hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

En dan even heel wat anders!

Gaat tie er komen of niet?

Morgen hak ik de knoop door!  :P

celerontje

Ondanks dat ie een hoop geld kost, ga je het toch breed hebben, is dat niet mooi? ;D
Wat vind je vrouw van zo'n zwarte toeter aan 't plafond? :D
Vraagt de visite: Zeg Ronald, wat is dat voor ding dat voor je beamer hangt? Ronald: Dat is mijn superbreedbeeldlensteletoetergeval! ;D

En mocht je een nieuw scherm gaan maken, gebruik voor het kader het bekende GT plakvilt, want die stof die je nu gebruik houdt niet erg goed het licht tegen wat buiten je kader valt.
En ik zou ook geen MDF plaat meer gebruiken, maar het op de manier doen zoals gvy het heeft gedaan, zie het zelfbouwschermtopic.

En over het doorhakken van de knoop, wat zijn de motieven voor de uiteindelijke beslissing?
Ik ga nu op een briefje schrijven wat of het 'm wel of niet wordt, dat briefje bewaar ik tot morgen.
Ben benieuwd hoe voorspelbaar jij bent, ik heb immers 4 uur lang met je zitten kletsen, dus hopelijk ken ik je een beetje goed. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

PjotrrrNL


celerontje

 ;D Prachtige naam!

Ik heb hier een briefje liggen met de voorspelling over het doorhakken van de knoop, wat betreft de ''Breedbekkikkerlens''.
Ik ben benieuwd of het klopt, dus Ronald, geef ons het verlossende woord.
Hij zal vannacht zeker hebben zitten dromen over zo'n breed scherm in de kamer met z'n favoriete film erop, totdat hij wakker schrok van een stemmetje in z'n hoofd die hem de kosten verteld. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

We weten allemaal dat er JA op dat briefje staat, de vraag is nu alleen nog of dat klopt  ;)

celerontje

Shit, damn, %&^%*(^%*%&%^!$$## nog aan toe!
Verkeerd gegokt! :'(

Ik had verwacht dat je het te duur en te ingewikkeld zou vinden.

Maar alsnog gefeliciteerd!

En nu maar doek en vilt bestellen bij GT?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2008, 13:50:43
Shit, damn, %&^%*(^%*%&%^!$$## nog aan toe!
Verkeerd gegokt! :'(

Ik had verwacht dat je het te duur en te ingewikkeld zou vinden.

Maar alsnog gefeliciteerd!

En nu maar doek en vilt bestellen bij GT?
Je begrijpt me verkeerd  ;D

Ik bedoelde dat we allemaal weten dat jij JA op dat briefje had geschreven, hetgeen ik verkeerd had ingeschat want je had er dus blijkbaar nee op geschreven.  ;D Maar ik zal je uit de onzekerheid helpen, ik heb vanavond een afspraak bij Steelfixer1 om te kijken hoe het er uit ziet (met zijn H-FE1500 lens) en de kans acht ik klein dat ik de H-FE700 dan NIET mee ga nemen  :P

Wat het duur betreft, tsja een nieuwe is nog veel duurder en dit is mijn "betaalbare" kans om in te stappen in het CIH avontuur  :) Er moet dan inderdaad ook nog een scherm komen, doek komt op pakweg 200 euro, de vraag is nog even of ik het zelf ga doen (goedkoop) of een bouwpakket bij GTdesign koop (stuk duurder maar op zeker recht gezaagd  ;D ).
Afijn die beslissing hoeft niet dit weekend genomen te worden. Dan eerst aan de slag met de lens dus waarschijnlijk en even kijken hoe een en ander uitpakt (met die lightspill en met het afstellen van zo'n lens).

Een andere DAC (bijvoorbeeld) zou ik net zoveel geld aan kwijt zijn, maar het moet maar even afgelopen zijn met al die investeringen in de stereo setup, van een mooier beeld ga ik op zeker (bijna) elke dag van deze winter genieten  ^-^ Daarnaast ben ik de laatste tijd best content met de stereo set  8) Wil nog steeds verbeteringen aanbrengen, met name in de bron (pc dus) maar dat kan nu best even wachtten  ^-^

Enne, ingewikkeld? Hooguit veel "gedoe" maar ingewikkeld zal wel meevallen  :P

celerontje

HAHAHA, je maakt er een hele dialoog uit een Tarantino van.
Dus je hebt nog helemaal geen knoop doorgehakt, maar je verwacht enthousiast te worden vanavond en de lens mee te nemen.
Dus de kans is groot dat ik verkeerd gegokt heb.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Opzich heb je groot gelijk dat je een CIH setup neemt, want dan kan je lekker 's winters de blockbusters van afgelopen zomer op BD kijken.
Tip van mij, ga toch eens Iron Man kijken op BD, die zullen ze vast wel bij de videotheek hebben.
Dat is echt een coole film om in scope te bekijken.
En panamorph die je op het oog hebt, heeft die een passthrough optie? Of moet je de lens weghalen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2008, 14:14:24
Tip van mij, ga toch eens Iron Man kijken op BD, die zullen ze vast wel bij de videotheek hebben.
Zal ik zeker doen binnenkort!  ;)

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2008, 14:14:24
Dat is echt een coole film om in scope te bekijken.
En panamorph die je op het oog hebt, heeft die een passthrough optie? Of moet je de lens weghalen?
Zie de foto  :)

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2008, 14:07:35
HAHAHA, je maakt er een hele dialoog uit een Tarantino van.
Dus je hebt nog helemaal geen knoop doorgehakt, maar je verwacht enthousiast te worden vanavond en de lens mee te nemen.
Dus de kans is groot dat ik verkeerd gegokt heb.
Helemaal juist  ;D

celerontje

Maar begrijp ik het goed dat als je van AR wilt veranderen, je op de bank moet gaan staan en aan het knopje zitten priegelen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2008, 14:33:39
Maar begrijp ik het goed dat als je van AR wilt veranderen, je op de bank moet gaan staan en aan het knopje zitten priegelen?
Ja inderdaad, op zich iets wat niet in lijn met mijn "karakter" ligt, maar als ik moet kiezen tussen dat of helemaal niet (te duur) dan toch maar zo  ;D Met een beetje geluk kan ik er bij zonder op de bank te gaan staan :P

Overigens schijn je 500 euri alsnog de lens remote bedienbaar te kunnen maken, dus die stap zou ik altijd nog kunnen nemen  ;)

celerontje

Als je er niet bijkan, mag je mij best weer eens uitnodigen, ik ben volgens mij langer dan jou.
Maar dit is absoluut geen vriendelijke oplossing voor je vrouw als ze in haar eentje film wil kijken. ;D
Ga je trouwens vanavond in je eentje naar het lensje toe?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2008, 14:44:19
Als je er niet bijkan, mag je mij best weer eens uitnodigen, ik ben volgens mij langer dan jou.
Maar dit is absoluut geen vriendelijke oplossing voor je vrouw als ze in haar eentje film wil kijken. ;D
Ze kijkt nooit in haar eentje  ;) En anders is er nog de optie om 4:3 te kiezen op de projector om zo het uitgerekte beeld toch in 16:9 te kunnen bekijken :P (niet ideaal, maar het kan).

hifiman

Zo, de buit is binnen  ;D

Gisteravond in een notendop: Een endje rijden, een gastvrije ontvangst, een hele mooi demo  :o , weer terugrijden, lekker een soeppie eten en toen naar bed :P

De Prismasonic H-FE700M staat nu bij ons thuis en het is mijn intentie om deze dit weekend te gaan monteren voor de projector.

Zie ook het CIH topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66800.325 waar ik mijn voortgang zal beschrijven, in dit topic hou ik het meer op hoofdlijnen en de eindresultaten  ^-^

(voor zover het nog niet duidelijk was, het stereo verhaal verder upgraden/verbeteren is hiermee even op de wat langere termijn geschoven  ^-^ )

celerontje

Te diep in het lensje gekeken, gisteravond? ;D
Wat is jou gisteravond voorgeschoteld m.b.t. de demonstratie van zijn lens?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op oktober 25, 2008, 13:05:01
Wat is jou gisteravond voorgeschoteld m.b.t. de demonstratie van zijn lens?
Onder andere Independence Day in HD op een prachtige Marantz projector, wat een beeldje!  :o

hifiman

De lens hangt  :)


hifiman

En het resultaat  op mijn 180cm brede 16:9 scherm. 8) De hoogte van het nieuwe scherm zal hetzelfde blijven, de breedte zal naar 240 a 250 cm gaan  8)

Edit: die rare witte horizontale balk op de foto is er in het echt niet!  :-X

solitaire

eng

je moet maar durven ;)

>:D

Mooi man !!, daar kan mijn Loewe CRT niet tegenop :-\.




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 25, 2008, 17:34:05
En het resultaat  op mijn 180cm brede 16:9 scherm. 8) De hoogte van het nieuwe scherm zal hetzelfde blijven, de breedte zal naar 240 a 250 cm gaan  8)

MANGALORE
They were waiting for us! It was an ambush!

AKANIT

If it's war they want it's war they'll get!
Enact the Final Plan!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Mooi resultaat! Hoe staat het met het strooilicht nu? En ga je (voor de WAF) de lens nog wit spuiten?  ;)

celerontje

Welke film is dat op die foto?
Is het een Blu-ray=
Hoe zit het met de scherpte van het beeld?
Ik bedoel niet alleen de lens, maar ook het sqeeuzen van de beamer zelf, geeft dat geen zichbare bijeffecten zoals karteligheid o.i.d.?

Ik vind het er leuk uit zien.
Heb je trouwens ook al bij Williams gekeken?
Die woont niet zover bij je vandaan en heeft een hele mooie Isco2 setup met Optoma HD80 en PS3.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!