hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Btw, succes met die IRRF!
Ik heb gelukkig nergens last van.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 17, 2009, 13:53:20
Btw, succes met die IRRF!
Ik heb gelukkig nergens last van.
Heb jij hetzelfde apparaat dan eigenlijk?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op december 17, 2009, 13:58:22
Exactly the same!
Goed om te weten dat het wel goed kan werken dus, bij mij ging gisteren tijdens het filmkijken het licht weer aan en vannacht ook nog twee maal.
Komende nacht (na het filmkijken  :D ) plak ik de IR leds van het apparaat af en eens kijken of het dan nog gebeurd. Zoja dan gaat tie zsm retour.  :baaa:

hifiman

Gisteren een Dune Prime 3.0 2de hands aangeschaft (het ding was tenslotte al 9 dagen oud  :D ). Dit is mijn derde Dune speler (1x 3.0 op projector, 1x 1.0 op de TV en 1x 1.0 op de slaapkamer   :popcorn: ) en daarmee is mijn Popcornhour -> Dune migratie dus nog dit jaar afgerond  :headbanging:
Voor het geval 3 Dune spelers een beetje patserig over zou komen, dan spijt mij dat TOTAAL NIET  :clapping:

Het eerstvolgende project wordt de paneelgordijn masking oplossing van Jaco/Kermit kopieren. Maar nu zijn de centjes eerst weer even op  :nopompom:  :D

hifiman

Dan nog even een woordje over het stereo gedeelte.   :music:

Sinds ik met de Cardas Hexlink interlink speel heb ik zowaar nog geen eenmaal teruggewisseld. Ik riep onlangs wat over het proberen van MIT bekabeling maar ik moet constateren dat dat een beetje een opwelling vanuit enthousiasme was na het lezen van een review over de Avalon Avatars i.c.m. MIT bekabeling.

Zonder dus ooit teruggewisseld te hebben naar de Quadlink is mij iets belangrijks duidelijk geworden en dat is dat er nu echt niks meer "uitspringt". Met de quadlink interlink bijvoorbeeld riep ik wel eens (al dan niet tegen mezelf  :D ) dat het hoog zo natuurlijk klonk als ik een bekken of iets dergelijks hoorde. Het grappige is dat ik nu besef (nu dit NIET meer zo is!) dat dit dus per definitie betekende dat er continu iets "opviel" en dus "eruit sprong". Het feit dat ik dat nu niet meer zo ervaar kan alleen maar een verbetering zijn! Ik kan nu gewoon lekker luisteren en alhoewel ik misschien (lees: wel zeker) wat (irrealistisch) hoge verwachtingen had qua spektakel of echtheids gehalte denk ik dat het bereiken van de balans zoals die er nu is in de set toch het allerbelangrijkste is!  :thumbs-up:

Ik kan nu gewoon lekker urenlang luisteren waar ik een klein jaar geleden nog wel eens de neiging had de set uit pure frustratie uit te zetten  :-X Met andere woorden, de stereo set is wat mij betreft gewoon even af  :crazy:  ;) Nee, dit is geen belofte dat er nooit meer wat gaat veranderen, maar de intentie is er op dit moment in elk geval niet en dat is al een uniek iets op zich :pompom: Ik kan nu dus met een tevreden gevoel stellen dat het mij (dankzij de hulp/adviezen van met name Scrutinizer) gelukt is om de stereoset in 2009 op een nivo te krijgen dat voor mij prettig luisteren en "goed genoeg" is  :satisfied:

Voor 2010 zal het accent voor mij dus op het HT gedeelte liggen, hier liggen namelijk nog een aantal zaken die ik graag zou verbeteren  ^-^ De stereo set af in 2009, de HT set af in 2010 en dan in 2011 elf even een pas op de plaats is op dit moment het plan!  :threadclosed:

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


kermit

Citaat van: Audioloog op december 19, 2009, 10:46:33
Gisteren een Dune Prime 3.0 2de hands aangeschaft (het ding was tenslotte al 9 dagen oud  :D ). Dit is mijn derde Dune speler (1x 3.0 op projector, 1x 1.0 op de TV en 1x 1.0 op de slaapkamer   :popcorn: ) en daarmee is mijn Popcornhour -> Dune migratie dus nog dit jaar afgerond  :headbanging:
Voor het geval 3 Dune spelers een beetje patserig over zou komen, dan spijt mij dat TOTAAL NIET  :clapping:

Het eerstvolgende project wordt de paneelgordijn masking oplossing van Jaco/Kermit kopieren. Maar nu zijn de centjes eerst weer even op  :nopompom:  :D

Wat een luxe zeg.................. ;D Ik wou dat ik 3 dune's had. :headbanging:

tiptop

Citaat van: Audioloog op december 19, 2009, 11:02:00
Dan nog even een woordje over het stereo gedeelte.   :music:

Sinds ik met de Cardas Hexlink interlink speel heb ik zowaar nog geen eenmaal teruggewisseld. Ik riep onlangs wat over het proberen van MIT bekabeling maar ik moet constateren dat dat een beetje een opwelling vanuit enthousiasme was na het lezen van een review over de Avalon Avatars i.c.m. MIT bekabeling.

Zonder dus ooit teruggewisseld te hebben naar de Quadlink is mij iets belangrijks duidelijk geworden en dat is dat er nu echt niks meer "uitspringt". Met de quadlink interlink bijvoorbeeld riep ik wel eens (al dan niet tegen mezelf  :D ) dat het hoog zo natuurlijk klonk als ik een bekken of iets dergelijks hoorde. Het grappige is dat ik nu besef (nu dit NIET meer zo is!) dat dit dus per definitie betekende dat er continu iets "opviel" en dus "eruit sprong". Het feit dat ik dat nu niet meer zo ervaar kan alleen maar een verbetering zijn! Ik kan nu gewoon lekker luisteren en alhoewel ik misschien (lees: wel zeker) wat (irrealistisch) hoge verwachtingen had qua spektakel of echtheids gehalte denk ik dat het bereiken van de balans zoals die er nu is in de set toch het allerbelangrijkste is!  :thumbs-up:

Ik kan nu gewoon lekker urenlang luisteren waar ik een klein jaar geleden nog wel eens de neiging had de set uit pure frustratie uit te zetten  :-X Met andere woorden, de stereo set is wat mij betreft gewoon even af  :crazy:  ;) Nee, dit is geen belofte dat er nooit meer wat gaat veranderen, maar de intentie is er op dit moment in elk geval niet en dat is al een uniek iets op zich :pompom: Ik kan nu dus met een tevreden gevoel stellen dat het mij (dankzij de hulp/adviezen van met name Scrutinizer) gelukt is om de stereoset in 2009 op een nivo te krijgen dat voor mij prettig luisteren en "goed genoeg" is  :satisfied:

Voor 2010 zal het accent voor mij dus op het HT gedeelte liggen, hier liggen namelijk nog een aantal zaken die ik graag zou verbeteren  ^-^ De stereo set af in 2009, de HT set af in 2010 en dan in 2011 elf even een pas op de plaats is op dit moment het plan!  :threadclosed:

Top dat het zo goed valt 8)

Zou het nu dan eindelijk echt het einde zijn :nowink: ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reza

Citaat van: tiptop op december 19, 2009, 12:06:51

Zou het nu dan eindelijk echt het einde zijn :nowink: ;)



Bij Ronald is het NOOIT het einde :P :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

#6838
Citaat van: Audioloog op december 19, 2009, 10:46:33
Gisteren een Dune Prime 3.0 2de hands aangeschaft (het ding was tenslotte al 9 dagen oud  :D ). Dit is mijn derde Dune speler (1x 3.0 op projector, 1x 1.0 op de TV en 1x 1.0 op de slaapkamer   :popcorn: ) en daarmee is mijn Popcornhour -> Dune migratie dus nog dit jaar afgerond  :headbanging:
Voor het geval 3 Dune spelers een beetje patserig over zou komen, dan spijt mij dat TOTAAL NIET  :clapping:

Ik vind 3 media spelers de normaalste zaak van de wereld :) Waarom heeft niet iedereen er 3, en zijn ze per 3 niet goedkoper ? ;)

Hoe doe jij de scheiding tussen de beide players in de woonkamer (1x op TV en 1x op projector). Zit je er niet mee dat als je de ene bedient de andere ook reageert? Of heb je beide een verschillende IR mode gegeven? Op zich behoort een HDMI switch ook tot de mogelijkheden he, maar daarmee introduceer je vaak weer nieuwe problemen.

kermit

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:38:06
Ik vind 3 media spelers de normaalste zaak van de wereld :) Waarom heeft niet iedereen er 3, en zijn ze per 3 niet goedkoper ? ;)

Hoe doe jij de scheiding tussen de beide players in de woonkamer (1x op TV en 1x op projector). Zit je er niet mee dat als je de ene bedent de andere ook reageert? Of heb je beide een verschillende IR mode gegeven? Op zich behoort een HDMI switch ook tot de mogelijkheden he, maar daarmee introduceer je vaak weer nieuwe problemen.


Volgens mij heeft hij er 1 voor de woonkamer, 1 voor de slaapkamer en 1 op de toilet. Dus zal het niet zoveel uitmaken  dat ze allen tegelijk aangaan. :crazy: :pompom:

hifiman

Citaat van: kermit op december 19, 2009, 12:01:50
Wat een luxe zeg.................. ;D Ik wou dat ik 3 dune's had. :headbanging:
Ik hou van een stukje redundancy in de set  :D

hifiman

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:38:06
Ik vind 3 media spelers de normaalste zaak van de wereld :) Waarom heeft niet iedereen er 3, en zijn ze per 3 niet goedkoper ? ;)
Jij begijpt het  :hehe:

Citaat van: riwi op december 19, 2009, 13:38:06
Hoe doe jij de scheiding tussen de beide players in de woonkamer (1x op TV en 1x op projector). Zit je er niet mee dat als je de ene bedient de andere ook reageert? Of heb je beide een verschillende IR mode gegeven? Op zich behoort een HDMI switch ook tot de mogelijkheden he, maar daarmee introduceer je vaak weer nieuwe problemen.
Daar zat ik inderdaad mee, maar nu er een 1.0 en een 3.0 in de huiskamer staan is dat probleem opgelost daar de powertoggle codes voor beide machines verschillend blijken te zijn (alle andere codes zijn gelijk)  :pompom:

Wat de hdmi switch betreft, dat klopt maar dan moet ik gelijktijdig een matrix switch kopen (duur) omdat beide spelers en weergevers aan de andere kant van de kamer staan en ook een setje hdmi -> utp -> hdmi. Al met al was dit de goedkoopste oplossing waarbij je dan ook nog een reserve speler hebt mocht er ooit eentje in de reparatie moeten. En dan is er nog het issue dat mijn tv geen 1080p doet en je dus continu zou moeten gaan switchen van resolutie. Twee dune's in dat licht bekeken is echt zo'n rare optie nog niet  ;)

hifiman

Citaat van: kermit op december 19, 2009, 13:44:04
Volgens mij heeft hij er 1 voor de woonkamer, 1 voor de slaapkamer en 1 op de toilet. Dus zal het niet zoveel uitmaken wat dat ze allen tegelijk aangaan. :crazy: :pompom:
Precies ik mis nog een sync optie zodat ik tijdens het pissen de film niet hoef te pauzeren  :-X

hifiman

Vandaag maar eens serieus aan de slag gegaan met Mymovies, het is even werk, maar dan heb je ook wat  :)
Hier wat screenshots vanaf mijn Dune speler  :inlove:

kermit

Zooo da's mooi . :clapping: Hopelijk is het snel 1e kerst. :crazy:
Ziet er echt super uit.

hifiman

Citaat van: kermit op december 20, 2009, 22:46:33
Hopelijk is het snel 1e kerst. :crazy:
Precies, ik lust wel een stukkie kerstbrood  ;D

kermit

Citaat van: Audioloog op december 20, 2009, 22:53:01
Precies, ik lust wel een stukkie kerstbrood  ;D
Het is echt heel errug mooi . Je verdient een kerstbrood. Gelukkig woon je om de hoek. ;D

hifiman

Citaat van: kermit op december 20, 2009, 22:55:59
Het is echt heel errug mooi . Je verdient een kerstbrood. Gelukkig woon je om de hoek. ;D
Maar even voor de duidelijkheid, het is niet moeilijk, en ik leg het je uiteraard even goed uit met de kerst, maar het kost vervolgens ook nog wel een middagje werk (afhankelijk van het aantal films) om al je films "erin" te krijgen! Het gaat dus (helaas) niet volautomatisch  :notify:

searcher




hifiman