hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: )p( op februari  5, 2009, 09:45:32
Dat is toch nog een beetje de oude bekende Audioloog  ;D

peter
Haha  ;D Toch gaat het niet helemaal op, het betreft hier eenmalige geplande en benodigde akties (installatie, prismasonic upgrade en afstelling, calibratie), nu is het gewoon even klaar (ok nog een hercalibratie bij 200 uur ofzo) en dan zal ik in principe een heel jaar lang er vanaf blijven voor er weer een nieuwe calibratie komt.  ;)

tiptop

Maar er zal vast weer iets anders je aandacht innemen komende tijd. :tounge:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: tiptop op februari  6, 2009, 20:09:23
Maar er zal vast weer iets anders je aandacht innemen komende tijd. :tounge:
Dat is uiteraard per definitie zo, wat dat andere gaat worden weet ik zelf ook nog niet  ;D

Uitje

Citaat van: Audioloog op februari  7, 2009, 07:56:04
Dat is uiteraard per definitie zo, wat dat andere gaat worden weet ik zelf ook nog niet  ;D

Ik ben bang dat ik wel een vermoeden heb  :devil:

hifiman


Uitje

Citaat van: Audioloog op februari  7, 2009, 11:10:27
Wat dan?  :o

Een upgrade voor het surround geluid misschien  ::) Je wil tenslotte wel alle nieuwe audio formaten kunnen afspelen nu je zo'n fijne HD projector hebt.

celerontje

2 probleempjes:
1. Aansluiten, hij zal een lange HDMI kabel moeten trekken en z'n woonkamer helemaal moeten omgooien.
2. Op deze manier krijg je een erg groot verschil in audio tussen originele BD's en rips, wat voor de nodige irritatie zal zorgen.

Achja, wat nou HD-audio?
Ik ga vanavond helpen met een 35mm filmprojectie, met -jawel- Dolby SR!
Lekker oldskool, plus een ratelende projector... heerlijk! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Haha, Celerontje verwoord aardig hoe ik er over denk, nog een paar redenen waarom ik er nog niet al te warm voor loop:

- geen budget  ;D

- halverwege de film gaan we vaak over in den ligstand op de bank   :yinyang: Je kan je afvragen hoe boeiend een beetje extra kwaliteit dan is

- het klinkt zo ook best lekker

- akoustiek is de bottleneck, voor surround nog erger dan voor  stereo (luisterplek dicht tegen de muur, geen center, laagproblemen door akoustiek).

- Popcornhours moeten dan weer vervangen worden daar de A100 geen hdmi1.3 ondersteund

Kortom, voorlopig even niet  ;D

celerontje

Ik heb zelf wel HD-audio, maar dan gewoon via de analoge 5.1 output van mijn BD55, die weer aangesloten zit op een Teufel surroundset, die ik heel precies afgesteld heb.
Klinkt best lekker!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ronaldo@

Citaat van: Audioloog op februari  5, 2009, 09:41:35
ik vind het voorlopig even best zo :P Ik heb sinds ik de HD350 heb meer tijd kwijt geweest aan het klooien ermee dan met naar film kijken geloof ik, vanaf nu gaan we weer gewoon even lekker film kijken  ^-^

;D

)p(

Citaat van: Audioloog op februari  7, 2009, 13:09:46

- halverwege de film gaan we vaak over in den ligstand op de bank   :yinyang: Je kan je afvragen hoe boeiend een beetje extra kwaliteit dan is



Wij hebben hier niet eens de keuze...ligstand verplicht  ;D

peter

hifiman


danielo

Hai,

Ik denk dat de nieuwe HD formats wel een behoorlijke stap is maar de meeste hier updaten in golven heb ik het gevoel. Ik persoonlijk ben van de als ik het doe doe ik het goed groep dus audio update doe ik eens in de 4 a 5 jaar. Dit jaar was een goed moment (om een aantal redenen) vandaar dat ik de stap heb gemaakt naar de denon avp/poa geen moment spijt van gehad tot nut toe. Projectors gaan harder daar loop je na 18 maanden alweer zwaar achter :).

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

hifiman

Ondertussen heb ik een IR transmitter in een kastje gebouwd met 220V voeding  ;D
En dat alleen omdat ik als het ooit nodig is, het opnieuw kunnen inleren van de JVC HD350 v-stretch codes wil kunnen herhalen  :P

hifiman

Ik heb maar weer eens een nieuwe panorama foto gemaakt van de nieuwe situatie  :)

)p(

Citaat van: Audioloog op februari  8, 2009, 14:35:02
Ik heb maar weer eens een nieuwe panorama foto gemaakt van de nieuwe situatie  :)

Helder plaatje, ik vind de ophanging helemaal niet storend bij de rest...

peter

hifiman

Citaat van: )p( op februari  8, 2009, 14:47:02
Helder plaatje, ik vind de ophanging helemaal niet storend bij de rest...

peter
Ik ook niet  :)

hifiman

De afgelopen 2 maanden is er nogal wat gewijzigd in de set en daarom leuk het me leuk om weer eens even wat up to date foto's te plaatsen van de apparatuur.

We beginnen even met een overzichtsfoto.

Goed te zien zijn de Transporter met daarop de Popcornhour (aangesloten op LCD TV) en ernaast de Lyngdorf geintegreerde stereo versterker.

hifiman

Aan de andere kant van de kamer vinden we een kastje met daarop wat apparatuur:

Bovenop staan een SPDIF switch ( -> surround receiver) en een HDMI switch (-> projector).
Daaronder de Popcornhour (projector) , de Dreambox sat ontvanger en een Samsung BDP1500 blu-ray speler (projector).

hifiman

Achter het linkerdeurtje van het dressoir bevinden zich een Behringer DSP1124 welke gebruikt wordt om de BK300XLS subwoofer te equalizen.
Daaronder wederom een Samsung BDP1500 blu-ray speler (TV) en een Marantz SR-7400 surround receiver.

hifiman

Achter het rechterdeurtje een draadloze microfoon ontvanger, een karaoke speler en een PS Audio P500 AC regenerator.
De P500 regeneert alleen voor de Transporter op dit moment en wordt daarom totaal niet warm meer. De Lyngdorf en de Marantz staan ook op de PS500, maar dan op de (niet regenererende Ultimate Outlet).

De PS Audio DAC en de Genesis Digital lens zijn verkocht, dit was nodig om de JVC HD350 te kunnen bekostigen, een beslissing waar ik geen moment spijt van heb gehad  :) Hierdoor was er plek voor het karaoke spul, het vrouwtje is er zeer gelukkig mee, ze zingt de afgelopen weken bijna elke dag  :-X

hifiman

Dan nog even een close-up van de Prismasonic HFE-700M lens (die ik zelf heb opgewaardeerd naar een R versie).

celerontje

En het werkt allemaal ook nog? ;D
Maar zonder gekheid, ik vind 't goede integratie van Audio/Video in een huiskamer, wat ik ook al vond tijdens de M&G in Augustus. :smile:

De makro om te schakelen naar scopebeeld werkt nu goed?

Gebruik je de sub ook veel bij stereo, of sporadisch?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Erg netjes Ronald!
En ook erg knap dat er nagenoeg geen kabels te zien zijn, terwijl er toch flink veel apparaten staan!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Kjelt

Ik wil niet kijken want ik kan het binnenkort met eigen ogen bewonderen, zal dan nu ook niets zeggen   ;D