Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

r_flagg

Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Dura

Citaat van: HuubF op december 21, 2020, 19:33:34
Morgen worden hier 2 Dynaudio Heritage Special's gebracht om ze een paar dagen aan de tand te voelen. De Local Hifi Store is toch gesloten dus dat was geen probleem. Ik ben toch wel benieuwd hoe ze klinken.
Rick lief aangekeken? 8)
Hoe verhouden deze zich tot de special 40?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op december 21, 2020, 20:36:27
Rick lief aangekeken? 8)
Hoe verhouden deze zich tot de special 40?

Nee Vincent lief mailtje gestuurd.

Volgens de analen een verfijnde uitvoering van de S40. Which is good...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op december 21, 2020, 19:33:34
Morgen worden hier 2 Dynaudio Heritage Special's gebracht om ze een paar dagen aan de tand te voelen. De Local Hifi Store is toch gesloten dus dat was geen probleem. Ik ben toch wel benieuwd hoe ze klinken.

Kijk!  Nou wordt t interessant  :)

Dura

Zou nog weleens een moeilijke keuze kunnen worden, ik ken me voorstellen dat de 20s alles goed doen, als perfecte allrounders,  maar de H een snaar in je hart raken. Spannend.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op december 21, 2020, 21:13:15
Zou nog weleens een moeilijke keuze kunnen worden, ik ken me voorstellen dat de 20s alles goed doen, als perfecte allrounders,  maar de H een snaar in je hart raken. Spannend.

Ik zie de Heritage als een in elkaar geflanste doos met absolute top-units en een niet te duur filter. Maar wel gefinetuned met de Jupiter testfaciliteit waardoor er toch iets magisch kan zijn ontstaan. Als het werkt, een iets goedkopere oplossing dan de Confidence 20.

Schoot vanmiddag ineens door mijn hoofd. Maar nu toch wel heel gelukkig Radiohead (A Moon Shaped Pool) aan het luisteren met de whiskey die bedoeld is/was voor de Irish Whiskey met kerstmis.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vanzomereng

Citaat van: HuubF op december 21, 2020, 23:49:25
Ik zie de Heritage als een in elkaar geflanste doos met absolute top-units en een niet te duur filter. Maar wel gefinetuned met de Jupiter testfaciliteit waardoor er toch iets magisch kan zijn ontstaan. Als het werkt, een iets goedkopere oplossing dan de Confidence 20.
Ach HuubF,  we kennen je inmiddels wel wat langer hier, wellicht brengt de Heritage je nog een stukje dichterbij het Audio-Walhalla
maar je heb die Confidence 20 eenmaal in je hoofd en die gaat er voorlopig ook niet meer uit. ;)
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

HuubF

Citaat van: VANZOMERENG op december 22, 2020, 08:58:37
Ach HuubF,  we kennen je inmiddels wel wat langer hier, wellicht brengt de Heritage je nog een stukje dichterbij het Audio-Walhalla
maar je heb die Confidence 20 eenmaal in je hoofd en die gaat er voorlopig ook niet meer uit. ;)

Misschien. Wat wel een punt is: de Special 40 dus waarschijnlijk ook de Heritage hebben een iets lekkerder sound. En dat zou ervoor kunnen zorgen dat mijn ideaal van lekker, wel audiofiel, wel high end maar geen extra hypotheek weer wat dichterbij komt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Van het Duitse hifi forum in de Dynaudio treath. Gaat dus over de de Heritage

Danke fürs Beileid smilie
Also gestern geholt. Um 2200 die Stands 20 mit Sand befüllt und die Boxen hingeklatscht und vor lauter nicht warten können angemacht.
Meine Freundin - sie wusste weder von der Neuanschaffung etwas noch vom Preis - sagte sofort: "Wahnsinn, die sind ja viel besser als die anderen. Die Stimmen...so...so lebendig..."
Sie könnte fast bei lowbests anfangen smilie

Man hörte aber tatsächlich sofort eine Verbesserung zu vorher. Der HT macht die Musik. Ganz feines Teil.
Ich muss noch an meinen Kabelfundus, da etwas längere Kabel nötig sind um mit den Stands herumprobieren zu können. Und meine Skeetd aber ich seit dem Umzug noch immer nicht gefunden. Die Räumlichkeit fehlt noch etwas...wie gesagt...erstmal hingeklatscht. Müssen noch weiter von der Wand nach vor (so weit ich wegen oben erwähnter Person darf). Dann in monatelanger Kleinstarbeit in halben Zentimeterschritten immer weiter nach vor, bis diese Person sich optisch daran gewöhnt hat smilie haha

Bin erstmal sehr zufrieden. Heute abend und morgen kommt die Feinjustierung.

P.S.: Bass derzeit unproblematisch. In meiner Lautstärke hervorragend. Der Klasseunterschied ist bemerkbar.

Hoop dat je het Duits machtig bent. Hier kan je heel veel opsteken over Dynaudio, maar zelf luisteren is altijd het beste ;D

Kwabbernoot

De audiofiele "Quatsch" is in Duitsland hetzelfde als hier, zie ik.  :laugh:

addesmo

Citaat van: Kwabbernoot op december 22, 2020, 10:09:30
De audiofiele "Quatsch" is in Duitsland hetzelfde als hier, zie ik.  :laugh:
Ja, waarom zou dat anders zijn ;)
Alleen is het Dynaudio gebeuren daar veel groter ;D

Dura

https://www.lexicommultimedia.nl/review/dynaudio-heritage-special-monitor-luidspreker/

Ik zie het net, inderdaad een speaker voor het hart dus zo te lezen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

cccp

Voor het geld voor een paar Heritage speakers kun je makkelijk een paar Core 59 speakers krijgen. Hou je nog geld over. Hoef je ook niet meer te prutsen met versterkers en kabels.  8)

HuubF

Citaat van: cccp op december 22, 2020, 15:45:44
Voor het geld voor een paar Heritage speakers kun je makkelijk een paar Core 59 speakers krijgen. Hou je nog geld over. Hoef je ook niet meer te prutsen met versterkers en kabels.  8)

Had ik nog nooit van gehoord.  ;D

Weet ik niet, net nu ik klasse D een beetje vaarwel heb gezegd, de buizenversterker heb ontdekt en op het punt sta de al fraaie Contour lijn te overstijgen met de Heritage of Confidence 20.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Toegegeven, actieve speakers zijn technisch superieur want de versterkers zijn aangepast aan de drivers, en het filter zit voor de EVs, en kan daardoor eenvoudiger en minder vervormend zijn, theoretisch al helemaal als dat filter een DSP is ipv de gebruikelijke printplaat. En per saldo goedkoper, geen dure versterker kasten meer, en geen ls-kabels.
Maar toch, de kans op dure problemen lijkt mij bij een geïntegreerd complex apparaat met trillingen op de lange termijn groter, naar allebei je speakers moet een lichtnetkabel die bij aanzienlijk dikker is dan een ls-kabel, naar eigen smaak LS en versterker bij elkaar kiezen is er niet meer bij, net zoals gradueel je set veranderen.
Mijn ideale set zou een goeie geïntegreerd versterker met DAC en media player zijn, gekoppeld aan breedbandige realistisch belastbare eenwegsystemen. Maar die laatsten moeten dan wel bestaan, en niet in de vorm van deurgrote electrostaten.
(Die overigens wel sowieso het lichtnet nodig hebben...hier kan vast wel iemand een peperduur snel incourante systeem in elkaar zetten, dat op een of andere manier ook nog positieve reviews krijgt zo hier en daar, met als uiteindelijk resultaat dat een paar sukkels opgezadeld zitten met gemankeerde zooi die je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Ik weet, ik schiet nu door)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op december 22, 2020, 23:04:53
Toegegeven, actieve speakers zijn technisch superieur want de versterkers zijn aangepast aan de drivers, en het filter zit voor de EVs, en kan daardoor eenvoudiger en minder vervormend zijn, theoretisch al helemaal als dat filter een DSP is ipv de gebruikelijke printplaat. En per saldo goedkoper, geen dure versterker kasten meer, en geen ls-kabels.
Maar toch, de kans op dure problemen lijkt mij bij een geïntegreerd complex apparaat met trillingen op de lange termijn groter, naar allebei je speakers moet een lichtnetkabel die bij aanzienlijk dikker is dan een ls-kabel, naar eigen smaak LS en versterker bij elkaar kiezen is er niet meer bij, net zoals gradueel je set veranderen.
Mijn ideale set zou een goeie geïntegreerd versterker met DAC en media player zijn, gekoppeld aan breedbandige realistisch belastbare eenwegsystemen. Maar die laatsten moeten dan wel bestaan, en niet in de vorm van deurgrote electrostaten.
(Die overigens wel sowieso het lichtnet nodig hebben...hier kan vast wel iemand een peperduur snel incourante systeem in elkaar zetten, dat op een of andere manier ook nog positieve reviews krijgt zo hier en daar, met als uiteindelijk resultaat dat een paar sukkels opgezadeld zitten met gemankeerde zooi die je aan de straatstenen niet kwijt raakt. Ik weet, ik schiet nu door)

Wat mij nog steeds weerhoudt om all-in-one oplossingen te nemen waar ook een DAC in zit is de (voor mij) opvallende variatie in kwaliteit van DACs. In 1 apparaat kunnen ze natuurlijk wel alles op elkaar afstemmen zodat je geen matchingsproblemen meer hebt. Zo op het eerste gehoor klopt het wel.

En toch vind ik ze digitalig klinken. Zoals pas in een mega-test werd gezegd: het klinkt als een computer die muziek maakt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op december 22, 2020, 23:35:15
Wat mij nog steeds weerhoudt om all-in-one oplossingen te nemen waar ook een DAC in zit is de (voor mij) opvallende variatie in kwaliteit van DACs. In 1 apparaat kunnen ze natuurlijk wel alles op elkaar afstemmen zodat je geen matchingsproblemen meer hebt. Zo op het eerste gehoor klopt het wel.

En toch vind ik ze digitalig klinken. Zoals pas in een mega-test werd gezegd: het klinkt als een computer die muziek maakt.

Mij spreekt het concept niet aan op de expliciet rationele gronden die  ik noemde, maar ik geef toe, ergens bij mij zit ook een gevoelsmatige weerzin, en ik moet toegeven, ik heb simpelweg nooit de moeite genomen om een goed actief systeem serieus  te beluisteren (ben wel klaar met de zoektocht naar het ideale systeem, van nu af aan worden het geen upgrades meer).
Jouw mening over DACs en hun plaats in een systeem lijkt op die van Herb Reichert.
Ik vrees dat deze ideeën van ons in dubbelblind testen weggevaagd worden, maar so what?
Ik wil een systeem waarvan het concept me aanspreekt, en dat goed is uitgewerkt. En uiteraard lekker klinkt. En bij me past, qua luisterstijl, dat eerder 16 uur non-stop is dan een half uur edge of the seat.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

scrutinizer

Citaat van: Dura op december 22, 2020, 23:49:38
Mij spreekt het concept niet aan op de expliciet rationele gronden die  ik noemde, maar ik geef toe, ergens bij mij zit ook een weerzin tegen het concept.
Zoals dat volgens mij ook een beetje uit jouw citaat blijkt. Zonder enige eerstehandservaring spreekt het concept mij niet aan.
Jouw mening over DACs en hun plaats in een systeem lijkt op die van Herb Reichert.
Ik vrees dat deze ideeën van ons in dubbelblind testen weggevaagd worden, maar so what?
Ik wil een systeem waarvan het concept me aanspreekt, en dat goed is uitgewerkt. En uiteraard lekker klinkt.
Heb ik nu.
Misschien is het wel vrees voor dbt die de gedachte bezigt.....Maar wegvagen ::)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Citaat van: Dura op december 22, 2020, 23:49:38
Mij spreekt het concept niet aan op de expliciet rationele gronden die  ik noemde, maar ik geef toe, ergens bij mij zit ook een gevoelsmatige weerzin, en ik moet toegeven, ik heb simpelweg nooit de moeite genomen om een goed actief systeem serieus  te beluisteren (ben wel klaar met de zoektocht naar het ideale systeem, van nu af aan worden het geen upgrades meer).
Jouw mening over DACs en hun plaats in een systeem lijkt op die van Herb Reichert.
Ik vrees dat deze ideeën van ons in dubbelblind testen weggevaagd worden, maar so what?
Ik wil een systeem waarvan het concept me aanspreekt, en dat goed is uitgewerkt. En uiteraard lekker klinkt. En bij me past, qua luisterstijl, dat eerder 16 uur non-stop is dan een half uur edge of the seat.

Ik heb best veel van die systemen gehoord. Mijn gevoel zegt dat er geen ziel in zit. Het allerergst zijn de Devialet Phantoms.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 00:09:03
Ik heb best veel van die systemen gehoord. Mijn gevoel zegt dat er geen ziel in zit. Het allerergst zijn de Devialet Phantoms.
Dat heb ik al veel vaker gelezen en eerlijk gezegd vind ik dat dan wel weer jammer, want ze zijn wel cool, die Phantoms. Je  hoort mij niet beweren dat mijn voorkeur consistent is :angel:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op december 23, 2020, 00:26:14
Dat heb ik al veel vaker gelezen en eerlijk gezegd vind ik dat dan wel weer jammer, want ze zijn wel cool, die Phantoms. Je  hoort mij niet beweren dat mijn voorkeur consistent is :angel:

Jouw mini-Harbeths geven misschien de helft weer van die Phantoms maar ze hebben wel een ziel. Geweldige speakers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Citaat van: HuubF op december 23, 2020, 00:36:02
Jouw mini-Harbeths geven misschien de helft weer van die Phantoms maar ze hebben wel een ziel. Geweldige speakers.
[/Stereotype middle-aged man mode on]: Harbeth was voor mij echt een ontdekking; ik heb alles beluisterd behalve de 40, die echt te groot en te duur was, en ik vind ze allemaal geweldig. Maar mijn kamer was toen moeilijker, thuisluisteren kon niet en eerlijk gezegd gebruik ik mijn stereo heel veel voor achtergrondgeluid, het is hier vlakbij Leiden CS fijn maar niet al te stil wonen, mijn voorkeur ging uit naar de 5s maar na veel soul-searching koos ik voor de  3s.
Net zoals mijn vriendin niet perfect maar dat zijn mijn huis en ik ook niet, maar er is  :inlove:
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Citaat van: Dura op december 23, 2020, 01:21:14
[/Stereotype middle-aged man mode on]: Harbeth was voor mij echt een ontdekking; ik heb alles beluisterd behalve de 40, die echt te groot en te duur was, en ik vind ze allemaal geweldig. Maar mijn kamer was toen moeilijker, thuisluisteren kon niet en eerlijk gezegd gebruik ik mijn stereo heel veel voor achtergrondgeluid, het is hier vlakbij Leiden CS fijn maar niet al te stil wonen, mijn voorkeur ging uit naar de 5s maar na veel soul-searching koos ik voor de  3s.
Net zoals mijn vriendin niet perfect maar dat zijn mijn huis en ik ook niet, maar er is  :inlove:

Haha ik woon ook vlak bij Leiden CS. Misschien is dat het.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: Dura op december 23, 2020, 01:21:14
[/Stereotype middle-aged man mode on]: Harbeth was voor mij echt een ontdekking; ik heb alles beluisterd behalve de 40, die echt te groot en te duur was, en ik vind ze allemaal geweldig. Maar mijn kamer was toen moeilijker, thuisluisteren kon niet en eerlijk gezegd gebruik ik mijn stereo heel veel voor achtergrondgeluid, het is hier vlakbij Leiden CS fijn maar niet al te stil wonen, mijn voorkeur ging uit naar de 5s maar na veel soul-searching koos ik voor de  3s.
Net zoals mijn vriendin niet perfect maar dat zijn mijn huis en ik ook niet, maar er is  :inlove:

Met die opmerking over je vriendin begeef je je wel op glad ijs. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Morgenochtend om 9 uur 's ochtends worden de Dynaudio Heritage Special's gebracht.

Ik heb al bedacht dat ze in één keer absoluut geweldig moeten klinken voordat ik ze aanschaf. Geen gedoe met wennen of kabels.

In 1 keer dus. Die krengen zijn ongelofelijk duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)