hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Het (gemeten) resultaat: boven uncorrected, onder corrected.   :hehe:

hifiman

Hoe het bevalt is uiteraard iets dat pas op de lange termijn echt duidelijk zal worden, maar zit nu een kwartiertje Bolt te kijken en ik kan jullie vertellen dat het een totaal andere beleving is nu!  :thumbs-up: Geen piekerig one trick pony geshake meer, maar duidelijk een evenwichtiger en verder doorlopend tactile laag  :pompom:

Ik ga lekker nog effe wat film fragmenten bekijken  :D

celerontje

Bolt is qua LFE redelijk mild, gooi liever The Dark Knight erin! :headbanging:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

Citaat van: celerontje op augustus 28, 2010, 16:07:30
Bolt is qua LFE redelijk mild, gooi liever The Dark Knight erin! :headbanging:
"de steeg" scene is anders echt wel hevig. :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

celerontje

For Ronald only the heaviest butt pain is sufficient! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op augustus 28, 2010, 22:22:15
For Ronald only the heaviest butt pain is sufficient! :devil:
Precies, ben pas tevreden als ik na een avondje film kijken niet meer kan zitten  :-X

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op augustus 29, 2010, 11:41:35
Precies, ben pas tevreden als ik na een avondje film kijken niet meer kan zitten  :-X

In dat geval kun je beter de interne versie van de shaker gebruiken. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ejorne

Citaat van: Audiofiel op augustus 29, 2010, 11:43:57
In dat geval kun je beter de interne versie van de shaker gebruiken. :hehe:

Neemt u maar plaats, daar op dat knobbeltje met wat vaseline...  :P

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Gisteravond lekker bezig geweest in de transporter, zoek de zeven verschillen met voorheen  :D


)p(

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 08:52:10
Gisteravond lekker bezig geweest in de transporter, zoek de zeven verschillen met voorheen  :D



Dieper zwart...meer lucht rondom de instrum...uhm electronica...etc.  ;D

riwi

Mooi soldeerwerk :)

Ik dacht dat jij nog steeds de gemodificeerde squeeze box transporter met externe dac had  :-X  Maar ik zie nu pas dat je inmiddels met de slim devices transporter werkt.
Was dit de eerste aanpassing op deze transporter of had je al meer gemod?

Ik las net de stereophiles review over deze transporter. Klinkt goed volgens de review :)

blue-eyes

Je kan er ook 3800 dollar tegenaan gooien:

p.s. Mooi apparaat om te zien. Waar moet ik een slimdevice kwa prestaties plaatsen? Instap, mid, of hoger? En tov je oude Logitech?






Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Beste dames en heren, Ronald heeft dit apparaat al een jaar o.i.d, hij heeft nu enkel WEER wat getweaked! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: celerontje op september  5, 2010, 14:49:55
Beste dames en heren, Ronald heeft dit apparaat al een jaar o.i.d, hij heeft nu enkel WEER wat getweaked! ;)

Een jaar, dus dan heb ik er al eens naar geluisterd denkende dat dit de logitech squeeze box speler was :)

@B-E de slim devices transporter is $1999 en de Logitech ong. $300. Ik neem aan dat je dat verschil ook hoort :)

http://www.stereophile.com/mediaservers/207slim/index.html

blue-eyes

Ok. Ik was net aan het googlen naar de prijzen ;)

Dus dan moet deze vergeleken worden met de Logitech Transporter begrijp ik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 14:52:57
Een jaar, dus dan heb ik er al eens naar geluisterd denkende dat dit de logitech squeeze box speler was :)

@B-E de slim devices transporter is $1999 en de Logitech ong. $300. Ik neem aan dat je dat verschil ook hoort :)

http://www.stereophile.com/mediaservers/207slim/index.html
Ronald heeft er veel minder voor betaald, 500 of zo. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirk

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 14:52:57
@B-E de slim devices transporter is $1999 en de Logitech ong. $300. Ik neem aan dat je dat verschil ook hoort :)
de Logitech/Slim Devices (andere naam, maar zover ik weet 100% identieke inhoud)Transporter is altijd ergens rond de 1999€ adviesprijs geweest, terwijl alle "gewone" Squeezebox  modellen (Duet/Classic/Touch/...) ergens tussen de 2-300€ schommelen, al naargelang het model.
Logitech geeft dan ook duidelijk aan dat de Transporter het beste is wat zij binnen het gamma van streaming audio players kunnen aanbieden.
Ik mag idd hopen dat die meerprijs op één of andere manier verantwoord is. Ik heb zelf één keer een Transporter gehoord (niet in de eigen setup) in vergelijking met een Classic...en er was volgens mijn oortjes zeker een hoorbaar verschil.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

scrutinizer

Hinkt op een zelfde engine als de OPPO. Een chip (AKM 4396) die gezien zijn specificaties uitdagend te noemen is.

Over engine gesproken, net weer even een rondje op mijn stalen, op 2 cilinders hinkende ros gestreden.....en ben weer voor reden vatbaar.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

riwi

Citaat van: scrutinizer op september  5, 2010, 15:27:22
Hinkt op dezelfde engine als de OPPO. Een chip (AKM 4396) die gezien zijn specificaties uitdagend te noemen is.

Over engine gesproken, net weer even een rondje op mijn stalen, op 2 cilinders hinkende ros gestreden.....en ben weer tot reden vatbaar.

;)

Anton.

Ik dacht dat de Oppo op een mediatech 8520 gebasseerd was, of bedoel je specifiek de DA sectie van de standaard Oppo 83 ? Of die van de 83SE ?

scrutinizer

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 15:47:48
Ik dacht dat de Oppo op een mediatech 8520 gebasseerd was, of bedoel je specifiek de DA sectie van de standaard Oppo 83 ? Of die van de 83SE ?

De Oppo 83 wordt in DIY veelvoudig opgesmukt d.m.v. deze chip. Het zou me ook niet verbazen dat deze onder de mod van de TUC versie valt, riwi.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

riwi


hifiman

Citaat van: )p( op september  5, 2010, 10:40:49
Dieper zwart...meer lucht rondom de instrum...uhm electronica...etc.  ;D
Haha, zoiets ja. De burson audio discrete opamps hebben plaats moeten maken voor een beter klinkende IC opamp in een DC coupled, filterloze  verschilversterker configuratie met unity gain.  :crazy: Met dank aan Scrutinizer voor het vinden van deze beter klinkende analoge output stage. Een AB vergelijk bij mij thuis tussen zijn en mijn transporter hebben mij overtuigd en toen gisteravond de opampjes na hun lange reis uit Canada hier arriveerden, heb ik ze gelijk in de transporter gebouwd. Zoals te zien is op de foto's heb ik gekozen voor een printje (in rubber opgehangen aan het chassis). Alles bedraad met zilver uiteraard  :angel:

De boel staat nu lekker in te spelen, dus ik hou de termen als "meer zwart" en "meer lucht" nog heel even voor me :D

)p(

Citaat van: Audioloog op september  5, 2010, 17:34:43
De burson audio discrete opamps hebben plaats moeten maken voor een beter klinkende IC opamp in een DC coupled, filterloze  verschilversterker configuratie met unity gain.  :crazy:

Helder....uhm... :blink: ...  ;D

Luister ze...  :music: we horen je conclusie later wel  :)

hifiman

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 14:36:33
Ik dacht dat jij nog steeds de gemodificeerde squeeze box transporter met externe dac had  :-X  Maar ik zie nu pas dat je inmiddels met de slim devices transporter werkt.
Ik heb inderdaad de transporter alweer een tijdje, een kleine 2 jaar. Ik heb de externe dac en digital lens en cd loopwerk destijd verkocht (tegelijk met de aanschaf van de transporter) om toen wat geld vrij te maken voor de aanschaf van de JVC HD350  :)

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 14:36:33
Was dit de eerste aanpassing op deze transporter of had je al meer gemod?
Het afgelopen jaar is de kap er meerdere malen afgeweest  ;)

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 14:36:33
Ik las net de stereophiles review over deze transporter. Klinkt goed volgens de review :)
Om eerlijk te zijn, ik vond de transporter in zijn originele vorm nogal saai klinken en beduidend minder goed dan een cd speler in die prijsklasse. Na het compleet vervangen van de analoge stage (dus alles na de dac chip zeg maar) is het karakter totaal anders: levendiger, losser van de speaker en zo nog wat van die mooie termen   :satisfied:

Jij hebt hier toen de transporter gehoord inderdaad, deze was toen al gemod, maar dat was zeg maar een tussenfase doe minder goed klonk dan nu. Voor zover je het die avond luisteren kon noemen, na de eerste tonen werd er geloof ik al gevraagd of de projector aan kon  :baaa:  :D

Groetjes,

Ronald