hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

Didja ever wake up in the mornin'

With a ZOMBY WOOF behind your eyes. FZ

Hoe woof tie ...?

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m


hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 26, 2009, 10:30:47
Didja ever wake up in the mornin'

With a ZOMBY WOOF behind your eyes. FZ

Hoe woof tie ...?

Anton.


Hij wooft lekker hoor  :)

hifiman

De XXLS400 is duidelijk een upgrade over de BK300XLS/PR  :notify: Meer SPL, gaat (subjectief in elk geval) een stuk dieper door en het laag klinkt strakker dankzij de gesloten kast  :inlove: Ondanks dat blijven bepaalde "modes" toch duidelijk overheersen in het sublaag, vandaar dus de anti-mode die ik van RASUBS vrijblijvend mocht proberen  :thumbs-up: Ik hoef daar niet lang over na te denken, de anti-mode biedt in mijn opstelling duidelijk meerwaarde, hij elimineert duidelijk hoorbaar de staande golven en tevens verbetert de timing. Voordelen zonder de nadelen zeg maar  :pompom:

En dat alles in 4 minuten (zolang duren de sweeps om de automatische meting te doen), dat heeft me wel eens langer gekost in het verleden met een minder resultaat  :-X

Al met al zeer tevreden over deze combinatie van subwoofer en DSP kastje. Dit alles met film beluisterd, de sub doet niet mee in stereo.  ^-^

Dat wordt vanavond dus lekker een filmje kijken.  :popcorn:

hifiman

En om Celerontje alvast even voor te zijn  :D , nee ik heb geen metingen verricht. Interesseert me wat minder tegenwoordig, ik bedoel wat heb je eraan als het perfect meet en het klink niet lekker.. Neemt niet weg dat meten een nuttige tool kan zijn uiteraard!

De verschillen tussen oude en nieuwe sub waren wat mij betreft evident, net zo als de verschillen met en zonder Anti Mode kastje. Wie weet ga ik nog eens een keer eraan meten, maar op dit moment even andere prioriteiten  ^-^

celerontje

Citaat van: Audioloog op september 26, 2009, 18:48:15
En om Celerontje alvast even voor te zijn  :D
WTF,  verkoopt RA subs tegenwoordig ook glazen bollen? :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

Citaat van: Audioloog op september 26, 2009, 18:39:39
De XXLS400 is duidelijk een upgrade over de BK300XLS/PR  :notify: Meer SPL, gaat (subjectief in elk geval) een stuk dieper door en het laag klinkt strakker dankzij de gesloten kast  :inlove: Ondanks dat blijven bepaalde "modes" toch duidelijk overheersen in het sublaag, vandaar dus de anti-mode die ik van RASUBS vrijblijvend mocht proberen  :thumbs-up: Ik hoef daar niet lang over na te denken, de anti-mode biedt in mijn opstelling duidelijk meerwaarde, hij elimineert duidelijk hoorbaar de staande golven en tevens verbetert de timing. Voordelen zonder de nadelen zeg maar  :pompom:

En dat alles in 4 minuten (zolang duren de sweeps om de automatische meting te doen), dat heeft me wel eens langer gekost in het verleden met een minder resultaat  :-X

Al met al zeer tevreden over deze combinatie van subwoofer en DSP kastje. Dit alles met film beluisterd, de sub doet niet mee in stereo.  ^-^

Dat wordt vanavond dus lekker een filmje kijken.  :popcorn:
Mooie upgrade dus :thumbs-up:. Goed om te lezen dat de 400 i.c.m. de Anti Mode het lekker doen; geniet ervan.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hifiman

De Avalon Avatars bevallen overigens ook uitstekend, ik ben er erg blij mee!  :inlove: Bij deze nog even een hartelijke dank voor de hulp van Anton de Scrutinizer, zonder hem hadden ze niet zo goed kunnen functioneren in mijn ruimte/set als ze dat nu doen   :headbanging:  


De Avalon Monitoren heb ik vandaag volledig in hun originele staat teruggebracht en deze gaan nu de verkoop in.

Zo, en nu wordt het na alle veranderingen van de afgelopen weken nu tijd om mij eens wat meer op de software (muziek/films) te gaan focussen!  :music:


Uitje

Ronald,

ziet er weer mooi uit met die sub. Ben benieuwd hoe het nu klinkt. Zeer binnenkort maar even wat afspreken.
Hoop voor je dat je nu weer even kan genieten van al je nieuwe spullen, en dat je ECHT weer eens lekker muziek gaat luisteren en filmpies loeren.
Spreek je snel.

hifiman

Citaat van: Uitje op september 26, 2009, 19:37:54
Ronald,

ziet er weer mooi uit met die sub. Ben benieuwd hoe het nu klinkt. Zeer binnenkort maar even wat afspreken.
Hoop voor je dat je nu weer even kan genieten van al je nieuwe spullen, en dat je ECHT weer eens lekker muziek gaat luisteren en filmpies loeren.
Spreek je snel.
Dank je Remco! Ik zie je binnenkort wel weer een keer verschijnen  ^-^

Ach filmpjes kijken deed ik zowiezo altijd al een keer of tig per week  :D En muziek luisteren ging me de afgelopen maanden ook al prima af, maar ik vind het nu zelf wel weer even mooi geweest met de hardware wijzigingen, hetgeen niet wegneemt dat alle wijzigingen van de laatste maanden ten goede zijn geweest  :inlove:

Groetjes,

Ronald


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman


hifiman

Wat ik trouwens nog vergeten was om te vertellen is dat met de Avatars het bruine cafe met de Cardas Hexlink kabel opeens een heel stuk minder bruin is  :) Voor nu blijf ik dus gewoon lekker met deze kabel spelen  :music:

hifiman

Citaat van: Audioloog op juni 17, 2007, 11:33:00
DE SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE  :o
Op 17 juni 2007 schreef ik het bovenstaande, nu dik 2 jaar na dato moet ik constateren dat deze uitspraak ietwat voorbarig was geweest. Ik kan mij ook nog wel herinneren dat ik dit niet helemaal vanuit mijn hart meende maar dat ik vond (rationeel) dat het maar eens even afgelopen moest zijn met het geld uitgeven en uiteindelijk nog steeds niet het idee te hebben er echt wat mee opgeschoten zijn.

Vandaag, 27 september 2009 roep ik het weer:

DE STEREO SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE  :o

Het grote verschil is dat ik het dit keer met een echt blij gevoel roep (vanuit gevoel en niet zozeer de ratio)  :pompom:

De oplettend lezer zal zien dat ik het woordje stereo er bij geplakt heb  :D Ben ik dan niet tevreden met de surround set? Ja zeker wel, ook daar ben ik erg blij mee, maar daar zal ik nog wel eens wat geen upgraden, domweg omdat nieuwe ontwikkelingen me daartoe "dwingen". Denk dan aan een HD sat receiver of een HD receiver. Of een mooie dune speler  :popcorn: Daarnaast, met het surround gedeelte was ik altijd al content eigenlijk, het was het stereo gedeelte waar ik moeite mee had  ;)

Bij deze wil ik nog even Anton de Scrutinizer en ook Garmt van Beter Beeld en Geluid in het zonnetje zetten. Zonder hen was ik denk ik nooit van mijn audio nervosa genezen  ;) Garmt bedankt voor het mij laten horen van een aantal heel interessante audio componenten, en ook al zijn deze het uiteindelijk niet geworden, ze helpen mij wel geholpen in mijn zoektocht om te komen daar waar ik nu ben, een blije audioloog  :music: Anton bedankt voor al je hulp, adviezen, geduld en begeleiding die mij tot dit punt gebracht hebben. En beide heren ook bedankt voor de gezelligheid tijdens mijn audiofiele ontdekkingsreis.  :headbanging:

Voordat ik al te dramatisch en emotioneel ga worden ;)  brei ik maar even een eind aan deze post en ga weer even lekker een muziekje luisteren  :music:

neverywhere

Citaat

DE STEREO SET IS AF EN IK BEN ER TEVREDEN MEE  :o





:nowink:

Ik geef je een maand....op z,n hoogst.

Al zal een maand voor uw volgers best wel lang zijn.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

S@m


Een virus is hardnekkig en ondoorgrondelijk....

hifiman

Jullie ongeloof zij jullie vergeven  ^-^

Ik ga mij nu eens richten op nieuwe muziek ontdekken  :music: Zit nu bijvoorbeeld naar een cd van Anouar Brahem te luisteren die ik nog niet kende.

celerontje

Citaat van: neverywhere op september 27, 2009, 12:31:42
:nowink:

Ik geef je een maand....op z,n hoogst.

Al zal een maand voor uw volgers best wel lang zijn.
Inderdaad! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: Audioloog op september 27, 2009, 12:37:19
Zit nu bijvoorbeeld naar een cd van Anouar Brahem te luisteren die ik nog niet kende.
Even op YouTube opgezocht, heel mooi! :pompom: :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Nah...ik geloof Ronald...van wat ik hier lees is het qua beleving al een hele tijd steeds beter gegaan...weliswaar met wat ups and downs...maar toch...als ik terug denk aan een paar jaar geleden...wat een verschil! Feli met het bereikte resultaat en...veel plezier met het ontdekken van nieuwe muziek  O0

peter

celerontje

Zo te zien lijkt het me niet verkeerd om weer eens langs te komen, want sinds de vorige keer dat ik bij jou was, is eigenlijk 3/4 van je complete set veranderd! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: )p( op september 27, 2009, 12:57:52
Nah...ik geloof Ronald...van wat ik hier lees is het qua beleving al een hele tijd steeds beter gegaan...weliswaar met wat ups and downs...maar toch...als ik terug denk aan een paar jaar geleden...wat een verschil! Feli met het bereikte resultaat en...veel plezier met het ontdekken van nieuwe muziek  O0

peter
Laat die Peter maar schuiven, die kijkt met een helikopterview naar de grote lijnen in mijn topic en niet alleen naar de laatste "delta" van die week.  ;)

That been said, misschien leuk om tzt weer eens wat af te spreken Peter? Dan met het doel om elkaar wat muziek te laten horen.  :music: en voor de gezelligheid natuurlijk.

Of misschien moet ik maar weer eens een cd/flac shootout organiseren bij mij thuis (en dan worden er echt geen kabels of componenten gewisseld dit keer  :D ).


Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: celerontje op september 27, 2009, 13:00:51
Zo te zien lijkt het me niet verkeerd om weer eens langs te komen, want sinds de vorige keer dat ik bij jou was, is eigenlijk 3/4 van je complete set veranderd! :o

Busje komt zo! Ik weet alleen niet of tie deze kant op gaat  :D

)p(

Citaat van: Audioloog op september 27, 2009, 13:38:37
Laat die Peter maar schuiven, die kijkt met een helikopterview naar de grote lijnen in mijn topic en niet alleen naar de laatste "delta" van die week.  ;)

That been said, misschien leuk om tzt weer eens wat af te spreken Peter? Dan met het doel om elkaar wat muziek te laten horen.  :music: en voor de gezelligheid natuurlijk.

Of misschien moet ik maar weer eens een cd/flac shootout organiseren bij mij thuis (en dan worden er echt geen kabels of componenten gewisseld dit keer  :D ).


Groetjes,

Ronald

Hehe... ;)

We hadden geloof ik al afgesproken ergens in het najaar een sessie bij jouw te doen met wat interlinks blind te wisselen...maar we kunnen het natuurlijk ook gewoon bij het wisselen van wat flacs houden... :)

peter