helemaal op elkaar ingespeeld (speakers en kabels waren nieuw) en ik geniet nu van een steviger geluid dan in de vorige settings. Qua subtiliteit valt me nog niets negatiefs op. Tevreden met de voortgang dus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Citaat van: Raphie op maart 26, 2021, 10:20:38
don't open pandora's box, Henry is de duivel, hij heeft voor de meeste bans gezorgd op audioforums en is postuum verantwoordelijk voor de complete  teloorgang van audiofreaks :D hij ejaculeert zijn smurfensnot over de ingewanden van je audioset en dan speelt ie hemels  :D

Wat is zijn nummer?
Mokokhe...  :nowink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Dura

Citaat van: Raphie op maart 26, 2021, 10:20:38
don't open pandora's box, Henry is de duivel, hij heeft voor de meeste bans gezorgd op audioforums en is postuum verantwoordelijk voor de complete  teloorgang van audiofreaks :D hij ejaculeert zijn smurfensnot over de ingewanden van je audioset en dan speelt ie hemels  :D

Als de theorieën van Van der Heide kloppen zouden ze ook makkelijk misbruikt kunnen worden. Het manipuleren van hele massa's is bijvoorbeeld een van de mogelijkheden.
De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden.'


Even gegoogled op wat Huub zei; dat is inderdaad wel uh, heftig :hehe:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Contour


jahtari

Ik lees over snot, tegels en lampen, kan iemand een tldr samenvatting geven?  :bigsmile:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

gerard123

Citaat van: jahtari op maart 26, 2021, 20:25:33
Ik lees over snot, tegels en lampen, kan iemand een tldr samenvatting geven?  :bigsmile:
Luister naar die documentaire.

Hannibal_

Citaat van: Dura op maart 26, 2021, 17:53:41
Als de theorieën van Van der Heide kloppen zouden ze ook makkelijk misbruikt kunnen worden. Het manipuleren van hele massa's is bijvoorbeeld een van de mogelijkheden.
De fabrikant van koolstofkabels Van den Hull, die het patent op de vinding van Van der Heide bezit, beweert zelfs dat de geest ermee gescand kan worden en vervolgens getransporteerd via radiozenders of andere golven. Van den Hull: 'Als deze techniek in handen van politieke partijen belandt kan zij makkelijk misbruikt worden.'


Even gegoogled op wat Huub zei; dat is inderdaad wel uh, heftig :hehe:

Ow... geest scannen? Dat is misschien niet zo'n heel goed idee.
Documentaire....? Eens zoeken

Edit, http://www.vanderheem.info/146-mooie-dingen-maken.html
Als hij dat kon bereiken... waarom luisteren we dan niet naar zijn opname en versterker techniek? Lees vooral voordelen
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Het allerlaatste onderdeel waar ik nog iets aan kan tweaken is de XLR interlink tussen streamer en versterker.

Na wat wisselen blijkt op dit moment een Transparent Audio van zeker 15 jaar oud het best te klinken. Omdat er ongelofelijk veel kabels te koop staan, vaak voor weinig geld, ben ik maar aan een rondje kabel-swappen begonnen. Gisteren kreeg ik een Ecosse Master Reference 2.0 ECT binnen. Dat leverde een compleet ander geluid op: veel meer details, aandacht weggetrokken van het laag waardoor onrust en de mooie balans weg. Ook na een nachtje draaien bleef dat beeld dus de Ecosse gaat gauw weer naar een nieuw baasje. Geweldige kabel voor iemand die zijn set wat suffig vindt klinken. DCT staat trouwens voor Deep Cryogenically Treated. Eat your hart out.

Er komt ook een Atlas Mavros XLR aan. Het duurt nog een weekje voordat hij over het Kanaal is gesleurd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op maart 27, 2021, 10:23:58
Het allerlaatste onderdeel waar ik nog iets aan kan tweaken is de XLR interlink tussen streamer en versterker.
Na wat wisselen blijkt op dit moment een Transparent Audio van zeker 15 jaar oud het best te klinken.
Er komt ook een Atlas Mavros XLR aan. Het duurt nog een weekje voordat hij over het Kanaal is gesleurd.

Hoe moet ik dit plaatsen?
Heb je de Atlas Mavros XLR al gehoord in jouw setting of houd je wel van een (duur) gokje :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op maart 27, 2021, 11:05:59
Hoe moet ik dit plaatsen?
Heb je de Atlas Mavros XLR al gehoord in jouw setting of houd je wel van een (duur) gokje :eh:

Zelfde merk en type als de luidsprekerkabels waar ik erg tevreden over ben. Dankzij inruil en vriendelijke MichelDW prijs geen al te grote rib uit mijn lijf.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)