hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op april 16, 2010, 15:08:03
Ik heb zojuist die knakker van die advertentie eens gebeld, hij doet de kap niet los weg maar was wel vriendelijk mij te vertellen dat het inderdaad een plaat van 5 euro bij de gamma was geweest die een kennis dan voor hem tot kap bewerkt heeft  ^-^

Dat zeg ik................
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 16, 2010, 15:19:41
Dat zeg ik................
Dat zeg ik dat jij dat zei zeg maar  ;D

Voel me alleen als iemand die een rol soldeer koopt maar geen soldeerbout cq enige soldeer ervaring heeft.  :D

Ik ga binnenkort even langs Kokkelink  ^-^

celerontje

Ken je niemand die met metaalbewerking bezig is? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op april 16, 2010, 18:53:11
Ken je niemand die met metaalbewerking bezig is? ???
Nee jij wel?  :P Naast skills moet je er natuurlijk ook nog de spullen voor hebben  ^-^
Maar ik ben blij dat Erik een zaak in de buurt weet die dit soort zaken doet (had ze al gebeld vandaag)  :thumbs-up:

hifiman

De afgelopen dagen trouwens nog wat aan het stoeien geweest met het kiezen van een voorkeur qua netsnoer op de versterker (Symphonic Line netsnoer versus een MIT Z-Cord II versus een Belden) en de waveform/frequentie op de P500. Ongelooflijk hoe evident die verschillen zijn met netsnoeren op mijn versterker (nee hij gaat niet de kliko in  ;) ), met de  Belden wordt het saai en kaal. Met de MIT klinkt het erg natuurlijk maar is ook het "leven" er uit , met de Symphonic Line iets minder natuurlijk qua klankkleur, maar wel weer leven erin en duidelijke winst in ruimtelijkheid van weergave. Na steeds een aantal dagen geluisterd te hebben alvorens een snoer te wisselen is voor mij de winnaar duidelijk, namelijk het Symphonic Line netsnoer.

Wat de P500 betreft, zoals ik een pagina terug al terloops opmerkte nu dus de versterker op de regenererende uitgang van de P500 en niet meer op de Ultima Outlet, dit is een duidelijke verbetering.  Met dank aan Anton vastgesteld dat een 59 Hz Sinus het beste klinkt in mijn situatie/set.  :)
Als je de waveform setting op de P500 wijzigt dan hoor je duidelijk (en dan zit ik schuin ACHTER de speaker) het verschil in klank tijdens het wisselen. Zou dat wel eens aan een non believer willen laten horen!  :D Dat haal je er echt makkelijk blind uit, maar goed ben helemaal niet uit op een blinde test, we zitten nu op pagina 300 van dit topic en alhoewel ik al een groot aantal pagina's tevreden was ben ik nu ook even uitgeklooit en gaan we het nu voorlopig lekker zo laten  :thumbs-up: en weer lekker muziek luisteren  :music:

Edit: na een paar uurtjes lekker luisteren nog steeds:   :satisfied: en :happy: Ga het lekker zo laten dus!  :)



hifiman

Even heel wat anders. Mijn upgrade plannen voor dit jaar bestonden voor mij uit de aanschaf van een full hd TV (de HD ready tv kan dan van huiskamer naar slaapkamer waar nu nog een CRT TV staat), een Dreambox 8000 en eventueel een HDMI surround receiver. Maar..... ik ben  :wub: met de iPad en de kans is groot dat die even voorrang gaat krijgen  :D

En eigenlijk wil ik ook nog een iphone  :-X

Gisteren mijn Ipod touch bevrijd uit zijn gevangenis, gelijk openssh erop gezet en tsjakka, baas in eigen ipod  8)

Xander32

Citaat van: Audioloog op april 18, 2010, 09:33:37
Even heel wat anders. Mijn upgrade plannen voor dit jaar bestonden voor mij uit de aanschaf van een full hd TV (de HD ready tv kan dan van huiskamer naar slaapkamer waar nu nog een CRT TV staat), een Dreambox 8000 en eventueel een HDMI surround receiver. Maar..... ik ben  :wub: met de iPad en de kans is groot dat die even voorrang gaat krijgen  :D

En eigenlijk wil ik ook nog een iphone  :-X

Gisteren mijn Ipod touch bevrijd uit zijn gevangenis, gelijk openssh erop gezet en tsjakka, baas in eigen ipod  8)
o-ooooooooooh: het Apple-virus heeft weer toegeslagen :D.

Mooi spul he 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kjelt

Citaatik ben   met de iPad en de kans is groot dat die even voorrang gaat krijgen   
En eigenlijk wil ik ook nog een iphone 

Leuk spul er komen nu heel veel concurenten waaronder van Google die wel meteen multitasking zijn dus ik wacht de oorlog even af voor ik een vervanger van mijn laptop kies :D
Wat ik eigenlijk zou willen hebben is iets tussen de iPad en de iPhone dus je een opklapbare iPad waarmee je kunt bellen  :D

hifiman

De andere spullen van Apple zijn niet aan mij besteed, maar de ipod, iphone en ipad vind ik echt geweldige apparaten die bij passen mijn luiheid behoeften  :D

Ik zie het niet als vervanger van een laptop, lijkt me namelijk niks als er veel "getypt" moet worden, maar voor lekker in de tuin effe surfen en wellicht kort een mailtje beantwoorden lijkt het me ideaal  :)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op april 18, 2010, 10:37:32
De andere spullen van Apple zijn niet aan mij besteed, maar de ipod, iphone en ipad vind ik echt geweldige apparaten die bij passen mijn luiheid behoeften  :D

Ik zie het niet als vervanger van een laptop, lijkt me namelijk niks als er veel "getypt" moet worden, maar voor lekker in de tuin effe surfen en wellicht kort een mailtje beantwoorden lijkt het me ideaal  :)
Jij en korte mailtjes ::) ...dan hebben we het nog niet gehad over telefoon. :ph34r:

:lookaround: ;D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kjelt

Citaat van: Audioloog op april 18, 2010, 10:37:32
Ik zie het niet als vervanger van een laptop, lijkt me namelijk niks als er veel "getypt" moet worden, maar voor lekker in de tuin effe surfen en wellicht kort een mailtje beantwoorden lijkt het me ideaal  :)
Niet als bediening van je squeezebox (100% cd covers en boekjes erbij bladeren  :D  ;)

celerontje

Laat die iPad lekker zitten! (bij internetten loop jij tegen beperkingen aan en voor de Transporter werkt je iPod toch prima?)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: celerontje op april 18, 2010, 22:01:14
Laat die iPad lekker zitten! (bij internetten loop jij tegen beperkingen aan en voor de Transporter werkt je iPod toch prima?)

Welke beperkingen? Een oversized touch lijkt mij juist ideaal om mee te surfen achterovergeleund in de bank met een lekker muziekje op de achtergrond?

hifiman

Citaat van: Kjelt op april 18, 2010, 21:52:31
Niet als bediening van je squeezebox (100% cd covers en boekjes erbij bladeren  :D  ;)
Jazeker, dat ook!  :)

hifiman

Citaat van: )p( op april 18, 2010, 23:04:51
Welke beperkingen? Een oversized touch lijkt mij juist ideaal om mee te surfen achterovergeleund in de bank met een lekker muziekje op de achtergrond?
Exactly what I had in mind!  :bigsmile:

scrutinizer

Citaat van: )p( op april 18, 2010, 23:04:51
Welke beperkingen? Een oversized touch lijkt mij juist ideaal om mee te surfen achterovergeleund in de bank met een lekker muziekje op de achtergrond?

Wel de I-Touch bewaren voor het geval we soo loos gaan en de vrouw hem tijdens het luisteren gebruikt als E-Book. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april 19, 2010, 16:27:52
Wel de I-Touch bewaren voor het geval we soo loos gaan en de vrouw hem tijdens het luisteren gebruikt als E-Book. ;)

Anton.
Mijn vrouwtje is in elk geval in  :wub: met haar eigen laptop dus ik heb dat probleem niet  :pompom:

edit: Lees: ze snapt geen bal van de i-pod  :D


hifiman

Ondertussen ligt de kap van de P500 bij Kokkelink alwaar ze er eentje van RVS voor me gaan produceren, met perforatie uiteraard (ronde gaatjes).  ^-^
Kan hem volgende week ophalen.

Zit ik nog wel met de vraag hoe ik de kap vast ga maken aan de P500 daar er door de perforatie niet op de gewenste plekken schroef gaatjes gemaakt kunnen worden.  :ph34r: Afijn, desnoods los erop dan maar, is weer net even beter (en veiliger) dan helemaal geen kap  :-X

En ook nog even een iphone gehaald vandaag 

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


celerontje

Of laat de ijzerboer de boel zo zagen/knippen dat er een soort van ''flapjes'' aanzitten en buig die om!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

De jailbreak op de Ipod bevalt ook prima overigens, iPeng draait nu gewoon "altijd" en das wel zo handig  :pompom:

Zit nog te twijfelen over een jailbreak op mijn iphone (FW 3.1.2 week 09) , maar zie een tethered jailbreak niet zo zitten eigenlijk dus wacht denk ik maar even op OS 4.  ;) Unlocken heb ik niet direkt behoefte aan, aangezien er een abonnement aan de aanschaf vast zat  :hehe:

Kjelt

Citaat van: Audioloog op april 21, 2010, 22:07:34
Zit ik nog wel met de vraag hoe ik de kap vast ga maken aan de P500 daar er door de perforatie niet op de gewenste plekken schroef gaatjes gemaakt kunnen worden.  :ph34r:
Wel eens van ringetjes gehoord?  ;)

hifiman

Citaat van: Kjelt op april 22, 2010, 09:02:47
Wel eens van ringetjes gehoord?  ;)
Idee een 10, maar...