hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 21, 2010, 17:59:16
De problemen gaan komen als Ronald 3D projectie wil... :D :D :D
Zie ik meer als een gadget en dus niet echt interesse in.  ^-^

williams

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman


celerontje

In de winter maar eens M&G doen, wat jij? ;)

Btw, volgens mij heb je je HT nu zelfs beter voor elkaar dan je wenste tijdens de M&G in 2008! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 23, 2010, 13:11:28
In de winter maar eens M&G doen, wat jij? ;)
Ik vind het prima, wanneer kan ik langskomen?  :D

Citaat van: celerontje op juli 23, 2010, 13:11:28
Btw, volgens mij heb je je HT nu zelfs beter voor elkaar dan je wenste tijdens de M&G in 2008! :pompom:

Dat klopt!  ;D

hifiman

Regenachtige dag dus kubuntu maar eens geinstalleerd als desktop, ziet er naar uit dat dit een blijvertje is  :pompom:

riwi

Ziet er mooi uit.
Dus je hebt ubuntu op die PC geinstalleerd als OS. En je draait dan binnen virtualbox de win7 ?

Wat had je eerst als OS?

hifiman

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 12:59:04
Ziet er mooi uit.
Dus je hebt ubuntu op die PC geinstalleerd als OS. En je draait dan binnen virtualbox de win7 ?
Dat klopt  ;)
Ik ga nog wel kijken of het lukt om het handjevol windows apps die ik nog nodig heb onder wine te draaien maar voor anydvd zal dit niet werken denk ik, mymovies zal ook lastig zijn. EAC bijvoorbeeld had ik al even geprobeerd onder wine en dat werkt prima  :)

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 12:59:04
Wat had je eerst als OS?
windows 7  :-[

Pakweg 10 jaar geleden draaide ik linux only. Heb toendertijd vmware 1.0 gekocht (jaja gekocht  :D  ) om toch wat windows apps te kunnen draaien maar uiteindelijk voldeed dat niet en ben uiteindelijk toen toch weer overgestapt op windows voor de desktop. Als server ben ik wel altijd linux blijven draaien. Nu 10 jaar later dus eens Kubuntu (heb altijd KDE al geprefereerd over gnome) geprobeerd en ik ben onder de indruk! Dit in combinatie met virtualbox en snellere hardware dan 10 jaar geleden maakt dat ik weer ben overgestapt naar linux only (en windows in virtualbox). Bevalt me prima!  :) (week geleden reeds geinstalleerd om te testen of ik zonder native windows zou kunnen en vandaag dus native windows eraf geknikkerd).

Groetjes,

Ronald

riwi

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2010, 13:10:31
Dat klopt  ;)
Ik ga nog wel kijken of het lukt om het handjevol windows apps die ik nog nodig heb onder wine te draaien maar voor anydvd zal dit niet werken denk ik, mymovies zal ook lastig zijn. EAC bijvoorbeeld had ik al even geprobeerd onder wine en dat werkt prima  :)
windows 7  :-[

Pakweg 10 jaar geleden draaide ik linux only. Heb toendertijd vmware 1.0 gekocht (jaja gekocht  :D  ) om toch wat windows apps te kunnen draaien maar uiteindelijk voldeed dat niet en ben uiteindelijk toen toch weer overgestapt op windows voor de desktop. Als server ben ik wel altijd linux blijven draaien. Nu 10 jaar later dus eens Kubuntu (heb altijd KDE al geprefereerd over gnome) geprobeerd en ik ben onder de indruk! Dit in combinatie met virtualbox en snellere hardware dan 10 jaar geleden maakt dat ik weer ben overgestapt naar linux only (en windows in virtualbox). Bevalt me prima!  :) (week geleden reeds geinstalleerd om te testen of ik zonder native windows zou kunnen en vandaag dus native windows eraf geknikkerd).

Groetjes,

Ronald

Leuk :)
Ik heb het gevoel dat ik native windows nog steeds nodig heb voor allerlei zaken. Maar veel zal net zo makkelijk in een virtuele omgeving kunnen waarschijnlijk. Tot nu toe gebruik ik linux alleen als server met af en toe wat desktop gebruik (op de server) met KDE. Maar veel verder dan surfen kom ik niet.
Voorheen gebruikte ik de thuis/windows PC ook om mee in te loggen op het werk en dan had ik ook de windows apps daar voor nodig. Maar dat doe ik nu niet meer (kan ook niet) dus prive zou ik best over kunnen naar een linux desktop.
Ben bezig met vmware server te installeren op m'n linux PC maar Slackware wil niet meewerken ;) Komt nog wel goed. Misschien kan ik ook beter virtualbox gaan gebruiken.

celerontje

Je hebt nog wel Windhoos op de laptop, neem ik aan?

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Leuk :)
Ik heb het gevoel dat ik native windows nog steeds nodig heb voor allerlei zaken.
Dat lijkt mij ook, ik zit me bijvoorbeeld af te vragen of bv. PowerDVD o.i.d. wel goed werkt onder virtualisatie.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 25, 2010, 13:54:40
Je hebt nog wel Windhoos op de laptop, neem ik aan?
Dat lijkt mij ook, ik zit me bijvoorbeeld af te vragen of bv. PowerDVD o.i.d. wel goed werkt onder virtualisatie.
Ik heb een blu-ray speler  ^-^

celerontje

Maar als je een BD geript of gemuxed hebt, is 't handig als je 't meteen even kan testen op je PC. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Leuk :)
Ik heb het gevoel dat ik native windows nog steeds nodig heb voor allerlei zaken.
Noem eens wat... ?  ;)

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Maar veel zal net zo makkelijk in een virtuele omgeving kunnen waarschijnlijk.
Het meeste wel, alleen zaken die I/O bedrijven kunnen een probleem zijn, zo kwam ik er net nog even achter dat mijn flatbed scanner niet ondersteund wordt en het ook niet doet onder virtualbox (wellicht wel mogelijk moet ik nog even uitzoeken). Maar ik ben dan wel weer zo gek dat ik eerder een andere scanner ga halen dan windows weer terugzetten  :D

Edit: Scanner doet het nu ook in virtualbox na de OSE edition vervangen te hebben door de non-free edition  :bigsmile:

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Tot nu toe gebruik ik linux alleen als server met af en toe wat desktop gebruik (op de server) met KDE.
Voor servertoepassingen is linux natuurlijk een no-brainer. Voor desktop gebruik blijft het altijd wat lastig, maar dankzij de virtuele machines komen we een heel eind  :headbanging:

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Voorheen gebruikte ik de thuis/windows PC ook om mee in te loggen op het werk en dan had ik ook de windows apps daar voor nodig.
Daar zeg je wat, dat lukt nu ook niet meer bij mij, maar de oplossing is simpel, ze geven me maar een laptop mee :P

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Maar dat doe ik nu niet meer (kan ook niet) dus prive zou ik best over kunnen naar een linux desktop.
Probeer het gewoon eens een tijdje met dual boot  :pompom:

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 13:36:15
Ben bezig met vmware server te installeren op m'n linux PC maar Slackware wil niet meewerken ;) Komt nog wel goed. Misschien kan ik ook beter virtualbox gaan gebruiken.
Waarom geen xen of virtualbox?

En misschien slackware eens vervangen door debian of ubuntu server  ;)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 25, 2010, 14:12:29
Maar als je een BD geript of gemuxed hebt, is 't handig als je 't meteen even kan testen op je PC. ;)
Komt bij mij nauwelijks voor maar voor deze toepassing is windows inderdaad voorlopig denk ik de betere keuze.

celerontje

Oftewel, Linux is leuk, maar maak toch maar een dual boot! (alles onder Linux werkend krijgen is een gebed zonder einde, ben ik bang, al kom je een heel eind)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 25, 2010, 16:12:15
Oftewel, Linux is leuk, maar maak toch maar een dual boot! (alles onder Linux werkend krijgen is een gebed zonder einde, ben ik bang, al kom je een heel eind)
Nee alles onder windows werkend krijgen is volkomen probleemloos  ;)
Maar feit is dat de BD ondersteuning onder linux op dit moment nog matig is.

riwi

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2010, 16:01:06
Noem eens wat... ?  ;)
newsbin pro, recoden/bewerken van wat video (plakken, knippen, strippen, mediainfo, tvixie, mymovies), spelen van een spelletje, fatsoenlijke aansturing van sommige (dure) video hardware. Een fijne file manager als totalcommander.
Ik denk dat newsbin en totalcommander het zwaarst wegen bij mij.

Citaat van: Audioloog op juli 25, 2010, 16:01:06
En misschien slackware eens vervangen door debian of ubuntu server  ;)

Auw. Slackware is all I know :) Ik heb me al eens gestoten aan redhat/fedora en Suse. Te veel enge wizards en onduidelijk gedoe onder de motorkap.

Dual boot hou ik niet zo van. Ik koop er liever een tweede PC naast.

@celerontje : ik speel amper video met de PC. Daar heb ik mediaplayers voor als de Dune en Tvix.

celerontje

Uiteraard, maar je wilt toch wel dingen kunnen checken op je PC. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

riwi

Citaat van: celerontje op juli 25, 2010, 19:16:08
Uiteraard, maar je wilt toch wel dingen kunnen checken op je PC. ;)

Dat zijn zeker dingen die meespelen. Ik heb nu een licentie van coreavc met cuda ondersteuning. Ik vraag me af of de linux nvidia driver ook cuda ondersteunt en zodoende de decoding van AVC helpt te doen zodat de CPU op 20% blijft kwa belasting tijdens een Bluray AVC file.

BWzes03

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 19:06:44

Ik denk dat newsbin en totalcommander het zwaarst wegen bij mij.

Auw. Slackware is all I know :) Ik heb me al eens gestoten aan redhat/fedora en Suse. Te veel enge wizards en onduidelijk gedoe onder de motorkap.

Dual boot hou ik niet zo van. Ik koop er liever een tweede PC naast.

@celerontje : ik speel amper video met de PC. Daar heb ik mediaplayers voor als de Dune en Tvix.

Voor Totalcommander wordt Krusader door de auteur aangewezen als een Linux vervanger. http://www.krusader.org/

As for newsbin ... geen idee wat voor features of voordelen dat newsbin heeft, maar ik gebruik zelf SABnzb+ om usenet downloads te doen....

Voor Dual-boot / 2-de PC is een andere oplossing goedkoper, een swappable bootdisk...
Gebruik ik ook in m'n workstation ... 1 disk met Windows XP x64 en 1 disk met OpenSuSE 11.x / KDE 4.x.x
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

hifiman

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 19:06:44
newsbin pro, recoden/bewerken van wat video (plakken, knippen, strippen, mediainfo, tvixie, mymovies), spelen van een spelletje, fatsoenlijke aansturing van sommige (dure) video hardware. Een fijne file manager als totalcommander.
Ik denk dat newsbin en totalcommander het zwaarst wegen bij mij.
Zoals al genoemd door de BMW man gebruik ook ik daar sabnzbd+ voor, kan me niet voorstellen dat er iets beters bestaat...  ;)
Who needs totalcommander, mc doet alles wat je wilt  ;D En er zijn zat grafische alternatieven.
Mymovies onder virtualbox en linux is juist erg sterk in plakken knippen en strippen van video! (wel op de command line dan  :devil: ).

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 19:06:44
Auw. Slackware is all I know :) Ik heb me al eens gestoten aan redhat/fedora en Suse. Te veel enge wizards en onduidelijk gedoe onder de motorkap.
Ik begrijp helemaal wat je zegt, daarom Suse en Red Hat ook tig jaar terug al gelaten voor wat het is en overgegaan op debian icm webmin. Geen wizards, geen commerciele fratsen, de beste package manager die er is (apt). Ubuntu is gebaseerd op debian en daarom mijn keuze voor de desktop.

Citaat van: riwi op juli 25, 2010, 19:06:44
Dual boot hou ik niet zo van. Ik koop er liever een tweede PC naast.
Dat kan ook natuurlijk  :D

Anders probeer je debian of (k)ubuntu toch eerst eens in een virtuele machine?

Groetjes,

Ronald

Ejorne

Citaat van: BWzes03 op juli 26, 2010, 09:45:34
Voor Totalcommander wordt Krusader door de auteur aangewezen als een Linux vervanger. http://www.krusader.org/

Hier begrijp ik niet zoveel van...

Wijst iemand een file-manager aan als vervanger van een Operating System?

hifiman

Citaat van: Ejorne op juli 26, 2010, 09:59:45
Hier begrijp ik niet zoveel van...

Wijst iemand een file-manager aan als vervanger van een Operating System?

Nee, een alternatief voor een door de gebruiker geliefde applicatie (filemanager in dit geval) indien deze over zou stappen op het andere operating systeem  ;)

Raphie

Ik snap die Linuxdrang nooit zo goed, waarom zou je behelpen als je al een Win7 licentie hebt?
Ik vind KDE ook wel de beste Linux distro, maar ik an er nog steeds niks mee behalve surfen en mailen.

Alle echte apps die ik op de PC gebruik zijn I/O intensief (VST & ASIO applicaties) en kunnen dus niet in een VM.
KDE is een goed alternatief voor mailen en internet en office apps via OpenOffice.

Maar bij een like for like zal ik toch weer naar Win7 grijpen. (wat jij eigenlijk ook doet, gezien jouw applicaties ook een win flavour hebben en nog geen wezelijk Linux alternatief)
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:18:13
Ik snap die Linuxdrang nooit zo goed, waarom zou je behelpen als je al een Win7 licentie hebt?
Die heb ik dan ook niet, I know, sew me!  ;)

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:18:13
Ik vind KDE ook wel de beste Linux distro, maar ik an er nog steeds niks mee behalve surfen en mailen.
KDE is geen linux distro maar 1 van de stuk of 20 beschikbare windows managers waar je uit kan kiezen, dit itt bij windows waar er weinig keuze is  :devil:

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:18:13
Alle echte apps die ik op de PC gebruik zijn I/O intensief (VST & ASIO applicaties) en kunnen dus niet in een VM.
In linux heb je dat ASIO geneuzel niet nodig  :D Maar er zijn inderdaad applicaties waar geen (goed) linux alternatief voor is, dat zal ik niet bestrijden. In mijn geval heb ik voor veel windows applicaties een goed linux alternatief, daar waar dit alternatief er niet is gebruik ik virtualbox. En het zou kunnen zijn dat ik er achter ga komen dat ik toch nog een dual boot nodig heb, in welk geval ik dat dan ook niet zal nalaten weer te doen. Ik streef er echter naar om geen windows native OS meer nodig te hebben en denk dat dit wel gaat lukken.

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:18:13
KDE is een goed alternatief voor mailen en internet en office apps via OpenOffice.
Inderdaad. En voor alle server doeleinden is linux zowiezo de betere keuze.

Citaat van: Raphie op juli 26, 2010, 10:18:13
Maar bij een like for like zal ik toch weer naar Win7 grijpen. (wat jij eigenlijk ook doet, gezien jouw applicaties ook een win flavour hebben en nog geen wezelijk Linux alternatief)
Ik zal op zoek gaan naar alternatieven maar je hebt gelijk als je zegt dat die missie waarschijnlijk niet 100% zal slagen. Voor mij is het een verademing en een fijn gevoel geen windows native meer nodig te hebben en weer lekker te linuxen op de desktop. Voor jou en wellicht vele anderen is het andersom , so be it ;)