hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: )p( op oktober 30, 2015, 11:39:06
Bedien je jriver met de Jremote app?
Klopt! Al zit ik nog in de verkennings fase, het staat er net op :P Probeer eerst mijn views op orde te krijgen en moet ook nog even een coaxiaal spdif uitgang maken (solderen op RME kaart en gat boren in pc afdekplaatje voor bnc connector). Met andere woorden, work in progress nog.  ;)

)p(

Citaat van: Audioloog op oktober 30, 2015, 14:07:17
Klopt! Al zit ik nog in de verkennings fase, het staat er net op :P Probeer eerst mijn views op orde te krijgen en moet ook nog even een coaxiaal spdif uitgang maken (solderen op RME kaart en gat boren in pc afdekplaatje voor bnc connector). Met andere woorden, work in progress nog.  ;)

Ik hoor het al, alweer lekker aan het hobbyen  ;D

Nahpets

Citaat van: )p( op oktober 30, 2015, 11:39:06
Bedien je jriver met de Jremote app?

Hier ook. Jriver op Linux, Jremote op de iPad. Uitstekende combinatie. Zowel qua bedieningscomfort als geluidskwaliteit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman

De view issues zijn opgelost  :clapping:

Dit is de audio pc. Een HFX Classic kast, helaas kon ik geen gebruik maken van de heatpipes om de cpu te koelen aangezien het BorgFX CPU blok wat erbij zat alleen geschikt was voor verouderde CPU sockets. Dat was het risico wat ik nam toen ik deze mooie kast voor weinig van een forumlid overnam. Dus toch maar een CPU koeler met fan erin, die is zo stil dat ik hem nauwelijk hoor. Het is tevens het enige onderdeel dat geluid maakt (op de RME kaart na natuurlijk  ;D ).

hifiman

Ondertussen een bnc connector in de pc gemonteerd en met zo kort mogelijke bedrading (1 cm) op de RME Digi 96/8 geluidskaart gesoldeerd zodat ik nu coaxiaal spdif uit heb zonder een extern verloopkabeltje. Hiermee is de audio pc nu hardware matig af  8)

De jriver software doet het ook maar ben nog aan het stoeien met views en de boel headless maken (uiteindelijk dus zonder muis, toetsenbord en monitor). Als dat geregeld is gaat tie naar beneden om het vergelijk aan te gaan met de logitech transporter.

Nahpets

Hier ook headless. Met Teamviewer voor die ene keer dat je er toch bij wilt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted User

Citaat van: jazzman op oktober 30, 2015, 10:57:33
Er lijken wel meer issues met MC21 te zijn. Wanneer ik van een FLAC bestand switch naar een DSD bestand dan hangt MC21. MC20 geen enkel probleem. Dus speel ik nu met MC20.

En dit issue is inmiddels ook opgelost. Laatste software update van MC21 gedownload.

hifiman

Citaat van: Nahpets op november  1, 2015, 13:29:41
Hier ook headless. Met Teamviewer voor die ene keer dat je er toch bij wilt.
8) Waarom eigenlijk teamviewer en niet vnc?

hifiman


katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

hifiman

Citaat van: katwax op november  2, 2015, 12:47:18
Waarom Jriver?
Je gaat vanuit deze pc via spdif naar een dac?
Waarom Jriver? Omdat het kan. ;D Ik vind het leuk om mee te stoeien, het smoelt leuk en alle eventuele signaal bewerkingen worden in 64 bit nauwkeurigheid gedaan en er is de optie om vanuit memory te spelen. Daarnaast vind ik het een prettig idee een plan B te hebben als mijn huidige streamer (Logitech Transporter) het ooit zou begeven.

Klopt spdif uit naar een dac. De dac ga ik nog bouwen maar om te testen zal ik de genoemde transporter al DAC gebruiken voor een eerlijk vergelijk.

hifiman

Gisteravond heb ik de net gereleasde Smooth Video Project versie 4 uitgeprobeerd. Mijn eerste indruk was positief. Die eerste indruk is opgedaan in auto mode. Met positief bedoel ik een smoother beeld dan voorheen, echter tijdens een film kijken zag ik wel af en toe een artefactje. Kortom, dat wordt weer finetunen de komende tijd :P  :popcorn:

hifiman

De audiopc met Jriver mag tijdelijk even in de woonkamer vertoeven  :music:

hifiman

En omdat ik vandaag net mijn nieuwe scoop heb binnengekregen (de oude was onlangs overleden) een plaatje van het spdif signaal uit de audio pc  :D

Ik ga binnenkort eens kijken of ik dat signaal nog wat kan verbeteren.

Roeland

Citaat van: Audioloog op november  2, 2015, 12:20:33
8) Waarom eigenlijk teamviewer en niet vnc?

Nog makkelijker met android Vectir  ;)

Oeps  :crazy: zie nu pas dat je Linux draait

riwi

Mooie kast die audio PC, handig ook die bekerhouders bovenop ;)

Kan je de SVP PC en AudioPC ook combineren? Dus dat er 1 PC komt voor beide? Zou kunnen toch als je Kodi/SVP/MadVR/etc op Linux kan draaien.

Is de voeding ook fanloos? Mooi!

Roeland

Citaat van: Audioloog op november 11, 2015, 17:52:58
Ik ga binnenkort eens kijken of ik dat signaal nog wat kan verbeteren.

Enige manier is om een lineare voeding te gebruiken.
Zo'n pc voeding schakelt te veel

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november 11, 2015, 17:52:58
Ik ga binnenkort eens kijken of ik dat signaal nog wat kan verbeteren.
Heb je hem karakteristiek afgesloten met 75ohm impedantie?

hifiman

Citaat van: riwi op november 11, 2015, 20:23:22
Mooie kast die audio PC, handig ook die bekerhouders bovenop ;)

Kan je de SVP PC en AudioPC ook combineren? Dus dat er 1 PC komt voor beide? Zou kunnen toch als je Kodi/SVP/MadVR/etc op Linux kan draaien.

Is de voeding ook fanloos? Mooi!
Haha :P

Combineren is geen goed idee denk ik, het zijn namelijk contrastrerende eisen: weinig cpu power nodig en stil en veel cpu power nodig dus bij voorbaat al niet stil  ;) Die stille kast (de voeding is inderdaad fanloos) kan namelijk geen 8 core aan, een 4 core wordt al afgeraden (kast is al wat jaartjes oud). Dus ik hou ze maar lekker gescheiden  ;D


hifiman

Citaat van: Roeland op november 11, 2015, 21:59:43
Enige manier is om een lineare voeding te gebruiken.
Zo'n pc voeding schakelt te veel
Ik had nou niet het idee dat er veel vervuiling op het signaal zit, eerder dat de flanken niet steil genoeg zijn, dat lijkt me weinig met voeding te maken hebben.  :police:

hifiman


Nahpets

Citaat van: Audioloog op november  2, 2015, 12:20:33
8) Waarom eigenlijk teamviewer en niet vnc?

Ik zal het eens aan de systeembeheerder vragen. Kan best zijn dat Teamviewer als eerste geprobeerd is en gewoon beviel.
Voor mij is deze audio pc de klantzijde van een turnkey project. Ik heb aangegeven welke functionaliteit ik wilde, hij koos hard- en software.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Roeland

Hier kun je een hoop nuttige info vinden over het bouwen van pc-based music servers

http://www.computeraudiophile.com/f10-music-servers/

Beter goed gejat dan slecht bedacht  ;)

Heb zelf al een hoop geprutst en vandaar mijn tip over de voeding

Kjelt

Citaat van: Audioloog op november 12, 2015, 09:38:21
Nee 74,1 om precies te zijn  :D
Das ja mooi, is de uitgang voorzien van een uitgangstrafo of direct op de uitgang van een logisch ic?
Eerste geval is het logisch wat je ziet en prima.

BuSpu