hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman


Staaled

Citaat van: Audioloog op april  2, 2010, 18:51:24
Zegt me even niks helaas  :-[
Dynamik is de nieuwe PSU serie voor o.a. de DS lijn.
Lagere ruisvloer, meer vloei & gemak  ,punch en dynamiek.

Cara is de laatste firmware "familie".
Aanpassing in de clock regulering en signal processing tov Bute meen ik.
Klinkt aanmerkelijk beter. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Citaat van: Hipster op april  2, 2010, 19:45:29
Dynamik is de nieuwe PSU serie voor o.a. de DS lijn.
Lagere ruisvloer, meer vloei & gemak  ,punch en dynamiek.

Cara is de laatste firmware "familie".
Aanpassing in de clock regulering en signal processing tov Bute meen ik.
Klinkt aanmerkelijk beter. :music:
:thumbs-up:

scrutinizer

Citaat van: Hipster op april  2, 2010, 19:45:29
Dynamik is de nieuwe PSU serie voor o.a. de DS lijn.
Lagere ruisvloer, meer vloei & gemak  ,punch en dynamiek.

Cara is de laatste firmware "familie".
Aanpassing in de clock regulering en signal processing tov Bute meen ik.
Klinkt aanmerkelijk beter. :music:

En zo blijven we 'allemaal' aankl*ten, totdat het er naar 'ons' plezier (weer) muziek maakt. ::)


:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op april  3, 2010, 11:20:53
En zo blijven we 'allemaal' aankl*ten, totdat het er naar 'ons' plezier (weer) muziek maakt. ::)

:)

Anton.


Het hout inderdaad nooit op... :P :P

Ad.

(zwaaar off topic: weet jij waar ik een Elma 2 polige 24 stappen switch kan kopen in Nederland?  ::))
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op april  3, 2010, 11:52:46
Je hebt PM, Ad.

Anton.

zag het en hierna meteen weer ON-Topic ;D

Het is wel een mooie upgrade in de transporter...  ;D

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

scrutinizer

Citaat van: advr op april  3, 2010, 12:39:32
zag het en hierna meteen weer ON-Topic ;D

Het is wel een mooie upgrade in de transporter...  ;D

Ad.

Ronald, ik begin me zorgen te maken. :sneaky2:

@Ad

Is het nog gelukt. ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

advr

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2010, 09:52:24
@Ad

Is het nog gelukt. ::)

Anton.

ik had ze wel al gemaild maar ga ook even bellen voor de schakelaar.
ze hebben nl. nog niet gereageerd.

Ad.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: scrutinizer op april  8, 2010, 09:52:24
Ronald, ik begin me zorgen te maken. :sneaky2:
I'm still alive! Beetje druk de afgelopen week dus daarom weinig geluisterd cq te melden   ;)

Gaat allemaal goed komen  ^-^





hifiman

Ik vond dit plaatje bij een advertentie van een PS Audio P500 die te koop staat. De verkoper heeft deze kap laten maken voor zijn P500. Ik heb hem dan ook gelijk maar een mailtje gestuurd of ik die kap niet los van hem kan overnemen.  :D

Dit alles in het kader van een betere temperatuurhuishouding en dus levensduur van de P500.  ^-^

hifiman

De man van de kap reageert helaas niet, zal wel weer een typisch gevalletje zijn van "allang verkocht maar te lui om de advertentie weg te halen cq nog op e-mails daarover te reageren"  :sly:

Afijn, in elk geval maar eens de proef op de som nemen door de kap er gewoon eens af te halen en te kijken wat dat doet met de temperatuur  ^-^

Erik van Voorst (in memoriam)

Even een metaal (gaatjes) plaatje bij de Gamma halen, omvouwen, schuren en ontvetten met thinner en en zwart spuiten.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Zodra ik thuis kwam de proef op de som genomen:

met kap en alleen de transporter op de P500:                        54 graden
met kap en transporter en versterker op de P500:             62-64 graden
zonder kap en met transporter en versterker op de P500:        54 graden

Een graad of tien minder dus zonder kap en dat is de moeite waard als je bedenkt dat het apparaat 24/7 aanstaat en ik graag heb dat tie nog lang mee gaat  ;)
Ik vermoed overigens dat die 54 graden de minimum temperatuur is die de P500 onbelast al bereikt.

Afijn, de kap laat ik er voorlopig even af (staat toch in een kast en geen kinderen of ander gespuis hier over de vloer rondlopend  :D ) en dus inderdaad voor een geperforeerde kap gaan kijken!  :thumbs-up:

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 15, 2010, 16:51:33
Even een metaal (gaatjes) plaatje bij de Gamma halen, omvouwen, schuren en ontvetten met thinner en en zwart spuiten.... ;)
Dat ontvetten en spuiten zou me nog wel lukken maar een plaat zagen en omvouwen, dat gaat niks worden met mij  :D  :baaa:
Ik ga maar eens op zoek naar een winkel die dat tegen vergoeding voor mij doet (neem ik de originele kap mee als voorbeeld). Erik, zat er nou bij jou in de buurt niet een of andere metaalboer die dat zou kunnen?

Groetjes,

Ronald

hifiman

Sinds kort speel ik overigens met de versterker op de regenererende uitgang van de P500. Waar dit voorheen een verslechtering (dynamiekverlies) van het geluid gaf blijkt dit nu na reparatie/modificatie van de P500 andersom te zijn, vandaar dus dit verhaal over temperatuur opeens  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

In Den Haag "Kokkelink"

Kies een blommige geef ze een tekening en laat ze het "knippen" en "vouwen"....customized..oja koop daar gelijk je spuitprimer en spuitlak..hebbie kwaliteit  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 15, 2010, 18:51:17
In Den Haag "Kokkelink"

Kies een blommige geef ze een tekening en laat ze het "knippen" en "vouwen"....customized..oja koop daar gelijk je spuitprimer en spuitlak..hebbie kwaliteit  8)
Thanks voor de tip!

Blommige?  :unsure:

Ik zoek inderdaad kwaliteit, de P500 verdient een goede kap  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman


hifiman

Afgelopen nacht is de temperatuur van de P500 gedaald naar 46 graden, zonder kap spelen maakt dus echt flink uit. Die geperforeerde versie gaat er dus op zeker komen!  :P

Kjelt

Citaat van: Erik van Voorst op april 16, 2010, 08:39:56
Blommige=Willekeurige  ;)
hehe ik dacht ook dat je bedoelde dat hij een motiefje moest kiezen die zijn vrouw leuk vond  :D

hifiman

Citaat van: Kjelt op april 16, 2010, 10:44:11
hehe ik dacht ook dat je bedoelde dat hij een motiefje moest kiezen die zijn vrouw leuk vond  :D
Dat dacht ik dus ook  :D

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 15, 2010, 16:51:33
Even een metaal (gaatjes) plaatje bij de Gamma halen, omvouwen, schuren en ontvetten met thinner en en zwart spuiten.... ;)
Ik heb zojuist die knakker van die advertentie eens gebeld, hij doet de kap niet los weg maar was wel vriendelijk mij te vertellen dat het inderdaad een plaat van 5 euro bij de gamma was geweest die een kennis dan voor hem tot kap bewerkt heeft  ^-^

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op april 15, 2010, 18:51:17
In Den Haag "Kokkelink"

Kies een blommige geef ze een tekening en laat ze het "knippen" en "vouwen"....customized..oja koop daar gelijk je spuitprimer en spuitlak..hebbie kwaliteit  8)
Net even gebeld, helaas zijn ze op zaterdag niet open want anders was ik morgen gelijk even langsgegaan. Afijn even kijken wanneer ik doordeweeks gelegenheid heb, in elk geval speelt het zo zonder kap erg "koel"  ;)