hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S@m


hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart  7, 2010, 09:33:21
Ziet er weer betrouwbaar uit...leuk die 2 geluiperige bypassjes... ;D ;)
Haha, goed gezien, had ik toevallig nog liggen  ^-^

Citaat van: Erik van Voorst op maart  7, 2010, 09:33:21
Je kunt misschien de transporter even uitwisselen tegen die van Anton dan heb je in ieder geval in een ochtend boven water of dat de spettertjes-oorzaak is...
Goed meegedacht! Zal niet nodig zijn, ik had al bedacht dat ik even tijdelijk een squeezebox van boven beneden kan zetten (ipv de transporter) om te kijken of het dan weg is. Echter ik wil eerst wat meer inzicht krijgen in de aard van de storing (wanneer ? hoe vaak? alleen met muziek of ook met film/tv ?) alvorens zaken te gaan uitwisselen.

Ook de Cardas Hexlink interlink die ik gebruik moet nog even onder loep genomen worden (2de hands met niet standaard pluggen die er later aangezet zijn).

Het blijft een fulltime hobby  :-X  ;)

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Wat weer een prachtig stuk om te lezen! 8)

Eerst wordt je meegesleept een drama in en voel je plaatsvervangend het gemis van een defect apparaat, om verder in het verhaal al weer tot een oplossing te komen. En niet zo maar eentje, maar gewoonweg even een upgrade er van maken met die betere elco's! Super gedaan door ons 'knutselduo' Ronald en Anton. :music:

Heftig trouwens dat je niets gemerkt had en rustig doorspeelde met de Transporten op zo'n lage spanning... zoiets verzin je niet! :headbanging:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op maart  7, 2010, 09:55:18
Wat weer een prachtig stuk om te lezen! 8)

Eerst wordt je meegesleept een drama in en voel je plaatsvervangend het gemis van een defect apparaat, om verder in het verhaal al weer tot een oplossing te komen. En niet zo maar eentje, maar gewoonweg even een upgrade er van maken met die betere elco's! Super gedaan door ons 'knutselduo' Ronald en Anton. :music:

Heftig trouwens dat je niets gemerkt had en rustig doorspeelde met de Transporten op zo'n lage spanning... zoiets verzin je niet! :headbanging:
Hoi Arjen,

De P500 moet al langere tijd langzaam "stervende" zijn geweest, hij werd bijvoorbeeld zo heet dat ik maar net mijn hand erop kon houden terwijl hij nu (bij dezelfde belasting en zonder fan!) heel licht lauw aanvoelt, echt een groot verschil. Hij was ongetwijfeld prima in orde toen ik hem van jou overnam, kon me ook herinneren dat in het begin de fan nooit aanging en sinds afgelopen zomer heel vaak (gaf toen de schuld aan het warme weer).

Pas toen de transporter een overspanningsmelding op zijn display gaf (hetgeen eerder een onderspanning is geweest  ;) ) ging ik meten en er stond op dat moment nog maar 80V op de outputs en die gekke transporter maar gewoon doorspelen (hij heeft autosensing voor 110 of 220V)  :D

Het klinkt nu echt weer lekker zo, voor mij een bevestiging dat die P500 nooit meer de deur uitgaat!  :)

Groetjes,

Ronald

hifiman

Voor de mede squeezebox/transporter bezitters, hier mijn gewijzigde mysql configuratie file welke bijvoorbeeld de scan tijd van de hele muzieklibrary gehalveerd heeft!


# $Id$
#
# Squeezebox Server specific MySQL Server config.

[mysqld]
innodb
skip-locking

# Set the two params below to log queries that take longer than 2 seconds
long_query_time       = 2
log_slow_queries

# If you want to have user permissions - you need to setup a valid user, and
# remove this line below.
skip-grant-tables

basedir               = /usr/share/squeezeboxserver/MySQL
datadir               = /var/lib/squeezeboxserver/cache/MySQL
tmpdir                = /var/lib/squeezeboxserver/cache/MySQL
language              = /usr/share/mysql/english
port                  = 9092
socket                = /var/lib/squeezeboxserver/cache/squeezebox-mysql.sock
pid-file              = /var/lib/squeezeboxserver/cache/squeezebox-mysql.pid
log-error             = /var/lib/squeezeboxserver/cache/mysql-error-log.txt
innodb_fast_shutdown  = 1
max_connections       = 4
thread_concurrency    = 4
log-warnings          = 0
bind-address          = 127.0.0.1
default-character-set = utf8
default-collation     = utf8_general_ci
max_allowed_packet    = 1M
table_cache           = 64
net_buffer_length     = 8K

# Some tweaks by Moonbase, recommended for systems with 1GB+ RAM

# key_buffer: cache index blocks for MyISAM, temp disc tables for InnoDB
key_buffer_size       = 16M
# sort_buffer_size: improve ORDER BY and GROUP BY
sort_buffer_size      = 2M
# join_buffer_size: improve full JOINs (non-indexed)
join_buffer_size      = 2M
# read_buffer_size: don't adjust too high, just for full scans
read_buffer_size      = 512K
# read_rnd_buffer_size: really improve ORDER BY
read_rnd_buffer_size  = 2M

# innodb_buffer_pool_size: improve speed by reducing disc accesses
innodb_buffer_pool_size = 40M
innodb_additional_mem_pool_size = 2M
# some other InnoDB settings
innodb_log_file_size = 5M
innodb_log_buffer_size = 8M
innodb_flush_log_at_trx_commit = 1
innodb_lock_wait_timeout = 50

[client]
socket                = /var/lib/squeezeboxserver/cache/squeezebox-mysql.sock

hifiman

En dan nog even heel wat anders, hangt al een paar dagen maar was er nog niet van gekomen hier te vermelden. Mijn maskingsysteem hangt  :pompom:

Bij 16:9 films gaan de gordijntjes dus volledig naar rechts op de rail, bij 21:9 materiaal volledig naar links. Handmatig bediend met twee trekstangen  :laugh:
Een hele verbetering bij 16:9 films kijken op mijn 21:9 scherm  :notify:

Wel is het zo dat wij (ik en de wederhelft) het zo niet zo mooi vinden om te zien, we overwegen een zwart stuk doek of met vilt beklede plank voor de masking over de breedte van het scherm te hangen.


Erik van Voorst (in memoriam)

Dat kan inderdaad mooier...ik heb al gereageerd. ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 09:33:51
Het punt was dat de eindtorren op de foto niet zichtbaar zijn (zitten aan de onderkant van de print) en dat de torren aan de bovenkant geen enkel spoor van hitte vertonen. Blijkbaar kwam dat verkeerd over op de foto ofzo. Misschien je beeldscherm eens calibreren  :devil:   ;)
Ik had het niet over EINDtorren maar over torren en mijn 17" laptopje mag dan niet je van het zijn dit licht volgens mij aan de belichting van de foto dan want het ziet er zo echt niet fris uit (zie onder).
Verder lijkt het er op dat je nu 70 graden C elco's hebt geplaatst?


hifiman

Citaat van: Kjelt op maart  7, 2010, 11:03:01
Verder lijkt het er op dat je nu 70 graden C elco's hebt geplaatst?
Bij 22A  ;)

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart  7, 2010, 10:21:19
Dat kan inderdaad mooier...ik heb al gereageerd. ;)
Dank je, helaas wat te laat om nu nog voor een anders systeem te kiezen. Liefst zoek ik een oplossing om het vanuit de bestaande situatie er beter uit te laten zien. Tevens zou het goed voor het contrast zijn (reflecties via de muur) om het deel tussen scherm en plafond met vilt of doek af te dekken.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 09:59:38
De P500 moet al langere tijd langzaam "stervende" zijn geweest, hij werd bijvoorbeeld zo heet dat ik maar net mijn hand erop kon houden terwijl hij nu (bij dezelfde belasting en zonder fan!) heel licht lauw aanvoelt, echt een groot verschil. Hij was ongetwijfeld prima in orde toen ik hem van jou overnam, kon me ook herinneren dat in het begin de fan nooit aanging en sinds afgelopen zomer heel vaak (gaf toen de schuld aan het warme weer).

Hier was hij destijds inderdaad ook alleen maar lauw zonder ventilator. Ik had hem overigens achter het rack verticaal geplaatst, zodat hij zijn warmte goed kwijt kon. Mijn Classé werd in ieder geval duidelijk warmer dan de PS Audio. :sigh:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTip

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 10:06:52
En dan nog even heel wat anders, hangt al een paar dagen maar was er nog niet van gekomen hier te vermelden. Mijn maskingsysteem hangt  :pompom:

Bij 16:9 films gaan de gordijntjes dus volledig naar rechts op de rail, bij 21:9 materiaal volledig naar links. Handmatig bediend met twee trekstangen  :laugh:
Een hele verbetering bij 16:9 films kijken op mijn 21:9 scherm  :notify:

Wel is het zo dat wij (ik en de wederhelft) het zo niet zo mooi vinden om te zien, we overwegen een zwart stuk doek of met vilt beklede plank voor de masking over de breedte van het scherm te hangen.

Eenvoudige maar doeltreffende oplossing. Persoonlijk denk ik dat een plank bekleed met vilt het beste resultaat zal geven. En als je dan toch bezig bent, doe je rest van de muur toch ook :P :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

kermit

Citaat van: Erik van Voorst op maart  7, 2010, 10:21:19
Dat kan inderdaad mooier...ik heb al gereageerd. ;)

Het is idd niet moeders mooiste en wel duur zeg!. :D Als het maar toegevoegde waarde heeft. Dat is het belangrijkste  ;)

tiptop

je bent weer goed bezig Ronald. 8)

Toch leuk als je geen kinderen hebt en een vrouw die de hobby steunt. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op maart  7, 2010, 12:54:12
je bent weer goed bezig Ronald. 8)

Toch leuk als je geen kinderen hebt en een vrouw die de hobby steunt. 8)
Dank je Fabian. Hoor ik daar een kleine stukje frustratie doorschemeren?  :devil:  :D  ;)


hifiman

Vanochtend een paar uurtjes muziek geluisterd en het klonk in elk geval weer heerlijk, ik heb zelfs het idee dat het beter klinkt dan voorheen!  :clapping:  :music:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 11:24:01
Dank je, helaas wat te laat om nu nog voor een anders systeem te kiezen. Liefst zoek ik een oplossing om het vanuit de bestaande situatie er beter uit te laten zien. Tevens zou het goed voor het contrast zijn (reflecties via de muur) om het deel tussen scherm en plafond met vilt of doek af te dekken.

Pas op je gaat nu freaken...meaning...WEG-WAF  ;)

Ik heb zwart gordijn aan het plafond boven het doek en de muren donkergrijs met donker mahonie.....de enige manier op "whitewash" te onderdrukken  :popcorn:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 12:59:28
Vanochtend een paar uurtjes muziek geluisterd en het klonk in elk geval weer heerlijk, ik heb zelfs het idee dat het beter klinkt dan voorheen!  :clapping:  :music:
Mooi, maar die ''spetters'' komen doordat je deze film hebt bekeken:
http://www.imdb.com/title/tt0081547/
:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 09:59:38
Hoi Arjen,

De P500 moet al langere tijd langzaam "stervende" zijn geweest, hij werd bijvoorbeeld zo heet dat ik maar net mijn hand erop kon houden terwijl hij nu (bij dezelfde belasting en zonder fan!) heel licht lauw aanvoelt, echt een groot verschil. Hij was ongetwijfeld prima in orde toen ik hem van jou overnam, kon me ook herinneren dat in het begin de fan nooit aanging en sinds afgelopen zomer heel vaak (gaf toen de schuld aan het warme weer).

Pas toen de transporter een overspanningsmelding op zijn display gaf (hetgeen eerder een onderspanning is geweest  ;) ) ging ik meten en er stond op dat moment nog maar 80V op de outputs en die gekke transporter maar gewoon doorspelen (hij heeft autosensing voor 110 of 220V)  :D

Het klinkt nu echt weer lekker zo, voor mij een bevestiging dat die P500 nooit meer de deur uitgaat!  :)

Groetjes,

Ronald
Gelukkig dat-ie kapot ging (ik bedoel het goed, denk om je bloeddruk :P), want als dat ding zo heet wordt dat Phannee 'm in de keuken als grill wil gebruiken, is er echt iets mis! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart  7, 2010, 13:04:51
Pas op je gaat nu freaken...meaning...WEG-WAF  ;)

Ik heb zwart gordijn aan het plafond boven het doek en de muren donkergrijs met donker mahonie.....de enige manier op "whitewash" te onderdrukken  :popcorn:
Prima oplossing voor een dedicated HT ruimte  :popcorn:  ;)

hifiman

Kleine update(s):

-temperatuur van de P500 opgelopen tot en stabiel op 52 graden. Het mooie is dan wel weer dat met het kastdeurtje dicht de temperatuur niet verder oploopt.  ^-^ Kortom, ik red het wel even om zonder fan te draaien. Mooi klusje voor volgend weekend   :satisfied:

- groot deel van de dag (aardig wat uurtjes dus) muziek aangehad, de brom is nooit meer waargenomen sinds het afkoppelen van de (toen) defecte P500

- geen dropouts meer gehad sinds ik 2 dagen geleden de genoemde softwarematige zaken heb uitgevoerd

- spetters inderdaad alleen vanochtend voor pakweg 10 uur waargenomen, daarna niet meer, ik hou het in de peiling. Begon het koffiezet apparaat te verdenken, deze bleek het niet te zijn :P

- het klinkt nog steeds erg lekker, sterker nog, lekkerder dan ooit!  :music:

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 11:24:01
Tevens zou het goed voor het contrast zijn (reflecties via de muur) om het deel tussen scherm en plafond met vilt of doek af te dekken.

Dan is dit dus geen prima oplossing!!...tenzij je er een dedicated ruimte van maakt...of mis ik iets.... ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op maart  7, 2010, 23:17:04
Dan is dit dus geen prima oplossing!!...tenzij je er een dedicated ruimte van maakt...of mis ik iets.... ???
Het was een gokje hoe het zou bevallen (qua hoe het oogt), dat valt inderdaad wat tegen en nu zoek ik een oplossing omdat wat te verbeteren. Een dedicated ruimte zit er helaas niet in.

Verder mis je niks, tenzij ik iets mis nu?  ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

Tja mee eens een echte HT maken in de woonkamer is per definitie en in de meest ruime zin ineens geen woonkamer meer  :unhappy:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op maart  7, 2010, 17:40:52
Kleine update(s):

-temperatuur van de P500 opgelopen tot en stabiel op 52 graden. Het mooie is dan wel weer dat met het kastdeurtje dicht de temperatuur niet verder oploopt.  ^-^ Kortom, ik red het wel even om zonder fan te draaien. Mooi klusje voor volgend weekend   :satisfied:

- groot deel van de dag (aardig wat uurtjes dus) muziek aangehad, de brom is nooit meer waargenomen sinds het afkoppelen van de (toen) defecte P500

- geen dropouts meer gehad sinds ik 2 dagen geleden de genoemde softwarematige zaken heb uitgevoerd

- spetters inderdaad alleen vanochtend voor pakweg 10 uur waargenomen, daarna niet meer, ik hou het in de peiling. Begon het koffiezet apparaat te verdenken, deze bleek het niet te zijn :P

- het klinkt nog steeds erg lekker, sterker nog, lekkerder dan ooit!  :music:


:)

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....