hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Sinds kort in dit theater een Dune HD Max media en Blu-Ray speler  :pompom:

Ik kwam de Max tegen voor een leuke prijs en wilde eigenlijk al een hele tijd een upgrade naar deze speler ivm het snellere laden van Blu-Ray menu's. Ik ben er erg blij mee in elk geval  :inlove:

Zowiezo ben ik erg tevreden over de huidige HT en stereo set. Het enige wat ik nog wil is een nieuwe lamp voor de projector, als alles goed gaat qua werk dan lijkt me dat een leuk kerstkado'tje voor mezelf  :headbanging:

Audiofiel

Gefeliciteerd met je aanwinst en met je 8500-ste post! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 16, 2011, 15:25:19
Gefeliciteerd met je aanwinst en met je 8500-ste post! 8)
Dank je. Hoe kom je bij 8500? Zit al bijna aan de 20k posts namelijk  ;)

Edit: ik zie het al, 8500ste reaktie in dit topic  :pompom:

HTip

#8503
Mooie aanwinst Ronald! :pompom:

Het is goed dat je af en toe een cadeautje voor jezelf koopt. Een ander doet het niet ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: HTip op september 16, 2011, 16:26:26
Mooie aanwinst Ronald! :pompom:

Het is goed dat je af en toe een cadeautje voor jezelf koopt. Een ander doet het niet ;)
Thanks  ;D

riwi

Hij ziet er wel een stuk degelijker uit dan de prime 3.0 en de base 3.0. Lijkt meer op een Oppo kwa front.

Hoe is het loopwerk? Vergeleken met de dune 1.0 die je had? en met de prime3.0?

hifiman

Citaat van: riwi op september 16, 2011, 20:35:04
Hij ziet er wel een stuk degelijker uit dan de prime 3.0 en de base 3.0. Lijkt meer op een Oppo kwa front.

Hoe is het loopwerk? Vergeleken met de dune 1.0 die je had? en met de prime3.0?
In de HD Max zit net als in de bd prime 1.0 een Sony loopwerk, in de 3.0 zit een of ander hakki takki lawaai ding en dat is ook de reden dat ik direct ben doorgestoomd van de 1.0 naar de max  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Kijk dat zijn de leuke dingen.......kom ik volgende week met mijn harde schijf..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op september 17, 2011, 00:28:10
Kijk dat zijn de leuke dingen.......kom ik volgende week met mijn harde schijf..... ;D
Goed plan, laat maar komen die schijf  :headbanging:  :popcorn:

Kjelt


hifiman


)p(

Citaat van: Audioloog op september 16, 2011, 15:24:05
Sinds kort in dit theater een Dune HD Max media en Blu-Ray speler  :pompom:

Zowiezo ben ik erg tevreden over de huidige HT en stereo set.

Feli met je aanwinst en nog meer met dat je zo tevreden bent  8)

hifiman

Citaat van: )p( op september 17, 2011, 18:55:13
Feli met je aanwinst en nog meer met dat je zo tevreden bent  8)
Dank je Peter! En mocht je weer eens in de buurt zijn voor een   :music:  :coffee:

Groetjes,

Ronald

hifiman

Tegenwoordig staan er planten achter de speakers  :angel:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op september 20, 2011, 13:02:31
Tegenwoordig staan er planten achter de speakers  :angel:
Hoe heet je nieuwe vriendin  :devil:  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op september 20, 2011, 13:38:16
Hoe heet je nieuwe vriendin  :devil:  :D
Haha, vraag dat nog eens als de planten opeens VOOR of OP de speaker staan  ;)

hifiman

Wierookie aan, biertje erbij, dead can dance op de achtergrond, vanavond gezellig doorgebracht met een bevriend forumlid, morgen toevallig ook weer naar een (ander) bevriend forumlid.  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


celerontje

Ex-forumlid... (die zijn belofte niet waarmaakt :D).
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


hifiman


hifiman

Onlangs even 2 schijven toegevoegd aan de audio/video (amongst other things  ;) ) linux server voor een totaal van 10 schijven  :P

8x 2TB in raid 5 configuratie (dus 8x2-2=14TB schijfruimte) en nog een 1TB schijf voor tijdelijke date en een SSD voor het OS.

De reden voor deze uitbreiding was 2 ledig, ten eerste ben ik bezig mijn muziek te upsamplen hetgeen uiteindelijk 4x zoveel ruimte inneemt, de reden van het upsamplen (polyphase algortime middels sox 14.2) is dat ik wederom geconstateerd heb dat een vantevoren upsampled file beter klinkt dan een realtime upsampled file in mijn configuratie.  :coffee: De tweede reden voor de uitbreiding was extra ruimte creeeren voor met name Amerikaanse HD TV series.  :popcorn:


hifiman

Ik heb onlangs 2 setjes van deze aangeschaf voor schijven die niet in rubbers opgehangen zijn in de pc behuizing alsnog stil(ler) te maken middels ophanging in rubber. Echt waar voor je geld dit produkt vind ik (nog geen 10 euro), het dempt niet alleen trillingen van de schijf maar biedt tevens extra koeling voor de disk in kwestie. Je moet dan wel een lege 5,25 inch bay ter beschikking hebben. Van harte aanbevolen!  :headbanging:

hifiman

Verder ben ik vandaag nog even in mijn stereo versterker bezig geweest. De 8s inschakelvertraging was te kort voor het buizengedeelte wat ik er in gebouwd heb. Heb nu dus de elco opgespoord die ik moest vervangen door een hogere capaciteits waarde om een keiharde inschakel POK te voorkomen. De inschakelvertraging is nu 60s en geen irritante en mogelijk schadelijke inschakel PLOP meer  :pompom: Nu nog iets verzinnen op de uitschakelplop  :D