hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 11, 2010, 17:42:15
Haha, zoals wat?  :D

Instellingen en welke extra's je gebruikt  :D. Wat ik heb begrepen is dat de processor in ieder geval een heel stukje sneller dan die van de DM's en omdat je er ook PLi op kan draaien zal alles zo goed als hetzelfde zijn.

Citaat van: celerontje op mei 11, 2010, 17:53:55
Hoe je 'm aansluit? ;D

Ook dat  :D

hifiman

Vanochtend stond ik rond openingstijd met de weer netjes ingepakte Philips TV voor de deur van de winkel waar ik deze gekocht had. Om een lang verhaal kort te maken, ik ging met een (eveneens 32 inch) Sony EX500 TV de deur weer uit.  :D In de winkel heb ik nog de Philips vergeleken met de genoemde Sony en een Panasonic G10. De Sony had mijn voorkeur boven de Panasonic en dat was maar goed ook want de Panasonic was alleen nog een showmodel leverbaar (en dat wilde ik absoluut niet).  Ook was het nog wel even leuk om de Philips naast de Sony te zien, hier werd gelijk duidelijk dat het donkere en onnatuurlijke van de Philips bij de Sony (en Panasonic) afwezig was.

Bij thuiskomst gelijk de TV gecalibreerd en ik zit nu een tijdje te kijken en ik ben er helemaal happy mee  ;D Waar ik bij de Philips continu met de settings bezig was kan ik hier gewoon lekker naar kijken  :) Ook een hele verademing dat de TV snel opstart (Philips deed er 30 seconden over  :-X ) en de settings per input bewaard blijven.

Fabian nog bedankt voor de tips (per PM)  :thumbs-up: Met deze TV houd ik het wel uit de komende jaren  :inlove:

hifiman

Mijn huidige settings (08-06-2010) Sony EX500:

Dune (hdmi)
White Balance: -13,0,-38,0,0,0
Picture Mode: Custom
Backlight: 7
Contrast: Max
Brightness: 54
Colour: 56
Hue: 0
Colour Temperature: Warm1
Sharpness: 5
Noise Reduction: Off
Mpeg Noise Reduction: Off
Motionflow: High
Film Mode: Auto1
Black Corrector: Off
Advanced Contrast Enhancer: Off
Gamma: -2
Auto Light Limiter: Off
Clear White: Off
Live Colour: Off
Ambient Sensor: Off

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 12, 2010, 19:33:50
Vanochtend stond ik rond openingstijd met de weer netjes ingepakte Philips TV voor de deur van de winkel waar ik deze gekocht had. Om een lang verhaal kort te maken, ik ging met een (eveneens 32 inch) Sony EX500 TV de deur weer uit.  :D In de winkel heb ik nog de Philips vergeleken met de genoemde Sony en een Panasonic G10. De Sony had mijn voorkeur boven de Panasonic en dat was maar goed ook want de Panasonic was alleen nog een showmodel leverbaar (en dat wilde ik absoluut niet).  Ook was het nog wel even leuk om de Philips naast de Sony te zien, hier werd gelijk duidelijk dat het donkere en onnatuurlijke van de Philips bij de Sony (en Panasonic) afwezig was.

Bij thuiskomst gelijk de TV gecalibreerd en ik zit nu een tijdje te kijken en ik ben er helemaal happy mee  ;D Waar ik bij de Philips continu met de settings bezig was kan ik hier gewoon lekker naar kijken  :) Ook een hele verademing dat de TV snel opstart (Philips deed er 30 seconden over  :-X ) en de settings per input bewaard blijven.

Fabian nog bedankt voor de tips (per PM)  :thumbs-up: Met deze TV houd ik het wel uit de komende jaren  :inlove:

Graag gedaan hoor  :) Uiteindelijk heb je 'm zelf gekozen ;)

Veel plezier ermee :)
Aangezien Panasonic wat duurder lijkt te zijn geworden met zijn betere modellen, en straks mijn front-LS verkocht zijn (hoop ik) zat ik er ook al naar te kijken. (de NX dan).
Misschien dan toch ook een Sony hier. (nooit gedacht ;D)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

BuSpu

Gefeliciteerd zeg. Mooie TV.

Wat ik me afvraag hoe klinkt ie nou? Lijkt een lullige vraag maar als je niet via een AV set speelt, lijkt het dan nog ergens op? Zie namelijk nergens speakers en ben zelf ook aan het kijken. Ik vind wel dat als de TV gewoon alleen aanstaat het wel een beetje moet klinken, vandaar.

Groet BuSpu

celerontje

Ronald laat 't via z'n stereoversterker lopen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 12, 2010, 22:31:04
Graag gedaan hoor  :) Uiteindelijk heb je 'm zelf gekozen ;)

Veel plezier ermee :)
Dank je  :)

Citaat van: tiptop op mei 12, 2010, 22:31:04
Aangezien Panasonic wat duurder lijkt te zijn geworden met zijn betere modellen, en straks mijn front-LS verkocht zijn (hoop ik) zat ik er ook al naar te kijken. (de NX dan).
Misschien dan toch ook een Sony hier. (nooit gedacht ;D)
Kijk dan ook zeker even naar de EX, het is tenslotte weer een nieuwere generatie bravia engine dus potentieel beter  :xmas:

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: BuSpu op mei 12, 2010, 22:50:11
Gefeliciteerd zeg. Mooie TV.

Wat ik me afvraag hoe klinkt ie nou? Lijkt een lullige vraag maar als je niet via een AV set speelt, lijkt het dan nog ergens op? Zie namelijk nergens speakers en ben zelf ook aan het kijken. Ik vind wel dat als de TV gewoon alleen aanstaat het wel een beetje moet klinken, vandaar.

Groet BuSpu

Haha, geen idee inderdaad. Heb nog nooit de TV speakers aangehad, kan je bij voorbaat al vertellen dat dat nergens naar klinkt  ;)

Speel je nog steeds met de Avalon Monitoren of zijn deze inmiddels verkocht?

Groetjes,

Ronald

BuSpu

Nee hoor, ik speel nog steeds met de Avalon monitoren maar vooral voor het gemak nu aangestuurd door een Lexicon RV8. Wel een stap terug vanuit de Spectrals maar daar staat tegenover dat de Logic-7 mode is erg fraai. Een soort tussenstadium dus maar gezien het gezinsleven en een half uur luistertijd per week valt het leed te overzien  ;D

Groet BuSpu

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 13, 2010, 19:30:00
Dank je  :)
Kijk dan ook zeker even naar de EX, het is tenslotte weer een nieuwere generatie bravia engine dus potentieel beter  :xmas:

Groetjes,

Ronald

OK, bedankt voor de tip ;) ;D

Is het beeld al nog wat verbeterd, of kan je het niet zien?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 13, 2010, 19:37:57
OK, bedankt voor de tip ;) ;D
Was je zelf natuurlijk nooit opgekomen   ;)

Citaat van: tiptop op mei 13, 2010, 19:37:57
Is het beeld al nog wat verbeterd, of kan je het niet zien?
Geen idee, ik kijk bijna nooit TV  :D

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 13, 2010, 19:39:07
Was je zelf natuurlijk nooit opgekomen   ;)
Geen idee, ik kijk bijna nooit TV  :D
En met film? Als je denkt, ik kijk eigenlijk nooit, kan ik 'm eventueel wel voor een zacht prijsje van je afnemen. Zo ben ik ook wel weer :angel:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 13, 2010, 19:42:31
En met film? Als je denkt, ik kijk eigenlijk nooit, kan ik 'm eventueel wel voor een zacht prijsje van je afnemen. Zo ben ik ook wel weer :angel:
Ik maak maar een grapje, TV staat elke avond wel even aan, echter film kijken erop doen we nooit, hooguit een serie ofzo.

Wel raar dat er nog niemand op die Ushers van je heeft gereageerd  :-X

hifiman

Ik ben eigenlijk gisteren en vandaag opnieuw met name bezig geweest met setting uitproberen en calibratie. Het rare is dat na greyscale calibratie ik de kleuren niet vind kloppen, dat geldt ook voor mijn Samsung LCD TV alsmede een Panasonic bij een bevriend forumlid. Terwijl bij greyscale calibratie met zelfde sensor/software op de projector het exactly right lijkt te zijn. Ik snap daar niks van, iemand enig idee hoe dat kan? Wellicht is er enige relatie met het feit dat ik het dan over SD-TV kijken heb. Ook is het zo dat ik gecalibreerd het met los gedownloade IRE mpeg bestanden die ik dan vanaf mijn dreambox afspeel. Op de projector gebruik ik Peter Finzel disk.

Afijn maar eens kijken hoe het eruitziet via de dune met Peter Finzel gecalibreerd op de Sony TV dan weet ik wellicht wat meer over waar de oorzaak ligt hiervan.

Davey

Prachtige tv Ronald  8). Wat gebruik je om de tv te calibreren?

Dat overzicht van jouw settings is wel leuk om te zien en te vergelijken en ik ben dadelijk benieuwd naar de VU+ Duo settings  ;)

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei 13, 2010, 19:44:03
Ik maak maar een grapje, TV staat elke avond wel even aan, echter film kijken erop doen we nooit, hooguit een serie ofzo.

Wel raar dat er nog niemand op die Ushers van je heeft gereageerd  :-X
Er is vandaag iemand komen luisteren. Maar vond het hoog te scherp :o Terwijl ik juist vind dat het bij deze speaker juist helemaal niet het geval is.

Maar ja, hij moet er wel tevreden mee zijn natuurlijk. Misschien als het vakantiegeld binnen is bij de mensen.... :mellow:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: Davey op mei 13, 2010, 19:49:35
Prachtige tv Ronald  8). Wat gebruik je om de tv te calibreren?

Dat overzicht van jouw settings is wel leuk om te zien en te vergelijken en ik ben dadelijk benieuwd naar de VU+ Duo settings  ;)
Hoi Dave,

Ik gebruikt een Eye One Display LT sensor met HFCR software i.c.m. de Peter Finzel disk.
Zie ook mijn topic hierover: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85698.0

De VU+ Duo gaat er denk ik over een maand of twee komen (als ik hem dan ergens kan vinden natuurlijk..). Maarre wat voor settings?? Valt toch weinig aan in te stellen  :whatsthat:

hifiman

Citaat van: tiptop op mei 13, 2010, 19:51:36
Er is vandaag iemand komen luisteren. Maar vond het hoog te scherp :o Terwijl ik juist vind dat het bij deze speaker juist helemaal niet het geval is.

Maar ja, hij moet er wel tevreden mee zijn natuurlijk. Misschien als het vakantiegeld binnen is bij de mensen.... :mellow:
Tsja, smaken verschillen helaas (in dit geval)  :baaa:

Maar inderdaad, als er wat verkocht wordt dan is het meestal begin juni dus nog even geduld  :thumbs-up:

Davey

Citaat van: Audioloog op mei 13, 2010, 19:52:22
Hoi Dave,

Ik gebruikt een Eye One Display LT sensor met HFCR software i.c.m. de Peter Finzel disk.
Zie ook mijn topic hierover: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85698.0

De VU+ Duo gaat er denk ik over een maand of twee komen (als ik hem dan ergens kan vinden natuurlijk..). Maarre wat voor settings?? Valt toch weinig aan in te stellen  :whatsthat:

Ah ja, ik dacht al niet dat het alleen een DVE DVD zou zijn  ;). Ik zal je topic is rustig doorlezen.

De settings van je DM doelde ik op.

hifiman

Citaat van: Davey op mei 13, 2010, 19:55:18
Ah ja, ik dacht al niet dat het alleen een DVE DVD zou zijn  ;). Ik zal je topic is rustig doorlezen.
Niks mis met DVE hoor, maar Peter Finzel is puur voor beeld de fijnste disk die ik ken. (geluid staat er niet op namelijk :P ).

Citaat van: Davey op mei 13, 2010, 19:55:18
De settings van je DM doelde ik op.
Ja dat weet ik, maar wat voor settings heb je het dan over? Ik bedoel hdmi kabel erin, pli erop en gaan met die banaan toch?

celerontje

Citaat van: Audioloog op mei 13, 2010, 19:46:18
Ik ben eigenlijk gisteren en vandaag opnieuw met name bezig geweest met setting uitproberen en calibratie. Het rare is dat na greyscale calibratie ik de kleuren niet vind kloppen, dat geldt ook voor mijn Samsung LCD TV alsmede een Panasonic bij een bevriend forumlid. Terwijl bij greyscale calibratie met zelfde sensor/software op de projector het exactly right lijkt te zijn. Ik snap daar niks van, iemand enig idee hoe dat kan? Wellicht is er enige relatie met het feit dat ik het dan over SD-TV kijken heb. Ook is het zo dat ik gecalibreerd het met los gedownloade IRE mpeg bestanden die ik dan vanaf mijn dreambox afspeel. Op de projector gebruik ik Peter Finzel disk.

Afijn maar eens kijken hoe het eruitziet via de dune met Peter Finzel gecalibreerd op de Sony TV dan weet ik wellicht wat meer over waar de oorzaak ligt hiervan.
Colorimeters werken niet goed met LED LCD's. :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 13, 2010, 19:59:23
Colorimeters werken niet goed met LED LCD's. :(
Is dat zo? Weet je toevallig ook waarom?

celerontje

Kleine pieken van een paar nanometer in het spectrum die die te smal zijn voor de gevoeligheid van de meter.
Snappie?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op mei 13, 2010, 20:02:56
Kleine pieken van een paar nanometer in het spectrum die die te smal zijn voor de gevoeligheid van de meter.
Snappie?
Interessant, het zou in elk geval verklaren waarom ik tot nu toe geen fijn resultaat (qua greyscale) krijg met LCD TV's. Hoe lost een Frank D bijvoorbeeld dat op dan?