Robert's Stereo set

Gestart door robert1325, oktober 18, 2006, 18:16:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Allure

Citaat van: garmtz op oktober 18, 2006, 22:11:54
Ik had op mijn 13e een set van:

- Harman/Kardon CD7500 CD-speler
- Arcam Delta 60 versterker
- Impulse 34 transmissielijn luidsprekers
- Luxman T-103L tuner
- Kenwood cassettedeck

Jong geleerd, oud gedaan... ;D  Was destijds een niet geringe 6000 gulden, zorgvuldig door mij bij elkaar gewerkt... 8)

Goeiemiddag zeg...

Het wachten is nu op iemand die beweert dat hij op zijn elfde al een vette Barco had! :-)

Eens denken, wat had ik zelf toen ik 13 was... oh ja, zo'n alles-in-één geval van Philips: platenspeler, analoge tuner en een cassettedeckje. Van een oom en tante gekregen. Het ding staat nog steeds ergens op zolder.
Tien ik 14 of 15 ging ik er wel aardig op vooruit met een Sansui versterker en tuner met een Akai cassettedeck, allemaal losse componenten. Speakers waren van Philips en Grundig en die had ik aan elkaar geknoopt. Het was wel een beetje lastig dat de luidsprekerskabels vastgegoten aan de speakers zaten en je niet kon zien wat de fase was! :-)

Toen ik 18 was heb ik een Sony receiver gekocht en Mission 760i boekenplankspeakers en dat was een ENORME verbetering - vooral dankzij de Missions. Deze set speelt nu nog bij mijn ouders in de huiskamer, samen met een instap CD-speler van Sony en een heuse Denon DRM800 cassettedeck.

De liefde voor Sony en Mission audioapparatuur is sindsdien bij mij nooit bekoeld. Straks als mijn Panasonic plasma er is, wordt de Sony DVD-speler ingeruild voor een model met HDMI. En ik denk dat de Mission Volare's er ook nog wel eens gaan komen.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

robert1325

Leuk verhaal!,   heb je ook een eigen showcase thread?   
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

Ik ga mijn phono stage upgraden,  er is alleen zoveel keuze!      de cambridge audio 640P ziet er interessant uit, maar ik weet niet of die op het niveau wat ik wil speelt...       Misschien wat 2ehands?

Ik wil in ieder geval een strakke laag hebben, en het moet dynamisch en betrokken klinken, dus niet te laid-back...

Iemand suggesties?
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

OKe, na veel lezen en zoeken gaat het waarschijnlijk een Jolida jd-9 phono stage worden,   dit schijnt een hele goede keuze voor Low ouput MC's te zijn met een heel dynamisch geluid, goede bas en gewoon een live gevoel.

Het is een hybride.
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

Heb net de jolida jd-9 phono stage besteld!     ben benieuwd,     de anti-cables moeten ook binnenkort binnenkomen ;D

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

Gister mijn anti-cables ontvangen,   en ze klinken verschikkelijk goed...  In mijn set klinken ze beter dan Nordost blue heaven IC's en Solar wind speaker kabel...       heb er totaal 200 euro voor betaald + verzending uit amerika  : www.anticables.com

De speaker kabels heb ik van de rol gekocht,  kost ongeveer 3 euro per meter
De ic's kosten met eichmann bullets 125 euro   (plaatjes is neutrik pluggen)
Verzendkosten waren ong. 25 euro





T-amp - Jamo J72 studio monitors.

tiptop

Hoi Robert,

Allereerst: Mooie set zeg voor je 18 jaar 8)
En ook al een scherm en beamer :o

Maar even ter mijn informatie. Wat is een sqeeuzebox? en wat doet ie precies?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

robert1325

een apparaatje wat je aan het netwerk aansluit,   kan je van elke computer in het netwerk een music server maken...      Je ripped je hele muziek collectie op een 250 gb ( of groter) harde schijf en geniet van je hele muziek collectie zonder cd's te hoeven wisselen...

Een ander voordeel is dat er veel minder jitter dan bij een normale cd-speler voorkomt, je hebt geen last meer van trillingen in je loopwerk enz....    maar de squeezebox moet wel gemodificeerd worden om echt te kunnen concurreren met goede cd-spelers en de power supply is ook heel belangrijk.

Ik weet niet of je engels goed kan lezen:
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1205/slimdevices_squeezebox.htm

onderaan staat ook een link naar deel 2 ,  daar praten ze over gemodificeerde squeezeboxxen.
Het bedrijf slimdevices die de squeezebox maken is 2 weken geleden ongeveer overkocht door Logitech, dus ik verwacht dat ze een stuk populairder worden. 

Als je geinteresseerd bent in modificaties van de squeezebox moet je eens kijken op het amerikaanse forum  audiocircle, daar staat heel veel info en je kan ook praten met  de persoon die de squeezeboxxen modificeert  (boldercables)
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

De projector had ik trouwens geluk mee,   mijn vader had deze eerst,  maar hij heeft de dvi aansluiting kort gesloten.  Hier baalde hij van want de computer met theatertek en ffdshow gaf het mooiste beeld wat wij ooit hebben gezien qua dvd ( zie pride and prejudice 2005) .   

Toen heeft hij een nieuwe infocus 4805 op ebay gekocht en de oude aan mij voor 300 euro verkocht  ;D      schermpje gebouwd voor 200 euro,     toshiba sd360e voor 96 euro   ,profigold 10 m component kabel 45 euro   =  651 euro    voor de hele set   :o

Ik blij als  halve filmfreak   hij blij als perfectionist  >:D
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

tiptop

Goeie deal zo :D

Bedankt ook voor je uitleg van de squeezebox.

Ik ga van de week de link doorlezen. Nu heb ik het nogal druk.

Gr.
Fabian
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Joris1971

Citaat van: garmtz op oktober 18, 2006, 22:11:54
Ik had op mijn 13e een set van:

- Harman/Kardon CD7500 CD-speler
- Arcam Delta 60 versterker
- Impulse 34 transmissielijn luidsprekers
- Luxman T-103L tuner
- Kenwood cassettedeck

Jong geleerd, oud gedaan... ;D  Was destijds een niet geringe 6000 gulden, zorgvuldig door mij bij elkaar gewerkt... 8)

Was kinderarbeid toen nog niet strafbaar ??

robert1325

#36
Heb sinds een week een nieuwe phono stage: jolida jd 9

is een hybride.




Na het aansluiten bleek dat mijn 22 jaar oude dl103 cartbridge niet zo goed meer functioneert, dus maar doorsparen voor een nieuwe...

Beneden aangesloten op mijn pa's set  ( LP12 , itok, vdhull mc one) en klinkt errug goed!!!   Lekker levendig vergeleken met zijn musical fidelity lps.
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

tiptop

Feli met je aanwinst 8)

Jolida...is dat ook Chinees? Hij ziet er mooi uit.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

robert1325

is inderdaad chinees,  maar deze phono stage is voor de amerikaanse markt gemaakt ( niet voor de chinese interne markt)     Dus ik bedaal niet veel minder dan de normale prijs...     

Ben voor deze gegaan na het lezen van alle positieve berichten op audioasylum.
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Guido

Citaat van: Joris1971 op november  2, 2006, 21:47:18
Was kinderarbeid toen nog niet strafbaar ??

;D
hij zal er die 6000gulden ook niet voor betaald hebben. Even rekenen:
6000 gulden; op je 13 verdiende je in de jaren 70 zeg zo'n 3 gulden per uur (doe eens ruim). Dat is dan 2000 uur gewerkt
2000 uur / 8 = 250 dagen
grofweg een heel jaar gewerkt (8 uur per dag). Aangezien je ook nog naar school moet, lijkt het me ook vrij onmogelijk

Misschien erfenisje?

tiptop

Citaat van: robert1325 op november 17, 2006, 22:54:07
is inderdaad chinees,  maar deze phono stage is voor de amerikaanse markt gemaakt ( niet voor de chinese interne markt)     Dus ik bedaal niet veel minder dan de normale prijs...     

Ben voor deze gegaan na het lezen van alle positieve berichten op audioasylum.

China veroverd langzaam de audiowereld lijkt het :P (Ik heb zelf ook chinese producten hoor, dus niet negatief bedoeld ;) )
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

take5


Hoi Robert, ga je de Trend Audio versterker in deze set gebruiken?

eazyQ

Citaat van: tiptop op november 18, 2006, 23:41:20
China veroverd langzaam de audiowereld lijkt het :P (Ik heb zelf ook chinese producten hoor, dus niet negatief bedoeld ;) )
Chinese High-End doet echt niet onder voor andere |High-End en is (nog) een stuk goedkoper.
Ik had overigens op mijn 19 een complete losse componentenset van sansui (Versterker, dubbeldeck, CDspeler, Tuner en platenspeler) bij elkaar, aangesloten op mission 762's die nu als fronts dienst doen.

robert1325

#43
FF een update gedaan  :o   

Heb sinds  gister ook een MIT z-cord 2 aan mijn t-amp aangesloten,  dit maakt het geluid een stukje beter ( meer focus)   

Hij is helaas van mijn pa  :-[    Maar ik weet in ieder geval wat mijn volgende upgrade word .
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

advr

erg leuke set om mee te beginnen! ;D

wou dat ik dat al had op zo'n jonge leeftijd 8)

veel plezier ermee :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: robert1325 op januari 15, 2007, 17:48:42
FF een update gedaan  :o   

Heb sinds  gister ook een MIT z-cord 2 aan mijn t-amp aangesloten,  dit maakt het geluid een stukje beter ( meer focus)   

Hij is helaas van mijn pa  :-[    Maar ik weet in ieder geval wat mijn volgende upgrade word .

heb nog een van den Hull Mainsstream werkeloos liggen. ;D
afgemonteerd met Furutech stekkers.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

robert1325

bedankt voor het aanbod maar ik ga waarschijnlijk voor een G&W filter ( stekkerdoos)
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

royal d

Ziet er mooi uit, wat zijn de specs van de speakers? en waar heb je ze gekocht


robert1325

T-amp - Jamo J72 studio monitors.