Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: ChrisV op juli 10, 2013, 21:32:12
Net dat stukje meer dat ik niet heb. Belangrijker nog zijn de verhoudingen van de ruimte en het feit dat ik in mijn woonkamer niet allerlei zichtbare akoestische ingrepen wil doen. Let wel: er valt prima mee te leven, maar met de 30.1 gaat het gewoon een stuk beter in mijn ruimte.
Ok

twani

Citaat van: AbZ op juli 10, 2013, 21:34:06
Ja weet ik nog.  Zo klein is het niet bij jou.  Met de Von S was het in de bas ergens wel echt teveel vond ik maar da's een combi van speaker en plaats/ruimte.  (Geen slechte speaker, don't get me wrong.)  Geloof
graag dat het met de SHL beter werkt.  Ik was dus benieuwd of het qua benodigde ruimte veel uitmaakte met de 30.1
De overstap heeft bij mij voor "monogamie" op speakergebied gezorgt :P

Dr.Bedlo

De shl zal voor mij te groot worden, ga binnenkort een keuze maken tussen de m.30.1 en de compact  7' alhoewel ik de  p3 Esr vanmiddag op quad heb kunnen beluisteren en dat beviel ook uitstekend. Dat ga ik ook eens nader onderzoeken. Dus wie weet.
Quad vintage.

Mr.M

#2828
Citaat van: ChrisV op juli 10, 2013, 19:29:11
Om de switch terug naar de speakers te maken: hierbij mijn eerder aangekondigde review van de 30.1 versus de SHL5.

De essentiele verschillen heb ik eigenlijk eerder al benoemd. De SHL5 gaat, zodra het ook maar even kan, voor groots en dramatisch. Pat Metheny's live-dvd Secret Story leent zich prima om de karakteristieken te duiden. Het openingsnummer laat al gelijk horen wat de SHL5's doen. Je voelt je aanwezig in de concertzaal. De emotie komt direct binnen. Het is organisch, ritmisch en vloeiend. De ruimtelijke afbeelding gaat links en rechts ruim voorbij de speakers. In hele drukke passages is niet alles altijd 100% transparant maar altijd muzikaal. Dat is niet zozeer een kwestie van onvermogen, meer een keuze van de ontwerper. De 30.1 houdt het op een beduidend kleiner podium. Hier ligt de nadruk op transparantie. Echt een monitor. Fantastisch om ook de kleinste details te horen, zonder dat dat vermoeiend is.

Finding and believing van hetzelfde album (http://www.youtube.com/watch?v=wPLHRTipDKo) laat dat bij uitstek horen. Bij de 30.1 is elk instrument eenvoudig te volgen, ook al gebeurt er veel tegelijk. Bij de SHL5 houdt je je niet eens bezig met transparantie. Je gaat zo op in de voorstelling.

James Taylor's Gaia (Hourglass, Columbia) is nog zo'n prima voorbeeld. Bij de SHL's een fantastisch, episch spektakel. Je waant je in de bergen. De 30.1's brengen het terug naar het studio album dat het is. Ook hier dus: ga je voor drama of voor de transparantie? Of anders gezegd: blijf je dicht bij de opname of ga je voor het grote podium?

Bij minder complexe muziek heb je eigenlijk hetzelfde patroon. Christy Baron (I thought about you, Chesky) opent haar album met een sensueel nummer. Een typische Chesky opname. De 30.1 blijft heel trouw aan de opname in een kerk en plaatst de instrumenten keurig. De SHL5 gaat meer in de breedte en zet een wat zwoelere weergave neer. Een zelfde fenomeen bij Ella Fitzgerald, The intimate Ella (Verve). I cried for you heeft van zichzelf het nodige drama. De SHL5 laat mij hier ademloos naar luisteren, de 30.1 doet mij vooral verwonderen over de vele nuances die Ella in haar stem legt. Wat een coherent plaatje maakt de 30.1 er van. 

Tot slot iets steviger werk. Joe Satriani's Professor Satchafunkilus (..) (Epic) klinkt lekker vet en vol op de SHL5's. De 30.1 laten wat meer horen wat een matige productie dit is. Toch blijft het heel goed te verteren. De 30.1's laten ook meer horen van het bovenlaag, een hele fijne eigenschap.

Mijn conclusie: het is een kwestie van smaak. Het is allebei muzikaal, kleurvol. De benadering is alleen anders. De 30.1 gaat meer voor realisme (zonder dat nagelhard door te voeren). De SHL5 voor beleving. Ik vind het allebei prachtig. Wel verschilt mijn voorkeur per album. Misschien was het maar beter niet beiden te kennen. Dat had de keuze een stuk eenvoudiger gemaakt  ;D

Apparaten:
- AMR CD 77.1
- Eastern Electric MiniMax Pre
- Heed Obelisk PS
- ASI Liveline bekabeling
- M-boards onder alle apparaten
- Acoustic Revive RR-777
Perfect beschreven.
Voor mij is muziek emotie en beleving. En dat doet de shl5 5 perfect.
De 30.1 heb ik nog niet beluisterd maar ben zeer benieuwd.
Ik ga eens bas vragen of hij deze week tijd  heeft om een bakkie te doen en de 30.1  eens te demonstreren,
**UNDER CONSTRUCTION**

A.Maat

Citaat van: fred19633 op juni 20, 2013, 08:53:24
Zoals de verdeling cq distrubutie er nu uitziet is dat inderdaad een probleem. Ik zou ook graag eens Croft willen proberen maar dat bewijst zich al even moeilijk.

Aan de andere kant volgens onze geliefde ontwerper A. Shaw maakt het niet uit, alle versterkers klinken precies en exact hetzelfde.

Goed nieuws want Croft is nu ook in Nederland te beluisteren. Ik heb een setje Micro25/series7 voor en eindversterker staan. Ook in de "R" uitvoering. En inderdaad heerlijk op Harbeth's.
Audiomaat

Advies, Tuning, Demo, Verkoop van Audio

YamahaRXV

Citaat van: A.Maat op juli 11, 2013, 16:23:55
Goed nieuws want Croft is nu ook in Nederland te beluisteren. Ik heb een setje Micro25/series7 voor en eindversterker staan. Ook in de "R" uitvoering. En inderdaad heerlijk op Harbeth's.

En ook welkom hier op het forum....... Aan de ''signature'' te zien betreft de eerste post hier meteen een ''reclame'' ?  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

A.Maat

Oh jee doe ik het nou al verkeerd ! Schiet me maar lek. Hoe had ik dan moeten/kunnen zeggen dat Croft wel beschikbaar is in Nederland ? Waarom heb jij zo'n groot logo van Burson in je handtekening ?
Audiomaat

Advies, Tuning, Demo, Verkoop van Audio

AbZ

Citaat van: A.Maat op juli 11, 2013, 17:59:43
Oh jee doe ik het nou al verkeerd ! Schiet me maar lek. Hoe had ik dan moeten/kunnen zeggen dat Croft wel beschikbaar is in Nederland ? Waarom heb jij zo'n groot logo van Burson in je handtekening ?
Hij is gewoon een fan.
Voor jouw doelen is het wel zo netjes om sponsor te worden.

YamahaRXV

Citaat van: A.Maat op juli 11, 2013, 17:59:43
Oh jee doe ik het nou al verkeerd ! Schiet me maar lek. Hoe had ik dan moeten/kunnen zeggen dat Croft wel beschikbaar is in Nederland ? Waarom heb jij zo'n groot logo van Burson in je handtekening ?

Tja verkeerd is misschien niet het juiste woord  ;)  Het is misschien de manier van ''binnenkomen'' met de eerste de beste post op basis van mogelijke commerciële doelen....?
Als het op basis van een stukje particuliere info aan geïnteresseerden is zal het waarschijnlijk al heel anders gezien worden denk ik zo  ;)
Het viel mij gewoon op, niets meer of minder dan dat.

Overigens heb ik totaal geen commerciële belangen bij het plaatsen van in dit geval een Burson logo (ik geef geen advies en ben ook geen verkopende partij)  Het kan net zo goed een Naim logo of een Adam Audio logo zijn, omdat dat toevallig merken zijn waar ik hobbymatig wat mee heb.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Citaat van: A.Maat op juli 11, 2013, 17:59:43
Oh jee doe ik het nou al verkeerd ! Schiet me maar lek. Hoe had ik dan moeten/kunnen zeggen dat Croft wel beschikbaar is in Nederland ? Waarom heb jij zo'n groot logo van Burson in je handtekening ?

Mooie site mooi ook dat de prijzen vermeld worden want dat is wel eens zoeken naar een speld in een hooiberg. De m producten worden helaas niet verder vermeld althans is mij niet duidelijk geworden.
Quad vintage.

twani

Is even zoeken maar als je naar beneden scrollt en dan op een gebruikersreview gaat staan komt eea naar boven......

Interessante materie maar erg zweverig beschreven op de site...... Zou er wel wat meer van willen lezen........

Dirk

Citaat van: A.Maat op juli 11, 2013, 16:23:55
Goed nieuws want Croft is nu ook in Nederland te beluisteren. Ik heb een setje Micro25/series7 voor en eindversterker staan. Ook in de "R" uitvoering. En inderdaad heerlijk op Harbeth's.
valt me op dat je wel meteen perfect weet hoe je sig te customizen, maar ff de forumregels lezen alvorens jezelf te gaan pluggen schoot er bij in.
't had nochtans gezorgd voor een sympathiekere binnenkomer dan hoe je 't nu deed...just my 2 cents  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Maar we zijn toch wel zo netjes om onze nieuwe "forumsponsor"  :P welkom te heten?  Welkom dus :pompom:  interessante website heeft u, die overigens ook veel vragen oproept. Maar toch, ik vind het wel leuk als een audiowinkel/kenners ons forum komt verrijken ;)

Dr.Bedlo

#2838
Citaat van: twani op juli 11, 2013, 20:45:44
Maar we zijn toch wel zo netjes om onze nieuwe "forumsponsor"  :P welkom te heten?  Welkom dus :pompom:  interessante website heeft u, die overigens ook veel vragen oproept. Maar toch, ik vind het wel leuk als een audiowinkel/kenners ons forum komt verrijken ;)

Ben het volledig met je eens. Hoe meer experts hoe beter, anders word het een beetje een eenzijdig beng verhaal. En zou wel mee willen weten betreffende de M benadering.
Quad vintage.

Jumping Jack

Stopworst powerbuy!  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2013, 20:59:06
Ben het volledig met je eens. Hoe meer experts hoe beter, anders word het een beetje een eenzijdig beng verhaal. En zou wel mee willen weten betreffende de M benadering.
Ik ook dus...

AbZ

Citaat van: twani op juli 11, 2013, 21:11:30
Ik ook dus...
Kan voor jou toch geen probleem zijn om zelf een paar zandzakken te vullen?
Er zit blijkbaar handel in!

Dr.Bedlo

Nee, dat moet eerst door Yomanda ingestraald worden anders werkt het niet.
Quad vintage.

raindog

Klopt, Sylvia Millecam had ook van die zakjes die werden ingestraald door Yomanda. Hielp toch niet echt...  :unhappy:


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Daarom ben ik zo benieuwd naar het verhaal van de man achter de "M story".....

AbZ

Citaat van: twani op juli 11, 2013, 22:39:53
Daarom ben ik zo benieuwd naar het verhaal van de man achter de "M story".....
Er is nog niemand van overleden denk ik.

Oud lid


YamahaRXV

#2847
Citaat van: Jumping Jack op juli 11, 2013, 21:01:38
Stopworst powerbuy!  :D

;D  dan nog liever een potje bokworst, weet ik in ieder geval zeker dat ik waar krijg voor m,n geld  :laugh:

Ik verwonder mij eerlijk gezegd wel over het feit dat er hier blijkbaar interesse is in die M(agic) producten op die website..... :angel:
Als er een keer wat ervaringen gepost worden over klankmatige verschillen in kabels of zekeringen worden door de sceptici bepaalde mensen bijna als dorpsgek beschouwd en nu lijkt er interesse te zijn voor producten met een hoog ''hocus pocus'' gehalte. Ik kan het even niet meer volgen geloof ik...... :withstupid:

Die gevulde zakjes bestaan trouwens al veel langer  ;) Peacock Audio verkoopt ze ook (ze heten dan o.a. ''rattensnuitjes'') en er wordt keurig aangegeven wat de inhoud van de zakjes is.
Er zijn versies met vuurgedroogd zand, vermengd met koperdeeltjes, maar ook met koolstofpoeder wat weer zou zorgen voor het tegengaan van elektro magnetische straling  ;)

Maar goed, laat ik er maar over ophouden anders krijgen we hier dezelfde taferelen als bij de buren op het ''groene'' forum...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

#2848
Beste,

VAn sommige tweaks staat  niet vast of er een verbetering optreed, dus het  voordeel van de twijfel zullen we maar zeggen.
Van kabels en interlinks en zekere zekeringen is al lang bekend dat het geldklopperij is en niets toevoegd. Snap je het nu weer een beetje.
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2013, 00:22:20
Beste,

VAn sommige tweaks staat  niet vast of er een verbetering optreed, dus het  voordeel van de twijfel zullen we maar zeggen.
Van kabels en interlinks en zekere zekeringen is al lang bekend dat het geldklopperij is en niets toevoegd. Snap je het nu weer een beetje.

Ik snap het in zoverre mate dat er wel degelijk duidelijk hoorbare verschillen waarneembaar zijn tussen speakerkabels, interlinks, en netkabels en ja, ook tussen zekeringen.
Dat je er niet voor openstaat (of de verschillen misschien niet hoor, of wil horen) is een ander verhaal, maar om het als geldklopperij af te doen is wel erg kort door de bocht m.i.  ::)

Maar goed, ieder z,n geloof of voorkeuren. Zal de laatste zijn die weer die eeuwige strijd tussen ''believers en non-believers'' aan wil wakkeren en deze groepen mensen zou gaan ''veroordelen''.
Kost mij te veel tijd en energie en is in 99% van alle gevallen een ''mission impossible''  :threadclosed:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8