Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: chansig op juli 12, 2013, 13:52:41
Is dat laatste de waarheid ?  :D
Zal wel geleased zijn.

Martijn M

#2876
Citaat van: AbZ op juli 12, 2013, 13:54:19
Zal wel geleased zijn.

Zolang hij maar geen leugens verkoopt ;) .


EDIT: Geheel gekscherend bedoeld grapje, in lijn met "de waarheid in pacht hebben" en de waarheid die wel "geleased [zal] zijn".
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: keyser op juli 12, 2013, 13:59:12
Zolang hij maar geen leugens verkoopt ;) .
Nou dat vind ik dan weer een beetje lomp gezegd.  Hij verkoopt spullen, service, en een stuk beleving voor wie het nodig heeft.  Wat de klant daarmee doet is wat anders.  Misschien moet er een bijsluiter bij.  "Dit product kan bijwerkingen hebben..."  maar anderzijds is het ons om de positieve bijwerkingen te doen.

Deleted member

Het getuigt m.i. van een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel om tegen mensen of hun ervaringen aan te schoppen om zogenaamd anderen te beschermen. Het advies zelf luisteren wordt vaak genoeg gegeven dus wat dat betreft sta ik volledig achter 't advies 'vertrouw op je eigen oortjes' oftewel je eigen waarnemingen/ervaringen.

De meeste mensen denken echt wel zelf na en zullen niet zomaar (extreem voorbeeld) naar de winkel rennen om schatkistjes met edelstenen die om kabels bevestigd moeten worden aan te schaffen. Doen ze dat wel ook prima, dan bouwen ze tenminste zelf ervaring op en er is geen betere manier om iets te leren (of af te leren) dan op die manier.

Martijn M

#2879
Citaat van: AbZ op juli 12, 2013, 14:10:33
Nou dat vind ik dan weer een beetje lomp gezegd.  Hij verkoopt spullen, service, en een stuk beleving voor wie het nodig heeft.  Wat de klant daarmee doet is wat anders.  Misschien moet er een bijsluiter bij.  "Dit product kan bijwerkingen hebben..."  maar anderzijds is het ons om de positieve bijwerkingen te doen.

Mijn opmerking was even gekscherend bedoeld als jouw grapje over pachten. Ik vind BB&G één van de beste audio/HT-zaken van Nederland en heb veel respect voor Garmts kennis. Ik zal voor de duidelijkheid een disclaimer toevoegen aan mijn grapje.

EDIT: Ik maakte geheel tegen mijn gewoonte in een grapje op het forum. Dit was een goede leer voor de volgende keer: grapjes bewaren voor buiten het forum  ;D .
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: keyser op juli 12, 2013, 14:15:37
Mijn opmerking was even gekscherend bedoeld als jouw grapje over pachten. Ik vind BB&G één van de beste audio/HT-zaken van Nederland en heb veel respect voor Garmts kennis. Ik zal voor de duidelijkheid een disclaimer toevoegen aan mijn grapje.
Het verbaast me dat je erin tuint  :D
Garmt niet denk ik.

garmtz

Ik ken je inmiddels AbZ... ;)

Maar uiteraard dien ik als adviseur gewantrouwd te worden! Ik zal mensen altijd stimuleren om achter hun eigen waarheden te komen. Uiteraard blijkt dan achteraf dat ik gelijk had... ;)

Martijn M

Citaat van: AbZ op juli 12, 2013, 14:17:49
Het verbaast me dat je erin tuint  :D
Garmt niet denk ik.

:coffee:
Dutch & Dutch

AbZ

Citaat van: keyser op juli 12, 2013, 14:20:37
:coffee:
Ja hier ook tijd voor mijn 2e bakkie.  LoL.
Garmt valt imho reuze mee hoor  ;)

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op juli 12, 2013, 14:19:09
Ik ken je inmiddels AbZ... ;)

Maar uiteraard dien ik als adviseur gewantrouwd te worden! Ik zal mensen altijd stimuleren om achter hun eigen waarheden te komen. Uiteraard blijkt dan achteraf dat ik gelijk had... ;)

Dat laatste heb ik al (herhaaldelijk) ondervonden. Ach, het meermaals stoten bewijst alleen maar dat ik geen ezel ben.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli 12, 2013, 14:19:09
Ik ken je inmiddels AbZ... ;)

Maar uiteraard dien ik als adviseur gewantrouwd te worden! Ik zal mensen altijd stimuleren om achter hun eigen waarheden te komen. Uiteraard blijkt dan achteraf dat ik gelijk had... ;)

Daarmee ga je voor het gemak en vanuit een zekere arrogantie er vanuit dat jouw gehoor onfeilbaar is..ach...
Quad vintage.

Martijn M

Citaat van: Antoine op juli 12, 2013, 14:13:01
Het getuigt m.i. van een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel om tegen mensen of hun ervaringen aan te schoppen om zogenaamd anderen te beschermen. Het advies zelf luisteren wordt vaak genoeg gegeven dus wat dat betreft sta ik volledig achter 't advies 'vertrouw op je eigen oortjes' oftewel je eigen waarnemingen/ervaringen.

Het schoppen zie je soms gebeuren en dat juich ik zeker niet toe. Enig tegenwicht vind ik echter wel op z'n plaats als mensen zuiver subjectieve oordelen als feit presenteren. Wij zijn als forumleden collectief verantwoordelijk voor de inhoud, dus reacties op acties zijn volkomen normaal en zouden binnen de lijnen van ieders verwachtingen moeten vallen.

Citaat van: Antoine op juli 12, 2013, 14:13:01
De meeste mensen denken echt wel zelf na en zullen niet zomaar (extreem voorbeeld) naar de winkel rennen om schatkistjes met edelstenen die om kabels bevestigd moeten worden aan te schaffen. Doen ze dat wel ook prima, dan bouwen ze tenminste zelf ervaring op en er is geen betere manier om iets te leren (of af te leren) dan op die manier.

Behalve het bieden van een manier om de tijd te doden, heeft het forum een informatieve functie. Dat is handig, want dan hoeft het wiel niet steeds weer opnieuw uitgevonden te worden, i.e. dan hoeft niet iedereen dezelfde fouten te maken.
Dutch & Dutch

Deleted member

Citaat van: keyser op juli 12, 2013, 14:48:46
Het schoppen zie je soms gebeuren en dat juich ik zeker niet toe. Enig tegenwicht vind ik echter wel op z'n plaats als mensen zuiver subjectieve oordelen als feit presenteren. Wij zijn als forumleden collectief verantwoordelijk voor de inhoud, dus reacties op acties zijn volkomen normaal en zouden binnen de lijnen van ieders verwachtingen moeten vallen.

Behalve het bieden van een manier om de tijd te doden, heeft het forum een informatieve functie. Dat is handig, want dan hoeft het wiel niet steeds weer opnieuw uitgevonden te worden, i.e. dan hoeft niet iedereen dezelfde fouten te maken.

Volledig met je eens Keyser. Het delen van een informatieve en respectvolle 'tegenmening' is zeer gewenst en valt m.i. zeker niet onder schoppen. Bijvoorbeeld jij en Kjelt zijn wat mij betreft "schoolvoorbeelden" van een positief (qua toon) 'tegengeluid' geven.

chansig

Nou bij Kjelt meen ik in het zekeringen topic toch ook wel een ondertoon te lezen.  :D

Voor de rest helemaal met Keyser eens...die man is zo verstandig...gewoon eng. Mag van mij wel wat meer grapjes maken.  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#2889
Ach ja, "misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel" en dan zelf belerend doen  :wacko:
In dit soort would-be-wisdom ontbreekt het net als in de humor van sommigen aan een stukje reflexie danwel recursiviteit.  Zal subjectief wezen maar ik vind dat dus erg komisch.  Als iedereen & alles hier serieus moest zijn zou de sfeer echt niet beter worden vermoed ik.

Deleted member

Citaat van: chansig op juli 12, 2013, 14:57:13
Nou bij Kjelt meen ik in het zekeringen topic toch ook wel een ondertoon te lezen.  :D

Voor de rest helemaal met Keyser eens...die man is zo verstandig...gewoon eng. Mag van mij wel wat meer grapjes maken.  :D

Gr Hans

Met die opmerking over de intelligentie van de luisteraar bedoel je denk ik? Daar zat zeker een ondertoon in ja, maar dat moet toch kunnen. Kjelt blijft dat niet herhalen door of letterlijk hetzelfde te zeggen of het in iets andere woorden nogmaals zeggen. Nee, hij gaat op zoek naar nieuwe argumenten en zet die vervolgens in. Niet altijd is iemand anders dan te overtuigen maar hij probeert het tenminste met argumenten i.p.v. iemand op een cynische/zeurende manier voor gek te verklaren of "er uit te lullen" door woordjes op de weegschaal te leggen.

Ik begrijp dat iedereen zijn eigen stijl heeft en die van Keyser is serieus en die van jou en bijvoorbeeld een Twani minder serieus, niks mis mee toch zolang iedereen respectvol naar een ander blijft/elkaar niet 'afzeikt' of steekjes blijft geven.  :)

chansig

Onder andere die opmerking..het is nog wel verder gegaan. Ik stoor er me persoonlijk niet aan.

Zoals ik al eerder aangaf...ik heb ook geen moeite met Abz (jij hebt hem in de ignore lijst staan). Mijn inziens is het in de eye van de beholder of deze een post in het ene hokje plaatst of in het andere hokje. Daarmee is het dus niet de graadmeter voor anderen...al zou men dat vanuit eigen perspectief wel graag zo willen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: chansig op juli 12, 2013, 15:12:23ik heb ook geen moeite met Abz (jij hebt hem in de ignore lijst staan).
Prima zo, lekker zo laten.  Hij is frontaal op de persoon in de aanval gegaan vanwege geintjes over Devialet en heeft daarmee alleen z'n ego bezeerd.  Nu is hij tenminste weer wat rustiger.  Beetje toenadering zoeken bij anderen en meer smileys.  Gaat goed.

Deleted member

#2893
Citaat van: chansig op juli 12, 2013, 15:12:23
Onder andere die opmerking..het is nog wel verder gegaan. Ik stoor er me persoonlijk niet aan.

Zoals ik al eerder aangaf...ik heb ook geen moeite met Abz (jij hebt hem in de ignore lijst staan). Mijn inziens is het in de eye van de beholder of deze een post in het ene hokje plaatst of in het andere hokje. Daarmee is het dus niet de graadmeter voor anderen...al zou men dat vanuit eigen perspectief wel graag zo willen.

Gr Hans

Absoluut waar en we kunnen en hoeven ook niet allemaal vriendjes te zijn, in 't 'dagelijks leven' zijn er ook mensen die je liever ontloopt en kan dat niet, bijvoorbeeld omdat 't een collega is op 't werk dan gaan we toch zoveel als mogelijk zakelijk en professioneel met elkaar om. Op een forum zou dat niet anders hoeven/moeten zijn mijns inziens.

Met AbZ zal ik nooit vriendjes worden, zijn karakter zoals -ik- het heb leren kennen (negatief kritisch) is compleet tegengesteld aan 't mijne (positief kritisch). Omdat 't te vaak botste heb ik 'm inderdaad in de negeerlijst gezet, hij is overigens wel de enige die daar op staat. Beter voor de sfeer op 't forum en mijn eigen eigen plezier/drive om hier te komen. edit: dit speelt ook al jaren. En als je een forum veel bezoekt zoals wij dan gaat dat meer opvallen, de casual bezoeker zal 't niet opvallen en die zal ook denken waar gaat dit over!  :D

AbZ

Citaat van: Antoine op juli 12, 2013, 15:24:08Met AbZ zal ik nooit vriendjes worden, zijn karakter zoals -ik- het heb leren kennen (negatief kritisch) is compleet tegengesteld aan 't mijne (positief kritisch). Omdat 't te vaak botste heb ik 'm inderdaad in de negeerlijst gezet, hij is overigens wel de enige die daar op staat. Beter voor de sfeer op 't forum en mijn eigen eigen plezier/drive om hier te komen.
En daar gaat ie weer, hoppa op de man.  The other is evil...
Het klopt natuurlijk wel dat ik juist over dat spelletje van hem negatief ben.

Jumping Jack

Antoine, zo 'positief kritisch' vond je de voorbij twee weken niet hoor. In die mate zelfs dat je, eveneens als enige, een paar dagen in mijn ignore-lijst bent terechtgekomen. Nu ben je weer 'vrij' maar op probatie  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

raindog

#2896
Citaat van: Antoine op juli 12, 2013, 15:24:08
[...]de casual bezoeker zal 't niet opvallen en die zal ook denken waar gaat dit over!  :D

Wat zou Alan Shaw denken als hij in een verloren uurtje dit Harbeth topic eens door google-translate trekt...  :hmmm:

edit: zie het als een poging om dit geneuzel nog enigzins on-topic te krijgen  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Deleted member

#2897
@Jumping Jack, daar heb je helaas gelijk in en dat kwam omdat ik de strijd "tegen 't vuur aanging met vuur" en dat is natuurlijk niet handig.  :-[ Daarnaast heb ik die strijd zelf inmiddels opgegeven, levert niks op (hoewel ik met Chansig en Twani wel e.e.a. hebben uit kunnen praten) behalve irritaties bij andere forumbezoekers en minder plezier bij mij om dit forum te bezoeken. Normaal post ik ook niet zo veel maar ik heb nu meer tijd omdat ik vakantie heb. Met die probatie komt 't nu wel goed verwacht ik! ;)

En RainDog heeft gelijk wat mij betreft: back on topic. Al ging 't volgens mij mis bij 't aanmelden van A.Maat (Audiomaat) die zich volgens mij ook niet meer heeft laten zien hier.

AbZ

Het blijft een slijmbal.  Stopworst erin & on topic maar weer.

Die Croft pre vond ik wel mooi.

Dr.Bedlo

Ja maar hoe klinkt ie?
Quad vintage.