The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

reza

Dit zijn altijd mooie ontmoetingen.
Je kent elkaar niet, ja vanachter een schermpje.
Je spreekt af met iemand die je nog nooit in het echt hebt gezien.  Rijd met gemak een uur of meer naar een ongekend adres. Daar aangekomen is het gelijk of je de beste vrienden ooit bent  :D

Je klets meteen over allerlei belangrijke zaken
En sluit de avond af met iets waarvoor je allebei "vlinders" in je buik krijgt. Lekker "prutsen/rommelen" luisteren en beleven, wat een heerlijke (DURE  :crazy::D) hobby hebben we toch.

Leuk geschreven Pascal!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Marco66

Wordt alleen maar nieuwsgieriger naar deze ruimte haha.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

anton

Kan me hier helemaal bij jou verslag aansluiten Pascal.
Wat een prachtige, doordachtte en tot in de finesse gebouwde ruimte met een ongelofelijke aandacht voor detail. Niet alleen in de aankleding van de ruimte (heel smaakvol), de aandacht voor de kleinste details maar ook in de jarenlange zoektocht naar het meest optimale qua klankbeleving  :worship: :worship:. Zwaar onder de indruk  :wub:
Was supergezellig, leerzaam en heel inspirerend  8) Jan, super bedankt !!!!! en tot gauw  :coffee: :pompom:

PascalP

Citaat van: reza op juli  1, 2021, 12:57:11
Dit zijn altijd mooie ontmoetingen.
Je kent elkaar niet, ja vanachter een schermpje.
Je spreekt af met iemand die je nog nooit in het echt hebt gezien.  Rijd met gemak een uur of meer naar een ongekend adres. Daar aangekomen is het gelijk of je de beste vrienden ooit bent >:(

Je klets meteen over allerlei belangrijke zaken
En sluit de avond af met iets waarvoor je allebei "vlinders" in je buik krijgt. Lekker "prutsen/rommelen" luisteren en beleven, wat een heerlijke (DURE :wub: :D) hobby hebben we toch.

Leuk geschreven Pascal!

Bedankt Reza, maar deze omschrijving zo ook zomaar van een datingsite kunnen zijn  :tongue2:
haha, maar is altijd leuk om mensen met eenzelfde hobby te ontmoeten, overal waar je komt is het ook anders, zijn geen 2 sets hetzelfde.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Hahaha indd Pascal :D
In feite is het HT forum een incognito dating site voor de over het algemeen wat oudere man met een veels te dure hobby, die hun speeltjes aan elkaar willen laten zien  :D

Ik ben nog voor in de 40 dus geldt dit allemaal niet voor mij :tounge:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

Citaat van: reza op juli  1, 2021, 14:41:44
Hahaha indd Pascal :D
In feite is het HT forum een incognito dating site voor de over het algemeen wat oudere man met een veels te dure hobby, die hun speeltjes aan elkaar willen laten zien  :D

Ik ben nog voor in de 40 dus geldt dit allemaal niet voor mij :tounge:

Naast de speeltjes vergeet je ook de vaak donkere en klamme kamertjes te vermelden  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: reza op juli  1, 2021, 14:41:44
Hahaha indd Pascal :D
In feite is het HT forum een incognito dating site voor de over het algemeen wat oudere man met een veels te dure hobby, die hun speeltjes aan elkaar willen laten zien  :D

Ik ben nog voor in de 40 dus geldt dit allemaal niet voor mij :tounge:

Ooh, Is dat zo...?
Ik had een hele andere leeftijd voor ogen bij jouw... ::)





:tounge:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op juli  1, 2021, 09:58:44
Na een tijdje over en weer appen/mailen/PM-en was het gisteravond dan zover...

Hey Pascal,

Allereerst bedankt voor je geweldige en uitgebreide verslag! :pompom: :colgate:

Het was erg leuk om jou en Anton eindelijk in levende lijve te ontmoeten na alle eerdere contact via PM's en WhatsApps in de afgelopen periode.

Jouw ervaring qua stereo deel ik en daarmee ben ik voor mijn gevoel ook echt klaar (= niets meer aan doen). Qua surround wil en zal ik zeker nog wat puntjes op de 'i' zetten, met daarbij jullie observaties en opmerkingen in mijn achterhoofd ;). De Oppo doet overigens niets aan scaling (dus stuurt uit/door wat er via de bron wordt aangeboden, dus dat blijft zo). Zal de komende tijd zeker ook eens op wat hoger volume spelen – als Angelie er niet bij zit - om te kijken waar het optimum voor de sub zit bij dat volume (zoals ik vertelde heb ik al 4 'identieke' presets waarbij alleen de impact van de subwoofer wat varieert).

Kortom ik ga experimenteren met de dingen die jullie zijn opgevallen om te proberen om het nog wat beter te krijgen (een herkalibratie van de JVC stond sowieso al op de planning). De avond was helaas VEEL te kort, dus hopelijk kunnen we snel een keer bij jou of Anton afspreken om verder bij te kletsen en ik ben ook erg benieuwd naar jullie ruimtes en opstellingen :). Helaas is het er niet meer van gekomen om nog naar de dames van Viktor te kijken, dus ik heb ze maar op Blu-ray besteld (met hulp van Viktor) ;).

Jouw waarneming/ervaring qua bubble/immersive sound is overigens wel een hele prettige :pompom:. Want voor een eventueel marginaal verschil ga ik uiteraard geen grote investering doen, mede ook omdat ik bang ben dat het 'iets' afbreuk doet aan de stereo weergave (waar uiteindelijk nog steeds de focus ligt).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Marco66 op juli  1, 2021, 13:24:36
Wordt alleen maar nieuwsgieriger naar deze ruimte haha.

Gaat zeker goedkomen, kwestie van samen een nieuwe datum prikken :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: anton op juli  1, 2021, 14:13:34
Kan me hier helemaal bij jou verslag aansluiten Pascal.
Wat een prachtige, doordachtte en tot in de finesse gebouwde ruimte met een ongelofelijke aandacht voor detail. Niet alleen in de aankleding van de ruimte (heel smaakvol), de aandacht voor de kleinste details maar ook in de jarenlange zoektocht naar het meest optimale qua klankbeleving  :worship: :worship:. Zwaar onder de indruk  :wub:
Was supergezellig, leerzaam en heel inspirerend  8) Jan, super bedankt !!!!! en tot gauw  :coffee: :pompom:

Jij ook bedankt Anton en inderdaad tot gauw! :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Mooi verslag weer.
Ja die ruimte is niet te vatten in een verslag...die moet je ervaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Citaat van: papaleo op juli  1, 2021, 15:18:11
Ooh, Is dat zo...?
Ik had een hele andere leeftijd voor ogen bij jouw... ::)





:tounge:


Nog jonger?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Wel in goed overleg met de honden anders heb je een probleem.  :laugh:

Citaat van: denoontje op juli  1, 2021, 19:27:25
Mooi verslag weer.
Ja die ruimte is niet te vatten in een verslag...die moet je ervaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Prachtig verslag Pascal.
Een woord wat in mij opkomt na het lezen van Pascal zijn bevindingen is 'Trots'... denk dat Jan dat zeker zal zijn.
Ps, en een beest van een projector natuurlijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Citaat van: Jean Sibelius op juli  1, 2021, 17:11:35
Hey Pascal,

Allereerst bedankt voor je geweldige en uitgebreide verslag! :pompom: :colgate:

Het was erg leuk om jou en Anton eindelijk in levende lijve te ontmoeten na alle eerdere contact via PM's en WhatsApps in de afgelopen periode.

Jouw ervaring qua stereo deel ik en daarmee ben ik voor mijn gevoel ook echt klaar (= niets meer aan doen). Qua surround wil en zal ik zeker nog wat puntjes op de 'i' zetten, met daarbij jullie observaties en opmerkingen in mijn achterhoofd ;). De Oppo doet overigens niets aan scaling (dus stuurt uit/door wat er via de bron wordt aangeboden, dus dat blijft zo). Zal de komende tijd zeker ook eens op wat hoger volume spelen – als Angelie er niet bij zit - om te kijken waar het optimum voor de sub zit bij dat volume (zoals ik vertelde heb ik al 4 'identieke' presets waarbij alleen de impact van de subwoofer wat varieert).

Kortom ik ga experimenteren met de dingen die jullie zijn opgevallen om te proberen om het nog wat beter te krijgen (een herkalibratie van de JVC stond sowieso al op de planning). De avond was helaas VEEL te kort, dus hopelijk kunnen we snel een keer bij jou of Anton afspreken om verder bij te kletsen en ik ben ook erg benieuwd naar jullie ruimtes en opstellingen :). Helaas is het er niet meer van gekomen om nog naar de dames van Viktor te kijken, dus ik heb ze maar op Blu-ray besteld (met hulp van Viktor) ;).

Jouw waarneming/ervaring qua bubble/immersive sound is overigens wel een hele prettige :pompom:. Want voor een eventueel marginaal verschil ga ik uiteraard geen grote investering doen, mede ook omdat ik bang ben dat het 'iets' afbreuk doet aan de stereo weergave (waar uiteindelijk nog steeds de focus ligt).

Groeten, Jan

Graag gedaan Jan, ben benieuwd wat er nog allemaal verbeterd gaat worden in je ruimte, maar zoals gezegd je hebt echt een hele mooie bubble en dat voor een 4.1 set is en blijft gewoon ongelofelijk.
Ik denk echt wanneer je gaat uitbreiden dit afbreuk doet aan de rest van de ruimte, zie ook niet in hoe je de grondlaag zou kunnen uitbreiden om bijvoorbeeld het 'gat' tussen de fronts en surrounds te dichten, nog een set van die Dynaudio's inzetten als side surround? Lijkt me niet te passen in de ruimte en wordt het heel onpraktisch, kleine boekenplank speakers zullen enkel afbreuk doen op het gehele plaatje wat mij betreft, etc.
Atmos kun je overwegen, een .4 setup kun je makkelijk kwijt lijkt me mits je iets aan de diffusiepanelen op het plafond aanpast, maar dan ook weer, welke speakers zou onze lieve god onder de zon hebben die passen bij de rest van de set voor een (denk ik) marginale verbetering.

Wat je zou kunnen doen is jouw Auro3D test disc die je inmiddels wel goed kent meenemen naar Anton en daar draaien hoe dit klinkt op een 'echte' setup met hoogtekanalen.
Mijn Acurus doet helaas geen Auro dus bij mij zou geen optie zijn, al kunnen we hier natuurlijk wel de Dolby Atmos demo's draaien.
Kun je dan bepalen of je in jouw set nu echt zoveel 'mist' aan hoogteinformatie, denk bijvoorbeeld aan dat vliegtuig en die helicopters van de Auro disc.

We spreken snel wat af in het Limburgse land  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Citaat van: buckler op juli  1, 2021, 21:12:52
Prachtig verslag Pascal.
Een woord wat in mij opkomt na het lezen van Pascal zijn bevindingen is 'Trots'... denk dat Jan dat zeker zal zijn.
Ps, en een beest van een projector natuurlijk

Prachtige projector inderdaad Martin, was voor mij ook de eerste keer om een NX9 in den lijve te mogen ondervinden.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Citaat van: PascalP op juli  1, 2021, 22:02:57
Prachtige projector inderdaad Martin, was voor mij ook de eerste keer om een NX9 in den lijve te mogen ondervinden.
Die lens maakt het echt helemaal af vind ik.

vik

Inderdaad. En toch zijn er mensen die beweren geen verschil te zien tussen een N7 of een NX9.

Tijd voor een Goed Brilleke denk ik dan.  :lookaround:  :cheesy:

Citaat van: Teejoo op juli  1, 2021, 23:24:41
Die lens maakt het echt helemaal af vind ik.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op juli  1, 2021, 19:27:25
Mooi verslag weer.
Ja die ruimte is niet te vatten in een verslag...die moet je ervaren.

Dank je Thuur en dat kan ik natuurlijk alleen maar beamen ;). Er is al ooit eens geopperd om toegangskaartjes te gaan verkopen, haha... :D Maar zonder gekheid, lastig om te beschrijven, maar zeker ook lastig om te fotograferen. Destijds heeft 'R' hier hele mooie foto's genomen van de ruimte (nog in de tijd dat de Confidence C4's als fronts fungeerde). Zijn foto's laten eigenlijk nog steeds het beste zien hoe de ruimte in werkelijkheid is. Mijn pogingen daarna met mijn eigen Canon spiegelreflex camera zijn slecht een poging daartoe >:(.

Citaat van: reza op juli  1, 2021, 19:42:03
Nog jonger?

Broekie! :D

Citaat van: vik op juli  1, 2021, 19:46:15
Wel in goed overleg met de honden anders heb je een probleem.  :laugh:

En natuurlijk ook in goed overleg met Angelie en mij ;D.

Citaat van: buckler op juli  1, 2021, 21:12:52
Prachtig verslag Pascal.
Een woord wat in mij opkomt na het lezen van Pascal zijn bevindingen is 'Trots'... denk dat Jan dat zeker zal zijn.
Ps, en een beest van een projector natuurlijk

Dank je Martin! :) Heb het al vaker geschreven, maar wat ik met name voel is dankbaarheid. Dankbaar dat ik dit heb kunnen en mogen realiseren. Als iemand dan op deze manier de ruimte - waar ik zo'n 4 jaar mee bezig ben geweest - beschrijft, dan is dat wel een dikke veer natuurlijk :clapping:.

De NX9 is natuurlijk al een HELE mooie projector op zich, maar in deze weergave keten zitten ook de CineMike-modificatie van de projector, een Oppo 203 CM2 en de Fiber Optics HDMI CM met aan beiden zijde gestabiliseerde 5V voedingen en het Stewart scherm natuurlijk. Maar ook hier heel gaaf natuurlijk hoe Pascal het heeft verwoord en wat ik volledig herken. Ook IK heb het gevoel dat ik naar een mega grote OLED zit te kijken. Binnenkort komt een klein(er) model in de woonkamer, misschien dat ik daarna mijn mening moet bijstellen.

Citaat van: PascalP op juli  1, 2021, 22:01:23
Graag gedaan Jan, ben benieuwd wat er nog allemaal verbeterd gaat worden in je ruimte, maar zoals gezegd je hebt echt een hele mooie bubble en dat voor een 4.1 set is en blijft gewoon ongelofelijk.

Ik denk echt wanneer je gaat uitbreiden dit afbreuk doet aan de rest van de ruimte, zie ook niet in hoe je de grondlaag zou kunnen uitbreiden om bijvoorbeeld het 'gat' tussen de fronts en surrounds te dichten, nog een set van die Dynaudio's inzetten als side surround? Lijkt me niet te passen in de ruimte en wordt het heel onpraktisch, kleine boekenplank speakers zullen enkel afbreuk doen op het gehele plaatje wat mij betreft, etc.

Ik heb dat in het verleden al geprobeerd ::). Had destijds Confidence C1's als rear speakers, maar daarmee werd het inderdaad niet beter (als extra naast de C1's). Het enige wat misschien(?) gaat werken is om een setje C4's bij de koven aan de linker en rechterzijde neer te zetten, maar dat is inderdaad erg onpraktisch en erg kostbaar. De enige echte upgrade die ik zou kunnen maken is om toch een tweede set VR10-Mk2's te kopen als rears (maar dat gaat het ook niet worden).

Maar wat ik sowieso ook meeneem van afgelopen woensdag: tweede lens memory voor 21:9 content, subwoofer impact aanpassen bij hoger volume, Adamantium in de ruimte, Software update 3.52 voor de JVC en een (her)kalibratie van de JVC. De volgende M&G staat voor 8 Augustus gepland (samen met Skyfox en Kamdioblitz), dus ik hoop/verwacht dan het bovenstaande lijstje afgewerkt te hebben.

Citaat van: PascalP op juli  1, 2021, 22:01:23
Atmos kun je overwegen, een .4 setup kun je makkelijk kwijt lijkt me mits je iets aan de diffusiepanelen op het plafond aanpast, maar dan ook weer, welke speakers zou onze lieve god onder de zon hebben die passen bij de rest van de set voor een (denk ik) marginale verbetering.

Daar heb ik ook al lang over nagedacht. En ik denk dan dat ik toch voor Dynaudio's zou gaan, puur om de reden dat VS's bookshelfs al snel ca. 10K per set kosten (en dat maal twee en dan nog de rest...).

Citaat van: PascalP op juli  1, 2021, 22:01:23
Wat je zou kunnen doen is jouw Auro3D test disc die je inmiddels wel goed kent meenemen naar Anton en daar draaien hoe dit klinkt op een 'echte' setup met hoogtekanalen.
Mijn Acurus doet helaas geen Auro dus bij mij zou geen optie zijn, al kunnen we hier natuurlijk wel de Dolby Atmos demo's draaien.
Kun je dan bepalen of je in jouw set nu echt zoveel 'mist' aan hoogteinformatie, denk bijvoorbeeld aan dat vliegtuig en die helicopters van de Auro disc.

Ga ik zeker doen! Een paar referentie discs waarvan ik hier ervaar dat ze heel goed klinken en dan bij anderen ervaren hoe het daar klinkt (ik had met Richard en Marc al afgesproken dat zij vooraf thuis ook naar deze discs luisteren om op 8 augustus een vergelijking te kunnen maken). En waar we het woensdag ook al over hadden, mijn ruimte is gebouwd voor stereo en om daar dan met een hamer surround puzzelstukjes in te willen slaan, dat is sowieso geen goed idee.

Citaat van: PascalP op juli  1, 2021, 22:01:23
We spreken snel wat af in het Limburgse land  :coffee:

Goed plan, inclusief een stukje Limburgse vlaai?  ;D

Citaat van: Teejoo op juli  1, 2021, 23:24:41
Die lens maakt het echt helemaal af vind ik.

En met de andere extraatjes (zie boven) zelfs nog een stap(je) mooier! :colgate:

Citaat van: vik op juli  2, 2021, 09:18:13
Inderdaad. En toch zijn er mensen die beweren geen verschil te zien tussen een N7 of een NX9.

Mooi toch. Scheelt je een hoop geld als je het verschil niet ziet! >:D

Citaat van: vik op juli  2, 2021, 09:18:13
Tijd voor een Goed Brilleke denk ik dan.  :lookaround:  :cheesy:

Haha... Eens en daar hebben we Maz voor natuurlijk! :coffee: (is het cirkeltje weer rond).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

we houden contact Jan, ik zorg dat de Limburgse vlaai klaar staat  :coffee:
Aanstaande zondag worden wel mijn Atmos speakers opgehaald en ben nog bezig met alternatieven, dus dan moet ik natuurlijk wel weer een functionele Atmos set hebben voordat je deze kant op komt ;)

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Mmmm vlaai[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jefften

Citaat van: PascalP op juli  2, 2021, 15:14:30
we houden contact Jan, ik zorg dat de Limburgse vlaai klaar staat  :coffee:
Aanstaande zondag worden wel mijn Atmos speakers opgehaald en ben nog bezig met alternatieven, dus dan moet ik natuurlijk wel weer een functionele Atmos set hebben voordat je deze kant op komt ;)

Tja.. of Jan komt eerst hier 😉
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje


Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op juli  2, 2021, 11:50:39
Maar wat ik sowieso ook meeneem van afgelopen woensdag:
1) tweede lens memory voor 21:9 content
2) subwoofer impact aanpassen bij hoger volume
3) Adamantium in de ruimte
4) Software update 3.52 voor de JVC en
5) (her)kalibratie van de JVC.

Ondertussen 1, 2 en 4 gedaan ;D

1)
Dat had ik al eerder moeten doen :P. Het beeld wordt mooi omkaderd door 3 zwarte balken ipv van 2, valt wat nog mooier tussen de speakers in en kijkt wel prettig qua kijkhoek (nog wel even wennen) ;D. Puntje 3) wordt nog belangrijker om snel te realiseren! ;)

2)
Ik heb nu even een paar 0.1dB's er vanaf gehaald en ga de komende tijd luisteren en kijken. Moet zeggen dat de scene die we afgelopen woensdag zagen ("Oblivion", waar hij de capsules verdedigt tegen de pods) wel wat rustiger c.q. minder bombastisch wordt (~het laag valt inderdaad minder op bij hogere volumes), dus dat is goed. Maar zoals geschreven of deze afstelling nu optimaal is... (ik heb nog een paar weken)

4)
Stelt uiteindelijk niet zo heel veel voor qua uitvoering (de wetenschap dat alle instellingen bewaard blijven is daarbij wel heel prettig). Na de software update heb ik even getest met wisselen van trailers, waar af en toe de handshake fout ging en het is na de update helemaal niet meer gebeurd (goed teken, fingers-crossed).

Tot slot van de avond nog The Police - Certifiable gekeken. Wat een gaaf concert... zowel qua beeld, geluid als muziek. Echt genieten van begin tot eind :colgate:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)