hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Ik ben erg blij met de set zoals deze er nu bij staat, zowel in stereo als surround ben ik een tevreden man.  :inlove:

Mijn upgrade plannen voor dit jaar zijn hiermee verwezenlijkt en ik voorzie op dit moment voor de komende paar jaar geen nieuwe aankopen.   8)

Ik geniet lekker van film  :popcorn: en muziek  :music: en ga even met upgrade pensioen  ;) Het spijt me zeer, maar het zal dus, zoals jullie waarschijnlijk al opgevallen was, een stuk rustiger gaan worden in dit topic. De reis is hiermee voltooid en de eindbestemming bereikt!  :clapping:  :headbanging:  :pompom:

hifiman

Ik vergeet bijna nog even toe te lichten dat alle TV en surround apparatuur middels HDMI op de Marantz receiver aangesloten zijn. Deze Marantz heeft twee HDMI uitgangen, eentje gaat er direkt naar de TV en eentje naar de Projector middels een Octava HDMI -> ethernet extender.

De sat ontvanger gaat niet direkt naar de Receiver maar wordt eerst door een Octava Distribution amp in twee-en gesplits, een output naar de receiver en een output naar de TV, dit heeft als voordeel dat voor TV kijken niet persee de receiver aan hoeft en het geluid middels de analoge TV uitgangen via de stereo versterker loopt, dit maakt het leven voor met name de wederhelft een stuk simpeler  ;)

Deze twee octava oplossingen bevallen mij uitstekend  :headbanging:

hifiman

Ik ga weer lekker met upgrade pensioen in de tuin zitten, het woord is aan jullie  ;)

Davey

Citaat van: Audioloog op juli 18, 2010, 13:33:03
Ik ga weer lekker met upgrade pensioen in de tuin zitten, het woord is aan jullie  ;)

Je hebt gelijk ouwe man  ;). Genieten is een kunst. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet geloof dat jij de komende jaren niets zal gaan upgraden. We houden je in de gaten  :devil:

hifiman

Citaat van: Davey op juli 18, 2010, 17:11:20
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet geloof dat jij de komende jaren niets zal gaan upgraden. We houden je in de gaten  :devil:
Waar het om gaat is dat de intentie is en dat is voor het eerst sinds ik met deze hobby begonnen ben dat ik even geen wensen meer heb (natuurlijk is er altijd mooier en beter, dus een en ander ook in relatie tot mijn budgetaire mogelijkheden  ;) ).

Anders gezegd: de onrunst is weg en ik vind het even prima zo   :pompom:

celerontje

Mooi voor elkaar! :pompom:

Werkt de Ethernet extender vlekkeloos?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Deleted member

Ik vond het ook al relatief rustig in dit topic de laatste tijd... ;) Minder leesvoer voor ons dat wel maar mooi toch dat je lekker tevreden bent en kunt genieten van wat je speelt op wat er staat! O0

reza

Citaat van: Audioloog op juli 18, 2010, 13:33:03
Ik ga weer lekker met upgrade pensioen in de tuin zitten, het woord is aan jullie  ;)




We zullen zien...

:D

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Mooi dat je tevreden bent Ronald :music:

Maar ja, dat mag ook wel na 311 pagina's :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman


hifiman

Citaat van: Antoine op juli 19, 2010, 17:26:12
Ik vond het ook al relatief rustig in dit topic de laatste tijd... ;) Minder leesvoer voor ons dat wel maar mooi toch dat je lekker tevreden bent en kunt genieten van wat je speelt op wat er staat! O0
:music:


hifiman

Citaat van: HTip op juli 19, 2010, 18:33:50
Mooi dat je tevreden bent Ronald :music:

Maar ja, dat mag ook wel na 311 pagina's :clapping:
Haha, dat is wel zo ja, heb geloof ik bij het naderen van pagina 200 een keer geroepen dat ik dan (pagina 200) tevreden zou zijn, het heeft echter nog een paar pagina's extra geduurd  ;)

Ejorne

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2010, 11:11:40
Haha, dat is wel zo ja, heb geloof ik bij het naderen van pagina 200 een keer geroepen dat ik dan (pagina 200) tevreden zou zijn, het heeft echter nog een paar pagina's extra geduurd  ;)

Oh, die eindbestemming dat een tussenstation bleek te zijn?  8)

hifiman


)p(

Citaat van: Audioloog op juli 18, 2010, 13:13:43
Ik ben erg blij met de set zoals deze er nu bij staat, zowel in stereo als surround ben ik een tevreden man.  :inlove:



Dat je nu lekker kan luisteren en kijken is gewoon super! Elke verbetering vanaf nu is alleen maar mooi meegenomen  O0

Alex Groningen

Citaat van: Audioloog op juli 18, 2010, 19:16:52
Anders gezegd: de onrunst is weg en ik vind het even prima zo   :pompom:



Altijd lekker als het punt daar is gekomen waar je mischien wel jaren over hebt gedaan om daar te komen waar je nu bent. Maar zoals we allemaal wel weten begint het op een gegeven moment weer te kriebelen. Het kan altijd maar weer beter. Wat dat betreft is het een gebed zonder eind.

Ejorne


Alex Groningen

Citaat van: Ejorne op juli 20, 2010, 12:16:19
Maar wel een zeer aangenaam gebed.  8)


Maar soms kan je er ook zo moedeloos van worden. Zo denk je dit is het ik ben klaar, en zo denk je op dit gebied kan ik nog een vooruitgang boeken.
Maar ik geef je gelijk dat dat ook weer zeer aangenaam is. Wat hebben we toch een heerlijke hobby. ;D

celerontje

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2010, 11:07:48
Werkt uit de kunst  :thumbs-up:
:pompom:
Wat voor UTP kabels heb je gebruikt?
Cat6? Kant en klaar of zelf gekrompen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: celerontje op juli 20, 2010, 14:27:03
:pompom:
Wat voor UTP kabels heb je gebruikt?
Cat6? Kant en klaar of zelf gekrompen?
2x CAT6 kant en klaar van 15 meter lengte.

hifiman

Even ter archivering voor mezelf, scriptje gemaakt dat automatisch movie directory namen (downloads) omnoemt van onzinnaam in title-jaartal naam  :headbanging: Dit overigens op basis van de info die mymovies reeds had neergezet in de dirs in kwestie  ;)


#!/bin/bash
IFS=$'\n'
for dir in `find $1 -maxdepth 1 -type d -print0 | xargs -0 ls -d`
do
cd $dir
if [ -e mymovies.xml ]
then
       title=`grep "<LocalTitle>" mymovies.xml | sed 's/<LocalTitle>//' | sed 's/<\/LocalTitle>//' | dos2unix | sed 's/  //'`
       year=`grep "<ProductionYear>" mymovies.xml | sed 's/<ProductionYear>//' | sed 's/<\/ProductionYear>//' | dos2unix | sed 's/  //'`
       if [ ! -e .renamed ]
       then
               if [ $dir != "$1$title ($year)" ]
               then
                       mv $dir "$1/$title ($year)"
                       touch .renamed
               fi
       fi
fi
done



HTip

Citaat van: Audioloog op juli 20, 2010, 11:11:40
Haha, dat is wel zo ja, heb geloof ik bij het naderen van pagina 200 een keer geroepen dat ik dan (pagina 200) tevreden zou zijn, het heeft echter nog een paar pagina's extra geduurd  ;)
hahaha, ik kan me zelfs herinneren dat je voor de 100% ging bij 100 pagina's :tongue2:

Ik ken het gevoel en dat is ook de reden waarom ik niet zo'n uitspraak (meer) doe :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Philip is wijs geworden, Ronald leeft nog in een roes! :D (maar da's niet erg, hoor! :D)
Ik ben opzich wel blij dat ik niet afgelopen winter een M&G bij Ronald heb gegaan, want nu heeft hij alles precies zo voor elkaar als hij wenste ten tijde van onze M&G in 2008. ;D

De problemen gaan komen als Ronald 3D projectie wil... :D :D :D

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: HTip op juli 21, 2010, 17:54:12
Ik ken het gevoel en dat is ook de reden waarom ik niet zo'n uitspraak (meer) doe :D
Ik ook en daarom weet ik ook het verschil met de vorige keren: deze keer meen ik het  ;)