MTHT 5.2 - #tevredenman - Nieuwe foto's op pagina 36

Gestart door mtissink, oktober 11, 2010, 17:11:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HTip

Leuk hé, onze hobby. Je hebt eigenlijk helemaal geen plannen in die richting en dan komt er een aanbieding voorbij die te mooi is. En dan toehappen en weer verder genieten. Dat is een heerlijk gevoel. Meerdere malen is dat mij ook zo gegaan ;)

Veel plezier vanavond. Morgen vrijgenomen? :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op augustus 18, 2011, 13:04:12
Leuk hé, onze hobby. Je hebt eigenlijk helemaal geen plannen......
Volgens mij heb ik genoeg plannen., weet alleen niet welke te kiezen...! :nopompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Citaat van: mtissink op augustus 18, 2011, 14:54:27
Volgens mij heb ik genoeg plannen., weet alleen niet welke te kiezen...! :nopompom:
Gewoon 1 voor 1 :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Citaat van: HTip op augustus 18, 2011, 15:18:11
Gewoon 1 voor 1 :D
Zou leuk zijn, als je de exacte richting weet waar je heen wil en daar stap voor stap heen kan bouwen.
Helaas is het niet zo simpel.
Tot 1 á 2 dagen geleden dacht ik zelfs weer 'terug te gaan' naar CD's.
En dat terwijl ik toch 2 hele cd's thuis heb liggen.

Maar, afijn, ik heb voor nu, voor voorlopig, een richting gekozen.
De voor en (stukke  :o) eindversterker gaan gekocht worden vanavond!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Dan zo maar eens op pad om het op te halen...!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

kan ik ;m woensdag zien, of verztten we het nog even mbt Ralph?

mtissink

Citaat van: denoontje op augustus 18, 2011, 20:27:14
kan ik ;m woensdag zien, of verztten we het nog even mbt Ralph?
Kom jij woensdag maar kijken. Laptop en db-meter mogen mee, maar hoeft niet.
Gewoon 2 meetings!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

mtissink

Argh.., nu moet ik tot zondagmiddag wachten voordat ik er wat mee kan gaan doen.
Ik zal jullie in elk geval niet langer in spanning houden....

Foto's (nu nog even van internet, eigen volgen nog!):

Tact RCS 2.2 XP
(volledig werkend)  :pompom:


Tact M2150
(stuk)  :nopompom:

Inclusief alles erop en eraan! WOW!  :clapping: :headbanging:

Citaat van: HTip op augustus 18, 2011, 13:04:12
Veel plezier vanavond. Morgen vrijgenomen? :D

Had wel, maar helaas weer teruggegeven. Lag stiekem nog genoeg werk.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

denoontje

hee stuk, wiat je dat en is ie nu in je bezit?

mtissink

Citaat van: denoontje op augustus 18, 2011, 22:21:29
hee stuk, wiat je dat en is ie nu in je bezit?
Het bovenste apparaat is een super mooie (digitale) voorversterker met ingebouwde dac, room correction en een speciaal bord voor de analoge ingangen.

De onderste betreft een geïntegreerde (digitale) versterker waar wat aan mankeert. Wanneer deze 2 a 3 minuten aan het stroomnet hangt wordt ie te warm en hij is al een bepaald punt doorgebrand. (zie rode cirkel op foto, iemand ideeën?)
Mogelijk dat deze dus nog gerepareerd kan worden ergens, of via de importeur.

Is dat niet het geval, dan heb ik voor een mooie prijs een dijk van een voorversterker.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

Nice upgrade!

Ik heb zelf de Lyngdorf TDAI2200 gehad, beide apparaten in 1. Is het voor jou geen optie om een (gebruikte) Lyngdorf EV aan te schaffen? Je vv kan deze namelijk wel aansturen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mtissink

Citaat van: high-q op augustus 19, 2011, 09:43:24
Nice upgrade!

Ik heb zelf de Lyngdorf TDAI2200 gehad, beide apparaten in 1. Is het voor jou geen optie om een (gebruikte) Lyngdorf EV aan te schaffen? Je vv kan deze namelijk wel aansturen.
Dat is inderdaad de andere optie. Het liefst laat ik voor een (kleiner) bedrag die versterker maken, maar de Lyngdorf had ik ook al zeker in gedachten.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

niet meer aanzetten en weg brengen voor reparatie. dat is hij financieel zeker waard.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

Citaat van: erik s. op augustus 19, 2011, 10:03:36
niet meer aanzetten en weg brengen voor reparatie. dat is hij financieel zeker waard.
Daarom! Tips voor een expert welke zijn kennis op los wil laten?
Ik heb al contact gezocht met 'the audio clinic' maar deze gaf een reactie terug dat hij van Tact geen schema's heeft en dat het een klasse D versterker is.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

mtissink

#215
Citaat van: erik s. op augustus 19, 2011, 10:22:46
audioservice.nl
Zojuist direct even gebeld. Ze hebben niet direct kennis van het merk. Daarnaast dus ook geen service informatie.

Het nadeel is natuurlijk ook dat er geen importeur in Nederland (meer) aanwezig is.
De onderzoekskosten à 40,46 zijn natuurlijk het probleem niet, maar hij gaf ook aan dat als het probleem op bordniveau zit het wel eens lastig kan worden.

Dus ik weet niet wat deze mannen voor mij kunnen betekenen en hoe specifiek deze onderdelen zijn.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Deleted member

#216
Feli met je aanwinsten!!  O0

Aangaande de defecte M2150, ik heb heb eerder gelezen over problemen met Tact apparatuur. Er is geen importeur in Nederland, een paar jaar terug was die er zelfs niet voor geheel Europa. Dit omdat Tact en Lyngdorf 'de markt' op die manier hadden verdeeld toen ze uit elkaar gingen. Later kwam er toch een dealer/servicepunt in Frankrijk. Deze staat nog steeds op de Tact website (http://www.tactlab.com/Dealers/dealers3.html) zie ik en daar zijn Duitsland, Zweden en Zwitserland nog aan toegevoegd.

Klasse D versterkers zijn idd. zeer lastig te repareren wanneer het probleem zit in het PWM gedeelte vanwege de kleine toleranties door de hoge frequenties waar mee wordt gewerkt (384kHz als ik 't goed heb). Verder zie je bij zowel Tact als Lyngdorf aan de opbouw dat er veel IC's en microprocessors worden gebruikt en weinig discrete componenten (net als computeronderdelen zeg maar) wat reparatie nog moeilijker/onmogelijk maakt waardoor je vaak eindigt in 't vervangen van complete PCB's/printplaten compleet met onderdelen.

De rode circel lijkt aan te geven dat 't probleem zit in 't output board maar dat hoeft natuurlijk niet precies de plek van 't probleem te zijn, 't probleem kan zich ook daar uiten. Ik zou contact zoeken met de Franse verdeler op de Tact site en eens kijken wat er mogelijk is maar ik ben bang dat hij zegt dat je 'm in z'n geheel naar ze op moet sturen. Waarom de Franse? Dit omdat hij volgens mij veel kennis heeft van de producten, hij modificeert namelijk ook de Tact versterkers. Verder is hij 't langst actief met Tact.

edit: je kunt ze gelijk laten modificeren ook bij 'm voor nog betere prestaties! ;) http://www.db-system.fr/bd_system/Tarifs_files/Tarif-modifications-Tact-2010.pdf

mtissink

#217
Citaat van: Antoine op augustus 19, 2011, 10:53:47
Waarom de Franse? Dit omdat hij volgens mij veel kennis heeft van de producten, hij modificeert namelijk ook de Tact versterkers. Verder is hij 't langst actief met Tact.
En wij in het voorjaar dan maar een weekje op vakantie moeten in de buurt van Grasse...., wat naar nou!
Uiteraard van te voren even contact op nemen over hoe en wat!

Bedankt allemaal in elk geval met het meedenken.
Na het weekend ga ik hem eens open maken en kijken wat er onder dat kapje zit.
(dit had de vorige eigenaar ook al gedaan)

PS: Toevallig al gekeken op google maps naar het adres... :o
PPS: Even een linkje toegevoegd Mooi met de franse slag!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Deleted member

#218
Haha, doe je goed, je plakt er gelijk een vakantie aan!  :clapping:

erik s.

de Tact en Lyngdorf producten hebben veel overeenkomsten, sommige zijn zelfs identiek. probeer het anders bij de Lyngdorf importeur.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted member

Citaat van: erik s. op augustus 19, 2011, 11:08:53
de Tact en Lyngdorf producten hebben veel overeenkomsten, sommige zijn zelfs identiek. probeer het anders bij de Lyngdorf importeur.

Volgens mij willen/mogen die niet helpen maar inderdaad hij zou 't kunnen proberen. Op www.lyngdorf.nl staan wat adressen/contactpersonen.

mtissink

#221
Citaat van: erik s. op augustus 19, 2011, 11:08:53
de Tact en Lyngdorf producten hebben veel overeenkomsten, sommige zijn zelfs identiek. probeer het anders bij de Lyngdorf importeur.
Volgens mij hebben Tact en Lyngdorf niet zo'n goede historie met elkaar....
Mij was ooit eens verteld (geen idee of dat exact waar is!!) dat Tact de apparaten voor Lyngdorf produceerde.
Tact allemaal leuke ideeen had om ze nog mooier te maken.
Lyngdorf wilde dat niet, trok zich terug en ging weer zelf produceren.
Tact had nog wat kennis liggen, producten uitgebreid en produceert nu zelf.


Gelukkig is een forumsponsor dealer. Ik zal eens informeren!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

erik s.

Peter Lyngdorf werkte vroeger bij Tact.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted member

Zo ging 't ongeveer, of 't produktieverhaal klopt weet ik niet. Boz en Lyngdorf (samen 't voormalige Tact) hebben in elk geval "ruzie" gekregen en zijn elk hun eigen wegen gaan bewandelen.

Overigens lijken de onderdelen op elkaar maar ik ken m'n Lyngdorfs van binnen en die zien er, al zijn er dus zeker gelijkenissen in de opbouw, op veel details anders uit. De printplaten zijn in elk geval niet uitwisselbaar. Lyngdorf's versterkers zijn ook allen krachtiger wat al aangeeft dat ze een andere klasse D chipset gebruiken waarop de omliggende elektronica natuurlijk is aangepast.

Hier een fotootje van de insides van de Lyngdorf TDAi2200:


mtissink

Citaat van: Antoine op augustus 19, 2011, 11:34:15
Hier een fotootje van de insides van de Lyngdorf TDAi2200:
Wow, die ziet er ook al zo mooi van binnen uit!
Maar ik denk dat ik alvast de conclusie kan trekken dat ik het bij Lyngdorf niet hoef te proberen.
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>