Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Gestart door HuubF, januari 14, 2018, 15:55:52

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: HuubF op februari  8, 2018, 09:29:11
Vind ik ook. Gebruik van de NACA5 luidsprekerkabel helpt maar die is in vergelijking met de Vertere Pulse X inferieur op alle andere vlakken.

Me mond van iedere keer open van verbazing als ik zoiets lees over Naim  :( , en dan apparatuur voor zoveel geld durven te verkopen..... terwijl het mij lijkt dat het gewoon, wil niet zeggen slecht, maar in ieder geval niet naar de huidige moderne maatstaven in elkaar is gezet.... ken geen ander merk waar je toch altijd dit soort 'gezeur' mee hebt....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Onzin, er zijn zoveel naim-gebruikers die zonder gezeur spelen. Ik heb het al vaker gezegd, maar het naim-topic op dit forum is absoluut geen referentie en straalt louter negatief af op het merk en dat komt maar door amper een handvol gebruikers...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

notoxus

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

HuubF

Citaat van: Jumping Jack op februari  8, 2018, 09:49:55
Onzin, er zijn zoveel naim-gebruikers die zonder gezeur spelen. Ik heb het al vaker gezegd, maar het naim-topic op dit forum is absoluut geen referentie en straalt louter negatief af op het merk en dat komt maar door amper een handvol gebruikers...

Ik heb een soort haat-liefde verhouding met Naim. Het liefst zou ik apparatuur in huis willen hebben die zo geweldig klinkt als Naim maar ook voldoet aan wat meer high endige standaards als veel resolutie en wat strakheid van laag tot hoog. En het moet een beetje flexibel inzetbaar zijn. Dan hoef je het niet bij de goedkopere Naim apparaten te zoeken, zeker niet de wat oudere apparatuur als de NDX-5 streamer die ik in huis heb gehad (en weer verkocht). Ja, als je er een prijzige voeding bijkoopt. Of het hogere model. Waarna je weer niet onder de losse prijzige voeding dáárvan uitkan. :blink:

De min of meer verplichte (tot mijn afgrijzen blijkt dat in de praktijk ook) NACA5 kabel is vreselijk (in vergelijking met een Vertere Pulse X en een Audioquest Castle Rock) maar gelukkig is daarvan ook een hoger, prijzig model: de Super Lumina. Ongetwijfeld heeft die wél de mooie eigenschappen van een goede kabel, wordt 2e hands nauwelijks aangeboden en kost 2800 euro. En moet dan ongetwijfeld weer weken inspelen.  :nopompom:

Nu heb ik voor de zoveelste keer weer een Naim dilemma. Naim weer verlaten, een losse eindversterker voor de Atom of de Atom inruilen voor een Nova. Ik neig naar het eerste of het laatste.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

addesmo

Voor hetzelfde geld zijn er zoveel mooiere dingen dan Naim, denk/ vindt ik ;)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op februari  8, 2018, 20:10:31
Vertel!  :bigsmile:

Ga deze kant maar eens op en bedank mij later :D

Densen. Geweldige opbouw en zeer korte signaalwegen. Opslagcapaciteit elco's:100.000uF. Enorme reserve dus. Heeft qua sound een heerlijke drive/dynamiek. Oh en je kan daar ook ls kabel van bijv de Gamma aanhangen ;)





addesmo

Ok. Geef toe beetje kort door de bocht van mij. Maar gezien de bedragen die er voor Naim gevraagd worden, zou ik toch zeker ook wat andere wegen bewandelen. Zoals ik al eerder suggereerde, buizen.
Naim wordt vaak geroemd om zijn zgn. pratt, whatever dat ook is. Bij mijn ervaring met Naim heb ik niet iets unieks ervaren, wat een goede buizenversterker wel bij mij kan opwekken. Maar ik geef toe, dit is persoonlijk. Desalniettemin het proberen waard.

HuubF

Citaat van: addesmo op februari  8, 2018, 22:37:26
Ok. Geef toe beetje kort door de bocht van mij. Maar gezien de bedragen die er voor Naim gevraagd worden, zou ik toch zeker ook wat andere wegen bewandelen. Zoals ik al eerder suggereerde, buizen.
Naim wordt vaak geroemd om zijn zgn. pratt, whatever dat ook is. Bij mijn ervaring met Naim heb ik niet iets unieks ervaren, wat een goede buizenversterker wel bij mij kan opwekken. Maar ik geef toe, dit is persoonlijk. Desalniettemin het proberen waard.

Als je de prat van Naim niet hoort dan hebben we een probleem: dat denk ik wel te horen en dat klinkt erg prettig, zeker nu Naim  de klankkleur van de apparatuur iets frisser heeft gemaakt. Ik luister al weer een paar dagen naar de Atom en ATC's en dat is toch best goed. Wat meer controle en wat dieper laag en ik ben tevreden.

Buizen op ATC's zijn kansloos. Ik ben nog wel benieuwd wat gevoelige speakers met een buizenversterker met me doen. Misschien over een tijdje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Citaat van: HuubF op februari  8, 2018, 23:20:14
Als je de prat van Naim niet hoort dan hebben we een probleem: dat denk ik wel te horen en dat klinkt erg prettig, zeker nu Naim  de klankkleur van de apparatuur iets frisser heeft gemaakt. Ik luister al weer een paar dagen naar de Atom en ATC's en dat is toch best goed. Wat meer controle en wat dieper laag en ik ben tevreden.

Buizen op ATC's zijn kansloos. Ik ben nog wel benieuwd wat gevoelige speakers met een buizenversterker met me doen. Misschien over een tijdje.

Zijn de atc's niet te "klein" om dieper laag te gaan? Of hebben ze gewoon meer sap nodig??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Jumping Jack

Citaat van: HuubF op februari  8, 2018, 23:20:14

Buizen op ATC's zijn kansloos. Ik ben nog wel benieuwd wat gevoelige speakers met een buizenversterker met me doen. Misschien over een tijdje.

Dat zou ik niet zo snel zeggen hoor. Hang er eens een potente lampenbak aan met bv KT120 buizen, als je geen discotheek ambities koestert, kan het volgens mij best...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

addesmo

Citaat van: HuubF op februari  8, 2018, 23:20:14
Als je de prat van Naim niet hoort dan hebben we een probleem: dat denk ik wel te horen en dat klinkt erg prettig, zeker nu Naim  de klankkleur van de apparatuur iets frisser heeft gemaakt. Ik luister al weer een paar dagen naar de Atom en ATC's en dat is toch best goed. Wat meer controle en wat dieper laag en ik ben tevreden.

Buizen op ATC's zijn kansloos. Ik ben nog wel benieuwd wat gevoelige speakers met een buizenversterker met me doen. Misschien over een tijdje.

Weet niet welke ATC je hebt, maar zie op hun website dat ze een gevoeligheid hebben van 85 db. Zelf heb ik Rossofiorentina Volterra met volgens mij 87 db gevoeligheid. Dit kan echt heel goed met mijn Unison S6 van 35 watt. Buizen watts zijn toch vaak anders he :)


Jumping Jack

 ;D

Dat wordt wel eens gezegd, maar is op zich natuurlijk onzin: Watt is een natuurkundige eenheid en niet variabel. Net zoals 1kg veren even zwaar is als 1kg lood. Als je ze tegen jouw hoofd krijgt, voel je echter wel verschil  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


addesmo

Ja he, in de natuurkunde is echt alles bekend en ook alles ligt voor 100% vast. Nooit zal hier meer iets nieuws bekend worden of kan er ook maar iets veranderen.
We weten dan ook precies waar alles in het helal en op aarde vandaan komt en hoe alles in elkaar zit.
Poeh, moest ik even kwijt...... :dozingoff:

op eigen verzoek verwijderd.

Ah leuk! We gooien er maar gelijk even een dooddoener in!

:clapping:

Maar jij denkt serieus dat er nog onbekende nieuwe buizenWatt wetten worden gevonden?

Staaled

Bij mijn weten bepalen watts hoe hard het kan en de voeding hoe stabiel het is ?
Buizenamps hebben een verhoudingsgewijs grote voeding.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

op eigen verzoek verwijderd.

In een 2cv lijkt 130 km/u ook heel hard..?

;D

Volgens mij wordt de eenheid Watt gebruikt om te weten hoeveel een versterker er daar van kan wegzetten. Als het een goed ontworpen apparaat is dan zal hij tot de opgegeven max gewoon stabiel zijn. Dikke of dunne voeding.

Bij een buizenversterker wordt er natuurlijk wel heel veel vermogen (echt) weggestookt...

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Edliver

Heeft miz heel veel te maken hoe efficient er wordt omgesprongen met deze Watjes
M'n vorige versterker "was"  350 Watt,m"n huidige 600 Watt.
De nieuwe word zo goed als niet warm en geeft bij vrij luid en 7.1 gebruik 55 Watt verbruik aan,dus concludeer ik dat er veel efficiënter word omgesprongen.
Voor de verwarming gebruik ik verder aardgas  ;D
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

HuubF

De Bryston gaat niet door omdat ik twijfels heb over de verkoper en de AVI is verkocht. Op dit moment probeer ik de Atom+NAP200 in te ruilen voor een Nova. Die is nauwelijks leverbaar dus tijd zat om te sparen.

De Atom doet zijn werk nu weer alleen mét Vertere kabels en subwoofer. Dus niet te hard draaien en met de balans een iets zachter linkerkanaal (veroorzaakt door de subwoofer) corrigeren. Daar hou ik het wel een paar maanden mee uit.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)