The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rielplayer

Mooie vooruitzichten op een fijne kerst met deze spullen!. ALs het weer kan en mag hou ik me graag aanbevolen om eens te komen kijken en luisteren.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Jean Sibelius

Citaat van: reza op december 22, 2020, 10:53:59
Dat wordt nog eens een leuke kerst!!

Ik had me al helemaal ingesteld op een kerst zonder deze beamer (wat uiteraard ook prima was geweest), maar dit is nog leuker natuurlijk :)

Citaat van: Kamidioblitz op december 22, 2020, 10:56:33
Whoop whoop!! Gaaf bericht man!! Dat wordt pas genieten. Mega upgrade!

Dank je! Was wel even schrikken en snel schakelen vanochtend :D

Citaat van: skyfox op december 22, 2020, 10:59:02
Wauw, das nog eens een kerstkadootje! Of laat dat -tje maar weg... Gaaf Jan! Dat wordt een intensieve woensdagavond. Donderdag alvast vrij genomen? ;)

Dit zijn inderdaad de betere 'kadootjes' :music: Zal wel laat worden woensdag, maar dat heb ik er wel voor over. Donderdag stond sowieso al vrij gepland omdat ik nog behoorlijk wat dingen moe(s)t regelen.

Citaat van: clockwork op december 22, 2020, 11:22:23
Lekker!!! Het ultieme Kerstman gevoel dus voor jullie... :xmas:

Veel plezier alvast de komende periode.

(en sowieso fijne dagen toegewenst voor iedereen :popcorn: )

Inderdaad. Tweede kerstdag staat standaard de hele dag in de ruimte doorbrengen gepland, nu met deze beamer geeft dat weer een extra dimensie. Alleen 'balen' dat ik toch niet de LOTR 4K heb gekocht, maar ik heb genoeg andere leuke films om te kunnen kijken.

Citaat van: anton op december 22, 2020, 11:25:05
Benieuwd of Viktor als kerstman verkleed binnenkomt  ;D, geniet er van Jan !!! Ben heel nieuwsgierig hoe je dit BEEST gaat ervaren  :wub:

Ik ga er vanuit dat Viktor meeleest, dus als hij niet in kerstmannen pak binnenkomt, dan stuur ik hem weer gewoon naar huis :colgate:

Ben ook heel benieuwd wat deze beamer gaat brengen. De N7 was al een plaatje, dus de verwachtingen zijn hoog.

Citaat van: Valkyrie op december 22, 2020, 11:37:51
Wat gaaf! Veel plezier! :headbanging:

Dank je! :pompom:

Citaat van: PascalP op december 22, 2020, 11:51:29
^^ daar gaan we dan wel even vanuit toch :P

Gaaf Jan!!

Thx. En anders weer terug naar Den Bosch (incl. Beamer) ;)

Citaat van: papaleo op december 22, 2020, 17:26:48
Wat een onverwachte verrassing zeg...,Ik hoef je niet te vertellen dat dit voor jouw/jullie een waanzinnige Kerst gaat worden...,geniet er maar lekker van  :popcorn:

Inderdaad een mooie verassing. Dank je! Heb na morgen bijna 2 weken vakantie, dus die ga ik goed doorkomen :colgate:

Citaat van: Marco66 op december 22, 2020, 18:48:13
Wat gaaf, dat worden extra mooie dagen zo. Have fun!

Bedankt Marco! :)

Citaat van: denoontje op december 22, 2020, 19:58:47
vet coooooool Jan...heel veel plezier!

Dank je Thuur. Hopelijk voel je je wel een beetje schuldig... want jij en Viktor hebben begin dit jaar  toch wel het zaadje gepland wat geleid heeft tot dit alles :colgate:


Ondertussen heb ik niet stil gezeten. Heb ondertussen de spullen klaar staan/liggen om de beamers snel en veilig om te kunnen wisselen.

Nog 1 nachtje slapen :D



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

Ik voel me niet schuldig hoor...ik zie het gewoon als een her M&G om te zien of je onze tips echt wel goed hebt opgevolgd ;-)

Tja zo'n ruimte vraagt natuurlijk om een bb....bazen beamer!  :devil:

raindog

Ik lees hier af en toe mee en vind het prachtig dat je de NX9 CM hebt besteld! Daar ga je héél lang plezier van hebben. Top van Viktor dat hij 'm morgen al kan komen leveren. Fijne kerst samen!
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

vik

Het wordt sowieso een goede oefening voor de schouders  :devil: 

Vik in een kerst pak dat ga ik Jan niet aandoen.  :P


Citaat van: anton op december 22, 2020, 11:25:05
Benieuwd of Viktor als kerstman verkleed binnenkomt  ;D, geniet er van Jan !!! Ben heel nieuwsgierig hoe je dit BEEST gaat ervaren  :wub:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RonG

Citaat van: Jean Sibelius op december 22, 2020, 10:45:46


We spreken vervolgens af dat Viktor morgenavond langs komt om de beamer te brengen, te installeren en af te stellen


Nou, prettige kerstdagen O0. en veel plezier.

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op december 22, 2020, 20:50:39
Ik voel me niet schuldig hoor...ik zie het gewoon als een her M&G om te zien of je onze tips echt wel goed hebt opgevolgd ;-)

Haha... Lijkt me een goed plan :colgate:.

Heb hieronder even wat quotes uit jouw verslag van eerder dit jaar gezet naar aanleiding van het bezoek van jou en Viktor aan de Mansion.

"
Dan wordt de JVC aangeslingerd om wat HT te kijken. Scherm komt automatisch naar beneden, tapas op de tafel en gaan. De JVC tovert een mooi plaatje op het Steward scherm. Maar ik nu mis ik toch wat (ja ik ben verwend qua beeld thuis met mijn n7, 260 breed scherm kijkend op 3,5 meter :-P ). Het is natuurlijk geen 4k, een wat oudere projector en een wat oudere Oppo. Dus je mag dit ook niet vergelijken. Maar nu zie je dat er in de tijd veel winst is behaald in de nieuwe generatie av apparatuur. Zwart is er genoeg, maar je mist net wat scherpte, pop en licht vs de nieuwe generatie. Dus dan toch ook de Cinemike Oppo eraan. Dat werd al een stuk beter, scherper, meer gestoken, meer pop..toch een duidelijk verschil. We hebben verschillende fragmenten bekeken. Ook alle geluidsporen werden nu ook afgespeeld, dat wat Jan niet lukte op een of andere manier met de oude Oppo en zijn Trinnov.
Tja of de beeldupgrade komt door de nieuw Oppo, een Oppo Cinemike tuning of combi van de 2....Hier kan Jan zeker winst halen. Of wellicht dan toch direct een n5 of n7 en een nieuwe (getunede) Oppo) ;-) of een panasonic UHD.
"

Dit bevestigde ook al mijn eigen ideeën en ik heb ook goed geluisterd naar de tips. Ik noteer:
- Nieuwe Oppo ('check')
- Oppo Cinemike Tuning ('check') en
- Nieuwe projector ('check').

:D

"
Voor actiefims miste ik op een of andere manier wat impact, wat oempf.
Wellicht dat je in de Trinnov nog wat kan experimenteren op dat vlak met andere dsp-curves. Want aan het speakergeweld wat in de ruimte staat kan het niet liggen! Al kan een center denk ik ook veel brengen.
Kan ook zijn dat ik ook in deze "verwend" ben in deze met mijn full atmos setup vs in deze een 4.1 set up.
Ook zit ik dichter op de speakers thuis in een iets kleine ruimte.
Dus gewoon een extra von Schweikert op zijn kan leggen als center, bass tower eronder , wat Dynaudio's aan het plafond en knallen in real atmos!
"

Ook hier heb ik goed geluisterd naar de tips. Ik noteer:
- aanschaf 3D Codecs Trinnov ('check')
- Dedicated  Target curves voor Film en wat verder tweaken ('check').

:colgate:

Maar geen center en (nog) geen speakers aan het plafond...
Tja. Laten we nog maar niet op de zaken vooruitlopen. Ik vind dat er met deze aanpassingen voor surround weer mooie stappen zijn gemaakt alhoewel het nog steeds een 4.1 opstelling is.


Citaat van: denoontje op december 22, 2020, 20:50:39
Tja zo'n ruimte vraagt natuurlijk om een bb....bazen beamer!  :devil:

Deze beamer gaat eigenlijk weer wat verder dan dat ik oorspronkelijk van plan was, maar ja: 'je leeft maar een keer'. Ga er vanuit dat we binnen 12 uur een prachtig plaatje hier op het scherm kunnen toveren :).

Citaat van: raindog op december 22, 2020, 22:50:32
Ik lees hier af en toe mee en vind het prachtig dat je de NX9 CM hebt besteld! Daar ga je héél lang plezier van hebben. Top van Viktor dat hij 'm morgen al kan komen leveren. Fijne kerst samen!

Dankjewel en leuk dat je ook hier af en toe komt kijken :colgate:. Ga er vanuit dat ik nu weer een paar jaar mee kan met al het beamer geweld (zo niet, dan toch). Angelie moet 'helaas' volgende week gewoon werken, maar ik heb daardoor een goed excuus om veel uren te maken in de ruimte :happy:. We hebben nog niet besloten welke film(s) we allemaal gaan kijken met de kerst, maar gelukkig is er keuze genoeg.

Citaat van: vik op december 23, 2020, 08:40:05
Het wordt sowieso een goede oefening voor de schouders  :devil: 

Daar ben ik ook bang voor. De gebruikte Audipack beugel zit namelijk vast als een huis (en moet je met twee handen losmaken) en dan heb je ook nog een beamer die onderhevig is aan de zwaartekracht. Weet ondertussen uit ervaring dat je dit echt met zijn tweeën moet doen. Je wilt namelijk niet meemaken dat de beamer per ongeluk uit je handen glijdt en de hele val naar beneden maakt.

Citaat van: vik op december 23, 2020, 08:40:05
Vik in een kerst pak dat ga ik Jan niet aandoen.  :P

Dat vind ik dan weer een beetje jammer Viktor >:D. Ik heb ondertussen al iets voor je klaargelegd :D.

Citaat van: RonG op december 23, 2020, 10:20:18
Nou, prettige kerstdagen O0. en veel plezier.

Dankjewel Ron! Hopelijk verloopt de hele installatie/operatie zonder noemenswaardige problemen, maar het blijft toch altijd weer even spannend totdat alles hangt en volledig werkt. Als het gelukt is, dan meld ik me weer (en anders uiteraard ook) :colgate:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Citaat van: Jean Sibelius op december 23, 2020, 13:24:06.

Dat vind ik dan weer een beetje jammer Viktor >:D. Ik heb ondertussen al iets voor je klaargelegd :D.


Wij wachten op de foto's :D
Zolang het maar niet zo'n kerstslip is die je normaal naar de badjassenclub kunt dragen :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Misschien is Tenet wel een idee als film. Of Dunkirk. Zijn beide films zonder object based audio maar met een dikke 5.1 track waar ik het beeld smullen is. Wel veranderende aspect ratio's, wat mij betreft een dikke min[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Qua film zou ik dan een andere Nolan suggereren: The Dark Knight, of opvolger The Dark Knight Rises. Als deze niet in de collectie zitten kom ik ze wel even brengen. Kijk ik meteen de film mee  :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

reza

Citaat van: Kamidioblitz op december 23, 2020, 13:33:24
Misschien is Tenet wel een idee als film. Of Dunkirk. Zijn beide films zonder object based audio maar met een dikke 5.1 track waar ik het beeld smullen is. Wel veranderende aspect ratio's, wat mij betreft een dikke min[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik zou toch beginnen met the LOTR op UHD.
In plaatst van al die formaat veranderingen, alhoewel, hij gaat natuurlijk een lens gebruiken, dus kan hij gewoon 21.9 blijven kijken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG


papaleo

Als het om referentie beeld gaat zou je zeker de film 'Allied' moeten zien....deze film is kwa PQ fantastisch!!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Ik Mis het kerstjurkje vik!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton


RonG

Citaat van: Jean Sibelius op december 23, 2020, 19:07:56
En de kerstman is ondertussen gearriveerd :colgate:

Deze kerstman mag ook hier aan komen :D, have fun!!

MLCinema

Gaaf!!! Enjoy mannen!! Ben heel benieuwd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

skyfox

Goed bezig, Viktor! Zonder de muts had de aflevering gewoon niet gekund. Veel plezier met het ophangen en afstellen, mannen! Ik ben benieuwd welke film er als eerste in z'n geheel op wordt gekeken!  :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sion

Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Jean Sibelius

Ik kom net weer uit de Mansion. Ik houd het voor nu kort, maar zal morgen nog uitgebreider reageren en mijn verdere ervaringen delen ;)

Maar de eerste indruk is WAUW... Wat een beeld :inlove: :wub:

De eerste film die ik heb gekeken is uiteindelijk Ready Player One geworden (uiteraard in 4K HDR).

Hieronder een foto van de NX9 (links op de foto) en RS55 (rechts op de foto) langs elkaar :D  en een foto van de NX9 aan het plafond. :colgate:

Welterusten allemaal!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Wat een monster is het in verhouding tot je vorige projector. Ik vond de N5 al groot, deze is nog iets groter. Ready Player One is genieten op UHD, zowel beeld als geluid.

Het leuke met het hebben van een 4K UHD collectie is dat ze bij iedere nieuwe projector er beter uit gaan zien[emoji13]. Maar met deze zit je de komende X jaar helemaal gebakken.

Zo is het beeld ook op het niveau wat de audio in de ruimte verdiend. Geniet ervan de komende tijd!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


skyfox

Eindbazenbeamer in de Mansion. Zoals het hoort. Gefeliciteerd Jan, wát een mooie upgrade! Dat wordt een heerlijke kerst(vakantie?)!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9