hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

advr

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 22:05:50
Klopt, dat zeg ik, ik ben er klaar voor...

ok, ik ben ook wel klaar voor een Linn 8)

edit: erger nog, ik heb een Linn :o :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: Audioloog op september  9, 2008, 20:43:05
Terug naar de Linn  :P

Mijn Nokia 770 is er klaar voor in elk geval (excuus voor de slechte foto). Moest er wel even OS2008 hacked edition op zetten want anders kon ik Leia voor de Linn DS niet installeren  :P

Heb ondertussen de opensource oplossing Mediatomb als upnp server draaien en dat lijkt goed te werken  :)

Heb je al een Nokia gekocht?!  :o Dus die Linn zal er ook wel komen neem ik aan...kan ik je alvast feliciteren?  >:D

peter

hifiman

Citaat van: )p( op september  9, 2008, 22:33:06
Heb je al een Nokia gekocht?!  :o Dus die Linn zal er ook wel komen neem ik aan...kan ik je alvast feliciteren?  >:D

peter

Paar weken geleden al , 2de handsie. Die aanschaf op zich is geen garantie dat er ook een Linn komt hoor, het ding zal ook zijn nut kunnen bewijzen als internet tablet tijdens een vakantie ofzo  ;) Maar reden 2 om hem te kopen was inderdaad om te kijken hoe die bevalt als Squeezebox (of Linn) remote control.  ^-^ Ik vind hem als Squeezeboxcontroller overigens geen succes, dan veel liever de standaard AB!  :P

scrutinizer

Citaat van: bmateijsen op september  9, 2008, 09:46:12
Ik weet niet hoeveel LP's jij hebt, maar wanneer ik kijk naar mijn CD-collectie (+1000) en daarvan 80% de laatste 2 jaar niet meer gezien had. Ben ik blij dat ik nu makkelijk op genre, artiest, album, etc, kan zoeken en de CD via de DS op kan zetten. M.a.w. ik draai inmiddels weer muziek die ik echt alweer allang vergeten was.....


Uuuhh...een stuk of 7 :-[ ...... maar ik ken deze 7 dan ook wel van 'haver tot gort' ;D

;)

Anton.

P.S. Ik zie het als met navigatie in de auto .........
Misschien zijn daarom Sudoku en andere breinstimulatie en geheugen trainingsspelletjes zo populair tegenwoordig. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman


scrutinizer

80% niet gezien. ??? Apart!! 'Vaak' weet ik op voorhand al waar ik naar wil gaan luisteren 'voor' ik het desbetreffende album uit de schappen haal.
Dan is het wat 'mij' betreft geen ongemak om dit album (of cd) via alphabetische volgorde te vinden.
En Bjorn....als ik muziek luister heb ik dus 'tijd' en boeit het mij niet om een 'access time' van 2 seconde te hebben. ;)

Anton.

Citaatwanneer ik kijk naar mijn CD-collectie (+1000) en daarvan 80% de laatste 2 jaar niet meer gezien had.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

1 ding wordt mij wel duidelijk na de meningen en discussie's van de afgelopen paar pagina's en dat is dat het best lastig is om onder woorden te brengen waarom de streaming liefhebbers (waaronder ik) nu eigenlijk liever streamen.

Als ik er rationeel over nadenk dan gaat het zeker niet om die 2 stappen die ik moet lopen naar de cd kast en vervolgens naar de cd speler en weer terug naar de bank (afijn toch meer stappen als ik dacht  ;D ). Ook gaat het niet om de paar seconden tijdswinst die we behalen. En toch spreekt het mij HEEL erg aan  ::)

Dat het gros van de streaming oplossingen kwalitatief inferieur is aan zijn cd verwant is denk ik iedereen het wel over eens.

Afijn zoals beloofd zal ik nog eens dieper graven, maar tot nu toe kom ik alleen maar zand tegen.  :P  ;)

scrutinizer

Jij neemt volgens mij je werk gewoon graag mee naar huis, Ronald ........   :D ::) :-X

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Even een vergelijk met bijvoorbeeld satellietontvangers. Bij satelliet ontvangers is het een bekend feit dat sommige (merendeel?) van deze apparaten traag zappen. Het zappen duurt dan bijvoorbeeld 3 seconden (voor je weer beeld hebt). Iedereen (lees de bladen er maar op na) ervaart dit als mega irritant, terwijl een ontvanger die er 0,5 seconden over doet als "Ok" wordt ervaren.

Stel we zappen 10x op een avond  (ik vaak meer  ;D ) , dan hebben we het dus over 10x (3-0,5) = 25 seconden extra.

Komt die irritatie voort uit het feit dat we deze avond 25 seconden verloren hebben? Nee dat is het niet...

Afijn met dit praktijk voorbeeld wil ik alleen even aangeven dat als het om het ervaren van bedieningsgemak gaat dat dus niet direkt terug te voeren is op "gemakszucht" omdat iemand 25 seconden wil besparen op een avond.


hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 10, 2008, 13:29:47
Jij neemt volgens mij je werk gewoon graag mee naar huis, Ronald ........   :D ::) :-X
Of mijn hobby mee naar mijn werk  ;)

Edit: mijn affiniteit met computers zal er overigens zeker iets mee te maken hebben dat ik een streamingoplossing "leuk" vind.

)p(

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 07:10:16
^ Ik vind hem als Squeezeboxcontroller overigens geen succes, dan veel liever de standaard AB!  :P

Zonder rdp vind ik de mijne ook veel te traaggggg...

peter

advr


waarom dieper graven, het gros is inderdaad slecht maar daar luisteren wij niet naar toch ;D

streamen is super makkelijk en misschien de toekomst. als je van techniek houdt dan ga je vanzelf voorop lopen en uitproberen. de kwaliteit komt er zijn.
als ik nu mijn Tvix al neem en wat die nu al kan (welliswaar via een aparte dac) en je weet dat dit nog he begin is dan gaat dat wel goed komen.

eigenlijk zou ik best zelf een DIY digital media streamer willen bouwen/ontwikkelen maar dan zit je met de toepasbare software om alles te doen werken. ???

ieder zijn eigen zoals altijd, ik zal ook altijd de lp blijven gebruiken. De cd zal bij mij sneller uitgefaseerd worden dan de lp. O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

)p(

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 13:22:37


Dat het gros van de streaming oplossingen kwalitatief inferieur is aan zijn cd verwant is denk ik iedereen het wel over eens.


ahum  ;)

peter

hifiman

Citaat van: advr op september 10, 2008, 13:41:12
ieder zijn eigen zoals altijd, ik zal ook altijd de lp blijven gebruiken. De cd zal bij mij sneller uitgefaseerd worden dan de lp. O0
Haha, dat is wel frappant eigenlijk! Maar dat zal er neem ik aan met name mee te maken hebben dat een cd (in theorie) zonder verlies op je streaming apparaat gekopieerd kan worden en een LP niet :P

hifiman

Citaat van: )p( op september 10, 2008, 13:43:18
ahum  ;)

peter
Ok, er zijn uitzonderingen  ;D
Of wat jij eigenlijk zal bedoelen is dat wij "audiofielen" eigenlijk de uitzonderingen zijn  ;)

hifiman

Citaat van: )p( op september 10, 2008, 13:39:34
Zonder rdp vind ik de mijne ook veel te traaggggg...

peter
Ik vond traag nou niet eens de showstopper maar meer het (naar mijn mening) zeer omslachtige manier van navigeren met de Nokia770 "skin".

Hoe doe jij dat dan precies Peter? Ik bedoel welk device (Nokia N800?) gebruik je precies en wat bedien je dan precies in die rdp sessie?

)p(

Voor mij is de beschikking over een krachtige database om muziek te selecteren erg belangrijk, voornamelijk met klassiek . Verder flexibele smart playlists voor achtergrond muziek. En daarnaast natuurlijk zaken als scrobbling met last.fm, links met verdere info op het net, etc. Streaming heeft voor mij alleen maar voordelen...


peter

)p(

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 13:51:54

Hoe doe jij dat dan precies Peter? Ik bedoel welk device (Nokia N800?) gebruik je precies en wat bedien je dan precies in die rdp sessie?

Moose of jriver mediacenter als gui voor de sb.

Web firefox met fullscreen en grab en scroll plugins. links en rechts button gemapped font groter en kleiner...werkt echt super en net zo snel als op een desktop pc!

peter



scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 13:45:32
Ok, er zijn uitzonderingen  ;D
Of wat jij eigenlijk zal bedoelen is dat wij "audiofielen" eigenlijk de uitzonderingen zijn  ;)

Oh ja ... het cliché .... ("......") geen muziekliefhebbers zijn. :'(

Anton.

P.S. Audiophile? I guess so......Maar heb in ca 6 jaar, buiten 'periodieke' zaken als stylus re-tip, OPU, tubes en nodige adjustments, geen verandering aan mijn huidige setup gedaan. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 10, 2008, 14:19:44
Oh ja ... het cliché .... ("......") geen muziekliefhebbers zijn. :'(
Mwaahh volgens mij valt het met dat cliche wel mee op dit forum  :P

advr

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 13:43:25
Haha, dat is wel frappant eigenlijk! Maar dat zal er neem ik aan met name mee te maken hebben dat een cd (in theorie) zonder verlies op je streaming apparaat gekopieerd kan worden en een LP niet :P

nou meer dat de kwaliteit van de weergave van een lp maar moeilijk te overtreffen is... eigenlijk niet dus ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Staaled

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 13:43:25
Haha, dat is wel frappant eigenlijk! Maar dat zal er neem ik aan met name mee te maken hebben dat een cd (in theorie) zonder verlies op je streaming apparaat gekopieerd kan worden en een LP niet :P
In mijn geval zeker niet.

Afgaande op de laatste paar pagina's zou je bijna zeggen dat streamen het draaien ,LP of CD, in de weg staat.
Dat valt reuze mee. ::)
Ik geniet van de titels ,de hoes,de geur, de geluidskwaliteit en niet te vergeten het ritueel omtrent vinyl evenzeer als
het gemak ,de geluidskwaliteit jawel  :P, en toegankelijkheid van het streamen.

mijn idee in deze:
cd 's en spelers zijn vlees noch vis tov de andere 2.
een innovatief loopwerk als de aankomende PWT van PSaudio zou ik nog wel eens kunnen overwegen,
voor de rest is het in mijn set een gepasseerd station.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scrutinizer

Citaat van: Hipster op september 10, 2008, 14:29:52
In mijn geval zeker niet.

Afgaande op de laatste paar pagina's zou je bijna zeggen dat streamen het draaien ,LP of CD, in de weg staat.


Tussen de regels van deze pagina's door .... geven we m.i. 'tot nu toe' aan kwaliteit voor bedieningsgemak te geven. ;)

Anton.

P.S. En voor het 'brede' publiek .......gehavende PC's?  .....geen benul van Rippen?........en gebruikersgemak Opoe proof??
Een echte "one size fits all"  ;).... or are we "only in it for the money" .........

En zijn we 'welwillend' deze 'muziekliefhebbers' bij te staan .......of vegen we alles onder onze 'gekleurde' jasjes 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

hifiman

Citaat van: scrutinizer op september 10, 2008, 15:31:29
Tussen de regels door .... geven we m.i. 'tot nu toe' kwaliteit voor bedieningsgemak. ;)
Dat is (in mijn geval) niet helemaal waar want anders had ik het wel bij de Squeezebox gehouden  ;)

Citaat van: scrutinizer op september 10, 2008, 15:31:29
P.S. En voor het 'brede' publiek .......gehavende PC's?  .....geen benul van Rippen?........en gebruikersgemak Opoe proof??
Inderdaad, als je niet in staat bent zelf je pc te onderhouden (cq opnieuw te installeren indien nodig), geen besef hebt van backups maken van je (muziek) data en je rippen te moeilijk vind, dan kun je inderdaad beter niet gaan streamen  :P

Citaat van: scrutinizer op september 10, 2008, 15:31:29
En zijn we 'welwillend' deze 'muziekliefhebbers' bij te staan ....... 
Mits NIET voldaan aan bovengenoemde criteria ben ik altijd bereid de medehobbyist te helpen voorzover ik kan  :)

scrutinizer

Citaat van: Audioloog op september 10, 2008, 15:54:11
Dat is (in mijn geval) niet helemaal waar want anders had ik het wel bij de Squeezebox gehouden  ;)
Inderdaad, als je niet in staat bent zelf je pc te onderhouden (cq opnieuw te installeren indien nodig), geen besef hebt van backups maken van je (muziek) data en je rippen te moeilijk vind, dan kun je inderdaad beter niet gaan streamen  :P
Mits NIET voldaan aan bovengenoemde criteria ben ik altijd bereid de medehobbyist te helpen voorzover ik kan  :)

Vdziodsekhp........ ;)
Vul de zin in op de stippellijn en kleur het plaatje

Anton.

P.S. Ik heb altijd gedacht dat 'vernieuwing' gepaard ging met 'plug and play' en 'commercie', maar hier praten we tot nu toe over 'uitsluiting' van mensen/liefhebbers die het over de jaren hebben gehouden bij het gemak van de 'ballpoint'.
Ik bedoel;... een LP of CD is voor ieder toegankelijk kwa aanschaf en gebruik. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....