hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hifiman


hifiman

Citaat van: Audioloog op mei 29, 2009, 11:48:53
Ik heb overigens wel plannen om de tape input om te gaan bouwen naar een HT throughput input. Ik heb vandaag een mail naar Symphonic Line gestuurd met de vraag of ik een servicemanual cq schema zou kunnen bekomen  :xmas:

Ook heb ik gevraagd of zij zelf plannen in die richting hebben voor de nabije toekomst.
Hier heb ik tot op heden overigens geen antwoord op gehad van Symphonic Line, beetje flauw  :baaa:
De noodzaak tot het ombouwen is er trouwens niet echt, het "volume knop precies omhoog wijzend" principe werkt in de praktijk eigenlijk ook prima  ^-^

aMUSEd


Raphie

Dit topic doet me zo langzaamaan denken aan dit liedje:

JBL PRX Power!

JeKa


hifiman


garmtz


Ralph71

Citaat van: HTip op april 25, 2009, 20:51:13
Nog slechts 19 posts en dan heeft dit topic 200 (!) pagina's :o :o :o

Bij 100 pagina's wat het streven 100% tevreden.
Kunnen we dat doortrekken naar 200 pagina's? Dus 200% tevreden? :unsure: ;D


Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 14:24:10
Dit topic doet me zo langzaamaan denken aan dit liedje:



Wellicht kan Ronald een poll openen: Is hij na 400 pagina's wel tevreden?  ;D
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Raphie

en nee de inhoud van het liedje slaat niet op de luisterpositie  :clapping:

Ronald tevreden :popcorn:
JBL PRX Power!

hifiman

Tsja laat ik de gelegenheid dan gelijk maar aangrijpen om even de status van mijn audio avonturen te vertellen.  :pompom:  :headbanging:

Zoals reeds vermeld had ik nog wat issues met het aansluiten van de LS bekabeling op de versterker. Namelijk, bare-wire lukt niet (te dik), spades zijn niet mogelijk en normale bananen zijn te "diep" waardoor de versterker niet normaal in de kast past. Gisteren kreeg ik mijn setje WBT 0610 haakse lockable bananen binnen en die heb ik er uiteraard gelijk aangezet  :clapping:
Waar ik echter al bang voor was, bij het aandraaien van de torx schroef druk je het stranded wire uit elkaar en (ik gebruik double singlewire) twee aders aangedrukt krijgen is al helemaal kansloos.  :baaa:

Tot mijn verbazing was het klankmatige verschil erg groot! Veel minder een bruin cafe, meer detail, maar ook totaal geen laag meer  :-X Afijn het moge duidelijk zijn dat ik de ene slecht contact oplossing verruild heb voor een andere.  :turn: Toch sta ik verbaasd van het grote verschil in klankeigenschappen, deels positief en deels negatief.

De oplossing is uiteraard om alsnog te gaan krimpen alvorens de stranded wire cardas aders in de WBT bananen te monteren en dat ga ik dus ook doen  ^-^ Straks haal ik effe goedkope zooi krimpspul als tussenoplossing en van het weekend heb ik dan tijd om beter krimspul (van WBT) te gaan halen.

To be continued!


hifiman

Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 14:33:46
Ronald tevreden :popcorn:
Er zit progressie in, maar kan me voorstellen dat dat wat lastig te zien is vanaf de zijlijn  :coffee:
Ik doe wijselijk maar geen voorspellingen meer over hoeveel pagina's het nog gaat duren tot ik tevreden ben  ;)

Raphie

van voor (klasse D) naar achter (klasse A) van links (conus) naar rechts (electrostaat)

dit is wat ik bedoel, iedere keer laat je je de kop gek maken en is de opposite technology in een keer weer het summum.
bij jou zit audiogeluk niet meer in de apparatuur, maar tussen de oren.
JBL PRX Power!

S@m

Audioloog, ik voel niet de behoefte om 5.294 posts door te lezen, maar zou je eens een lijstje kunnen maken met de apparatuur welke je in bezit hebt gehad tot op heden...?

hifiman

Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 14:52:33
van voor (klasse D) naar achter (klasse A) van links (conus) naar rechts (electrostaat)

dit is wat ik bedoel, iedere keer laat je je de kop gek maken en is de opposite technology in een keer weer het summum.
Mijn keuze voor de genoemde technologieen zijn overigens nooit vanwege de technologie op zich geweest maar om hoe het klonk.

hifiman

Citaat van: S@m op juni  4, 2009, 14:54:28
Audioloog, ik voel niet de behoefte om 5.294 posts door te lezen, maar zou je eens een lijstje kunnen maken met de apparatuur welke je in bezit hebt gehad tot op heden...?
Het spijt me, maar daar heb ik toevallig net weer even geen behoefte aan  ;)

S@m

Is toch leuk...

Of wil je niet geconfronteerd worden met eventuele uitspattingen... :smile:

Raphie

Citaat van: Audioloog op juni  4, 2009, 14:54:54
Mijn keuze voor de genoemde technologieen zijn overigens nooit vanwege de technologie op zich geweest maar om hoe het klonk.

begrijp ik, maar je hebt beiden nu meerdere malen in huis gehad. om ze daarna uit elkaar te trekken en te "modificeren" en weer afscheid van te nemen.

laten we de zaken eens omdraaien: wat voor soort geluid zoek je?
is een 30 bands equalizer niet gewoon een veel betere oplossing voor je?
"owh ik mis wat stage" ff de 4khz een db erbij
"owh ik mis wat air"ff de 10kz 1db omhoog
"owh klinkt wel erg muddy" ff -6db op 500hz met een Q van 1.5

koop iets wat lineair meet en EQ naar smaak.
het wordt een beetje een gebed zonder eind om een "high end" tonale match te zoeken zonder toonregeling

als 30 banden te veel is dan misschien is dit iets voor je



wel 6k€ maar dan heb je ook wat, muzikaler wordt het niet

JBL PRX Power!

)p(

Helemaal niet nodig met Ronalds streaming muziek...doe je gewoon in software...en hoewel ik het daar mee eens ben...Ronald heeft dat ook al uitvoerig geprobeerd...zal dus ook niet brengen wat hij zoekt...

perer

hifiman

Je weet het mooi te brengen Raphie  :yawnee:

Je hebt uiteraard gelijk dat mijn zoektocht niet de meest efficiente is geweest, aan de andere kant is het een hobby dus laat mij lekker aanklooien  ;)

hifiman


Raphie

Citaat van: )p( op juni  4, 2009, 15:11:38
Helemaal niet nodig met Ronalds streaming muziek...doe je gewoon in software...en hoewel ik het daar mee eens ben...Ronald heeft dat ook al uitvoerig geprobeerd...zal dus ook niet brengen wat hij zoekt...

perer
Ja maar bovenstaande oplossing heeft wel balanced aansluitingen, ipv van alleen maar "niet audiofile koude in the box hogere wiskunde"
JBL PRX Power!

Joep

Citaat van: Audioloog op juni  4, 2009, 15:12:13
Je weet het mooi te brengen Raphie  :yawnee:

Goh...kom ik daar effe lekker laat achter, zeg...  Raphie > SOS Master ... :sigh:

)p(

Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 15:19:54
Ja maar bovenstaande oplossing heeft wel balanced aansluitingen, ipv van alleen maar "niet audiofile koude in the box hogere wiskunde"

Je zou ter compensatie daarvan een externe digitale loop kunnen maken met een mooie dik ingepakte kabel...klinkt direct een stuk warmer  ;D

peter

hifiman

Citaat van: SOS-Master op juni  4, 2009, 15:19:54
Ja maar bovenstaande oplossing heeft wel balanced aansluitingen, ipv van alleen maar "niet audiofile koude in the box hogere wiskunde"
Nu ben ik je echt kwijt  :P

Raphie

JBL PRX Power!