IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Gestart door Richi, oktober 3, 2019, 13:05:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laan

Citaat van: addesmo op november 27, 2019, 20:35:10
@Laan, met de Volterra's wat minder effect?
Lijkt mij logisch want ze zijn al een soort van ontkoppeld via de steunen met de grondplaat.
Bovendien is de kast constructie al uitermate dempend ontworpen volgens mij. Ik voel niets op mijn stenen vloer, misschien ook omdat ik sinds kort met een Lyngdorf speel die aardig wat laag energie wegneemt. Dus ik betwijfel of de investering van 700 euro echt loont. Wat is jou mening?

Ze doen wel iets bij de Volterra, maar minder dan bij de Gamut M7. Of in minder positieve zin. De Volterra komt soms wel wat analytisch over. Ja, weer zo'n woord.. En verwacht niet slechts een verandering in het laag, maar over het hele spectrum.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

H&C Hifi

Citaat van: jahtari op november 25, 2019, 10:51:38
Sponsors: graag een black friday actie.

Gewoon een PM sturen zoals al vaker gemeld  ;)

addesmo

Citaat van: Laan op november 28, 2019, 09:58:51
Ze doen wel iets bij de Volterra, maar minder dan bij de Gamut M7. Of in minder positieve zin. De Volterra komt soms wel wat analytisch over. Ja, weer zo'n woord.. En verwacht niet slechts een verandering in het laag, maar over het hele spectrum.

Bedankt voor je info.
Ik laat het voorlopig maar even voor wat het is. Ben al uiterst tevreden nu ;)

pieper

ik heb ze onder de Harbeth's geplaatst op de kast het is nu een stuk beter maar bij mij trilde de kast ook mee. En het ziet er beter uit als een rubber dop.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Cyreg

#104
Citaat van: pieper op november 28, 2019, 14:12:32
ik heb ze onder de Harbeth's geplaatst op de kast het is nu een stuk beter maar bij mij trilde de kast ook mee. En het ziet er beter uit als een rubber dop.

Welk type IsoAcoustics gebruik je nu?
... en vooral, klinkt het alleen anders (nu zonder kastgeluid waarop de C7's opstaan) of ook beter?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

pieper

Citaat van: Cyreg op november 28, 2019, 14:44:50
Welk type IsoAcoustics gebruik je nu?
... en vooral, klinkt het alleen anders (nu zonder kastgeluid waarop de C7's opstaan) of ook beter?

Het zijn de Orea's (Indigo)  ik heb er 3 per speaker dat was genoeg en ja het klinkt een stuk mooier, de bas dreunde wat hier in de kamer dat is volledig weg het is veel strakker en daardoor wat opener meer detail. En ik ben een stuk minder kwijt dan de Gaia's ik heb er maar 3 nodig per speaker. En uiteraard is het bij Marcel altijd black friday  :headbanging:

Ik kan je ze van harte aanbevelen.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Cyreg

Oei, Orea Indigo zijn toch advies €79/st en zullen dan wel wat minder kosten, maar zal toch snel €350-400 per 6st zijn?
Ik zie ook IsoAcoustics ISO-Puck set (2 st) voor €49 (9kg/puck) te koop (voor 6st dan €150)

Zou daar dan heel veel klankverschil tussen zijn?
Mijn Harbeth C7's staan al 9 jr hard op Ikea Oddvar krukjes, die met pootjes hard staan op vinyl vloerbedekking (op beton) ;)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

pieper

Ik heb geen idee of die iso puk anders zijn het zou zomaar kunnen dat ze hetzelfde doen je zou ze moeten bestellen online dan kun je ze altijd terug sturen.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Kerkhoffd

Wat ik begrijp is dat de verschillende modellen in de productlijn van IsoAcoustics geen onderlinge kwaliteitsverschillen hebben, maar dat ze hetzelfde effect hebben voor verschillende gewichtsklassen. Daar is de stugheid van de constructie op afgestemd. Zo geeft een Gaia II geen beter effect dan de Gaia III op een luidspreker die minder weegt dan 32 kg. Zal bij de Orea's ook zo zijn.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Fransosowitz

Voor de geïnteresseerden: de prijs van Marcel (HC hifi) voor de Gaia's is scherp!
Nog even goedkeuring aan de baas vragen. Maar als ik ze ga bestellen, dan is het duidelijk bij wie.  ;D

michel69

#110
Ik heb net ook maar bij Marcel een set IsoAcoustics  Gaia 3 besteld erg benieuwd hoe ze het hier bij mijn gaan doen onder de Liuto's

Nu staan de speakers hier op granieten platen kan ik die gewoon laten staan of moeten ze echt direct op de grond staan?
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Xander32

Trial and error 👍🏻

Citaat van: michel69 op november 28, 2019, 19:51:51
Ik heb net ook maar bij Marcel een set IsoAcoustics  Gaia 3 besteld erg benieuwd hoe ze het hier bij mijn gaan doen onder de Liuto's

Nu staan de speakers hier op granieten platen kan ik die gewoon laten staan of moeten ze echt direct op de grond staan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

michel69

Citaat van: Xander32 op november 28, 2019, 19:58:42
Trial and error 👍🏻

;D dat is ook een optie! echter is het allemaal best een gesjouw en aangezien er hier toch al wat mensen zijn die ze inmiddels bezitten is de kans imo toch best groot dat er eentje tussen zit die ook zijn speakers op platen heeft staan.

Vandaar mijn vraag ;) :hehe:
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Marino

Citaat van: Cyreg op november 28, 2019, 16:39:17
Oei, Orea Indigo zijn toch advies €79/st en zullen dan wel wat minder kosten, maar zal toch snel €350-400 per 6st zijn?
Ik zie ook IsoAcoustics ISO-Puck set (2 st) voor €49 (9kg/puck) te koop (voor 6st dan €150)

Zou daar dan heel veel klankverschil tussen zijn?
Mijn Harbeth C7's staan al 9 jr hard op Ikea Oddvar krukjes, die met pootjes hard staan op vinyl vloerbedekking (op beton) ;)

Er bestaat ook een mini-puck uitvoering, dat lijkt mij voor zulke luidsprekers voldoende. Set per 8 is € 95,- (44 x 24 mm en 2.75 kg per puck).
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Cyreg

Citaat van: Marino op november 28, 2019, 21:08:30
Er bestaat ook een mini-puck uitvoering, dat lijkt mij voor zulke luidsprekers voldoende. Set per 8 is € 95,- (44 x 24 mm en 2.75 kg per puck).

Had ik ook gezien, maar ruim 13kg per speaker > dus 4x2,75 = te weinig
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > Black-Cable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), Black-Cable Ruhr18 (8SE)

Marino

Ah ik had het iets lichter geschat, jammer.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Mogelijk ga ik ze ook aanschaffen en dan komen ze op de hardstenen tegels waarop de ls nu ook al hun plekje hebben. Onder die tegels zitten weer teflon meubelglijders waardoor ik de ls eenvoudig kan verplaatsen. Hetgeen ik lees is dat het soort verbetering door het toepassen van de Gia's steevast vergelijkbaar is, enkel de mate waarin verschilt per situatie.

Citaat van: michel69 op november 28, 2019, 20:03:54
;D dat is ook een optie! echter is het allemaal best een gesjouw en aangezien er hier toch al wat mensen zijn die ze inmiddels bezitten is de kans imo toch best groot dat er eentje tussen zit die ook zijn speakers op platen heeft staan.

Vandaar mijn vraag ;) :hehe:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fransosowitz

Twee setjes Gaia II zijn besteld bij H&C. Ik ben benieuwd!

michel69

Citaat van: Xander32 op november 29, 2019, 06:35:46
Mogelijk ga ik ze ook aanschaffen en dan komen ze op de hardstenen tegels waarop de ls nu ook al hun plekje hebben. Onder die tegels zitten weer teflon meubelglijders waardoor ik de ls eenvoudig kan verplaatsen. Hetgeen ik lees is dat het soort verbetering door het toepassen van de Gia's steevast vergelijkbaar is, enkel de mate waarin verschilt per situatie.

Ga ze in eerste instantie gewoon plaatsen op de tegels(vinden wij wel zo fijn ivm stofzuigen en dweilen) en hopelijk heeft dat geen negatieve invloed op het ontwerp van de Gaia.

Zal komende week wel je mijn bevindingen laten weten.
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

german

Als je ze op een gladde vloer plaatst zijn de speakers lastig te verplaatsen. Het lijkt wel alsof ze zich vastzuigen aan de vloer.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Richi

Citaat van: german op december  1, 2019, 09:14:06
Als je ze op een gladde vloer plaatst zijn de speakers lastig te verplaatsen. Het lijkt wel alsof ze zich vastzuigen aan de vloer.
Inderdaad, is een kwestie van optillen en weer neerzetten. Mits de luidsprekers niet te zwaar zijn. Bij mijn Dynaudios gaat dat nog net (33kg) maar bij mijn Pioneers van 66kg was dat nooit gelukt in mijn eentje.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

german

Ik zag een tip op YouTube, waarbij je de speakers eerst op aan handdoekje neerzet en ze vervolgens in de gewenste positie schuift. Daarna de speakers even kantelen en het doekje eronder weg halen en vice versa. Werkt perfect! ;)
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

AudioEnZo

Die truc met een doekje onder de Gaia's om ze makkelijk te kunnen verplaatsen heb ik hier ook gedaan. Erg prettig om na de plaatsing van de Gaia's nog even fine te tunen qua positie.

Kerkhoffd

Citaat van: AudioEnZo op december  1, 2019, 09:41:39
Die truc met een doekje onder de Gaia's om ze makkelijk te kunnen verplaatsen heb ik hier ook gedaan. Erg prettig om na de plaatsing van de Gaia's nog even fine te tunen qua positie.

Idem met een theedoek er onder. Maakte het heel eenvoudig om ze te verplaatsen. Daarna staan ze als een huis. De rubber onderzijde werkt inderdaad als een soort zuignap.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rowdy

Door het "soort van zuignap" zijn de luidsprekers dan beter bestand tegen omvallen?