hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hifiman

Citaat van: advr op november 28, 2008, 11:12:21
ik ga een keer een DS Akurate beluisteren thuis, die ga ik ergens volgend jaar aanschaffen.
Zozo, doe maar duur  :D

hifiman

De hdmi switch en spdif switch staan op hun plek.

Ik moest hiervoor met de decourpeerzaag sleuven zagen in het bovenste "plankje". Dit is eigenlijk gewoon heel erg mislukt (schots en scheef en lelijk  :-\). Gelukkig zie je er uiteindelijk niet veel van  ;D

Ik was wel lekker dom bezig want de maskingpanelen van mijn nieuwe scherm, waarvan ik even vergeten was dat die direkt naast deze kast achter de bank lagen zaten onder het zaagsel  :-[ Gelukkig viel het allemaal wel weer mee en waren ze zo weer schoon te krijgen met de stofzuiger.

Tsja, en nu kan ik eindelijk switchen en dan moet de blu-ray speler ter reparatie aangeboden (beeld valt nog steeds regelmatig weg met blu-ray kijken en ik heb nu nog 1 maand garantie) worden en zal ik dus enkele weken zonder zitten  :'( Gelukkig heb ik dan de popcornhour nog  ^-^

hifiman

Het komt nog steeds regelmatig voor dat de Blu-Ray speler (Samsung BDP-1400) zijn sync verliest en ik een paar seconden geen beeld heb en aangezien ik blijkbaar de enige ben die er last van heeft en ik nog maar 4 weken garantie heb, heb ik hem gisteren toch maar eens ter reparatie aangeboden. Erg vervelend om hem dan enkele weken kwijt te zijn dus toen we zagen dat de opvolger (BDP-1500) nog maar 255 euro koste (incl 4 gratis blu-rays) hebben we deze er maar gelijk bijgekocht  ^-^ Het idee is om de straks gerepareerde 1400 dan op de TV aan te sluiten, de 1500 staat nu op de projector  :)

Voordeel van de 1500 is onder andere dat deze geen fan heeft en dus veel minder herrie maakt. Wel schrok ik even toen ik er thuis achter kwam dat er geen coax spdif op zit maar alleen optisch. Maar ach zo'n ramp is dat niet, gelijk een goede optische kabel besteld (van den hul Optocoupler).

Ik had nog een 2 GB USB stickie werkloos liggen dus die maar gelijk in de 1500 geprikt, ethernet aangesloten, nieuwe firmware (2.0) er op en hoppakee we hebben gelijk profile 2.0 functionaliteit  :D Eigenlijk vind ik het grote onzin dat blu-ray live gebeuren maar goed als het er op zit dan willen we het ook kunnen gebruiken natuurlijk  ;D

Ze zeggen wel eens dat december een dure maand is, maar voor ons was dat dit jaar in elk geval november  ;D

advr



Gefeliciteerd dan maar met de nieuwe speler ;D

Waarom eigenlijk geen Tvix achtig apparaat i.c.m. een NAS? heb je alles bij de hand 8)
Dat speelt tegenwoordig ook alles af 8)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op november 30, 2008, 09:45:05
Gefeliciteerd dan maar met de nieuwe speler ;D

Waarom eigenlijk geen Tvix achtig apparaat i.c.m. een NAS? heb je alles bij de hand 8)
Dat speelt tegenwoordig ook alles af 8)


Ik heb sinds een week ook een popcornhour  ;D

Maar ik wil ook blu-rays kunnen blijven afspelen!  :)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op november 30, 2008, 09:48:44
dan rip je die toch ;D
speelt de pch ook af toch?
Dan had ik een blu-ray speler voor de pc moeten kopen, een aantal extra harde schijven en lege discs. Ach het is een kwestie van persoonlijke voorkeur, daarnaast heb ik nog een hoop dvd's in de kast staan. (ik weet het, die kunnen ook geript worden  ;D ).

Nu ik er zo hardop over nadenk is DE reden dat ik met audio wel volledig voor schijfloos ga en voor video niet toch de veel grotere benodigde opslagcapcateit en de veel grotere hoeveelheid tijd (cq gedoe) die in het rippen cq heen en weer kopieren ervan zit.

Ter vergelijk:
audio cd losless geript: ongeveer 300 Mb
blu-ray losless geript: 50 Gb

Een factor 150 verschil dus!  :o Een kwestie van tijd voordat dit issue ook geen issue meer is  ;D

advr



ok, duidelijk!! ;D

ik doe HT er een beetje bij ;D du heb ik minder opslag nodig. veel dvd's heb ik niet.
voor mij is stereo het bekangrijkst (eigenlijk LP) 8)
ben wel bezig mijn cd's te rippen en wat te bewerken, inderdaad ook een hele klus. O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tiptop

Feli met je Samsung  8) (En popcornhour en hdmiswitch en vast met alle andere dingen die komen maand in huize audioloog een plaatsje gaan vinden ;D)

Geeft zo'n Samsung wel een mooi plaatje eigenlijk? (zonder judder en juistekleuren enz..?) Beter dan dvd iig?
De blurayspelers die ik tot nog toe gezien heb, laten allemaal ontzettend vervelende schokkende panning zien. (Zo'n beetje alle blurayspelers bekeken, behalve de denon dvd3800bd)

Wanneer deze goedkope blurayspeler dat niet heeft en beter is dan een dure dvd-speler denk ik daar ook eens over na. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Dat kan ik je vertellen, ik ben bij Ronald geweest, een paar maanden geleden.
Er was weinig judder te zien, ik was echt verrast.
Dit heb ik beoordeeld met de film ''Earth''

Judder zal je altijd hebben als op je 60 hz naar een 24 hz bron kijkt, maar bij deze speler valt het reuze mee.
Bij PAL DVD's heb je er uiteraard geen last van, omdat die zowieso 50 hz zijn.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: celerontje op november 30, 2008, 13:38:40
Dat kan ik je vertellen, ik ben bij Ronald geweest, een paar maanden geleden.
Er was weinig judder te zien, ik was echt verrast.
Dit heb ik beoordeeld met de film ''Earth''

Judder zal je altijd hebben als op je 60 hz naar een 24 hz bron kijkt, maar bij deze speler valt het reuze mee.
Bij PAL DVD's heb je er uiteraard geen last van, omdat die zowieso 50 hz zijn.
Daar is toevallig ook een apart topic aan gewijd. Over die 24 frames per second.

Dat het dus niet uitmaakt wat de verversingsrate is, als het schijfje en de rest van de keten 24fps weergeven dan zie je het dus duidelijk.
Sommige fabrikanten hebben dus nu weer interpolatievormen verzonnen om de judder tegen te gaan (oa panasonic, pioneer, samsung, philips) en met wisselend resultaat.
Daarom was ik benieuwd of deze daar ook zoveel last van zou hebben. Wanneer je de keuze hebt om geen 24fps te gebruiken/weer te geven dan zou dat welkom zijn.  :)
Toch weer eens in de winkel bekijken dan :)

thnx. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Hoi Fabian,

Kom het anders gerust eens bij mij bekijken en vel zelf je oordeel. Ik sluit me aan bij wat celerontje erover zegt.

Groetjes,

Ronald

Kjelt

Citaat van: celerontje op november 30, 2008, 13:38:40
Dit heb ik beoordeeld met de film ''Earth''
Earth is toch een BBC docu? Weet je 100% zeker dat deze op 24fps film is geschoten en bijv. niet zoals bij veel BBC HD series met een HD videocamera op 50Hz?
Anders kun je nog niets vergelijken.

celerontje

Earth staat in 1080p/24 op het schijfje, dat weet ik zeker.
Check anders de recensie op DVD.nl maar eens.
En we hebben tijdens de M&G ook nog andere films in de speler gehad, waardonder The Patriot en The Aviator.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Citaat van: celerontje op december  3, 2008, 21:19:46
En we hebben tijdens de M&G ook nog andere films in de speler gehad, waardonder The Patriot en The Aviator.
Ok dan is het duidelijk ik had de indruk dat je alleen earth had genomen, maar kennelijk is die dus ook 24.

hifiman

Er is nu weer rust in de tent, gisteren de laatste klus(je) gedaan, namelijk meer diskruimte in de linux pc (ivm popcornhour). Tevens zijn sinds gisteren alle spullen die de uitgaven van de laatste tijd een beetje moesten compenseren zijn verkocht. Het klinkt misschien raar, maar dat kijkt toch ook opeens een stuk plezieriger  ;)

In elk geval kijk (en luister) ik en mijn vrouwtje momenteel met heel veel plezier naar films. Ik kan wel stellen dat veranderingen van de afgelopen weken hebben bijgedragen aan een veel grotere bioscoop beleving. Ondanks dat ik nog 720p kijk en er ook nog eens scaling wordt toegepast heb ik een beeldje om van te smullen. Enig aandachtspunt is de lamp, maar goed als ik nu wat vaker een lamp moet wisselen, so be it  ^-^

Het geluid is weliswaar kwalitatief niet beter geworden (was ook niet het doel), maar ook hier heeft de verandering (bipolen ipv direct stralers) bijgedragen aan de bioscoop beleving, een veel diffuser maar ruimtelijker geluid, bevalt me stukken beter dan voorheen.

Eens te meer heb ik geleerd dat het hebben van spullen die aan de laatste specs voldoen (voor mij) niet (persee) de weg naar het audio/video nirvana is. Ik zou bijvoorbeeld mijn 720p opstelling met anamorfe lens voor geen goud willen ruilen voor een 1080p opstelling zonder!

De popcornhour is een welkome aanvulling op de blu-ray speler (die ook nog flink gebruikt wordt). Het schakelen met de spdif en de hdmi switch werkt gelukkig uitstekend  :)

Dan hebben we nog de transporter, ook daar ben ik helemaal mee in mijn nopjes  ^-^ Ja de cd spelert (TEAC) was beter, maar hier heb ik toch meer plezier van!  ;)

Vroeger zou ik gezegd hebben: Voorlopig geen upgrades meer!
Nu (met wat meer zelfkennis) zeg ik: Volgende stap is wat andere DAC's proberen in de stereo setup  ;D Nog wel even een paar maandjes wachtten tot de financien het weer toelaten  :P Overigens in het HT gedeelte zijn er inderdaad voorlopig geen upgrade plannen.

Al met al, voorlopig weer even een tevreden mens  8)

HTip

Leuke samenvatting van de afgelopen weken. Scheelt een hoop leeswerk ;D

Je bent precies op tijd klaar met je HT, want die zal de komende maanden wel veel gebruikt gaan worden. Veel plezier :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik kom zeker een keertje naar je rek en strek 720p setup kijken.

Ik heb zelf gister ook flink geklust in m'n HT, nieuwe luidsprekerkabels, satellietjes opgehangen, de BD speler is binnen, graniet voor de subwoofer is besteld, binnenkort ISF kalibratie etc.
M'n HT kan er weer wat jaartjes tegenaan, binnenkort! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

En even een nieuw overzichts foto'tje  :)

Boven: oude situatie
Onder: nieuwe situatie

Zoek de 4 zichtbare (upgrade) verschillen  ;D

hifiman

Citaat van: HTip op december  7, 2008, 14:06:11
Leuke samenvatting van de afgelopen weken. Scheelt een hoop leeswerk ;D

Je bent precies op tijd klaar met je HT, want die zal de komende maanden wel veel gebruikt gaan worden. Veel plezier :D
Haha, dank je  ^-^

Ach, die werd toch al (bijna) dagelijks gebruikt  ;D , maar ik kijk nu zonder enige twijfel met veel meer plezier!  8)

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: celerontje op december  7, 2008, 14:34:24
Ik kom zeker een keertje naar je rek en strek 720p setup kijken.

Ik heb zelf gister ook flink geklust in m'n HT, nieuwe luidsprekerkabels, satellietjes opgehangen, de BD speler is binnen, graniet voor de subwoofer is besteld, binnenkort ISF kalibratie etc.
M'n HT kan er weer wat jaartjes tegenaan, binnenkort! ;D
Je bent welkom hoor! Eigenlijk moet ik ook eens bij jou komen kijken, maar dan moet je eerst even verhuizen want het is zo'n end rijden  ;D

Leuk je upgrades! Wanneer kunnen we jou topic met foto's tegemoet zien?

Groetjes,

Ronald

hifiman

Nog even een foto toegevoegd, oud en nieuw nu onder elkaar  ^-^

Audiofiel

Ik vind de oude foto wel mooier (wat niets zegt over de inhoud natuurlijk). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op december  7, 2008, 16:33:25
Ik vind de oude foto wel mooier (wat niets zegt over de inhoud natuurlijk). ;)
Ik vermoed dat het vooral zit in het feit dat ik nu geflitst heb en vorige keer (geloof ik..) niet  :P