hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Niet aanvallend bedoeld, maar waarom zo een mooie projector als je kamer verder witte muren heeft?

hifiman

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2009, 11:34:14
Niet aanvallend bedoeld, maar waarom zo een mooie projector als je kamer verder witte muren heeft?
Ik snap de vraag niet helemaal geloof ik  :blink:
Overigens zijn de muren geel en niet wit :P

Joris1971

Citaat van: Audioloog op januari 26, 2009, 11:34:58
Ik snap de vraag niet helemaal geloof ik  :blink:
Overigens zijn de muren geel en niet wit :P

Bedoel, als je goed wilt projecteren heb je volledig verduistering nodig, dus donkere muren.

hifiman

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2009, 11:36:50
Bedoel, als je goed wilt projecteren heb je volledig verduistering nodig, dus donkere muren.
A zo, ok. Alhoewel het resultaat met volledige verduistering beter zal zijn betekent dat niet dat het geen zin had om voor een betere projector te gaan, ik profiteer wel degelijk van de hogere resolutie, het hogere contrast en zeker ook van de betere zwartwaarden.

Kjelt

Citaat van: Audioloog op januari 26, 2009, 11:38:46
A zo, ok. Alhoewel het resultaat met volledige verduistering beter zal zijn betekent dat niet dat het geen zin had om voor een betere projector te gaan, ik profiteer wel degelijk van de hogere resolutie, het hogere contrast en zeker ook van de betere zwartwaarden. 
Precies, ik heb dezelfde witte muren en plafond maar het contrast is er zeker wat betreft in beeld contrast nog op vooruit gegaan.
Om alleen voor contrast weer te upgraden naar de HD750 zou inderdaad discutabel zijn. Het blijft een afweging tussen WAF of gewoon in je woonkamer kunnen blijven leven of in een grot te wonen  ;D

hifiman

Citaat van: Kjelt op januari 26, 2009, 12:00:54
Precies, ik heb dezelfde witte muren en plafond maar het contrast is er zeker wat betreft in beeld contrast nog op vooruit gegaan.
Om alleen voor contrast weer te upgraden naar de HD750 zou inderdaad discutabel zijn. Het blijft een afweging tussen WAF of gewoon in je woonkamer kunnen blijven leven of in een grot te wonen  ;D

Zo zie ik het ook, nog veel meer geld erin stoppen zou waarschijnlijk niet heel zinvol zijn, de aanschaf van de 350 was dat zeker wel!  :)

kermit

Citaat van: Kjelt op januari 26, 2009, 12:00:54
Precies, ik heb dezelfde witte muren en plafond maar het contrast is er zeker wat betreft in beeld contrast nog op vooruit gegaan.
Om alleen voor contrast weer te upgraden naar de HD750 zou inderdaad discutabel zijn. Het blijft een afweging tussen WAF of gewoon in je woonkamer kunnen blijven leven of in een grot te wonen  ;D


De HD750 heeft in jullie situatie helemaal geen zin. Met witte muren en wit plafond en niet volledig kunnen verduisteren zal je geen verschil zien tussen de HD750 en de HD350.

hifiman

Citaat van: kermit op januari 26, 2009, 16:28:08
De HD750 heeft in jullie situatie helemaal geen zin. Met witte muren en wit plafond en niet volledig kunnen verduisteren zal je geen verschil zien tussen de HD750 en de HD350.
Tsja dan zul je vrees ik een ander moeten vinden die je HD750 een maandje na aanschaf weer van je gaat overnemen  :devil:  :tounge2:  ;)

danielo

maar wie heeft hier dan een 750/rs20 met witte muren ? volgens mij hebben we het hier over
de 350.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

riwi

Als je een donkere film kijkt zal je met de HD750 in een kamer met witte muren en plafond net zo goed het betere blacklevel van de HD750 zien als in een kamer met zwarte wanden en plafond. Een fade to black is dan net weer wat zwarter. Aangezien schaduw detail ook profiteert van hoog on/off contrast zal je daar in donkere scenes ook profijt hebben van een HD750. Ik moet echter zeggen dat ik nog niet een maal de indruk heb gehad met de HD350 dat er schaduw detail miste.

Je zou het ook andersom kunnen stellen : Als je je kamer pikzwart schildert wordt je zo depressief dat je nergens in het leven meer plezier aan beleeft. Helemaal na het krijgen van de hoge rekening van die dure HD750  :)  :D  ;D Nee dan ben je in een lichte woonkamer met een HD350 altijd beter af  :)

danielo

Citaat van: riwi op januari 28, 2009, 02:10:26
Je zou het ook andersom kunnen stellen : Als je je kamer pikzwart schildert wordt je zo depressief dat je nergens in het leven meer plezier aan beleeft. Helemaal na het krijgen van de hoge rekening van die dure HD750  :)  :D  ;D Nee dan ben je in een lichte woonkamer met een HD350 altijd beter af  :)

Goh jij hebt nooit lol in het donker ?.....

Een andere oplossing is mischien iets slimmers doen bijvoorbeeld werken met iets wat alleen donker wordt als het nodig is. Ik gebruik zwarte zware gordijnen van 5 meter aan de zijkanten en achterkant zodat ik het donker kan maken als er film gekeken wordt. Dit is goed voor zowel beeld als geluid. Ook de eerste 1.5 meter zijn boven en onder zwart.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

hifiman

Citaat van: danielo op januari 28, 2009, 13:20:48
Goh jij hebt nooit lol in het donker ?.....

Een andere oplossing is mischien iets slimmers doen bijvoorbeeld werken met iets wat alleen donker wordt als het nodig is. Ik gebruik zwarte zware gordijnen van 5 meter aan de zijkanten en achterkant zodat ik het donker kan maken als er film gekeken wordt. Dit is goed voor zowel beeld als geluid. Ook de eerste 1.5 meter zijn boven en onder zwart.

Daniel.
Foto!  :wub:

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

)p(

Citaat van: danielo op januari 28, 2009, 13:20:48
. Ik gebruik zwarte zware gordijnen van 5 meter aan de zijkanten en achterkant zodat ik het donker kan maken als er film gekeken wordt. Dit is goed voor zowel beeld als geluid. Ook de eerste 1.5 meter zijn boven en onder zwart.

Daniel.

Daniel ik heb een vergelijkbare setup behalve nog geen gordijn voor de achtermuur. Maakt dat nog veel uit voor het beeld?

peter

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 13:26:12
Fijn dat het opgelost is met BCC en de Blu-ray speler! :smile:
Ja zeker, ben blij met de geboden oplossing  :)

celerontje

Alleen is 't wel jammer dat de goedkoopste modellen BD spelers geen vaak Coaxiale aansluiting meer hebben.
Nu had jij voor achterin je kamer sowieso al zo'n S/PDIF kastje nodig, want anders had je met een Optische aansluiting op je BD speler gezeten, terwijl er een coax kabel loopt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 13:45:15
Alleen is 't wel jammer dat de goedkoopste modellen BD spelers geen vaak Coaxiale aansluiting meer hebben.
Nu had jij voor achterin je kamer sowieso al zo'n S/PDIF kastje nodig, want anders had je met een Optische aansluiting op je BD speler gezeten, terwijl er een coax kabel loopt.
Achterin de kamer staat een spdif switch met zowel optische als coaxiale uitgangen, er loopt dan 1 coax naar de receiver inderdaad. Voor de nieuwe bdp-1500 (bedoeld voor op de tv aan te sluiten) ga ik dus 1 extra optische kabel aanschaffen, en inderdaad, ik had liever coax gehad, maar ja het had niet zoveel zin denk ik om daar een discussie over aan te gaan met de BCC medewerker :P

celerontje

Ik weet welk kastje je er hebt staan, ik heb ook nog op de webshop gekeken waar je 'm gekocht hebt, fijn bakkie! ;D
En ik zag in ''De Markt'' dat je een Optocoupler op het oog hebt, dus je dacht ''Ik doe het meteen goed!''? ;D

Hoe heb je de Harmony nu geprogrammeerd eigenlijk?
Je heb hebt een macro voor het omschakelen naar scope?
Dus als die code in de database staat: V-stretch aan, lens op scope? Plus natuurlijk een macro die het weer ongedaan maakt?
Wat heb je verder nog in je Harmony staan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 14:05:08
Ik weet welk kastje je er hebt staan, ik heb ook nog op de webshop gekeken waar je 'm gekocht hebt, fijn bakkie! ;D
:biggrin:

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 14:05:08
En ik zag in ''De Markt'' dat je een Optocoupler op het oog hebt, dus je dacht ''Ik doe het meteen goed!''? ;D
Die bleek al verkocht, ik heb hem zojuist gewoon nieuw besteld. En inderdaad, geen kabeltroep in huize Audioloog  ;D

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 14:05:08
Hoe heb je de Harmony nu geprogrammeerd eigenlijk?
Met de pc  :devil:

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 14:05:08
Je heb hebt een macro voor het omschakelen naar scope?
Dus als die code in de database staat: V-stretch aan, lens op scope? Plus natuurlijk een macro die het weer ongedaan maakt?
Nee, nog niet, ik wacht op antwoord van Logitech (die hopelijk de codes die ik ze gestuurd heb gaan toevoegen).

Citaat van: celerontje op januari 28, 2009, 14:05:08
Wat heb je verder nog in je Harmony staan?
Teveel om op te noemen dus daar ga ik ook niet aan beginnen :P

tiptop

Wat hoop spullen heb je zo eigenlijk zeg!

Is een alles in een BOSE niks voor je? Tegenwoordig met HDMI uitgang en slechts twee luidsprekers toch die FAN-TAS-TISCHE geluids en beeldbeleving
Niks geen harmony met moeilijke codes maar alles via de BOSE AB  ;D ;D ;D

[serieuze mode]
Hoe bevalt het beeld? Of kan je dat nu nog niet zeggen?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: tiptop op januari 28, 2009, 20:23:07
Wat hoop spullen heb je zo eigenlijk zeg!
Ach met 2 blu-ray spelers (die in de pc maar even niet meegeteld) en 3 popcornhours voldoe ik waarschijnlijk toch aan het profiel van de gemiddelde nederlander  :angel:

Citaat van: tiptop op januari 28, 2009, 20:23:07
Hoe bevalt het beeld? Of kan je dat nu nog niet zeggen?
Heel erg goed. Dat wil zeggen, met goed bron materiaal super , met minder goed bronmateriaal een stuk minder, maar ja garbage in = garbage out natuurlijk :P

Verder (kritische mode aan!) wil ik wel tzt de 350  laten ISF calibreren want alhoewel het beeldje goed is valt mij als kritische kijker wel op dat de greyscale niet helemaal is zoals het zou moeten zijn. Dit zou overigens ook door de oververzadigde kleuren kunnen komen, maar ik heb zelf het idee dat dat niet de enige oorzaak is.

celerontje

Heeft Kermit 'm niet laten kaliberen bij aanschaf? :o
Je kan de grayscale zelf toch wel recht krijgen m.b.v. je SMART III?
Kleurverzadiging is ook niet zo moeilijk, dat kan gewoon met zo'n plastic filtertje die je voor je ogen houdt.
Gamma zal wel iets lastiger gaan met je SMART, maar je komt er denk ik al een heel eind mee.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 11:54:51
Heeft Kermit 'm niet laten kaliberen bij aanschaf? :o
Jawel, maar er is niet in een "custom" setting gecalibreerd, hetgeen betekent dat je (bij de HD350) nooit de gain controls kunt aanpassen maar alleen de bias controls.

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 11:54:51
Je kan de grayscale zelf toch wel recht krijgen m.b.v. je SMART III?
Ik zal het even toelichten. De greyscale calibratie van de HD350 dient gedaan te worden in een van de "custom" color temperature entries aangezien je alleen daar de gain controls kan wijzigen. Nadeel van de custom mode is echter dat deze default op 9300K afgesteld staat. Dat betekent dus dat je heel veel moet bijstellen om de greyscale recht op 6500K te krijgen. En daar wringt de schoen, smart III is prima voor kleine variaties bij te stellen maar in dit geval gaat het veels te lang duren (teveel itteraties die elk heel lang duren) om dit voor elkaar te krijgen. Vandaar mijn plan om het eenmalig te laten doen en dan vanaf dat moment zelf bij te calibreren naarmate de lamp meer uurtjes krijgt.

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 11:54:51
Kleurverzadiging is ook niet zo moeilijk, dat kan gewoon met zo'n plastic filtertje die je voor je ogen houdt.
Dat is waar, heb ik nog niet gedaan.

Citaat van: celerontje op januari 29, 2009, 11:54:51
Gamma zal wel iets lastiger gaan met je SMART, maar je komt er denk ik al een heel eind mee.
Gamma is op zich prima zo op het gezicht  ;)

celerontje

Hij is dus gekalibreerd in een speciale modus die achter een wachtwoord of een soort code o.i.d. zit?
Anders had de ISF kalibrateur destijds de Gain ook niet kunnen bijstellen.
Valt niet uit te vogelen hoe je in dat menu komt?
Service manual?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!