hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

riwi

Citaat van: Audioloog op oktober 16, 2012, 15:38:53
Dat loopt allemaal nog niet zoals gewenst helaas, maar bedankt voor de interesse  :thumbs-up:

Balen zeg. Ik dacht dat je wel weer onder de pannen was met die laatste job wat je vertelde.
Goed dat je weer eens online bent :)

Eenneeuh SMT? Ik dacht dat dat SMD heette, of is dat al weer oud SMD.
Anyway mijn soldeerkwaliteiten zijn op SMT, SMD en met traditionele componenten gelijk : broddelwerk en na de tijd een apparaat dat niet meer te repareren is ;)

Kjelt

T staat voor technology oftewel dat begrip omvat het geheel.
D staat voor device, een (onder)deel van de T dus  ;)

hifiman

Citaat van: LittleNinja op oktober 16, 2012, 15:51:59
Ik ben voor. ( Mocht ik ook tot de genodigden gaan behoren natuurlijk.. No hard feelings indien dat niet het geval zou zijn hoor. ;) )
Je hoort van me!

Citaat van: LittleNinja op oktober 16, 2012, 15:51:59
We nemen allemaal wel wat mee, dan komt het allemaal goed. :thumbs-up:
Jij je Arcam?   :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: riwi op oktober 16, 2012, 21:05:37
Balen zeg. Ik dacht dat je wel weer onder de pannen was met die laatste job wat je vertelde.
Goed dat je weer eens online bent :)
Ik heb in elk geval werk, laten we het daar even op houden  ;)
Thanks. Binnenkort PM ik je even!  :angel:


)p(

Citaat van: Audioloog op oktober 16, 2012, 14:13:50
Sinds de maskingpanelen is er hier niets meer gewijzigd in de set. Wel weer zin om wat te hobbien en/of te solderen, moet alleen nog een doel bedenken  :D

Hoi Ronald

Goed om the horen dat je je set nog steeds  als :music: beleefd.  O0

En ik hoop dat je snel het werk vind waar je naar op zoek bent!

LittleNinja

Mijn Arcam?? Op zoek naar een downgrade? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op oktober 17, 2012, 19:54:54
Mijn Arcam?? Op zoek naar een downgrade? :D
Nee, zoek nog wat voor de badkamer  ;)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: )p( op oktober 17, 2012, 10:48:46
Hoi Ronald

Goed om the horen dat je je set nog steeds  als :music: beleefd.  O0

En ik hoop dat je snel het werk vind waar je naar op zoek bent!
Thanks Peter! als je weer eens in de buurt bent...  :coffee:

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Ronald,

Leuk je weer te lezen.... :headbanging:



BTW.
Mijn pc maar fff naar Informatique gebracht, als hij overleden is heb ik natuurlijk wel je advies weer nodig.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 20, 2012, 11:08:57
Hoi Ronald,

Leuk je weer te lezen.... :headbanging:



BTW.
Mijn pc maar fff naar Informatique gebracht, als hij overleden is heb ik natuurlijk wel je advies weer nodig.... ;D
Hoi Erik,

Thanks. Wat je PC betreft, was het ondertussen vergeten  :P

hifiman

Gisteren kwam forumlid Williams bij mij langs om gezellig samen wat te klooien met mijn projector calibreren.

Helaas bleek er niks van te kloppen van de metingen (volgens meting wit -> werkelijkheid: groene waas) en na William zijn sensor aangesloten te hebben was het duidelijk, mijn Eye One display 2 is naar zijn grootje.. 

Zojuist dus gelijk maar een upgrade gedaan, heb een X-rite i1 display pro besteld  :pompom:

Iets duurder dan wat de Display 2 koste, maar volgens reviews op alle fronten beter met tevens de verwachting dat deze langer accuraat blijft omdat de filters gesealed zijn.

Voor een review zie:
http://www.northlight-images.co.uk/reviews/profiling/i1_display_pro.html

Ik ga deze wederom gebruiken met HFCR software die sinds mei dit jaar een nieuwe release heeft uitgebracht welke deze nieuwe sensor van X-rite ondersteund  :headbanging:




riwi

Ziet er netjes uit deze I1 display pro.
Ik wist niet dat de HCFR nog ontwikkeld werd. Dacht dat het stil lag. Maar goed dat ze dus nog nieuwe sensoren ondersteunen.
Ik wil er ook  nog eens mee beginnen, maar eigenlijk vind ik het 'calibreren' vervelend werk, en je moet er wel een beetje je hobby van maken wil je het goed doen.

tiptop

He Ronald,

Alles naar omstandigheden goed las ik?!

Als je een HT-meeting gaat doen....leuk om er weer eens bij te zijn. ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Ronald,

Ik stel mijn projector tzt graag voor als proefkonijn......vind van het plafond halen en naar Emmeloord rijden (nog calibratie te goed) een beetje veel gedoe..... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Ik ben gisteren bij Ronald op bezoek geweest en was wederom weer zeer onder de indruk van èchte breedbeeldscherm. Dat is toch een veel mooiere bioscoopbeleving dan op een 'gewoon' 16:9 scherm.

Het geluid was net als de vorige keer dik in orde. Mij is volkomen duidelijk dat Audioloog hier tevreden mee is. Het is gewoon erg goed. Het effect van de laatste gemodificeerde PS Audio P1000 upgrade t.o.v. de eerdere gemodificeerde P500 is voor mij moeilijk voor de geest te halen (dat was dik een jaar geleden); daarvoor zit er teveel tijd tussen. Ik denk dat het verschil kleiner is dan tussen je versterker met of zonder kap.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

LittleNinja

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 21, 2012, 22:54:03
Hoi Ronald,

Ik stel mijn projector tzt graag voor als proefkonijn......vind van het plafond halen en naar Emmeloord rijden (nog calibratie te goed) een beetje veel gedoe..... :D

PM
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: riwi op oktober 20, 2012, 13:45:08
Ziet er netjes uit deze I1 display pro.
Ik wist niet dat de HCFR nog ontwikkeld werd. Dacht dat het stil lag. Maar goed dat ze dus nog nieuwe sensoren ondersteunen.
Ik wil er ook  nog eens mee beginnen, maar eigenlijk vind ik het 'calibreren' vervelend werk, en je moet er wel een beetje je hobby van maken wil je het goed doen.
Je moet het inderdaad wel als hobby zien denk ik. Aan de andere kant, het bespaart ook geld en een hoop gedoe (projector demonteren, end rijden, enz..). Ik vind het persoonlijk ook leuk om te doen en dat scheelt zeker  :D

hifiman

Citaat van: tiptop op oktober 21, 2012, 14:37:39
He Ronald,

Alles naar omstandigheden goed las ik?!

Als je een HT-meeting gaat doen....leuk om er weer eens bij te zijn. ;)
Hoi Fabian,

En anders maar weer eens een woksessie  :pompom:

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 21, 2012, 22:54:03
Hoi Ronald,

Ik stel mijn projector tzt graag voor als proefkonijn......vind van het plafond halen en naar Emmeloord rijden (nog calibratie te goed) een beetje veel gedoe..... :D
Precies, hiernaar toe rijden is een stuk minder  ver  :P  ;)

hifiman


Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op oktober 22, 2012, 17:49:33
Precies, hiernaar toe rijden is een stuk minder  ver  :P  ;)

Het gaat mij meer om het "van het plafond halen" hij staat lekker afgesteld... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2012, 08:40:17
Ik ben gisteren bij Ronald op bezoek geweest en was wederom weer zeer onder de indruk van èchte breedbeeldscherm. Dat is toch een veel mooiere bioscoopbeleving dan op een 'gewoon' 16:9 scherm.

Het geluid was net als de vorige keer dik in orde. Mij is volkomen duidelijk dat Audioloog hier tevreden mee is. Het is gewoon erg goed. Het effect van de laatste gemodificeerde PS Audio P1000 upgrade t.o.v. de eerdere gemodificeerde P500 is voor mij moeilijk voor de geest te halen (dat was dik een jaar geleden); daarvoor zit er teveel tijd tussen. Ik denk dat het verschil kleiner is dan tussen je versterker met of zonder kap.
Dank je voor je bezoek en je verslagje Arjen.  :bigsmile:

21:9 is inderdaad  O0

Ik denk zelf ook niet dat de P1000 heel veel beter klinkt dan de P500, voornaamste reden van deze upgrade was dan ook de levensduur (P1000 blijft lauw terwijl de P500 continu flink warm tot heet werd). En ja, het verschil met/zonder kap was absoluut groter.  :angel:

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 22, 2012, 17:53:50
Het gaat mij meer om het "van het plafond halen" hij staat lekker afgesteld... 8)
Dat had ik wel begrepen hoor  ;) Destijds voor mij ook de belangrijkste afweging geweest om het zelf te gaan doen. Vooralsnog moet ik mijn nieuwe sensor eerst nog binnen krijgen  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

Laat me je niet opjagen...het is allemaal maae een geintje..... ;D

Ben trouwens sinds mensheugenis weer eens wat muziek via Avax aan het downloaden...voor in de nieuwe auto (vorige gejat)  moet er weer helemaal inkomen zeg....cue sheets...oje...flac en wav etc

Tja zelfs in mijn auto wil ik bijna al mijn muziek .wav....ook AC/DC en Guns & Roses (mooie Dynaudio installatie)....

Enfin een tikkie hulp binnenkort is weer meer dan geweldig  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!