Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Citaat van: Xander32 op december 12, 2013, 22:40:09
:clapping:

Hmm....Zal het opvallen een bankrover in een rolstoel? Denk het...Nee moet ik maar niet doen. ( heb ook zo een ding een quiky! )
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: fred19633 op december 11, 2013, 18:30:21
Heren,

Mijn dank voor het delen van jullie luisterervaringen. En ja "Nu hoor ik het weer". Ik bedoel de m30.1 word over het algemeen als meer upfront en pittig ervaren. Iets dat daar Garmtz als niet waar word verhaald en ten stelligste door hem word ontkent. Zaak dus om zelf te gaan luisteren. Maar dat was ik sowieso al van plan. Gelukkig heeft Durk de Heij van It hartkstee alle modellen van Harbeth wel staan inclusief Naim dus dat zit wel snor.Ga er toch vanuit dat het meer Silky karakter van de C7 mij meer zal gaan aanspreken temeer daar deze optisch wat beter in mijn pestjokje past.

En....? al beluisterd of......moet nog?  :confused:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Dr.Bedlo

Nee nog niet. Staat op de agenda voor eerste kwart volgend jaar. Denk dat het de 7 wordt.
Quad vintage.

garmtz


Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 20:07:07
Nee nog niet. Staat op de agenda voor eerste kwart volgend jaar. Denk dat het de 7 wordt.

Knap dat je dat nu al weet... :)

Dr.Bedlo

Ach...ik ben nu eenmaal geweldig. Gezien datgene wat ik heb gelezen lijkt mij dat de meest voor de Hand liggende keuze. Kan omslaan na het luisteren. We zullen het zien en horen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Xander32 op december 12, 2013, 22:40:09
:clapping:

Ben benieuwd hoe de Glenn airs je bevallen? heb wel wat met Tannoy. Misschien iets voor mijn vintage quad setje?
Quad vintage.

Cyreg

Mischien iets voor fred19633 om te luisteren?
Staat op MP/winkel, dacht in jouw buurt?

M.i. 'n mooie prijs voor setje C7es3 incl skylan stands  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Wiros

Salve

Omdat ik me interesseer voor een set Harbeth 40.1 welke mijn Magnepans 1.6 zouden moeten vervangen heb ik enkele vragen.
Info vooraf; Bron CD 5 Audio Research, Vv Spectral DMC 30 S,Ev Spectral DMA 180/S2, MIT bekabeling Oracle.

Set wordt volledig vrijstaand geplaatst in woonkamer 7 x 9 m, zowel  wat betreft de zij- en achterwanden.

Vraag 1 : Matcht Spectral apparatuur met Harbeth?

Vraag 2: Is deze opstelling geschikt voor de Harbeth 40.1

Graag jullie reacties

Wim


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Goeie speakers, goeie versterker, genoeg ruimte, what's not to like?

twani

Citaat van: Wiros op januari 11, 2014, 19:53:55
Salve

Omdat ik me interesseer voor een set Harbeth 40.1 welke mijn Magnepans 1.6 zouden moeten vervangen heb ik enkele vragen.
Info vooraf; Bron CD 5 Audio Research, Vv Spectral DMC 30 S,Ev Spectral DMA 180/S2, MIT bekabeling Oracle.

Set wordt volledig vrijstaand geplaatst in woonkamer 7 x 9 m, zowel  wat betreft de zij- en achterwanden.

Vraag 1 : Matcht Spectral apparatuur met Harbeth?

Vraag 2: Is deze opstelling geschikt voor de Harbeth 40.1

Graag jullie reacties

Wim
40.1 is niet altijd de meest logische speaker in de reeks, heeft veeeeeeeeeel ruimte nodig.

Waarop baseer je de keuze voor juist dat type Harbeth? 

Een PM aan Garmt is in dit geval verstandig ;)

Wiros

Citaat van: twani op januari 11, 2014, 21:54:31
40.1 is niet altijd de meest logische speaker in de reeks, heeft veeeeeeeeeel ruimte nodig.

Waarop baseer je de keuze voor juist dat type Harbeth? 

Een PM aan Garmt is in dit geval verstandig ;)


Dank voor je reactie
Omdat ik veel ruimte heb leek me dat een goede keuze en omdat de de resolutie van deze speaker dicht bij de Magnepan 1.6 komt.
Heb natuurlijk naar de recensies( wat ze ook waard zijn) gekeken.
Ik ga zeker luisteren in Zevenbergen.
Heb je een ander advies??

Wim

twani

Was er een eigenschap aan de Magnepans die je niet aanstond? Het directe wellicht?

Harbeth is namelijk wel heel andere koek denk ik zo maar eens......

Nogmaals, ik zou hier toch eens even met Garmt (BB&G) over PM'en, kan je echt heel veel vertellen over hetgeen je kunt verwachten....

Dr.Bedlo

Citaat van: Cyreg op januari  9, 2014, 15:36:44
Mischien iets voor fred19633 om te luisteren?
Staat op MP/winkel, dacht in jouw buurt?

M.i. 'n mooie prijs voor setje C7es3 incl skylan stands  ;)

Khou het maar op de officiële handel en second hand koop ik eigenlijk niet. Maar  thx anyway.
Quad vintage.

Wiros

Citaat van: twani op januari 11, 2014, 23:15:22
Was er een eigenschap aan de Magnepans die je niet aanstond? Het directe wellicht?

Harbeth is namelijk wel heel andere koek denk ik zo maar eens......

Nogmaals, ik zou hier toch eens even met Garmt (BB&G) over PM'en, kan je echt heel veel vertellen over hetgeen je kunt verwachten....

Nee zeker niet ontevreden over de Magnepans in mijn keten! Maar vanwege de inrichting vd woonkamer passen de Magnepans eigenlijk niet zo.Ze zijn gewoon te groot!!

Wim

Xander32

Citaat van: Wiros op januari 12, 2014, 09:44:06
Nee zeker niet ontevreden over de Magnepans in mijn keten! Maar vanwege de inrichting vd woonkamer passen de Magnepans eigenlijk niet zo.Ze zijn gewoon te groot!!

Wim
... Te groot ... heb je jou dan al echt goed verdiept in de afmetingen van de Monitor 40 incl. stands?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Wiros

Citaat van: Xander32 op januari 12, 2014, 09:47:40
... Te groot ... heb je jou dan al echt goed verdiept in de afmetingen van de Monitor 40 incl. stands?

Zeker. Maar altijd nog 70 cm lager dan de Magnepans ;D
Ik ben niet zo op zoek naar *high end* luidsprekers. Van dat type zijn er zoveel 2e hands te koop!

Wim

Bas Akkerman

#3343
Citaat van: twani op januari 11, 2014, 23:15:22
Was er een eigenschap aan de Magnepans die je niet aanstond? Het directe wellicht?

Harbeth is namelijk wel heel andere koek denk ik zo maar eens......

Nogmaals, ik zou hier toch eens even met Garmt (BB&G) over PM'en, kan je echt heel veel vertellen over hetgeen je kunt verwachten....
Grappig. Ik vond de Magnepan 1.6 en de Harbeth 30.1 juist wel op elkaar lijken. Makkelijke, organische luidsprekers.

Citaat van: Xander32 op januari 12, 2014, 09:47:40
... Te groot ... heb je jou dan al echt goed verdiept in de afmetingen van de Monitor 40 incl. stands?
Misschien zijn ze puur wat formaat betreft haast gelijk. Maar de Magnepan lijkt gewoon massiever omdat het één oppervlak is.

Max Delissen heeft nog een recensie geschreven van Spectral op de Harbeth 30.1. Wellicht leuk om te lezen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 12, 2014, 10:17:05
Grappig. Ik vond de Magnepan 1.6 en de Harbeth 30.1 juist wel op elkaar lijken. Makkelijke, organische luidsprekers.
Misschien zijn ze puur wat formaat betreft haast gelijk. Maar de Magnepan lijkt gewoon massiever omdat het één oppervlak is.

Max Delissen heeft nog een recensie geschreven van Spectral op de Harbeth 30.1. Wellicht leuk om te lezen.
Ik zal bevooroordeeld zijn omdat de SHLS 5 toch een wel wat andere speaker is dan jouw 30.1 Bas ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 10:59:35
Ik zal bevooroordeeld zijn omdat de SHLS 5 toch een wel wat andere speaker is dan jouw 30.1 Bas ;)

Maar een 30.1 vergelijken met de magnepan 1.6  :blink:  :o

twani

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 11:12:23
Maar een 30.1 vergelijken met de magnepan 1.6  :blink:  :o
Dat gevoel had ik nou ook maar kan er naast zitten natuurlijk.....

Bas Akkerman

#3347
Citaat van: twani op januari 12, 2014, 10:59:35
Ik zal bevooroordeeld zijn omdat de SHLS 5 toch een wel wat andere speaker is dan jouw 30.1 Bas ;)
Bevooroordeeld in de zin van...?

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 11:12:23
Maar een 30.1 vergelijken met de magnepan 1.6  :blink:  :o
Ja, ik weet het, het klinkt idioot. De Magnepan klinkt wat opener en gaat verder in het hoog. Maar dat organische, vloeiende en het rijke middengebied delen ze naar mijn mening. Iets wat ik niet vaak terug gehoord heb in andere luidsprekers en in die zin lijkt het wel familie.

Edit: my bad, ik heb de 1.7 beluisterd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op januari 12, 2014, 12:14:05
Bevooroordeeld in de zin van...?
Ja, ik weet het, het klinkt idioot. De Magnepan klinkt wat opener en gaat verder in het hoog. Maar dat organische, vloeiende en het rijke middengebied delen ze naar mijn mening. Iets wat ik niet vaak terug gehoord heb in andere luidsprekers en in die zin lijkt het wel familie.

Edit: my bad, ik heb de 1.7 beluisterd.

Zo zie je maar hoe verschillend men geluid en zeker muziek kan ervaren. Wellicht dat ook de soort muziek die beluisterd is van flinke invloed is op hoe je een 30.1 en een magnepan ervaart.

Zie ook het naim topic over de invloed van software op de sound.

Gr
Henk

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 12, 2014, 12:14:05
Bevooroordeeld in de zin van...?
Ja, ik weet het, het klinkt idioot. De Magnepan klinkt wat opener en gaat verder in het hoog. Maar dat organische, vloeiende en het rijke middengebied delen ze naar mijn mening. Iets wat ik niet vaak terug gehoord heb in andere luidsprekers en in die zin lijkt het wel familie.

Edit: my bad, ik heb de 1.7 beluisterd.
De SHL5 vormt qua klank nu niet direct "het midden" van het Harbeth gamma, vandaar.....