hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Dank heren, ik heb inderdaad de RS49 van Kermit overgenomen  8)

En Luuk en Harry: thanks! Ik heb er nog geen film mee gekeken, ,maar dat gaat wel goed komen de komende tijd  :popcorn:

mr.crash

Weer een mooie stap voor uit met de x500
We ( ik ) verwachten straks wel een verslag van je
hou hij bevalt ;D
Geniet er van
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

williams

Mooie upgrade ,dit gaan we donderdag is in het echie bekijken en calibreren .

Ik heb hier gelijk wat foto's van het materiaal voor je  proefpannel .

Ga deze dadelijk monteren .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

kermit

#9678
Citaat van: riwi op juli  5, 2016, 13:32:35
Zo dat heb je snel gedaan die upgrade. Heb je nu je eigen oude lamp weer terug? Gefeliciteeerd met de mooie upgrade  O0
Is het de jouwe? Wat komt er voor in de plek bij jou dan?
Huh een JVC X9000  ;D

luuk123456

Citaat van: kermit op juli  5, 2016, 19:28:44
Huh een jvc x 9000  ;D

Zeg me dat het niet zo is?! :nopompom: :D
En dat alles onder het motto: niet omdat het moet, maar omdat het kan? :D


JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

williams

En het proefpaneel gemonteerd .
Nu nog een stuk zwarte plakvloers erop en dan kijken wat Audioloog ervan vind.
De bedoeling van het proefpaneel is om te kijken of dit het doek aan het platfond kan vervangen en zo het contrast van de x500 nog groter te maken daar we dan geen last meer hebben van het witte platfond wat licht terug laat vallen op het scherm.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Citaat van: mr.crash op juli  5, 2016, 19:04:57
Weer een mooie stap voor uit met de x500
We ( ik ) verwachten straks wel een verslag van je
hou hij bevalt ;D
Geniet er van
Dank je Han  ;D En doe ik  8)

hifiman

Citaat van: williams op juli  5, 2016, 21:22:58
En het proefpaneel gemonteerd .
Nu nog een stuk zwarte plakvloers erop en dan kijken wat Audioloog ervan vind.
De bedoeling van het proefpaneel is om te kijken of dit het doek aan het platfond kan vervangen en zo het contrast van de x500 nog groter te maken daar we dan geen last meer hebben van het witte platfond wat licht terug laat vallen op het scherm.
Ok dan, netjes William!!  8)

Ik ben vanmiddag voor plakvilt geweest bij de winkel in kwestie maar het was op en het duurt minstens 2 weken voor ze weer nieuwe voorraad hebben.  :nopompom:
Maar ben wel heel benieuwd hoe dit in het echt eruit ziet. Dat het effect heeft weten we toch al, ik vind het nu vooral boeiend hoe ik iets maak wat netjes eruit ziet en nog relatief makkelijk te bevestigen en te verwijderen is.  :pompom:

riwi


hifiman

#9684
Citaat van: mr.crash op juli  5, 2016, 19:04:57
Weer een mooie stap voor uit met de x500
We ( ik ) verwachten straks wel een verslag van je
hou hij bevalt ;D
Geniet er van
Ik heb gisteren even wat stukjes film gekeken en het eerste wat mij opvalt is:

  • Meer licht dan de X35
  • Stillere ventilator
  • Een analoger plaatje
  • Zwarter zwart
  • Pans zijn vloeiender (CMD op low)
  • Mooiere kleuren

Al met al genoeg verbeteringen om blij te zijn met deze upgrade  :clapping: :pompom:

Het calibreren is nog niet helemaal naar mijn zin gelukt (binnenkort voor de herkansing met de combi autocal/handmatige finetuning), maar goed genoeg om nu eerst maar eens echt een filmpje te gaan kijken :P

Kjelt

Citaat van: kermit op juli  5, 2016, 19:28:44
Huh een JVC X9000  ;D
Toch maar niet de 4k Sony? Ben benieuwd naar je overwegingen, tijd voor een M&G

hifiman

Zodra het weer wat eerder donker wordt organiseer ik in elk geval een M&G voor de liefhebbers.  :coffee: :popcorn:

De wijzigingen sinds de laatste M&G:

  • Nieuwe projector: JVC X500
  • HTPC nu volledig uitgekristalliseerd: significant mooier beeld dan toen!
  • Er hangt straks een versie 2 van het plafond verduisteren: geen doek meer maar een wat permanentere oplossing
  • Nog beter geluid (gefinetuned)

:pompom:

riwi

Jij bent wel lekker actief bezig met de hobby. Ik heb het gevoel dat het bij mij een beetje stil staat de afgelopen 2 jaar, afgezien van een andere projector en mediaplayer. Goed bezig ! :)

Kjelt

Citaat van: riwi op juli  7, 2016, 09:38:03
Jij bent wel lekker actief bezig met de hobby. Ik heb het gevoel dat het bij mij een beetje stil staat de afgelopen 2 jaar
+1 alleen atmos toegevoegd en andere processor.
Wat betreft projectoren vind ik de delta met mijn HW50 nog minimaal, beeld is gewoon prima en doet niet veel onder voor de huidige generatie.
Hopelijk komen er dit najaar weer een lineup van JVC en Sony die de moeite waard zijn.

Raymond187

HTPC uitkristaliseren heeft zeker de meeste tijd in gezeten :)

hifiman

Citaat van: Raymond187 op juli  7, 2016, 11:31:16
HTPC uitkristaliseren heeft zeker de meeste tijd in gezeten :)
Jij gaat door voor de koelkast!!  :P

hifiman

Citaat van: riwi op juli  7, 2016, 09:38:03
Jij bent wel lekker actief bezig met de hobby. Ik heb het gevoel dat het bij mij een beetje stil staat de afgelopen 2 jaar, afgezien van een andere projector en mediaplayer. Goed bezig ! :)
Ja dat klopt. Alhoewel het bij mij ook een aantal jaar zo goed als stilgestaan had. En met gewoon tevreden zijn is ook niks mis toch?  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: Kjelt op juli  7, 2016, 11:24:25
+1 alleen atmos toegevoegd en andere processor.
Noem, dat maar niks :P volgens mij moest je je halve woonkamer verbouwen toch?  :hehe:

Kjelt

 :tounge: ach is alweer vergeten he? Het is alweer anderhalf jaar geleden, tijd gaat snel.

hifiman

Afgelopen nacht (jaja het werd laat :P ) heb ik de JVC X500 opnieuw gecalibreerd. Ditmaal eerst met autocal met de Spyder 4 en daarna nagemeten met HFCR met de X-Rite i1 Display Pro.

De autocal heeft de gamma netjes recht getrokken  :clapping: , het CMS stond qua primaries ook gelijk goed  :headbanging: , alleen de greyscale liet te wensen over en heb ik handmatig gefinetuned. Het eindresultaat is stunning  :pompom:

Bij deze een plaatje van de gamma voor autocalibratie en erna.

hifiman

En de greyscale voor (d.w.z. na handmatige calbiratie) en na (d.w.z. na autocal en daarna nog handmatige gefinetuned).

hifiman

De primaries heb ik alleen na gemeten, maar deze staan ook prima en dat is goed te zien! Huidskleur is nu ECHT huidskleur.

riwi

De conclusie is dus dat die autocal het prima heeft gedaan? Interessant. Omdat je vaak hoort 'roepen' dat het helemaal niks is door de profi's.

Ik heb toen bij cinemike nog eens gevraagd aan de calibrateur die er was, maar kreeg amper antwoord op mijn vraag.

Ik lees dat er afhankelijk van de firmware van de projector of autocal software andere meters geschikt zijn. Vanaf een bepaalde versie ook de Spyder 5 kennelijk.

williams

Hoi Riwi ik heb een maand geleden het autocal calibratie programma gebruikt i.c.m. de spyder 5 en ben erg onder de  indruk van het resultaat.

Op het avs loopt een topic hierover met een soort walktrough.
Tevens kun je met het autocal ook andere kleurprofielen laden (rec2020) naar je x5000.

Het autocal calibratie vind ik trouwens erg handig om de gamma droop of drop of op te gaan vangen .
Met hcfr duurde het vrij lang om de gamma curve weer recht te krijgen op 2,2 /2,3 maar nu is dat in een half uur weer goed .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

Citaat van: williams op juli  9, 2016, 22:10:47
Hoi Riwi ik heb een maand geleden het autocal calibratie programma gebruikt i.c.m. de spyder 5 en ben erg onder de  indruk van het resultaat.
Ik zal er eens in duiken. Welke Spyder5 is goed voor de X5000? De Express is 105 euro zie ik bij kameraexpress. En Pro kost 150 en de Elite 219. Welke moet je hebben?