Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

chansig

En wat is dan het idee waardoor het technisch niet past ?

Maar als de Contours oke zijn dan is er geen man over boord. Scheelt weer een behoorlijk bom duiten.

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 25, 2020, 10:55:19
En wat is dan het idee waardoor het technisch niet past ?

Maar als de Contours oke zijn dan is er geen man over boord. Scheelt weer een behoorlijk bom duiten.

Gr. Hans

Het lijkt mij ondenkbaar dat een speaker van 3000 euro per stuk een klankbalans heeft met onvoldoende laag, er moest dus iets aan de hand zijn. Bij de Contour 20i was dat ook al lastig te realiseren, ik moest mijn Purifi versterker inruilen voor een Primaluna buizenversterker en dat paste precies. Het verwisselen van interlinks maakte met de Heritage wel iets uit maar de Esostar 3 tweeter geeft zoveel weer dat alleen de beste goed klonk in het midden en hoog. Ondertussen hoorde ik wel dat het aanwezige laag erg fraai was, alleen niet in balans met de rest. In andere delen van de kamer werd dat niet beter dus schuiven had niet zoveel zin.

Dus daarom kwam ik tot de conclusie: alleen een zware maar erg goede versterker krijgt hem aan de praat. En ik heb niet genoeg geld om dat samen aan te pakken. Dus ik spaar nog maar even een jaartje door. Want die mooie tweeter komt er een keer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ah sorry was even misleid en dacht dat je een technische verklaring had. My bad.

Je begin gedachte deel ik wel. Lijkt mij ook redelijk ondenkbaar...anders zijn het wel enorme prutsers bij Dynaudio. Maar lekker genieten van je speakers. Als de corona poep een beetje voorbij kom ik graag weer eens langs.

Er wordt enorm gedweept met de tweeter (vast en zeker een hele mooie) op een manier dat ik denk ja en: Hij zit in een speaker van 26.000 euro. Wat is de kracht van deze argumentatie ? Schofterig zou ik eerder denken, dit noemen we omdenken. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Gezien de onrust die er nog steeds lijkt te zijn, zou ik eens een paar van die pro monitoren van Dynaudio laten komen. Bij Thomann en Bax mag je zaken rijkelijk lang uitproberen voordat je definitief een keuze maakt.

En omdat je nu de geneugten van de Esotar tweeter hebt ervaren, met een conclusie dat die er eens moet gaan komen, dan zou ik zeker die monitoren van Dynaudio laten komen en ze eens goed aan de tand voelen.

Waarschijnlijk kan je huidige buizenbak even als voorversterker dienst doen, en anders kan de Auralic die diensten je wel leveren.

Risico is nul, en je bent een ervaring rijker, en mocht het gunstig uitpakken, ook nog eens een bom duiten minder kwijt. Minder doosjes in huis en toch kwaliteit.

ik zou de proef op de som nemen, na deze uitstap is die proef zeker gerechtvaardigd.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: chansig op december 25, 2020, 11:11:46
Ah sorry was even misleid en dacht dat je een technische verklaring had. My bad.

Je begin gedachte deel ik wel. Lijkt mij ook redelijk ondenkbaar...anders zijn het wel enorme prutsers bij Dynaudio. Maar lekker genieten van je speakers. Als de corona poep een beetje voorbij kom ik graag weer eens langs.

Er wordt enorm gedweept met de tweeter (vast en zeker een hele mooie) op een manier dat ik denk ja en: Hij zit in een speaker van 26.000 euro. Wat is de kracht van deze argumentatie ? Schofterig zou ik eerder denken, dit noemen we omdenken. :D

Gr. Hans

Haha nee ik heb geen technische verklaring. Ik verdiep me graag in het heelal, kwantummechanica en de vrouw maar in mijn optiek is het volmaakt zinloos om veel af te weten van techniek om een setje speakers of de match met een versterker te beoordelen.

Erger nog, het vertroebelt je beeld.

Ik ben al een tijdje fervent volger (en donateur) van Audiosciencereview. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat de spullen die ik in huis haal deugdelijk zijn gebouwd en goed meten. Ik heb tenslotte zelf niet de skills om dat te beoordelen. Af en toe post ik daar wat bevindingen en dan krijg je gelijk hififorum-achtige reacties.

Pas meldde ik keurig dat de vrijwel identiek metende Auralic Aries Vega G2 van 6200 euro en de Topping D50s van 300 euro in de praktijk toch niet helemaal vergelijkbaar waren. Gevalletje muzikaal versus heeeeel erg gedetailleerd maar zielloos. Daar hoef je dus bij die jongens niet mee aan te komen.

En... het apparaat dat tussen al die rechte zooi de boel aan het zingen heeft gekregen is een buizenversterker. Gevonden op basis van experimenteren en gezond analoog verstand in een Amerikaans review.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rowdy


HuubF

Citaat van: kermy op december 25, 2020, 11:23:35
Gezien de onrust die er nog steeds lijkt te zijn, zou ik eens een paar van die pro monitoren van Dynaudio laten komen. Bij Thomann en Bax mag je zaken rijkelijk lang uitproberen voordat je definitief een keuze maakt.

En omdat je nu de geneugten van de Esotar tweeter hebt ervaren, met een conclusie dat die er eens moet gaan komen, dan zou ik zeker die monitoren van Dynaudio laten komen en ze eens goed aan de tand voelen.

Waarschijnlijk kan je huidige buizenbak even als voorversterker dienst doen, en anders kan de Auralic die diensten je wel leveren.

Risico is nul, en je bent een ervaring rijker, en mocht het gunstig uitpakken, ook nog eens een bom duiten minder kwijt. Minder doosjes in huis en toch kwaliteit.

ik zou de proef op de som nemen, na deze uitstap is die proef zeker gerechtvaardigd.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Pro monitoren heb ik vaak gehad, ook hele goede, en die zie ik nu niet meer zo zitten. De Contour heeft ook een Esostar, alleen versie 2.

Heeft die pro monitor een Esostar 3 dan?? Edit... Esostar pro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: kermy op december 25, 2020, 11:23:35
Gezien de onrust die er nog steeds lijkt te zijn, zou ik eens een paar van die pro monitoren van Dynaudio laten komen.

Zolang die onrust er is, zullen er doosjes blijven komen en blijven gaan.

Beste remedie is, een andere zeer intensieve bezigheid, hobby of vrijwilligerswerk erbij nemen,
zodat HuubF geen tijd en puf meer heeft om maar ook, 1 interlink te kunnen verwisselen  ;)

Prettige Kerst allemaal
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: Rowdy op december 25, 2020, 11:35:06
@HuubF:
- heb je de versterker op 4 ohm aansluiting aangesloten?
- welke eindtrappen gebruik je? https://www.stereophile.com/content/primaluna-prologue-premium-power-amplifier-specifications

Ja 4 ohm, ook even op 8 geprobeerd voor de vorm.

Is een Primaluna Prologue Premium. Dat kan ook beter maar op dit moment ben ik het experimenteren met de hele set even zat. Moet ook even flink sparen voor een volgende Dynaudio stap.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op december 25, 2020, 11:33:28
Haha nee ik heb geen technische verklaring. Ik verdiep me graag in het heelal, kwantummechanica en de vrouw maar in mijn optiek is het volmaakt zinloos om veel af te weten van techniek om een setje speakers of de match met een versterker te beoordelen.

Erger nog, het vertroebelt je beeld.

Ik ben al een tijdje fervent volger (en donateur) van Audiosciencereview. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat de spullen die ik in huis haal deugdelijk zijn gebouwd en goed meten. Ik heb tenslotte zelf niet de skills om dat zelf te beoordelen. Af en toe post ik daar wat bevindingen en dan krijg je gelijk hififorum-achtige reacties.

Pas meldde ik keurig dat de vrijwel identiek metende Auralic Aries Vega G2 van 6200 euro en de Topping D50s van 300 euro in de praktijk toch niet helemaal vergelijkbaar waren. Gevalletje muzikaal versus heeeeel erg gedetailleerd maar zielloos. Daar hoef je dus daar niet mee aan te komen.

En... het apparaat dat tussen al die rechte zooi de boel aan het zingen heeft gekregen is een buizenversterker. Gevonden op basis van experimenteren en gezond analoog verstand in een Amerikaans review.

Ik hoop dat je niet al te verbaasd was door de reacties die je daar kreeg de forumnaam zou al het eea weg kunnen geven. Maar zo voel ik me hier soms ook Huub....niet begrepen terwijl de intentie goed is.  :D

Gr. Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 25, 2020, 11:40:30
Ik hoop dat je niet al te verbaasd was door de reacties die je daar kreeg de forumnaam zou al het eea weg kunnen geven. Maar zo voel ik me hier soms ook Huub....niet begrepen terwijl de intentie goed is.  :D

Gr. Hans

Ik voel met je mee, ik heb ook een periode gehad dat ik uiterst ontdaan was over, in mijn ogen, vervelende reacties. Maar na wat kniezen en pruilen (en een dubbele bypass) kan ik er al een tijdje weer helemaal tegen. Ik durf het nu zelfs over mijn Audiolamp te hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

 :D

Zo erg is het nu ook weer niet dat ik er een dubbele bypass voor nodig heb.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op december 25, 2020, 11:46:35
:D

Zo erg is het nu ook weer niet dat ik er een dubbele bypass voor nodig heb.

Gr. Hans

Nee is ook geen pretje. Ik heb 1,5 dag op de IC gelegen en heb ontzettend te doen met Corona patiënten die daar gemiddeld 17 dagen liggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op december 25, 2020, 11:33:28
Haha nee ik heb geen technische verklaring. Ik verdiep me graag in het heelal, kwantummechanica en de vrouw maar in mijn optiek is het volmaakt zinloos om veel af te weten van techniek om een setje speakers of de match met een versterker te beoordelen.

:clapping: :clapping: :clapping:

Ralf67

Over de Audiolamp gesproken, heeft de kerstverlichting nog een negatieve invloed op het geluid ?

HuubF

Citaat van: Ralf67 op december 25, 2020, 11:58:37
Over de Audiolamp gesproken, heeft de kerstverlichting nog een negatieve invloed op het geluid ?

Kijk dat bedoel ik nou met opmerkingen waartegen je bestand moet zijn.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dura

Als je een gezondere hobby zoekt, iedere dag een rondje Singelpark is een aanrader. Afvallen en toe afgewisseld door rondje Bodman, Endegeest, Rhijngheest, Leidse Hout, Poelgeest en Heemtuin.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op december 25, 2020, 12:10:42
Als je een gezondere hobby zoekt, iedere dag een rondje Singelpark is een aanrader. Afvallen en toe afgewisseld door rondje Bodman, Endegeest, Rhijngheest, Leidse Hout, Poelgeest en Heemtuin.

Tot een jaar of 4 geleden deed ik ook om de dag een rondje Singelpark. Mijn snelste tijd was 38 34 minuten voor 7 kilometer. Jammer genoeg kreeg ik steeds vaker blessures. Nu tennis ik en dat gaat qua blessures beter, hoewel op dit moment mijn rechterarm er bijna aflazert.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Ik doe het wandelend, hardlopen is niet mijn ding.
Meestal samen met mijn lief, anderhalf tot twee uur frisse neus halen.
Qua sport thuis TRX en yoga, combineert mooi met thuiswerken en corona perikelen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Ralf67


kermy

Citaat van: HuubF op december 25, 2020, 11:36:11
Pro monitoren heb ik vaak gehad, ook hele goede, en die zie ik nu niet meer zo zitten. De Contour heeft ook een Esostar, alleen versie 2.

Heeft die pro monitor een Esostar 3 dan?? Edit... Esostar pro.

Volgens de Dynaudio site heeft de Core 59 een Esotar Pro tweeter, en wat je ook al geprobeerd hebt, deze zou ik een testje gunnen. Als ik zo kijk kun je ze ook horizontaal gebruiken, de tweeter en middentoner zitten ook samen op een ronde en schijnbaar draaibare unit.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Citaat van: kermy op december 25, 2020, 12:51:53
Volgens de Dynaudio site heeft de Core 59 een Esotar Pro tweeter, en wat je ook al geprobeerd hebt, deze zou ik een testje gunnen. Als ik zo kijk kun je ze ook horizontaal gebruiken, de tweeter en middentoner zitten ook samen op een ronde en schijnbaar draaibare unit.


Met vriendelijke groet,

Kermy

De klankbalans zal ongetwijfeld kloppen dus geen gezoek naar versterkers inderdaad. Maar de meeste pro speakers zijn niet echt lekker voor hifi. Althans dat is mijn ervaring.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december 25, 2020, 12:14:54
Tot een jaar of 4 geleden deed ik ook om de dag een rondje Singelpark. Mijn snelste tijd was 38 34 minuten voor 7 kilometer. Jammer genoeg kreeg ik steeds vaker blessures.
Yep, ik denk met weemoed wel eens terug naar die tijden, dat ik ook veel hardliep en ook aan wegwedstrijden meedeed  ;D
De tijden, dat ik de 15KM liep in iets meer dan 53 minuten  ;D   zijn helaas vervlogen tijden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op december 25, 2020, 14:02:30
Yep, ik denk met weemoed wel eens terug naar die tijden, dat ik ook veel hardliep en ook aan wegwedstrijden meedeed  ;D
De tijden, dat ik de 15KM liep in iets meer dan 53 minuten  ;D   zijn helaas vervlogen tijden.

Zo dat is snel! Ik kwam niet lager dan 40 minuten op de 10 kilometer.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)