Stereo amp voor B&W

Gestart door Mario D, januari 2, 2015, 17:30:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Maar jij bezit dan ook een gedegen amp. 8).

Citaat van: aktevox op januari  3, 2015, 12:14:43
Ervaring mee? of zwakke amp aangehangen?
Kan bij de 803s geen van beide bevestigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

abbcdcg

Citaat van: kalimero op januari  3, 2015, 03:47:54
Zelf ervaring B&W/accuphase. ?

804D heb ik staan. Eerste 2 jaar een primare I32 op gehad, niet vooruit te branden, kwamen gewoon niet los.
Ik heb er nu Accuphase op staan, waarbij de details wel naar boven komen, zelfs en ook op lagere volumes.

Waar je op moet letten is dat je een stabiele amp kiest. Kijk absoluut niet naar vermogens, die vertellen je helemaal niets. De genoemde versterkers ken ik niet allemaal i.c.m. B&W, ik kan je wel uit ervaring vertellen dat een stabiele amp bij B&W meer doet dan een klasse D bak met een hoop output.

Timbre is een kwestie van smaak....

Mario D

Citaat van: abbcdcg op januari  3, 2015, 13:23:05
804D heb ik staan. Eerste 2 jaar een primare I32 op gehad, niet vooruit te branden, kwamen gewoon niet los.
Ik heb er nu Accuphase op staan, waarbij de details wel naar boven komen, zelfs en ook op lagere volumes.

Waar je op moet letten is dat je een stabiele amp kiest. Kijk absoluut niet naar vermogens, die vertellen je helemaal niets. De genoemde versterkers ken ik niet allemaal i.c.m. B&W, ik kan je wel uit ervaring vertellen dat een stabiele amp bij B&W meer doet dan een klasse D bak met een hoop output.

Timbre is een kwestie van smaak....

Heb zelf de 804D ook in huis gehad, klinkt totaal anders dan de 803 Diamond.
De 804 was feller in het hoog maar zeker ook een mooie speaker.

Morgen ga ik eens luisteren naar de E-405 ik ben benieuwd.
De versterker is wel al 20 jaar oud ongeveer maar heeft wel al een nazicht gehad in 2012 waarbij er al enkele dingen vervangen zijn.

Xander32

Bij een bekende Deutsche hifiboer heb je die nieuw uit doos voor dat geld.

Citaat van: aktevox op januari  3, 2015, 13:09:26
Deze is zeker een aanrader, ooit eens ter demo gehoord op een set 802 diamonds.
Zou zeker twijfelen mocht ik nu voor de keuze staan........

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m872384780-musical-fidelity-m6i-aanbieding.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Citaat van: kalimero op januari  3, 2015, 16:05:51
Heb zelf de 804D ook in huis gehad, klinkt totaal anders dan de 803 Diamond.
De 804 was feller in het hoog maar zeker ook een mooie speaker.

Morgen ga ik eens luisteren naar de E-405 ik ben benieuwd.
De versterker is wel al 20 jaar oud ongeveer maar heeft wel al een nazicht gehad in 2012 waarbij er al enkele dingen vervangen zijn.

De 405 is absoluut een mooie versterker maar je moet niet teveel betalen.
Een 405 komt geregeld voorbij 2e hands voor een 1500,00 Euro.
Het zijn geen warm klinkende versterkers, ben benieuwd hoe je de match met de B&W vind.

Sander_Kaa

Mijn B&W(803S) draaien op een Chord set (losse voor en eind) welke ik tweedehands heb gekocht via dit forum. Ik vond het resultaat verbluffend mooi en speel nog steeds met heel veel plezier. Ontzettend brede en diepe geluidsbeeld, heel strak en dik laag, komt erg lekker los. Ik heb ook geluisterd naar Primare (veelal te dun klinkend voor mijn budget), Accuphase (te scherp). Ik was zelf ook wel te spreken over de Musical Fidelity. Ik vond Classe te duur maar zeker niet slecht.

Mijn advies is ook zeker de plaatsing van je B&W's niet te onderschatten. Geef ze voldoende (ongeveer 1m) ruimte aan de achterzijde t.o.v. de muur en hoor het resultaat!

Octaaf

Ik heb deze speakers een keer gehoord op een Sugden A21SE, prachtig! Beviel mij veel beter dan de Supernait die in dezelfde winkel stond. Nieuw is deze versterker rond de 3000 euro, maar tweedehands komen ze (zeker in Duitsland) soms voor onder de 2000 voorbij.

De recentere Marantz versterkers vind ik erg scherp in het hoog, dus de combi met de B&W's lijkt me niet ideaal al je geen hele analytische set wil.

Oudere Accuphases vind ik ook erg mooi, maar wel wat gekleurder/warmer dan de Sugden. Nieuwe Accuphases zijn weer een stuk neutraler/analytischer.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eric_audio

Ik denk dat de aanbevolen Classe een goede keuze is.

Chord werd ook al genoemd, en uit eigen ervaring weet ik dat dat een "match made in heaven" is.

Hier wordt een Chord versterker aangeboden. Weliswaar boven je budget, maar ook weer niet zo heel veel:
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7893389005&audioauktion=841cc4f4e10f83dae81332be4fef71dd

De latere B&W 800 series zijn wat makkelijker aan te sturen dan de Nautilus 803 die ik heb geloof ik, maar vergis je niet. Deze speakers hebben een stabiele versterker nodig, die voldoende stroom kan leveren. De duurdere Marantzen en Denons zullen heus goed werken. Maar zet je er een Classe of Chord naast (of Mark Levinson etc.), dan zal je het verschil in controle en grip horen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Xander32

Onderstaande zijn jouw aanbevelingen op basis van persoonlijke ervaringen? Je hebt al die genoemde merken 1 op 1, in steevast gelijke condities, mogen testen?


"Heus wel ..." vs. "dan zal..." komt direct al niet zo heel consequent over ;).



Citaat van: eric_audio op januari  4, 2015, 08:43:01
Ik denk dat de aanbevolen Classe een goede keuze is.

Chord werd ook al genoemd, en uit eigen ervaring weet ik dat dat een "match made in heaven" is.

Hier wordt een Chord versterker aangeboden. Weliswaar boven je budget, maar ook weer niet zo heel veel:
http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7893389005&audioauktion=841cc4f4e10f83dae81332be4fef71dd

De latere B&W 800 series zijn wat makkelijker aan te sturen dan de Nautilus 803 die ik heb geloof ik, maar vergis je niet. Deze speakers hebben een stabiele versterker nodig, die voldoende stroom kan leveren. De duurdere Marantzen en Denons zullen heus goed werken. Maar zet je er een Classe of Chord naast (of Mark Levinson etc.), dan zal je het verschil in controle en grip horen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Octaaf

Ook de top series van Marantz en Denon geven echt wel voldoende grip, ik ken een set waarin een PM11 een set Thiels aanstuurt en qua controle geen probleem. Het gaat in die klasse meer over de vraag welk soort geluid je aanstaat en de match met de speakers. Ik vind dat Marantz op dat gebied wel een aparte koers is gaan varen de laatste jaren (waarom dat scherpe hoog, terwijl ze zo bekend stonden om een mooi warm geluid?).

DofN

B&W en een NAD Master zie je niet vaak gecombineerd maar ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dit niet matcht :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

#38
Ben je al in staat geweest om de PM11s3 te beluisteren?
Die heeft absoluut geen scherp hoog en overigens zijn voorgangers ook niet, tenminste (nuancering), dat ervaar ik zo.

Echter, de 15 LE die ik zelf hiervoor had, klonk zeker nieuw uit doos redelijk fris.


Citaat van: Octaaf op januari  4, 2015, 09:39:07
Ook de top series van Marantz en Denon geven echt wel voldoende grip, ik ken een set waarin een PM11 een set Thiels aanstuurt en qua controle geen probleem. Het gaat in die klasse meer over de vraag welk soort geluid je aanstaat en de match met de speakers. Ik vind dat Marantz op dat gebied wel een aparte koers is gaan varen de laatste jaren (waarom dat scherpe hoog, terwijl ze zo bekend stonden om een mooi warm geluid?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Octaaf

Ik ken vooral de PM11s2 en de PM15s2 heel goed (want vader en schoonvader hebben ze) en die hebben we in een aantal opstellinen rechtstreeks vergeleken met o.a. de Accuphase 200 serie, Naim, Creek, Sony ES en nog wat versterkers die in de jaren voorbij zijn gekomen. Van allemaal hebben die Marantzen verreweg het scherpste hoog, vandaar mijn opmerkingen. Ik zou ze dan ook nooit combineren met speakers met een analytisch hoog, zoals de diamond series van B&W. Maar wellicht is Marantz met de S3 serie weer van koers veranderd.

Gitaarwerk__

Citaat van: doorofnight op januari  4, 2015, 09:40:53
B&W en een NAD Master zie je niet vaak gecombineerd maar ik zou geen reden kunnen bedenken waarom dit niet matcht :)

De goedkopere Nads (groen/zwarte versies) klinken gewoon niet helaas. Ik kan zelf na veel luisteren ook wel de exposure aanbevelen op B&W diamond.

een Nad Master ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Vind persoonlijk zelf ook buizen niet echt werken, maar dat is smaak denk ik ;-) .
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

Mario D

Citaat van: Octaaf op januari  4, 2015, 09:59:03
Ik ken vooral de PM11s2 en de PM15s2 heel goed (want vader en schoonvader hebben ze) en die hebben we in een aantal opstellinen rechtstreeks vergeleken met o.a. de Accuphase 200 serie, Naim, Creek, Sony ES en nog wat versterkers die in de jaren voorbij zijn gekomen. Van allemaal hebben die Marantzen verreweg het scherpste hoog, vandaar mijn opmerkingen. Ik zou ze dan ook nooit combineren met speakers met een analytisch hoog, zoals de diamond series van B&W. Maar wellicht is Marantz met de S3 serie weer van koers veranderd.

In combinatie met een B&W met Alu dome tweeter kan zo een scherpe marantz een perfecte match zijn, met een Diamond tweeter dus niet. (Voor mijn oren dan toch.)
Het is in ieder geval moeilijk om vanuit reviews te bepalen hoe een versterker gaat klinken.
Enkel in je eigen luisterruimte op je eigen speakers is dit te bepalen helaas.

Octaaf

Luisteren is inderdaad de beste optie. Probleem in jouw geval is alleen dat je met dit budget waarschijnlijk het beste tweedehands kunt zoeken en dan wordt vergelijken wat lastiger (een Accuphase 306v van 12 jaar oud heeft bijvoorbeeld heel ander karakter dan de huidige Accuphase 300 serie).

Mario D

Citaat van: Octaaf op januari  4, 2015, 10:30:03
Luisteren is inderdaad de beste optie. Probleem in jouw geval is alleen dat je met dit budget waarschijnlijk het beste tweedehands kunt zoeken en dan wordt vergelijken wat lastiger (een Accuphase 306v van 12 jaar oud heeft bijvoorbeeld heel ander karakter dan de huidige Accuphase 300 serie).

In welke zin bedoel je dan. ?

Octaaf

De accuphase versterkers van eind jaren '90 en begin 2000 klinken een stukje warmer dan de huidige modellen. Als je die wat warmere sound zoekt zonder dat het wollig wordt en een wat jongere versterker wil, zou ik zeker eens naar de genoemde Sugden gaan luisteren. En let niet op het aantal Watts, ik heb hem gehoord op de B&W's en dat klonk erg mooi en zeker geen gebrek aan controle.

Fox

Ik denk ook dat de aanbevolen Classe een goede keuze is.

Ik heb zelf ook de B&W's 803d en heb sinds een paar weken een Classe CA-2200.
Ik ben in vermogen van 380w teruggegaan naar 200w, maar in kwaliteit v/h het geluid juist flink omhoog.

Gezien jou budget zou ik dit als experiment overwegen:
Classé CA-101 eindversterker
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m884364521-tk-classe-ca-101-eindversterker-bryston-krell.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr

Dan kun je altijd nog verder upgraden als je dat nodig acht ...

eric_audio

Citaat van: Octaaf op januari  4, 2015, 10:46:42
De accuphase versterkers van eind jaren '90 en begin 2000 klinken een stukje warmer dan de huidige modellen. Als je die wat warmere sound zoekt zonder dat het wollig wordt en een wat jongere versterker wil, zou ik zeker eens naar de genoemde Sugden gaan luisteren. En let niet op het aantal Watts, ik heb hem gehoord op de B&W's en dat klonk erg mooi en zeker geen gebrek aan controle.

De Jong en Warnaars in Den Haag combineert al Jaren Sugden met de B&W Nautilus/800 reeksen, en dat klinkt inderdaad erg goed.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Michel205

Vooral zelf luisteren in je eigen ruimte. Zelfs met 2de hands moet dat wel lukken!
Op zich geen gemakkelijke luidspreker om aan te sturen, maar gaat wel lang mee.

Persoonlijk geen marantz voor mij, wegens te scherp & classe wegens te weinig controle over deluidspreker.


Jenkins

Citaat van: Audiofiel op januari  3, 2015, 11:02:30
Dat is een lastige combinatie. Versterkers die behoorlijk warm zijn qua klank, zijn vaak weer rommeliger/minder strak in het laag. ;)

Electrocompeniet gaat ook erg goed met B&W!
Hun top-eindversterker is bijvoorbeeld ontworpen om de Matrix 801 optimaal te kunnen laten zingen.
Dit merk weet dus wel wat er bij komt kijken om deze serie speakers aan te sturen.