Huize Dirc

Gestart door Dirc, december 10, 2007, 09:30:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78


Xander32

Gaaf hoor, volgens mij een beest van een center. Maar wat een vraagprijs he  :o.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Prachtige center 8)

Tip: Als het kan probeer de afstand van de sweetspot tot de center gelijk te maken aan de fronts. Dan is integratie eenvoudiger en heb je geen timingverschillen.

@Xander: Een goede centerspeaker (die ook laag goed kan weergeven met een goed rendement) is niet eenvoudig te realiseren en is vaak een kostbare component. De adviesprijs van mijn center is ook ca. €1400. Alleen dat heb ik er niet voor betaald ;) En ach, je leeft maar 1 keer ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Former member 78

Citaat van: Xander32 op november 12, 2010, 07:50:07
Gaaf hoor, volgens mij een beest van een center. Maar wat een vraagprijs he  :o.


Sander.

Als ik mij niet vergis, kost de tweeter van Usher, de Be €400,-
Dan nog 2 units, en de rest... Al met al is die prijs niet zo gek ;)

Dirc

Citaat van: ArjanR1 op november 12, 2010, 07:06:42
Aha, dat is die center waar ik jou over tipte in het Usher topic?

Gefeliciteerd ;D

Juist!

Citaat van: Xander32 op november 12, 2010, 07:50:07
Gaaf hoor, volgens mij een beest van een center. Maar wat een vraagprijs he  :o.


Sander.
Daar is natuurlijk nog wel iets aan gedaan.....

Dirc

Citaat van: HTip op november 12, 2010, 07:59:11
Prachtige center 8)

Tip: Als het kan probeer de afstand van de sweetspot tot de center gelijk te maken aan de fronts. Dan is integratie eenvoudiger en heb je geen timingverschillen.

@Xander: Een goede centerspeaker (die ook laag goed kan weergeven met een goed rendement) is niet eenvoudig te realiseren en is vaak een kostbare component. De adviesprijs van mijn center is ook ca. €1400. Alleen dat heb ik er niet voor betaald ;) En ach, je leeft maar 1 keer ;D

Dat wordt lastig hier. De center zal in iets dichter bij staan, omdat hij op het meubel staat en de fronts ernaast.
Ik hebniet heel veel ruimte de fronts nog verder naar voren te plaatsen en daarnaast lopen ze ook nog eens schuin naar achter,waardoor de unit op lijn met de center komt.

HTip

Citaat van: Dirc I op november 12, 2010, 09:15:34
Dat wordt lastig hier. De center zal in iets dichter bij staan, omdat hij op het meubel staat en de fronts ernaast.
Ik hebniet heel veel ruimte de fronts nog verder naar voren te plaatsen en daarnaast lopen ze ook nog eens schuin naar achter,waardoor de unit op lijn met de center komt.
Dat is niet echt een probleem, want dat kan je nog altijd met timing goed oplossen. Vaak is luisteren nog beter dan de afstand instellen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirc

En timing. Stel je die meestal op het oor in?

De dbmeter moet ik nog even bestellen 8)

HTip

Citaat van: Dirc I op november 12, 2010, 09:27:47
En timing. Stel je die meestal op het oor in?

De dbmeter moet ik nog even bestellen 8)
Eerst meten van de luisterplek tot de tweeter. En daarna luisteren of de center niet te aanwezig is. Dit kan liggen aan onjuiste timing of level. Level doe je met een dB-meter (zie mijn instelgids: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0), timing doe je op gehoor. Bijvoorbeeld de eerste zaak in Seven met die regenbui. Die is mono opgenomen en die moet je dus uit alle speakers op hetzelfde moment horen. Verder is "Brotherhood of the Wolf" een goede testschijf. In een vechtscene springt iemand van het paard en zijn voet land in een waterplas. Dat water moet naadloos over je heenvliegen. Dan is je center helemaal goed. Zo heeft Bjorn het bij mij gedaan ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirc

Thanx,

Ik zit lekker te wachten tot de pakketdienst komt :d.
Btw, ik ben benieuwd hoe deze center presteerd t.o.v. de Dali die ook al enorm was.

Alex Groningen

Kijk eens aan vandaag dus al. Ben trouwens zelf ook erg benieuwd hoe die het bij je doet. Zal je topic in de gaten blijven houden.
Hoop trouwens dat er morgen nog één staat bij W&W zodat ik hem ook nog even kan beluisteren.

MLCinema

Gaaf! Center trekt, samen met een sub, in mijn (oren) ogen de totale film ervaring naar een hoger plan. Ben benieuwd naar de plaatjes als alles staat :)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dirc

Hij zit nog ergens in een busje tussen Enschede en hier gok ik.....

Dirc


Alex Groningen

Top hij is dus binnen. Nu snel uitpakken en foto's maken van de center. ;D Weet nu al dat dit vier lange weken voor me gaan worden. :( :(

HTip

Citaat van: Alex Groningen op november 12, 2010, 16:13:34
Top hij is dus binnen. Nu snel uitpakken en foto's maken van de center. ;D Weet nu al dat dit vier lange weken voor me gaan worden. :( :(
Nou snap ik ook je opmerking van de vorige pagina. Jij krijgt dezelfde 8) Alvast feli dan maar :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: HTip op november 12, 2010, 16:14:54
Nou snap ik ook je opmerking van de vorige pagina. Jij krijgt dezelfde 8) Alvast feli dan maar :pompom:




Helemaal goed. Zal morgen alvast mijn aanbetaling gaan doen, en dan geduld hebben.


Dirc

Hmmmmm de kleur is iets anders van het hout lijkt wel......ik had dit nog aangekaart bij Karel....

Even de TV omhoog hangen en dan maak ik pics!!

Dirc

#1018




Wel erg duidelijk kleur verschil.
Even aankijken of het gaat storen....

blue-eyes

#1019
Ik weet forum genoten die altijd verschil in kleur hebben gehouden met Ushers.....



Maar nu ben je echt klaar Dirc? Altijd mooi een uniforme set!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirc

Tja BE.......

Het kleurverschil, is dat direct een reden om te sparen voor de volgende upgrade :P

Ik denk inderdaad dat mijn 6311 en x616 stiekem uit een andere serie komen. Ik zie op de usher site verder weinig kleuren.

HTip

Die kleur ben je zo vergeten als de klanken de ruimte vullen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Citaat van: HTip op november 12, 2010, 16:46:43
Die kleur ben je zo vergeten als de klanken de ruimte vullen :music:

Denk je? hm.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

HTip

Citaat van: ajbeefde op november 12, 2010, 16:47:15
Denk je? hm.....
Ik weet niet of ik me eraan zou storen. Misschien ook wel. Maar de afstand is redelijk groot, dus...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirc

Op de foto valt het wel erg op hoor door de flits.
Als ik vanaf mijn luisterplek kijk zie ik het hout van de fronts amper.