Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis1234

Citaat van: Xander32 op februari 26, 2014, 07:02:44
Ben benieuwd waar de zoektocht van Maz eindigd, want hoe je het ook wendt of keert, het zal een compromis worden.

Hoelang kan Maz tevreden zijn met een compromis ;).

Ik denk dat Maz langzamerhand begint in te zien dat de Harbeths helemaal geen compromis zijn, maar eerder een (meer-dan) waardige opponent is voor zijn geliefde, maar ook prijzige Kharma´s.

Het uiterlijk moet je gewoon even aan wennen. Ik kan het juist waarderen: geen opsmuk, geen pretenties. De speakler doet wat het moet doen. Harbeth is een doorn in het oog van vele 'audiofielen.'


Harbeth M30.1 & Naim Unitilite

lynch1979

Citaat van: maz op februari 26, 2014, 11:00:27


Moest om 9 uur op de zaak zijn en zit nu nog in de trein. Pfffff leuk hoor muziek luisteren tot laat in de nacht met JACKIE ...
Gr maz


Ja hoor, wij zijn weg en dan krijg je vrouwelijk bezoek, lekker is dat  :D

Mr.M

Citaat van: chansig op februari 26, 2014, 11:04:55
Wat een leuke verhalen. Puur enthousiasme zonder betweterig of patserig over te komen.

Gr Hans

Ook heel leuk om te horen was het switch van asr naar kharma voor eind combi.

Meteen 30 sec nadat de kharmas aan stonden zei lynch wauww dit klinkt veel beter , dit is mijn geluid..

Ik zei niets en dacht wacht maar totdat ik de volume iets open draai en als je 5 minheb geluisterd.

De kharma geluid is zeer indrukwekkend 3d en hologratisch met ieder tingeltje en tangeltje onder de loep.
Leuk als eerste indruk en imposant maar voor mij te ....zullen vast mensen zijn die dat helemaal geweldig vinden en eerlijk gezegd klinkt oom geweldig en vet ,want geen een versterker kon zoee  groot stage en diepte en holografisch beeld vormen. Als je daarvan houd ben je klaar want dat is eenmaal kharma ... indrukwekkend (TE INDRUKWEKKEND)...MEGA DUUR EN MEGA INDRUKWEKKEND....

Gr maz   moet aan werk...


**UNDER CONSTRUCTION**

RubenV.

Leuk leesvoer zo de indrukken van de verschillende apparatuur  :clapping:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

tompj

Citaat van: maz op februari 26, 2014, 11:00:27
Het verbaasd mij, heb de asr op verschillende ls gehoord en allee  bij de hsl5 heb ik idee dat het geluid heel relax wordt wat overigens niet negatief is ... ik draai vaak wat harder muziek en dan is het heel aangenaam als je absoluur geen randjes heb.
Bij de master 3 was het absoluut niet het geval dat je hard kon draaien en rustig zitten luisteren.
Bij de kharma ls  met de ceramic componenten en tweeter was het juist heeel levendig en super helder en 3d als maar kan.
Nu ben ik helemaal op de hoogte van asr en zijn eigenschappen.... is echt een zachte reus die niet straft maar alles laat horen en onder controle houd.
Tis echt een zacht buize geluid welke met veel speakers ook de harder  en scherper klinkende de harde randjes vanaf haalt.
Gezin de shl5 van zichzelf all geen randjes heeft wordt het een layback ,chill , relax combi.

Wat de asr in versterking doet, doet de de hatbeth als speaker zijnde. Daarmee bedol ik alles aangenaam en relax maken om te horen.
Mooi beschreven. Precies de ervaring die ik heb met Accuphase op mijn Harbeths. Dat was too much of a good thing voor mij.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Nahpets

Citaat van: Dennis1234 op februari 26, 2014, 11:13:26
Harbeth is een doorn in het oog van vele 'audiofielen.'



Maar goed, het zelfbevlekkingsgehalte in dit topic begint aardig op te lopen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

tompj

Citaat van: Nahpets op februari 26, 2014, 11:28:28


Maar goed, het zelfbevlekkingsgehalte in dit topic begint aardig op te lopen.
Which proves the point... ;)
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Nahpets

Citaat van: tompj op februari 26, 2014, 11:32:51
Which proves the point... ;)

Uhh, nee, echt niet.

Ik zie in dit topic geen hordes met mensen (yep, audiofielen zijn net mensen) die vertellen dat Harbeth ruk is, en dat B&W/Usher/Kharma/Joko/xxx vele malen beter is.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

sultankat

Ik zei het al: aan Maz is een professionele recensent nieuwe stijl verloren gegaan  :clapping:.

Ik zie als rode draad het verschil tussen audiofiel willen luisteren en het willen luisteren naar muziek/emotie. Dat zie je bij speakers, maar net zo goed bij versterkers en kabels.

Overigens zal het gemis van een remote steeds meer gaat irriteren, want als je die eenmaal gewend bent...........

Maz: denk bij de uiteindelijke keuze wel aan behoud van flexibiliteit. Ik bedoel daarmee, kennende jouw ambitie, zorg dat je in ieder geval ook voldoende vermogen houdt (dan bedoel ik de Watt's, hoewel financieel ook wel handig is hahaha).
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

De ervaring met Kharma met een ceramisch midden heeft me in ieder geval één ding geleerd: hang er beslist geen felle kabels aan, eerder goedmoedig / warm. En eerder koper of goud dan zilver oid. Dan hou je die ceramic middentoner nog in toom.
In de DB7 en DB9 hebben ze niet voor niets ceramic losgelaten. Tunen is nu veel gemakkelijker geworden en de synergie met lage en hoge tonen is nu gewoon beter. Maar zoals zo vaak: het hangt ook van je smaak af. Een ceramic laat nu eenmaal ieder tingeltje horen. Die ervaring heb ik tenminste overgehouden aan Marten Design, een merk dat dit type unit veel consequenter toepast. In het begin raak je overdonderd doordat je denkt: jee wat heb ik allemaal gemist voorheen, maar al gauw denk je: is dit wel natuurlijk?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Speakers met keramische drivers vind ik bijna zonder uitzondering onnatuurlijk klinken. Spectaculair en 'hifi-erig'. Doordat ze scherp resoneren, moet je ze heel zorgvuldig affilteren.

Mitch--

#3511
Citaat van: garmtz op februari 26, 2014, 15:40:13
Speakers met keramische drivers vind ik bijna zonder uitzondering onnatuurlijk klinken. Spectaculair en 'hifi-erig'. Doordat ze scherp resoneren, moet je ze heel zorgvuldig affilteren.

Precies daarom was het bij Maz waarschijnlijk een mooie combinatie met de Kharma en ASR die heel zachtmoedig is, ook hijzelf kwam daar gister denk ik achter.

Citaat van: sultankat op februari 26, 2014, 12:17:27
Ik zei het al: aan Maz is een professionele recensent nieuwe stijl verloren gegaan  :clapping:.

Ik zie als rode draad het verschil tussen audiofiel willen luisteren en het willen luisteren naar muziek/emotie. Dat zie je bij speakers, maar net zo goed bij versterkers en kabels.

Overigens zal het gemis van een remote steeds meer gaat irriteren, want als je die eenmaal gewend bent...........

Maz: denk bij de uiteindelijke keuze wel aan behoud van flexibiliteit. Ik bedoel daarmee, kennende jouw ambitie, zorg dat je in ieder geval ook voldoende vermogen houdt (dan bedoel ik de Watt's, hoewel financieel ook wel handig is hahaha).

Ik denk dat inderdaad met de toekomst in acht nemend dat zowel de ASR houden als de Kharma/Audionote combinatie beide erg flexibel zullen zijn in de toekomstige speakers. De combi met de Kharma vv/ev is veel kritischer, ook in de toekomst, omdat ze juist erg de nadruk leggen op analytisch zijn, en dat zelf bij de Harbeth's accentueren (in mijn smaak dan) terwijl je dit eigenlijk niet zou verwachten bij deze speakers (ik heb ze in ieder geval nog nooit zo gehoord) behalve gister avond dan, erg leuke vergelijking!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RubenV.

Citaat van: sultankat op februari 26, 2014, 14:28:23
De ervaring met Kharma met een ceramisch midden heeft me in ieder geval één ding geleerd: hang er beslist geen felle kabels aan, eerder goedmoedig / warm. En eerder koper of goud dan zilver oid. Dan hou je die ceramic middentoner nog in toom.
In de DB7 en DB9 hebben ze niet voor niets ceramic losgelaten. Tunen is nu veel gemakkelijker geworden en de synergie met lage en hoge tonen is nu gewoon beter. Maar zoals zo vaak: het hangt ook van je smaak af. Een ceramic laat nu eenmaal ieder tingeltje horen. Die ervaring heb ik tenminste overgehouden aan Marten Design, een merk dat dit type unit veel consequenter toepast. In het begin raak je overdonderd doordat je denkt: jee wat heb ik allemaal gemist voorheen, maar al gauw denk je: is dit wel natuurlijk?

Ik heb onlangs een tijd lang kunnen luisteren naar zo'n paartje Marten Designs, en ik kan mij helemaal vinden in jouw beschrijving. Overdonderend (zeker in het begin) maar al snel krijg je het gevoel dat het niet echt natuurlijk is. Dit waren Marten Heritage Bird 2's, overigens wel heel fraai om te zien maar kwa geluid niet mijn smaak.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Mr.M

Citaat van: sultankat op februari 26, 2014, 12:17:27
Ik zei het al: aan Maz is een professionele recensent nieuwe stijl verloren gegaan  :clapping:.

Ik zie als rode draad het verschil tussen audiofiel willen luisteren en het willen luisteren naar muziek/emotie. Dat zie je bij speakers, maar net zo goed bij versterkers en kabels.

Overigens zal het gemis van een remote steeds meer gaat irriteren, want als je die eenmaal gewend bent...........

Maz: denk bij de uiteindelijke keuze wel aan behoud van flexibiliteit. Ik bedoel daarmee, kennende jouw ambitie, zorg dat je in ieder geval ook voldoende vermogen houdt (dan bedoel ik de Watt's, hoewel financieel ook wel handig is hahaha).

ik denk dat ik de asr toch gaat missen als ik hem nu wegdoe, wetende dat de harbeth niet de einde van mijn hobby is,,
heb nog altijd liever de harbeth in een ander jasje,,,

dus...we zijn er nog niet..

ik heb me net bedacht , gezien de asr super audifiel is in de opties,, daarmee bedoel ik audiofiel ingangen zonder relais en speaker uitgang zonder relais met kortste weg en zilver printplaat,,enz..
plus dat die als einversterker te gebruiken is, dan is de asr zeer flexibel inzetbaar,

ik weet nog dat een kennis een yaquin buize vv had gekocht  van sonore.
sonore had op die vv tje zitten sleutelen en modificeren om te kijken hoever zoiets kon.
ik heb die toen over de vloer gehad en klonk geweldig alleen nadeel was die ding had maar een ingang en geen ab..

klankmatig super,, leonidas van onze forum had hem ook thuis geprobeerd en was ook onder de indruk van die kleine buize..
ga  kijken of ik die vanavond kan ophalen  en of die nog tekoop is. want ik herken de eigenschappen van audionoot terug in die kleine vv..

alleen toen niet intresant op de kharma ls..

nu wel.. dan ben ik goedkoop klaar ,, en ik hou de asr voor in de toekomst; hahah

plus ik heb een buize vv. voor op de harbeth....

w
**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

Citaat van: garmtz op februari 26, 2014, 15:40:13
Speakers met keramische drivers vind ik bijna zonder uitzondering onnatuurlijk klinken. Spectaculair en 'hifi-erig'. Doordat ze scherp resoneren, moet je ze heel zorgvuldig affilteren.
+1
Knetterhard klinken ze vooral. Zelfs in het begin was ik nooit onder de indruk, vooral geïriteerd door de felheid. Ik vind overigens de meeste 'moderne' en vaak dure materialen, ook in tweeters, niet mooi.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

Citaat van: tompj op februari 26, 2014, 18:08:59
+1
Knetterhard klinken ze vooral. Zelfs in het begin was ik nooit onder de indruk, vooral geïriteerd door de felheid. Ik vind overigens de meeste 'moderne' en vaak dure materialen, ook in tweeters, niet mooi.
Dat is echt afhankelijk van tuning van filter..

Kharma is juist beroemd geworden door gebruik van de ceramic, ook de enige toen die de ceramic kon netjes laten klinken.
D nieuwere lijnen vanaf de elegance lijn gebruimen ze geen ceramic meer maar een eige ontwerp .

Datwil niet zeggen  dat de ceramic niet meer up to date is of slecht klinkt want in veel opzichten is mjn oude kharma cht superieur aan de harbeth... mag ook wel voor die prijs.

Zelfs in de duurste lijnen van kharma worden de ceramic toegepast ..kharma heeft nu eenmaal een gooie filtering voor de ceramics waardoor ze goed klinken..

De djngo xl hb ik gehoord op de asr emiter een en was zoals kharma indrukwekkend ... maar daar betaal je ook dik 10k vanaf.
Dus om te zeggen dat ze niet klinken is niet correct. Ze zijn niet iedermans geluid..

**UNDER CONSTRUCTION**

tompj

I veralgemeniseer misschien een beetje. Ik heb geen luisterervaring met Kharma, dus daar durf ik niets van te vinden. Met Marten bijvoorbeeld heb ik totaal geen klik.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mitch--

Citaat van: tompj op februari 26, 2014, 20:07:02
I veralgemeniseer misschien een beetje. Ik heb geen luisterervaring met Kharma, dus daar durf ik niets van te vinden. Met Marten bijvoorbeeld heb ik totaal geen klik.

ik ook niet ;)

en Maz, is wat off topic ondanks dat het over de versterker combi met harbeth gaat.

maar wil je dan de ASR houden en de Yaquin inzetten als voorversterker? (ik heb niet zo'n hoge pet op van Yaquin, chinees b merk of heb ik nu een totaal verkeerd merk voor me?) want als het dat merk is kan het in muzikaliteit en bouwkwaliteit niet tippen aan de audio note! of gaat ie op de Kharma eindblokken dan? De ASR bewaren is wel een heel verstandige keus denk ik, die controle kracht en muzikaliteit krijg je denk ik nooit meer terug vooral als je weer terug zou willen naar toch 'puntigere' speakers.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op februari 26, 2014, 20:12:24
ik ook niet ;)

en Maz, is wat off topic ondanks dat het over de versterker combi met harbeth gaat.

maar wil je dan de ASR houden en de Yaquin inzetten als voorversterker? (ik heb niet zo'n hoge pet op van Yaquin, chinees b merk of heb ik nu een totaal verkeerd merk voor me?) want als het dat merk is kan het in muzikaliteit en bouwkwaliteit niet tippen aan de audio note! of gaat ie op de Kharma eindblokken dan? De ASR bewaren is wel een heel verstandige keus denk ik, die controle kracht en muzikaliteit krijg je denk ik nooit meer terug vooral als je weer terug zou willen naar toch 'puntigere' speakers.
Hey mitch, de jaquin wilde ik  inderdaad aan de asr hangen.... vergis je niet, dit is geen standaard jaquin meer.de jongens van sonore zijn buize mensen
En  de jaquin is totaal gemodificeerd , ze hebben eraan gehobbyed en gemodificeerd...ik heb hem nu voor me.

Straks als ikthuis ben ga ik hem meteen uitproberen..
Niet geschoten sowieso mis.... hahah

**UNDER CONSTRUCTION**

Mitch--

Citaat van: maz op februari 26, 2014, 20:57:12
Hey mitch, de jaquin wilde ik  inderdaad aan de asr hangen.... vergis je niet, dit is geen standaard jaquin meer.de jongens van sonore zijn buize mensen
En  de jaquin is totaal gemodificeerd , ze hebben eraan gehobbyed en gemodificeerd...ik heb hem nu voor me.

Straks als ikthuis ben ga ik hem meteen uitproberen..
Niet geschoten sowieso mis.... hahah

Dat zeker! als je kan proberen is dat top!

Maar een buizen voor op de ASR eind, gaat dan niet gebeuren waar we gister bang voor waren, dat het geheel TE laidback kan worden door het buizenkarakter te versterken? Dan zou ik, persoonlijk, de ASR los houden, was mijn absolute sound nummer 2 van gister of gedeelde 1e :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Citaat van: Mitch-- op februari 26, 2014, 21:01:56
Dat zeker! als je kan proberen is dat top!

Maar een buizen voor op de ASR eind, gaat dan niet gebeuren waar we gister bang voor waren, dat het geheel TE laidback kan worden door het buizenkarakter te versterken? Dan zou ik, persoonlijk, de ASR los houden, was mijn absolute sound nummer 2 van gister of gedeelde 1e :P
De karakter van de asr  als eindtral   totaal afhankelijk van de voortrap.heb de jaquin all op de asr gehad  maar dat was voordatik de asr  had gemodificeerd en je herkende niets van de geluid van de asr...
Hij versterkt wat die binnen krijgt want zijn eige soundkarakter omzeil je .. je ze de buize voor direct op de eindversterking van de asr zonder.de asr staat dan in principe voluit en de vv doet alles regelen...

Precies als een losse eindtrap....
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Even kijken wat de harbeth doet  op de sonore  gemodificeerde yaoin ms12b met duure buizes erin....


Ze staan nu op de kharmas om te vergelijken met de audio noot... want de audio noot ken ik nu icm kharma...
Heb All 2 dagen geluisteren naar audionoot , kharma...dus ken het geluid heel goed...
Ben benieuwd
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Citaat van: maz op februari 27, 2014, 00:05:39
Even kijken wat de harbeth doet  op de sonore  gemodificeerde yaoin ms12b met duure buizes erin....


Ze staan nu op de kharmas om te vergelijken met de audio noot... want de audio noot ken ik nu icm kharma...
Heb All 2 dagen geluisteren naar audionoot , kharma...dus ken het geluid heel goed...
Ben benieuwd
... twee dagen en het geluid heel goed kennen is relatief; jouw gemoedstoestand en jouw fysiek doen bijv. ook mee gedurende die twee dagen. Daarnaast zal de nog zeer recente switch van speakers ook een duit in het zakje doen aangaande jouw ervaren. Daarentegen heb jij volgens mij wel een duidelijk referentiekader, heb jij al heel veel zelf mogen beluisteren. Dat helpt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

Wat je zegt klopt helemaal.
Missfhien omschrijf ik het verkeerd..
Met het geluid goed kennen bedoel ik dan , in vergelijking met de andere versterkers welke ik hier heb staan weet ik de karakteristieke eigenschap van d e audio note met kharma met harbeth.. daarmee bedoel ik dat het zeer aangenaam luisteren is .waar de kharma vv /ev met de harbeth in lange termijn vermoeind is  voor mij  en  de asr zeer relax en aangenaam en de de audionote /kharma een  boeiend , relax /aangenaam luister  ervaring geeft...

Dat ik een hak naar tak persoon ben die steeds switch wist ik all , mijn x kan je alles over vertellen, :clapping: met audio valt het nog mee . Doe met me audio app. Gemiddeld veel langer dan TROUW  zijn aan me vriendin.. :tounge:
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

Citaat van: maz op februari 27, 2014, 08:08:27
Dat ik een hak naar tak persoon ben die steeds switch wist ik all , mijn x kan je alles over vertellen, :clapping: met audio valt het nog mee . Doe met me audio app. Gemiddeld veel langer dan TROUW  zijn aan me vriendin.. :tounge:

::)   ... je bent wel heel erg open in `t openbaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT