hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifi | Roderick


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

Ik ga met grote interesse jouw bevindingen betreft de 400 met en zonder Anti Mode, welke jij uiteraard in dit topic gaat posten  ;) volgen!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

hifiman


hifiman

Citaat van: Xander32 op september  9, 2009, 18:22:21
Ik ga met grote interesse jouw bevindingen betreft de 400 met en zonder Anti Mode, welke jij uiteraard in dit topic gaat posten  ;) volgen!
doe dat  ;)  :)

hifiman

Gisteravond hebben ik samen met forumlid Uitje zijn transporter vergeleken met mijn gemodificeerd exemplaar.
Mijn transporter klonk duidelijk meer 3D (minder plat), geluid losser van de speakers, volwassener klankkleuren en een verfijnder hoog met een wat hogere "resolutie". Daarentegen bespeurde ik bij de transporter van Uitje iets meer levendigheid, hetgeen overeenkomt met mijn eerdere bevindingen van 5534 versus Burson Audio opamp.

Voor mij waren de verschillen in elk geval duidelijk en zeker de moeite waard  :notify:  ;)  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

#6082
Mijn plaatje Trespa ziet er zo, " in functie " lekker strak uit......ook al zit het aan de onderkant... ;D
Een beetje alsof het zo hoort... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

)p(

Citaat van: Erik van Voorst op september 14, 2009, 12:58:47

Een beetje alsof het zo hoort... ;)

8) Voelt toch altijd beter aan als het er ook fatsoenlijk gemaakt uitziet  :)

peter

hifiman


sandervg

Citaat van: Audioloog op september  9, 2009, 17:51:20
Het blijft toch een super geinig ding zo'n squeezebox (of transporter), zelfs als tie uit staat doet tie nog (indien gewenst) nog dienst als weerstation  8)
Hoe krijg je dit nu weer voor elkaar???? Dat wil ik ook!!!

Ennne... wanneer komt de review van de 400 en de antimode in je topic?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Citaat van: sandervg op september 14, 2009, 19:48:00
Hoe krijg je dit nu weer voor elkaar???? Dat wil ik ook!!!
Dat kan, het is gewoon een plugin:
http://inside.glnetworks.de/2006/03/11/weathertime-screensaver-plugin-for-slimserver/

Citaat van: sandervg op september 14, 2009, 19:48:00
Ennne... wanneer komt de review van de 400 en de antimode in je topic?
Het leek mij handing om daar even mee te wachten tot ik ze gehoord heb  :devil:
ETA: 1 a 2 weken

;)

hifiman

Ik heb nu een tijdje naar de Cardas Hexlink luidsprekerkabel geluisterd en alhoewel dit een hele mooie kabel is met een aantal erg sterke punten (ruimtelijkheid, relaxt, veel zwart tussen instrumenten, natuurlijke klanken, zijdezacht hoog) vind ik het naar mijn smaak toch wat saai en "te donker" klinken. Ik zoek dus iets "frissers" met behoud van een aantal van de Hexlinks goede eigenschappen.

Bovenstaande wil niet zeggen dat ik de hexlink nu gelijk de deur uit ga doen. Wel ga ik binnenkort de crosslink weer eens aansluiten om eens te kijken voor mezelf welke eigenschappen ik nu precies mis.

Misschien eens een keer een Cardas quadlink proberen (?). Of wellicht eens met behoud van de hexlink wat andere interlinkjes proberen.
In elk geval staat de weg nu open om eens wat LS snoertjes te kunnen proberen ongeacht de terminatie  :hehe:

Voor alle duidelijkheid, het klinkt helemaal niet vervelend nu, dit is meer een zoektocht in het kader van de puntjes op de i zetten  :)

S@m


hifiman

Citaat van: S@m op september 15, 2009, 09:51:14
Hoeveel puntjes passen er bij jou op een i...?    ;D
Ik zoek nog steeds naar het juiste puntje, met de i zelf ben ik erg tevreden  :D

Anders gezegd, de basis is nu heel goed, het is nog even zoeken naar de juiste "fine-tuning" waarbij smaak een grote rol speelt.  ^-^

citac

Vind het toch wel zonde om die schroefaansluitingen te vervangen door bindings , zelfbouw aan een originele Avalon  :'(. .
Heb zelf ook Avalons gehad en zo erg zijn die schroeven niet.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

hifiman

Citaat van: citac op september 15, 2009, 09:55:34
Vind het toch wel zonde om die schroefaansluitingen te vervangen door bindings , zelfbouw aan een originele Avalon  :'(. .
Heb zelf ook Avalons gehad en zo erg zijn die schroeven niet.
Hallo Citac,

Er is niks verbouwd aan de speaker zelf, ze zijn in no-time weer in originele staat terug te brengen, anders had ik het ook niet gedaan!

Groetjes,

Ronald

Harry HT

Hi,
Citaat van: Audioloog op september 13, 2009, 14:33:46
Ik had nog een probleempje met de onlangs gemaakte oplossing voor mijn speakers (binding posts ipv schroefjes), de binding posts draaiden mee als ik de spades met een sleuteltjes vast wilde zetten. Los daarvan zocht ik nog steeds naar een oplossing om mijn basreflexpoortjes echt goed dicht te maken (schuimrubber werkt wel maar sluit niet 100% af). Beide zaken zijn in versie 2.0 opgelost  :happy:
Volgens mij zie ik op de foto naast het plaatje trespa nog een randje van je sok zitten...  :blink:  :laugh:

Prima oplossing zo  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Harry HT op september 15, 2009, 10:17:57
Hi,Volgens mij zie ik op de foto naast het plaatje trespa nog een randje van je sok zitten...  :blink:  :laugh:

Prima oplossing zo  O0

Gegroet,

Harry
Hee Harald  :hehe:

Haha nee hoor, ik weet niet waar je dat ziet trouwens  :withstupid:  ;) Toen jij hier de laatste keer was hebben we inderdaad even met een sok gestoeid, maar die werd al snel vervangen door een stuk schuimrubber   :police:

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 15, 2009, 10:26:15
Haha nee hoor, ik weet niet waar je dat ziet trouwens  :withstupid:  ;)

Hij plaagt je alleen maar, Ronald. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


Erik van Voorst (in memoriam)

#6096
Citaat van: citac op september 15, 2009, 09:55:34
Vind het toch wel zonde om die schroefaansluitingen te vervangen door bindings , zelfbouw aan een originele Avalon  :'(. .
Heb zelf ook Avalons gehad en zo erg zijn die schroeven niet.

Ik heb ze nog steeds.....en zo erg is het wel...

Het is inderdaad misschien niet zo erg als je een dunne bedrading hebt en ook nog een bare-wire aansluiting maakt...ze vast zet en er dus nooit meer naar omkijkt...(buiten rechtstreeks vastsolderen aan de unit(s) is dit theoretisch de mooiste verbinding zie ook Audio-Research)

Als je dikkere bedrading hebt en/of spades en/of bananen heb je aan je originele Avalon een flink probleem.
Ook als je wat ..uhhh..."onrustiger"... :-X....bent en veel wilt vergelijken is het een kwestie van tijd voordat de blikkerige plaatjes onder je handen losbreken van je originele Avalon....

Mogelijk is (ondergewaardeerde en nog steeds slecht aangeschreven) zelfbouw dan ineens de oplossing.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

S@m


celerontje

Citaat van: Erik van Voorst op september 15, 2009, 12:57:57
Ik heb ze nog steeds.....en zo erg is het wel...

Het is inderdaad misschien niet zo erg als je een dunne bedrading hebt en ook nog een bare-wire aansluiting maakt...ze vast zet en er dus nooit meer naar omkijkt...(buiten rechtstreeks vastsolderen aan de unit(s) is dit theoretisch de mooiste verbinding zie ook Audio-Research)

Als je dikkere bedrading hebt en/of spades en/of bananen heb je aan je originele Avalon een flink probleem.
Ook als je wat ..uhhh..."onrustiger"... :-X....bent en veel wilt vergelijken is het een kwestie van tijd voordat de blikkerige plaatjes onder je handen losbreken van je originele Avalon....

Mogelijk is (ondergewaardeerde en nog steeds slecht aangeschreven) zelfbouw dan ineens de oplossing.... ;)
Maar waarom hebben zulke dure kwaliteitsspeakers zo'n vreselijk onhandige aansluiting?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Citaat van: celerontje op september 15, 2009, 13:14:51
Maar waarom hebben zulke dure kwaliteitsspeakers zo'n vreselijk onhandige aansluiting?

Ik denk omdat de ontwerper van betreffende produkten ervan overtuigd is dat bare-wire dé manier van aansluiten is.


Edit...en dat dikke bedrading onzin is (Avalon)