The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: Rob_Dingen op juni  7, 2010, 19:42:47
Op zich heb je geen rs232 module nodig.
Het kan ook gewoon met IR daar zijn ook 4 groepen van dus zorg dat je 2 verschillende uitgangen gebruikt.
Dat vroeg ik me in eerste instantie óók af (kijkend naar het schema wat bv. in de Starter's guide van Pronto staat).
Onderstaande had ik me echter niet gerealiseerd.

Citaat van: jaco op juni  7, 2010, 20:30:47
Maar met RS-232 kun je met feedback wat weten wat er aan staat en welk scenario geselecteerd is.
Als je toch al een RFX9600 hebt kunt je het voor die 100-150 $ (ex verzenden en als je het niet slim doet invoer rechten en BTW er ook nog bij) wel mooier maken.
Gezien de kosten van de rest maakt zo'n bedrag dan óók niet heel veel meer uit ;D (en maakt het inderdaad wel mooier).

Momenteel ben ik me vooral nog aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn, allereerst nog even investeren in veel hout, verf en panelen.
Mijn voorbeeld HT's die ik ondertussen heb mogen bewonderen maken allemaal gebruik van de Combi pronto + Lutron :)
(dus er moeten wel hele goede alternatieven c.q. argumenten komen wil ik uiteindelijk toch besluiten om over te stappen op iets anders)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Groot voordeel van RS-232 control van wat dan ook is als je naar 2-weg communicatie gaat dat je feedback krijgt.

In een auto hoor je ook klik klik en zie je een lichtje knippern als je de richting aanwijzer gebruikt.
Zit er ook niet voor niets op..

Maar goed waarschijnlijk hebben ook niet veel mensen feedback goed zien werken.

Ik heb ooit het voorbeeld gegeven dat ik op mijn pronto kon zien of het lichtje van de velodyne sub aan of uit stond.  Als je de subwoofer ziet staan is het redelijk nutteloos, maar als hij buiten je gezichtsveld staat is het wellich handig.
Verder krijg je dan ook tegelijk de feedback over volume, gekozen preset etc. Je leest 1 string feedback uit, ontleed die en hebt iets van 6 variabelen waar je iets mee kunt doen. Het is met een pronto maar net wat je er mee wilt doen..

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Rob_Dingen

Hoi

Natuurlijk is RS232 het mooist maar je hebt er maar 4 van en in dit geval ben je er al 2 kwijt voor licht sturing.
Ik vind persoonlijk ook niet dat je voor licht feedback nodig hebt je ziet zelf ook wel of de lamp aan of uit is :D
Dus ik denk dat projector versterker en speler een mooiere optie is voor RS232.
Ook zou ik kijken of je niet wat groepen samen kunt voegen 6 verschillende groepen is nogal wat.
Als ik uit ervaring kijk wat ik zelf gebruik is dat alles uit (Film) alles aan (audio) alleen verlichting bij apparatuur en films (wisselen van film) en ik heb een stand voor sport te kijken waarbij de voorkant van de ruimte donker is en de achterkant van de ruimte verlicht.

Rob

Jean Sibelius

Citaat van: jaco op juni  7, 2010, 21:53:35
Groot voordeel van RS-232 control van wat dan ook is als je naar 2-weg communicatie gaat dat je feedback krijgt.
Hoi Jaco. Bedankt voor alle doorgestuurde informatie (tevens via PM) :)

Citaat van: Rob_Dingen op juni 10, 2010, 13:25:26
Natuurlijk is RS232 het mooist maar je hebt er maar 4 van en in dit geval ben je er al 2 kwijt voor licht sturing.
Hoi Rob. Daar heb je helemaal gelijk in. Ben alleen bang dat ik sowieso een RS232 voor het licht moet gaan gebruiken, omdat ik het Lutron systeem had voorzien vlakbij de meterkast voor fase 2 en 3 (en die hangt in een andere ruimte gescheiden door dikke muren ten opzichte van de HT-ruimte).

Citaat van: Rob_Dingen op juni 10, 2010, 13:25:26
Ik vind persoonlijk ook niet dat je voor licht feedback nodig hebt je ziet zelf ook wel of de lamp aan of uit is :D
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Van de andere kant is het wel grappig om te kunnen zien op hoeveel % de diverse lampen branden (geef meteen toe... dit heeft wel een hoog gadget-gehalte) ;)

Citaat van: Rob_Dingen op juni 10, 2010, 13:25:26
Dus ik denk dat projector versterker en speler een mooiere optie is voor RS232.
De processor staat natuurlijk op nummer 1 wat dit betreft. De andere twee zijn inderdaad goede opties (bedankt)! ;D
Zal voor mezelf de komende tijd eens nagaan wat mijn eigen top 3 is ivm feedback (heb nog even de tijd alvorens een besluit te hoeven nemen).
=> ben me momenteel aan het concentreren op de akoestiek (midden en hoog frequent, lees: het plafond)

Citaat van: Rob_Dingen op juni 10, 2010, 13:25:26
Ook zou ik kijken of je niet wat groepen samen kunt voegen 6 verschillende groepen is nogal wat.
Als ik uit ervaring kijk wat ik zelf gebruik is dat alles uit (Film) alles aan (audio) alleen verlichting bij apparatuur en films (wisselen van film) en ik heb een stand voor sport te kijken waarbij de voorkant van de ruimte donker is en de achterkant van de ruimte verlicht.
Een extra Qs kost al snel €1000, dus ik had al snel gekeken of het mogelijk is om wat groepen samen te voegen wat inderdaad mogelijk is (heb nog geen besluit genomen).
Verder gestart met een tweede ronde langs 'mijn' referentie HT's om nogmaals inspratie op te doen qua afwerking, verlichting, et cetera, maar natuurlijk ook voor de gezelligheid en om bij te kletsen want er is in de afgelopen tijd een hoop gebeurd :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Afgelopen week nog even hard doorgetrokken aan de voorwand (met in mijn achterhoofd de wetenschap dat Toine aanstaande vrijdag langs komt om nagalmmetingen uit te voeren in de ruimte). Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden moet ik deze week nog twee en halve dag terug naar mijn werk, vandaar dat ik afgelopen week/weekend erg veel heb moeten doen. Tja, volgende keer de vakantie wat beter plannen (of direct naar het buitenland zodat ik niet terug kan komen) ;)

Ondertussen is de complete voorwand (basstraps 4, 5, 6 en 7) tweemaal gespoten en verder afgewerkt, lees: afplakken, schuren, plamuren, ontvetten, absorptiemateriaal aanbrengen en fixeren, basstraps afsluiten, loze leiding voor HDMI-kabel, et cetera. Alle basstraps zijn nu volledig luchtdicht afgesloten met uitzondering aan de voorzijde, zodat ze ieder hun frequentie specifieke werking (46, 50, 63, 71.5, 80, 100 en 122 [Hz]) kunnen doen.

Enkele foto's van dit proces:

Alvorens te kunnen beginnen met spuiten, allereerst alles goed afgeplakt.



Daarna twee lagen verf opbrengen met de verfspuit



Daarna het afplakfolie voorzichtig verwijderen en de basstraps verder dichtmaken, met onderstaande als eindresultaat O0



Tijdens het avondeten gisteren kwam Angelie met de opmerking waarom ik niet ging luisteren of het effect al hoorbaar was. Daarop volgend heb ik de draagbare CD-speler van bovengehaald en een 'pump the bass' CD in de draagbare speler gestopt en afgespeeld. Helaas... de CD-speler van Angelie was niet in staat om voldoende lage tonen in de ruimte te produceren, dus ik heb nog niet heel goed kunnen beluisteren of de laagabsorptie (beter) onder controle is hoewel dat voor mijn gevoel wel degelijk het geval is. Dit op basis van wat pogingen om zelf wat laag in de ruimte te genereren en groter gevoel van rust in de ruimte. De metingen van aanstaande vrijdag zullen dat gevoel hopelijk verder onderbouwen :).

Voordat Toine komt moet de ruimte zo leeg mogelijk zijn, dus ik heb nog wel wat werk te verrichten, maar dat moet wel lukken binnen de beschikbare tijd. Ik ben wel erg benieuwd hoe de breedbandige nagalmtijd momenteel is. Gisteren met Angelie een schatting gemaakt van het aantal uren dat momenteel alleen al in de afwerking van de ruimte is gaan zitten en we kwamen allebei op een voorzichtige schatting van ten minste 400 uren. Mijn initiële inschatting van 700 – 800 uren zou hiermee wel eens kunnen kloppen (ach, een hobby mag tijd en geld kosten).

Het materiaal voor de 10 diffusiepanelen ligt ondertussen ook al klaar om verder verwerkt te worden. Eerlijkheid gebied te zetten dat de diffusie panelen een veel grotere 'eye-catcher' zijn dan de basstraps (die worden over het algemeen toch meer gezien als grote lompe bakken), voor de leek zien de diffusiepanelen er veel interessanter uit.



Ik schrijf dit omdat met de 10 diffusiepanelen op de voorwand, deze voorwand hopelijk toch wel een fraai geheel gaat vormen (nog even afwachten dus, maar gezien het feit dat ik na deze week tevens 'schoolvakantie' heb, voorzie ik voldoende vrije tijd om dat klusje relatief snel te klaren. De diffusiepanelen worden overigens op dezelfde wijze samengesteld als de basstraps: MDF zagen, plamuren, schuren, onderdelen apart rollen, assembleren, spuiten (en alle tussenstappen die daarbij horen).

Zodra de diffusiepanelen hangen tijd voor nieuwe foto's!


Groeten, Jan


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Wat een perfectie, prachtig  :worship:

Mooi verhaal met de draagbare CD speler van Angelie  ;D. Ik zie je al draaien aan de volumeknop en balen dat het niet voldoende volume is  :D

Jean Sibelius

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 06:29:19
Wat een perfectie, prachtig  :worship:
Dank je Dave voor het compliment. Ik doe mijn best om het nivo constant te houden :)

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 06:29:19
Mooi verhaal met de draagbare CD speler van Angelie  ;D. Ik zie je al draaien aan de volumeknop en balen dat het niet voldoende volume is :D
Dat was inderdaad even flink balen (ik houd niet zo van wachten) >:D
Praxis heeft momenteel een mooie aanbieding (accu boormachine + draagbare bouwradio, ik denk dat ik die maar ga halen => heb ik ondertussen wel verdiend vind ikzelf :happy:)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Anders zet je toch ff die DD18 in de ruimte met een verlengkabeltje  :tongue2:

Serieus, ziet er echt heel erg MOOI (ja mag met hoofdletters) uit! Hopen dat de metingen een bevredigend resultaat op gaan leveren. ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

ACQUA

jeetje mina  :)

hoeveel inkom ga je vragen als het af is want dit word wel beter dan een standaard bioscoopzaaltje lijkt mij  :clapping:  echt knap werk

jrjhoe

Echt prachtig man, gewoon vakwerk.

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt als het af is met de confidences erin...
Stereo: TAD CE-1 | REL B1 | Mark Levinson No. 332 | Krell KRC-HR | Luxman EQ-500 | Pyon Sound Ultima/Iris 12" | Michell Gyro SE Black/SME 309/DIY PSU | Mytek Manhattan II met Roon Ready kaart

MLCinema

Citaat van: Jean Sibelius op juni 15, 2010, 06:45:21
Dank je Dave voor het compliment. Ik doe mijn best om het nivo constant te houden :)
Dat was inderdaad even flink balen (ik houd niet zo van wachten) >:D
Praxis heeft momenteel een mooie aanbieding (accu boormachine + draagbare bouwradio, ik denk dat ik die maar ga halen => heb ik ondertussen wel verdiend vind ikzelf :happy:)

Dat niveau hou je zeker constant hoog. Prachtig gewoon. Ook het topic is qua opbouw met zorg in elkaar gestoken. Probeer deze altijd te volgen. Verschrikkelijk gaaf project. Nog steeds! Ben razend benieuwd naar het eindresultaat! Hulde!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op juni 15, 2010, 08:23:41
Anders zet je toch ff die DD18 in de ruimte met een verlengkabeltje  :tongue2:
Als ik zo'n kabeltje hier zou hebben liggen, dan zou ik het meteen doen 8) (maar ik moet dus nog even wachten op de apparatuur van Toine).

Citaat van: Madhouse op juni 15, 2010, 08:23:41
Serieus, ziet er echt heel erg MOOI (ja mag met hoofdletters) uit! Hopen dat de metingen een bevredigend resultaat op gaan leveren. ;)
Dank je Roy voor je compliment :). Ben zelf ook erg blij met het eindresultaat. Metingen worden een spannend moment en de basis voor hoe verder met het plafond...

Citaat van: ACQUA op juni 15, 2010, 09:36:04
jeetje mina  :)
O0 Mooie samenvatting voor een uit de hand gelopen hobby ;)

Citaat van: ACQUA op juni 15, 2010, 09:36:04
hoeveel inkom ga je vragen als het af is want dit word wel beter dan een standaard bioscoopzaaltje lijkt mij  :clapping:  echt knap werk
Dat beslis ik op het moment dat alles klaar is en als ik weet of de 'doelstellingen' gehaald zijn ;). Bedankt!

Citaat van: jrjhoe op juni 15, 2010, 09:43:49
Echt prachtig man, gewoon vakwerk.
Dank je! Probleem met zo'n ruimte is echter wel hetzelfde als met een volgende upgrade in de set. Iedere keer als je iets hebt, dan wil je zo snel mogelijk door naar de volgende upgrade (want het went best snel en je bent alweer vergeten voor geld c.q. tijd deze stap heeft gekost). Oftewel: ben alweer gewend aan de voorwand en wil nu zo snel als mogelijk verder met het plafond.

Citaat van: jrjhoe op juni 15, 2010, 09:43:49
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt als het af is met de confidences erin...
Dat houd me ook al een tijdje bezig. Heb echter nog geen flauw idee wanneer dit moment gaat komen. Heb in het verleden al wel gekeken naar de combinatie van de houtenvloer en de cherry uitvoering van de C4's en die combinatie vond ik persoonlijk erg mooi. Ik blijf gewoon lekker gestaag doorwerken en hoop dat het bovengenoemde moment zo snel als mogelijk gaat komen.

Citaat van: Kamidioblitz op juni 15, 2010, 10:22:42
Dat niveau hou je zeker constant hoog. Prachtig gewoon. Ook het topic is qua opbouw met zorg in elkaar gestoken. Probeer deze altijd te volgen. Verschrikkelijk gaaf project. Nog steeds! Ben razend benieuwd naar het eindresultaat! Hulde!
Ik heb gelukkig geen haast, dat scheelt. Dank je :) Hopelijk stimuleert het mensen om zelf ook zo'n stap te maken, want het geeft wel een hoop voldoening en afleiding naast de dagelijkse zaken. Word zelf ook steeds meer benieuwd naar hoe het gaat klinken, maar voordat het zover is zijn wel weer even verder. Als er weer een volgende stap is gemaakt, komen er nieuwe foto's.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Jean Sibelius op juni 16, 2010, 07:02:08
Als ik zo'n kabeltje hier zou hebben liggen, dan zou ik het meteen doen 8) (maar ik moet dus nog even wachten op de apparatuur van Toine).
Gewoon een iPod met testtonen erop aansluite, makkelijk zat! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: eddy135 op juni 16, 2010, 09:06:14
Indrukwekkend! :)
Dank je. Kwestie van tijd vrij maken en nauwkeurig werken ;). Hopelijk pakken de metingen morgen goed uit.

Citaat van: The Vampire op juni 16, 2010, 19:40:47
:worship: (woorden schieten toch te kort)
haha... :laugh: ;) Bedankt!

Citaat van: celerontje op juni 16, 2010, 19:49:54
Gewoon een iPod met testtonen erop aansluite, makkelijk zat! ;)
Was een optie geweest, maar ik heb het toch niet aangedurft om alleen daarvoor de sub te verplaatsen naar die stoffige ruimte (ik wil nog wel een nachtje wachten).

Naast de ruimte is er overigens óók nog hard gewerkt aan de buitenzijde van de ruimte (lees: tuin).
De zandbak, alhoewel geliefd bij de kinderen uit de buurt, heeft plaats gemaakt voor een tweede terras :)
In overleg met Angelie besloten om de vijver uit te stellen tot volgende jaar. De waterschildpadden hebben een tijdelijk verblijf gekregen in de tuin en vermaken zich ondertussen prima.
Het aantal lopende 'projecten' is daarmee gereduceerd van 5 in oktober 2009 naar 3 op dit moment.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Ziet er gezellig uit Jan! Eerst even wat drinken op je terras en daarna de bios in  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JCL

Citaat van: Madhouse op juni 17, 2010, 08:34:55
Ziet er gezellig uit Jan! Eerst even wat drinken op je terras en daarna de bios in  ;D

Die barbicue ziet er anders ook wel uit alsof er een lekkere karbonade vanaf kan komen ;) . Tuin ziet er mooi uit, tegels zijn ook mooi, mooie kleur! En wat betreft de bios, mijn god wat een werk! Valt denk ik ook wel onder de categorie, het bouwen van is minstens zo leuk als het gebruiken van. Als je zoveel zelf hebt gedaan en er zolang mee bezig bent geeft de weg er naartoe ook veel voldoening lijkt me :)

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op juni 17, 2010, 08:34:55
Ziet er gezellig uit Jan! Eerst even wat drinken op je terras en daarna de bios in  ;D
Dank je Roy! Ik heb helaas niet de luxe zoals HTip of Cinebasement om óók nog een foyer te bouwen, maar zeker in de zomer is dit een mooi alternatief :)

Citaat van: JCL op juni 17, 2010, 09:44:13
Die barbicue ziet er anders ook wel uit alsof er een lekkere karbonade vanaf kan komen ;).
Dat heb je goed gezien :). Van deze BBQ kan gebruik gemaakt worden bij het VIP-arrangement ;) ;D

Citaat van: JCL op juni 17, 2010, 09:44:13
Tuin ziet er mooi uit, tegels zijn ook mooi, mooie kleur!
Dank je. Dat is Chinese hardsteen. We zijn zelf óók erg blij met het eindresultaat.
We gaan het nog een paar keer dweilen met een sopje met groene zeep, zodat de tegels nog wat donkerder worden.

Citaat van: JCL op juni 17, 2010, 09:44:13
En wat betreft de bios, mijn god wat een werk! Valt denk ik ook wel onder de categorie, het bouwen van is minstens zo leuk als het gebruiken van.
Als je zoveel zelf hebt gedaan en er zolang mee bezig bent geeft de weg er naartoe ook veel voldoening lijkt me :)
Het is inderdaad een hele klus, maar het is wel leuk om te doen. Vooraf wist ik dat het veel werk zou zijn, alleen af en toe jammer dat er dingen zijn die belangrijker zijn en dus prioriteit hebben boven de HT.
Het zal straks wel even duren voordat ik evenveel uren heb geluisterd c.q. film heb gekeken als de uren die ik uiteindelijk in de ruimte heb gestoken om deze te realiseren.
Maar ik heb de tijd en gaat niets overhaast doen.

Aangezien het alweer ruim een jaar geleden is en de ruimte zo goed als leeg is voor de komst van Toine, tijd voor een 360 graden auto-stitch.
Qua belichting, etc kan het allemaal nog wel beter, maar ik heb ondertussen iemand gevonden die straks foto's van de ruimte wil maken zodra deze klaar is.
(tot die tijd moet ik het doen met mijn eigen camera en vaardigheden).

Groeten, Jan

[EDIT]: betere stitch ;)


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Durk

De tuin is ook erg mooi. Wat zijn de maten nadat de mansion erin geplaats was?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Sibelius

Citaat van: Durk op juni 17, 2010, 15:30:06
De tuin is ook erg mooi. Wat zijn de maten nadat de mansion erin geplaats was?
Dank je! :) Ging uiteindelijk ook flink boven het oorspronkelijk budget (vandaar dat de vijver pas in 2011 komt, want ik wil ook nog wat over houden voor CM), maar de extra kosten is het achteraf wel waard geweest.
Je ziet hier alleen het deel tussen het woonhuis en 'mansion' (komt overeen met circa 11 breed x 9 diep).
De maten van het perceel die over zijn gebleven na de bouw van CM is ongeveer 24 x 11 [m] (daar moet dan nog het woonhuis vanaf).
We hebben hiermee ongeveer 200 [m2] overgehouden voor de tuin. Omdat we het bijgebouw echter achter op het perceel hebben gezet, is het gebruik van de ruimte echter veel efficiënter benut
(met name de oorspronkelijk garage stond erg ongelukkig waardoor we erg veel nutteloze ruimte hadden).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Heel mooi strak die vlonder en I love pergola's. Het geeft altijd zo'n lekkere sfeer zonder dat het donker is zoals je bij een overkapping wel hebt. Je hebt hard gewerkt en het resultaat ziet er dan ook heel mooi uit  8)

jaco

Zie ik dat er ook opeens diffusoren klaar zijn :)

Aan wat voor soort rails hangen die (in verband met het gewicht..)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbert54

mooi terras zeg! daar kun je wel lekker zitten in de zomermaanden! heerlijk!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Even weer lekker zitten lezen in je topic, was alweer een tijdje geleden. Maar m'n complimenten zowel je terras al je eigen thuisbios zien er prachtig uit, al moet er in het laatste natuurlijk nog wel het één en ander gebeuren, maar gaat de goede kant op.