hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mr.crash

Als ik het goed begrijp en zo even snel
lees hier in je topic, is dat Kodi toch
een stuk moelijker dan ik dacht.

Ik weet niets van een PC.
Aan de enne kant zie ik het wel als
een leuke uitdaging.

Ik ga je document eens rustig door lezen.

Bedankt

Groeten Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

hifiman

Citaat van: mr.crash op oktober 13, 2015, 11:41:02
Als ik het goed begrijp en zo even snel
lees hier in je topic, is dat Kodi toch
een stuk moelijker dan ik dacht.

Ik weet niets van een PC.
Aan de enne kant zie ik het wel als
een leuke uitdaging.

Ik ga je document eens rustig door lezen.

Bedankt

Groeten Han
Hoi Han,

Kodi op zich is niet moeilijk hoor, hooguit de combi met svp en madvr ;-)
Verder is het documentje vooral bedoeld als vastleggen van settings voor mezelf, het is geen howto, maar wie weet heb je er toch wat aan.

riwi

Mooi opgeslagen in de pdf alle benodigde stukken software en config.

Zou je met de levels ook niet kunnen kiezen om 0-255 naar de projector te sturen en dan in de HD350 Dat ook zo in te stellen? Nadeel is dan dat je voor andere bronnen deze instelling telkens moet wijzigen.

Ik zal me ook weer eens wat verder verdiepen in Kodi. Vooralsnog was ik voornamelijk teleurgesteld :)

hifiman

Citaat van: riwi op oktober 13, 2015, 14:53:51
Mooi opgeslagen in de pdf alle benodigde stukken software en config.
Dank je  ^^ :tounge:

Citaat van: riwi op oktober 13, 2015, 14:53:51
Zou je met de levels ook niet kunnen kiezen om 0-255 naar de projector te sturen en dan in de HD350 Dat ook zo in te stellen? Nadeel is dan dat je voor andere bronnen deze instelling telkens moet wijzigen.
Wellicht wel, maar je noemt hier precies de reden waarom ik dat niet gedaan heb.  ;)

Citaat van: riwi op oktober 13, 2015, 14:53:51
Ik zal me ook weer eens wat verder verdiepen in Kodi. Vooralsnog was ik voornamelijk teleurgesteld :)
Ik ben wel benieuwd hoe het bevalt onder linux eigenlijk, zal functioneel niet veel anders zijn natuurlijk, maar qua stabiliteit enzo.
Ik wacht nog even tot de linux versie van SVP gereleased is.

hifiman

Na een aantal weken stoeien met de configuratie/settings van mijn htpc heb ik nu een situatie bereikt waar ik goed mee kan leven  :popcorn: Met andere woorden, mijn HTPC met Kodi, MadVR en SVP is Demo ready  :D  :coffee:

Kjelt


hifiman

Citaat van: Kjelt op oktober 15, 2015, 11:56:07
Puur uit nieuwsgierigheid, hoe gaat SVP met de beruchte gang scene uit Quantum of Solace om?  :popcorn:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153862.msg2847423#msg2847423
Ik zal eens kijken of ik die nog heb ergens  :P

hifiman

Ik draai SVP nu overigens met deze settings (AMD FX8350 8 core 4 GHz CPU)


hifiman

Nooit geweten dat Windowss 7 (Ultimate) een NFS client aan boord heeft  :clapping: Je moet hem alleen even aanzetten.

Ik kreeg wel disconnected drive na reboot, maar dat was opgelost na het aantal retries te verhogen (default staat dit op 1).

Dit lijkt een stuk beter te werken dan via samba, niet qua beeldkwaliteit maar qua betrouwbaarheid (alhoewel het nog wat kort is om dat stellig te beweren).


katwax

Ik weet niet hoe het zit met Kodi op windows, maar in de Openelec (en andere Linux varianten) kan je de buffer van Kodi voor network cache verhogen aanpassen in de config file.
Hiermee heb ik al meerdere malen stutters/onderbrekingen opgelost.
Deze oplossing heb ik na het testen tussen samba en ntfs uitgezocht, omdat dit toch niet het gehoopte resultaat had.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

hifiman

Citaat van: katwax op oktober 17, 2015, 12:20:48
Ik weet niet hoe het zit met Kodi op windows, maar in de Openelec (en andere Linux varianten) kan je de buffer van Kodi voor network cache verhogen aanpassen in de config file.
Hiermee heb ik al meerdere malen stutters/onderbrekingen opgelost.
Deze oplossing heb ik na het testen tussen samba en ntfs uitgezocht, omdat dit toch niet het gehoopte resultaat had.
Daar had ik dan weer geen last van... Bij mij het verliezen van connectiviteit van de share, waardoor ik moest rebooten om dit te verhelpen. Daarnaast had ik last dat bepaalde films kodi zogenaamd niet kon vinden, dat is nu ook opgelost met NFS. Maar goed om te weten, bedankt voor de info!  :headbanging:

katwax

Citaat van: Audioloog op oktober 17, 2015, 12:43:11
Daar had ik dan weer geen last van... Bij mij het verliezen van connectiviteit van de share, waardoor ik moest rebooten om dit te verhelpen. Daarnaast had ik last dat bepaalde films kodi zogenaamd niet kon vinden, dat is nu ook opgelost met NFS. Maar goed om te weten, bedankt voor de info!  :headbanging:
Dat is inderdaad een totaal ander probleem, wel vreemd dat je films via nfs wel kan vinden en via smb niet. Het verliezen van shares heb ik ooit is gezien met een Buffalo (ofzoiets), waarbij smb inderdaad niet stabiel bleek te zijn, maar ik vermoed dat dit dan meer te maken met de software van de NAS.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

hifiman

Citaat van: katwax op oktober 17, 2015, 12:46:55
Dat is inderdaad een totaal ander probleem, wel vreemd dat je films via nfs wel kan vinden en via smb niet. Het verliezen van shares heb ik ooit is gezien met een Buffalo (ofzoiets), waarbij smb inderdaad niet stabiel bleek te zijn, maar ik vermoed dat dit dan meer te maken met de software van de NAS.
Dat nfs/smb verschil zit hem ingebruik van speciale tekens in de folder of file namen, is feitelijk dus bij design dat smb er over valt maar ik vind het knap irritant  ;)

katwax

Citaat van: Audioloog op oktober 17, 2015, 12:49:26
Dat nfs/smb verschil zit hem ingebruik van speciale tekens in de folder of file namen, is feitelijk dus bij design dat smb er over valt maar ik vind het knap irritant  ;)
Ik probeer mij nog steeds te houden aan goede oude regels, echter durf ik al spaties gebruiken tegenwoordig :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

riwi

Citaat van: Audioloog op oktober 17, 2015, 12:49:26
Dat nfs/smb verschil zit hem ingebruik van speciale tekens in de folder of file namen, is feitelijk dus bij design dat smb er over valt maar ik vind het knap irritant  ;)

Tegenwoordig is SMB net zo snel als NFS. Maar dat van die rare karakters is inderdaad een feit. Ik hou me echter altijd aan de windows regels en dan heb je nergens last van.

Spaties in filenamen is voor mij al bijna een brug te ver  :hehe: Maar ik gebruik het wel tegenwoordig.

hifiman

Nog even de laatste stand met betrekking tot mijn HTPC met Smooth Video Project op basis van Kodi.

Sinds ik overgestapt ben op NFS geen gezeur meer met files die niet "gevonden" worden en ook geen plots verdwenen shares meer in Kodi. Tevens geen last meer gehad van vastlopers tijdens spoelen van films.
De vraag is even of dit aan de overstap op NFS ligt of het feit dat ik inmiddels met een stable version (voorheen nog een beta) van Kodi DSplayer draai.

In elk geval heb ik dus een stabiele situatie op dit moment en daar ben ik blij mee.  :pompom:

Dan wat de kwaliteit van het beeld betreft: zoals het nu draait zie ik zowel voor als nadelen. Ja de video is smoother maar er zijn af en toe ook wat artefacten of even een wat minder smooth beeld te zien. Ik vind het onder de streep een verbetering omdat ik met name horizontale pans op mijn JVC (die geen frame interpolatie doet) best storend vond en ik daar grotendeels vanaf ben. Ik kan me echter voorstellen dat niet iedereen die mening zou delen. Hiermee dus even terugkomend op mijn initiele jubel stemming, het werkt maar het is zeker niet perfect!

Wel denk ik dat naarmate de CPU krachtiger is (ik zal t.z.t. ongetwijfeld gaan upgraden als er weer nieuwe krachtiger betaalbare cpu's zijn) en ik kan me zo voorstellen dat de balans dan steeds meer in het voordeel van Smooth Video Project uit zal vallen.

Dan nog even over Kodi en de bediening ervan, Kodi heeft toch wel mijn hart gestolen, wat een vooruitgang t.o.v. de Dune, het smoelt super (met een andere skin) en het automatisch erbij vinden van cover art en andere info vind ik toch wel ideaal.  :wub:

Als de SVP linux versie uit is zal ik waarschijnlijk gaan overstappen naar de linux versie van Kodi. (wel jammer dat er geen linux versie van madvr is). Kortom to be continued  ;)   

hifiman

Ondertussen ben ik een andere pc aan het optuigen met Jriver Mediacenter (linux versie) en een RME soundkaart (spdif digitaal uit naar externe DAC), puur bestemd voor audio gebruik dus. Eens kijken hoe dat bevalt  :coffee:

Nahpets

Draait bij mij al vanaf de eerste linux beta. Gaat helemaal goed komen!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hifiman

Citaat van: Nahpets op oktober 29, 2015, 17:11:19
Draait bij mij al vanaf de eerste linux beta. Gaat helemaal goed komen!
Cool! Ik loop tegen wat issues aan, maar daar ga ik op jriver forum mee aan de slag.

Deleted User

Wat zijn die issues? Welke MediaCenter Versie gebruik je?

hifiman


Deleted User

Er lijken wel meer issues met MC21 te zijn. Wanneer ik van een FLAC bestand switch naar een DSD bestand dan hangt MC21. MC20 geen enkel probleem. Dus speel ik nu met MC20.

Nahpets

Ik heb zelf de ballen verstand van Linux. Maar ik weet wel dat degene die het voor mij geïnstalleerd heeft het pas goed aan het werk kreeg met 1 bepaalde distributie (Debian?, kan dat?).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

)p(

Citaat van: Audioloog op oktober 29, 2015, 13:00:07
Ondertussen ben ik een andere pc aan het optuigen met Jriver Mediacenter (linux versie) en een RME soundkaart (spdif digitaal uit naar externe DAC), puur bestemd voor audio gebruik dus. Eens kijken hoe dat bevalt  :coffee:

Bedien je jriver met de Jremote app?

hifiman

Citaat van: Nahpets op oktober 30, 2015, 10:58:12
Ik heb zelf de ballen verstand van Linux. Maar ik weet wel dat degene die het voor mij geïnstalleerd heeft het pas goed aan het werk kreeg met 1 bepaalde distributie (Debian?, kan dat?).
Ik gebruik inderdaad debian  :angel: